Vysokorychlostní tratě (VRT)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak už podle fotky je jasné, že to kolem Šestajovic povede v tunelu. Jé Co já bych za to dal, kdyby místo silnice mi před barákem jezdil vlak. Žádné dud duc v létě z otevřených okének, prášení, cákaní na barák, motorky či oktávky I bez tlumičů, troubení na známé, skákání haraburdí na vleku, prostě co auto to jiný zvuk Vlak projede a chvíli je klid.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
No, chvíli. Třeba 2 minuty klid.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak vlaky nabízejí rovněž zvukovou variabilitu. Ešusy u zastávky zpívají, zbytek lokomotiv profrčí, ale každá si jinak houkne, k tomu vagony bývají různě poskákané, večer začnou valit ucelenky kontejnerů, o víkendu nějaká ta historie...
(Zdroj: okna k trati 221.)
(Zdroj: okna k trati 221.)
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Nemyslím si, že by s tím Šestajovičtí měli mít nějaký zásadní problém (měli by si pohlídat, aby tam byly protihlukovky/zářez/val atd).
V Jirnech očekávám daleko větší boj, tam to povede rovnou za barákama.
V Jirnech očekávám daleko větší boj, tam to povede rovnou za barákama.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
a ten kaufland-penny jako vyvlastní ?
a obchvat jiren to patrně nadobro pohřbí...
a odkud tam ten vlak vlastně přijede ?
z Běchovický trati ?
nebo je nějaká nová vize v trase neexistující žižkovský radiály až na hlavák ?
a obchvat jiren to patrně nadobro pohřbí...
a odkud tam ten vlak vlastně přijede ?
z Běchovický trati ?
nebo je nějaká nová vize v trase neexistující žižkovský radiály až na hlavák ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Z odkazu výše je zřejmé, že Penny se to nedotkne. Taktéž se to nedotkne obchvatu. O řešení exitu Jirny jsme diskutovali o stránku zpátky.
Tím, že ani nevíte, kde se to má napojovat, je vidět, že o tom nic nevíte. Zkuste si dát do vyhledávače třeba "VRT Polabí".
Tím, že ani nevíte, kde se to má napojovat, je vidět, že o tom nic nevíte. Zkuste si dát do vyhledávače třeba "VRT Polabí".
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
pro info další úsek VRT směrem na HP a Běchovice: https://www.facebook.com/UMCHorniPocern ... =3&theater
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
ano nevím o tom nic, proto jsem se zeptal
vlaky - tedy dálkové - nepoužívám od nějakého 87 roku...
vlaky - tedy dálkové - nepoužívám od nějakého 87 roku...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Z dnešního nahlédnutí do dokumentace předběžných výsledků studie proveditelnosti k VRT Polabí (Běchovice-Poříčany) a v návaznosti na D11 (odkud sem byly příspěvky přesunuty - http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 87#p196087 ) uvádím nějaké podrobnosti, dotýkající se D11:
- podél D11 (v úseku Šestajovice-Jirny-Nehvizdy) by měla vést čtyřkolejná trať (prozatím se předpokládá Vmax=320 km/h)
- VRT křižuje sjezdovou/nájezdovou větev MÚK Jirny (nevím, zda horem nebo spodem, nebo ve stejné úrovni jako D11 - moc místa tam není)
- v tomto prostoru se dá očekávat ještě vybudování dalších odbočných kolejí
- hned za MÚK Jirny (ve směru z Prahy) by měl vyrůst terminál s pracovním názvem Praha-Východ (reálně jižně od Nehvizd) s velkým P+R. Kromě expresní vrstvy by tudy (po vnějších kolejích) měly jezdit i rychlíky (cca s Vmax=200), a počítá se i se zastavováním této rychlíkové vrstvy pro dojíždění místních do centra Prahy (...)
- v Poříčanech by se v první fázi vlaky napojovaly na stávající koridor směr Kolín, dále na nově zrekonstruovanou dvojkolejku v nové stopě do Nymburka kolem Sadské. Až v dalším pokračování by se stavěla VRT k Jihlavě a dále k Brnu.
