Vysokorychlostní tratě (VRT)

Odpovědět
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Honza1 »

dvs píše:Casti kolem letiste a na sever od Prahy jsou nekde ke stazeni?
Jde o záměr Emanuela Šípa resp. HK a některých politiků. Právě nepřipravenost trati z letiště na sever je dle mého hlavní handicap této jinak velmi zajímavé myšlenky.


Mapa: https://drive.google.com/file/d/1xC9sj3 ... sp=sharing

prezentace: https://drive.google.com/file/d/1j9iPWg ... sp=sharing

časová dostupnost: https://drive.google.com/file/d/1ZFI-Xg ... sp=sharing
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Uprimne... jedine, co je na tehle trase zajimave je, ze nekdo navrhne postavit trat pro vysoke rychlosti, udelat na ni sugestivni zatacku ke strasidlu, navic tunel, ktery poradne zahybe s cenou a dokaze u toho drzet vaznou tvar.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Honza1 »

1) bylo by zajímavé spočítat cenu nákladů VRT + nákladů samostatného připojení letiště vs. VRT přes letiště.
2) napojení VRT na letiště by z něj udělalo více dostupné. Obyvatelé Plzňě, Brna, ÚL, možná Ostravy čím dál snadněji si budou moci vybrati i jiná letiště, takže rychlé spojení na to Pražské by mohlo být jeho velkou výhodou
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Maty »

Přijde mi logické vedení VRT Praha - Drážďany přes letiště v Havla za předpokladu že by spojení hl. Nádraží - letiště bylo využito i pro pro rychlé kapacitní městské spojení s letištěm.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Vidim zmateni pojmu velike... VRT je konkurence letadla, ne primestskeho vlaku. Jako spojeni s letistem dava smysl, kdyz je letiste nekolik desitek km od mesta, Ruzyne je od hlavaku asi tak deset km vzdusnou carou kompletne pres mesto. Co tam chcete rychlostit? Nereknu jeste, kdyby trat sla okolo, ale Praha - Drazdany je uplne mimo smeru na letiste.
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Maty »

Nepovažuji vrt za konkurenci příměstského vlaku. Myslel jsem to tak že trať vrt by se mohla využít současně pro to spojení s letištěm a nemuselo se tam stavět samostatné propojení... Ale přiznávám že jsem v tom naprostý laik...
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od MickeyMouse »

Ve Vidni je vzdalenost Hbf a Schwechatu podobna jako v Praze a VRT kombinovana s beznym primestskym provozem na letiste vede, resp. tam railjety a ICE zajizdeji.
Proto by to slo i v Praze. Problem neni zrychlovani trati, ktera se musi vyrazne zrychlit i kvuli zavedeni standardniho primestskeho provozu. Problem je zausteni do hlavniho nadrazi.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Jenze to je to, o cem pisu, v te Vidni se jezdi po trati, ktera nekam vede, maji to "po ceste", neni to tak, ze by postavili trat Wien Hbf - Schwechat - Graz (treba).

Neni problem, dat do kupy trat, po ktere budou vlaky zajizdet na Ruzyn, ale je padle na hlavu stavet rychlotrat, ktera mne ma rychle dostat do Drazdan (a dal) a pritom ji hned na zacatku postavit obrovskou zajizdku, tim spis, ze kompletne v tunelu a misto "za hodinu do Drazdan" udelat "za pul hodiny na letiste a pak se uvidi".

Az se bude stavet VRT Praha - Chomutov - Chemnitz, pak to smysl dava. Uz jsem se vyjadril jasneji?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Standa »