- stále je idea začít stavět (jen tento úsek) 2025.
- podél D11 (v úseku Šestajovice-Jirny-Nehvizdy) by měla vést čtyřkolejná trať (prozatím se předpokládá Vmax=320 km/h)
- VRT křižuje sjezdovou/nájezdovou větev MÚK Jirny (nevím, zda horem nebo spodem, nebo ve stejné úrovni jako D11 - moc místa tam není)
- v tomto prostoru se dá očekávat ještě vybudování dalších odbočných kolejí
- hned za MÚK Jirny (ve směru z Prahy) by měl vyrůst terminál s pracovním názvem Praha-Východ (reálně jižně od Nehvizd) s velkým P+R. Kromě expresní vrstvy by tudy (po vnějších kolejích) měly jezdit i rychlíky (cca s Vmax=200), a počítá se i se zastavováním této rychlíkové vrstvy pro dojíždění místních do centra Prahy (...)
- v Poříčanech by se v první fázi vlaky napojovaly na stávající koridor směr Kolín, dále na nově zrekonstruovanou dvojkolejku v nové stopě do Nymburka kolem Sadské. Až v dalším pokračování by se stavěla VRT k Jihlavě a dále k Brnu.
- stále je idea začít stavět (jen tento úsek) 2025.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
A z Běchovic na Hlavní pojedou VRT vlaky po stávajícím koridoru?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Z Běchovic do Libně by se měla přidávat čtvrtá kolej. Kromě toho by se mělo postavit i paralelní napojení z Běchovic směr Zahradní město (není zatím ani v Metropolitním plánu, jedná se s Prahou).
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Mosquit: Pěkné informace, je tam víc překvapení, než jsem očekával. Myslel jsem, že se má jednat o dvojkolejku a o Praze-Východ jsem nikdy neslyšel. To se budeme ze Zelenče a Klánovic kodrcat do Prahy 20 minut a z Nehvizd tam budou za chvíli
Jinak jak jsem přemýšlel nad MÚK Jirny, tak vidím poměrně vhodnou možnost, aby VRT šla lehce pod úrovní povrchu co nejblíže k dálnici, kde je sjezd nízko. Most by se musel zvednout jenom trochu výše. Neví někdo, jak je na tom nějaký ten "obchvat Jiren" od Úval, teoreticky by to šlo postavit jako přípravu na tuto stavbu.
Ps.: Kde se dá nahlédnout.
Jinak jak jsem přemýšlel nad MÚK Jirny, tak vidím poměrně vhodnou možnost, aby VRT šla lehce pod úrovní povrchu co nejblíže k dálnici, kde je sjezd nízko. Most by se musel zvednout jenom trochu výše. Neví někdo, jak je na tom nějaký ten "obchvat Jiren" od Úval, teoreticky by to šlo postavit jako přípravu na tuto stavbu.
Ps.: Kde se dá nahlédnout.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Musím uznat, že pan Ing. Marek Pinkava dnes opravdu pěkně o VRT mluvil. Nejvíce mne zaujal fakt, že u severní varianty by bylo nákladnější celou trať projektovat na Vmax 300 nežli Vmax 350. Sice nevím, čím by to bylo podmíněno, ale jsem rád, že se ani v našich krajinách nesnižují standardy.
Dále bylo zajímavé, že se počítá s linkami, jež by v případě RS1/2 v Brně vůbec nezastavovaly a využily by k tomu jižní tangenciální spojení zhruba v těchto místech. Na uzel Praha je jinak projektovaná úplně jiná studie - právě teď se počítá s tím, že pokud by byl celý úsek Praha - Brno hotov, odcházelo by k omezením právě kvůli nízké kapacitě tratí uvnitř Prahy. Slovy Ing. Pinkavy: "muselo by nejspíš vzniknout nové spojení 2, anebo něco podobného".
U směru RS5 se jedná s Polskou stranu a to je aktuálně bohužel největší zpomalovák.
Na celopu trasu RS1 probíhá VŘ k DÚR.
Chystá se webová aplikace (nejspíše typu novad1.cz) pro celou síť VRT, kde by měly být přístupné všechny situačky a pentláče.
Dále bylo zajímavé, že se počítá s linkami, jež by v případě RS1/2 v Brně vůbec nezastavovaly a využily by k tomu jižní tangenciální spojení zhruba v těchto místech. Na uzel Praha je jinak projektovaná úplně jiná studie - právě teď se počítá s tím, že pokud by byl celý úsek Praha - Brno hotov, odcházelo by k omezením právě kvůli nízké kapacitě tratí uvnitř Prahy. Slovy Ing. Pinkavy: "muselo by nejspíš vzniknout nové spojení 2, anebo něco podobného".
U směru RS5 se jedná s Polskou stranu a to je aktuálně bohužel největší zpomalovák.
Na celopu trasu RS1 probíhá VŘ k DÚR.
Chystá se webová aplikace (nejspíše typu novad1.cz) pro celou síť VRT, kde by měly být přístupné všechny situačky a pentláče.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Aby některé vlaky mezi Vídní a Prahou potažmo Německem, v Brně vůbec nezastavovaly, je si myslím, naprosto nereálné, takový vlak by se nikdy nezaplatil. Převážná část cestujících bude právě mezi Brnem a Prahou a Brnem a Vídní, ne Prahou a Vídní ... Asi určitě budou vlaky, které nebudou stavět nikde po cestě mezi Brnem a Prahou, ale také bude dost vlaků, které budou zastavovat např. v Jihlavě, proto se ta VRT staví
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To není pravda. Pročpak se asi stavěla exteritoriální dálnice, nebo erxistovala vindobona. Máte nějakou studii po ruce která říká, že by se opravdu nezaplatila? Narozdíl od vás to mám z první ruky. Pořád se tu opakuje to samé a to, že VRT není od toho, aby se čecháčci ze svých dolin dostali pohjodlně do Prahy, ale kvůli cestování typu letadlo. Nebrání tohoto v potaz je čistá ignorance.Aram96 píše:Aby některé vlaky mezi Vídní a Prahou potažmo Německem, v Brně vůbec nezastavovaly, je si myslím, naprosto nereálné, takový vlak by se nikdy nezaplatil. Převážná část cestujících bude právě mezi Brnem a Prahou a Brnem a Vídní, ne Prahou a Vídní ... Asi určitě budou vlaky, které nebudou stavět nikde po cestě mezi Brnem a Prahou, ale také bude dost vlaků, které budou zastavovat např. v Jihlavě, proto se ta VRT staví
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Srovnávat dnešní VRT a exteritoriální dálnici, to chce hodnou dávku představivosti.
Studii po ruce samozřejmě nemám, ale logicky, páteřní část VRT sítě, která bude na 320-350 km/h se rozhodně nestaví kvůli lidem z Prahy do Vídně nebo naopak. Staví se především pro občany ČR resp. pro občany z venkova (Jihlava i Brno, pardon ) aby byli rychle v Praze a mohli vydělat těžké prachy a ty pak využili a utratili na tom venkově. Alespoň tak jsou prezentovány ty vznešené myšlenky moderní infrastruktury Čili ano, bude to i pro pražáky, kteří budou chtít jet vydělat lepší prachy do Vídně, ale obávám se, že jich nebude zase tolik, aby jim vlak mohl jet až do Vídně bez zastávky v Brně. Pokud to bude 1-2 spoje denně, tak možná, to nepovažuji za "linku"
Leda kdybychom vzali nějaký evropský drahý vlak, tak to možná bude Berlín-Drážďany-Praha-Vídeň, ano možná takovéhle vlaky tam stavět nebudou, otázka je, kolik to bude stát ..
Studii po ruce samozřejmě nemám, ale logicky, páteřní část VRT sítě, která bude na 320-350 km/h se rozhodně nestaví kvůli lidem z Prahy do Vídně nebo naopak. Staví se především pro občany ČR resp. pro občany z venkova (Jihlava i Brno, pardon ) aby byli rychle v Praze a mohli vydělat těžké prachy a ty pak využili a utratili na tom venkově. Alespoň tak jsou prezentovány ty vznešené myšlenky moderní infrastruktury Čili ano, bude to i pro pražáky, kteří budou chtít jet vydělat lepší prachy do Vídně, ale obávám se, že jich nebude zase tolik, aby jim vlak mohl jet až do Vídně bez zastávky v Brně. Pokud to bude 1-2 spoje denně, tak možná, to nepovažuji za "linku"
Leda kdybychom vzali nějaký evropský drahý vlak, tak to možná bude Berlín-Drážďany-Praha-Vídeň, ano možná takovéhle vlaky tam stavět nebudou, otázka je, kolik to bude stát ..
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Info je ze včerejší přednášky Ing. Pinkavy ze SŽDC na ČVUT dopravní fakultě. Online tyto předběžné výstupy bohužel nejsou a co jsem pochopil, v této fázi nebudou (připravuje se nějaký web, ale pokud jsem správně rozuměl, tam by měly jít asi až finální výstupy - 9/2020).krtek700 píše: Ps.: Kde se dá nahlédnout.
špatně jsi poslouchal bylo zmíněno, že varianta 350 má méně propojení se stávající sítí, což ji právě opticky zlevňuje.Sauce píše:...severní varianty by bylo nákladnější celou trať projektovat na Vmax 300 nežli Vmax 350. Sice nevím, čím by to bylo podmíněno...
On ten efekt je dokonce žádaný - bylo zmíněno, že ze studie vycházelo, že spousta vlaků by např. v relaci Vídeň-Praha byla vyblokovaná tím, že budou vyrezervovaná místa jen pro Brno-Praha. Tyto "nezastavující" vlaky by tedy kromě ušetření času vlastně pomáhaly rozdělovat dopravní proudy.Aram96 píše:Aby některé vlaky ... v Brně vůbec nezastavovaly
Ta studie proveditelnosti řeší i počty vlaků za hodinu (resp. za 2hodinu) na jednotlivých "linkách", a to v některých variantách. V jedné (která byla prezentována) je skrz terminál Brno-Vídeňská namalovaných 10 párů spojů za hodinu (ne všechny tam zastavující), z nichž 1 (za hodinu!) pokračuje do Vídně bez zajíždění do Brna, a další jeden pokračuje na východ (->Vyškov) po nové spojce mimo nové Brno hl.n. Zbylých 8 párů zastavuje/končí v Brno hl.n.Aram96 píše:...Pokud to bude 1-2 spoje denně, tak možná, to nepovažuji za "linku"
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Aha, díky za objasnění, to dosti dává smysl s tou blokací míst ve vlacích. Jediné, čeho se obávám, že těch lidí prostě nebude jezdit tolik, aby to udrželo každou hodinu jeden vlak pro směr Vídeň a jeden vlak pro směr Ostrava bez zastavení v Brně. Ale stejně je na to času dost na takové debaty
Kolejové spojky pro pokračování vlaku bez zastavování v Brně jsou určitě smysluplné, i kdyby se prvních 5 let třeba nevyužívaly nebo minimálně. Např. nákladní doprava by je mohla využívat.
Kolejové spojky pro pokračování vlaku bez zastavování v Brně jsou určitě smysluplné, i kdyby se prvních 5 let třeba nevyužívaly nebo minimálně. Např. nákladní doprava by je mohla využívat.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ono to navíc nebude bez zastavování v Brně, ale bez zastavování v Brně hl.n.
Brno-Vídeňská má taky potenciál pro okolí, navíc by k tomu terminálu měla vést nová linka S-bahnu pro spojení s hl.n....
Taky z diskuze vyplynulo, že se připravuje "rychlý výjezd z Brna" - podobným způsobem, jako se řeší Běchovice-Poříčany, tak by se mohlo začít stavět dříve od Brna (= dříve, než část přes Vysočinu).
Brno-Vídeňská má taky potenciál pro okolí, navíc by k tomu terminálu měla vést nová linka S-bahnu pro spojení s hl.n....
Taky z diskuze vyplynulo, že se připravuje "rychlý výjezd z Brna" - podobným způsobem, jako se řeší Běchovice-Poříčany, tak by se mohlo začít stavět dříve od Brna (= dříve, než část přes Vysočinu).
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
No jo, přišel jsem později a musel jsem si jít sednout dozadu, kde bohužel kvůli absenci využití mikrofonu nebylo slyšetMosquit píše:špatně jsi poslouchal bylo zmíněno, že varianta 350 má méně propojení se stávající sítí, což ji právě opticky zlevňuje.Sauce píše:...severní varianty by bylo nákladnější celou trať projektovat na Vmax 300 nežli Vmax 350. Sice nevím, čím by to bylo podmíněno...
Ad zlevnění - dává smysl. Bohužel jsem se zapomněl pana Ing. Pinkavy zeptat, zdali je nutné projektovat celé úseky na jednotnou rychlost; tedy jestli by se například úsek od Prahy po začátek stoupání v Kutnohorské oblasti nemohl projektovat na 350, je-li ten cenový rozdíl malý. To vše ale nejspíše vyjde až z toho závěru studie.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Součástí toho začátku a diskuze o rychlostních variantách bylo i posouzení množství cestujících (při Vmax 250, 300, 350), související s dobou jízdy. Mezi 300 a 350 už byl v počtech minimální rozdíl (cca 4%), související i s časovou úsporou jednotek minut.
Aktuálně se kloní k těm 320, odpovídající nakoupeným normám od Francouzů...
Aktuálně se kloní k těm 320, odpovídající nakoupeným normám od Francouzů...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ano, na diskuzi jsem ještě byl. Avšak Francie samotná má také některé úseky na 350 a více, nejspíše tedy mají normy nebo výjimky z norem i na vyšší rychlosti.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Řekl bych, že v našich podmínkách už je jedno, zda to bude 320 nebo 350. Pokud nákup norem na 320 výrazně urychlí přípravy, tak je to správné rozhodnutí. Jde jen o to, aby se to opravdu už stavělo na těch 320, aby zase nedocházelo k nějakým snižováním, to bysme taky mohli dojít k tomu, že všude stačí 250, což bude skoro podobné jako nové části koridorů (200). A u nás stavět rychlejší než 320/350 mě přijde zase přehnané na ty naše vzdálenosti, využily by to nejspíš jen ty vlaky, které opravdu jen vyjedou z Brna a zastaví až v Praze a to bude určitě menší část ze všech vlaků, které budou nové VRT trasy využívat.
Otázka je , co s úsekem Brno-Přerov .. tam naznali, že stačí 200 a modernizace, budiž, nejspíš to ušetří dost peněz a nová trať na 350 se dá kdykoli dostavět, takže tady to beru, na rozdíl od staveb nových na 200, tam by to smysl moc nedávalo, krom příhraničních úseků.
Otázka je , co s úsekem Brno-Přerov .. tam naznali, že stačí 200 a modernizace, budiž, nejspíš to ušetří dost peněz a nová trať na 350 se dá kdykoli dostavět, takže tady to beru, na rozdíl od staveb nových na 200, tam by to smysl moc nedávalo, krom příhraničních úseků.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Vysvětlete mi prosím smysl "terminálu" Praha-Východ... chápu to jako stanici bez vazby na město, obce, hromadnou dopravu, vlastně jen přestup na P+R. A nerozumím, proč by taková věc měla být na VRT.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Mezi 320 a 350 je rozdíl 20% v odporu vzduchu a tedy spotřebě, a 30% v okamžitém výkonu. To nejsou zas tak malá čísla.