Já bych to takhle od počítače úplně nezavrhoval, jde v podstatě o jinou variantu pražského diametru (odhadované náklady 40 mld. Kč tak jako tak) s využitím i pro směr Praha - Plzeň (ve variantě bez 20 km tunelu, takže tady se zase něco ušetří). Nepletu-li se, VRT na Brno má vyjíždět z Hlavního nádraží směrem na sever přes Nové spojení, takže z pohledu VRT linky Berlín - Vídeň by šlo o lepší průjezd Prahou, než ve stávajících plánech (odpadne přehazování směru soupravy), čímž by se ztráta cca 10 min zase dohnala (5 min delší trasa, 5 min zastávka na letišti). Pro letiště by to byl asi přínos a třeba by Prahu začali využívat i Němci z Drážďan (do Drážďan tuším nelétá třeba Emirates nebo Qatar) - tady by ovšem bylo potřeba nekompromisně protlačit paralelní dráhu, jinak je ten potenciální přínos VRT úplně zbytečný... Každopádně bych si počkal na názor SŽDC, přeci jen se v tom vyznají o něco lépe :) .
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od dvs »

Standa píše: Nepletu-li se, VRT na Brno má vyjíždět z Hlavního nádraží směrem na sever přes Nové spojení
To platilo. Teď tímto směrem plánují tratě na Liberec a Hradec.
Teď malují výjezd na Brno spíš na jih (směrem na Benešov a pak podobným směrem jako D1) např. obr. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.c ... 013_CD.jpg

VRT na sever kolem letiště byla dokonce varianta, která byla zakreslována např. ve VÚC Litoměřicka (úp regionů před ZÚR).
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kyk »

Myslíte Stando, že ve variantě VRT ve směru na Plzeň bez 20km tunelu by skutečně doško k ušetření?
Z pohledu výstavby asi ano, ale jinak bych řekl, že ušetřený čas cestujících, uvolněná kapacita na stávající trati okolo řeky atakdál by stavbu tunelu ospravedlnila. Počítejme s tím, že stavba má sloužit více než 100 let.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Standa »

dvs: Díky za mapku, s trasou přes Vysočinu se určitě počítá. Spíš jsem měl na mysli výjezd z Hlavního nádraží na sever přes Nové spojení a odpojení trati VRT směrem na Uhříněves. Někde jsem to kdysi zahlédl, ale v ÚP Prahy ani v jeho návrhu to určitě nebylo, takže asi šlo o nějaké samo-domo řešení. Každopádně by to asi byla zbytečná komplikace, spíš bude jednodušší:
- přidat další tunel pod Vinohrady pro výjezd VRT na jih;
- pražský diametr vést z Hlavního směrem na Smíchov s návaznosí na plánovaný tunel směr Beroun (tím se taky má řešit zdvojkolejnění mostu "Inteligence");
- napojení letiště řešit samostatně.
Ale nechal bych to opravdu na SŽDC ;) !

kyk: Jsem samozřejmě pro ten 20 km tunel, i kvůli řešení letitého pražského problému (viz výše). Varianta okolo řeky je IMHO pro VRT nepoužitelná, ale mapka z odkazu od Honzy 1 ukazuje trasování kolem Rudné (dál asi stejně budou nějaké tunely), což by mohla být určitá alternativa.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od MickeyMouse »

Ve Vídni na letiště taky railjety a ICE jen zajíždějí, dál jede pouze S-Bahn. Problém Prahy by byl v tom, že by nestačil dvojkolejný tunel pod Prahou na třeba 140 km/h. Rychlost by stačila, ale nestačila by kapacita: VRT Praha-Drážďany a S Praha-Kladno a S Praha-letiště. Pokud by se k tomu přidala VRT Praha-Plzeň-Mnichov, tak už vůbec ne. A vybudovat čtyřkolejný tunel pod Prahou 6 by asi bylo opravdu velké sousto.
Další problém by byly podzemní zastávky S. Kdyby to přes ně propálil railjet i jen ve 140, cestující čekající na S by asi létali vzduchem.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Sauce »

Zajímavý článek na téma Metro S x VRT

https://zdopravy.cz/sip-koncepce-prazsk ... ste-16858/
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mipe »

tak 2 info
Cinane zacali stavet rychlotrat z Belehradu do Budapesti.
U nas by mela byt odbočka na Most nove planovana
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Sauce »

Cena s vahou jen 30% pro VRT směr Ostrava (RS1)

https://zdopravy.cz/cena-ma-vahu-jen-30 ... avy-22416/
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od theodor less »

To je tunel jako vrata: Schopnost vybraných členů odborného personálu přispět k naplnění projektových cílů zadavatele se bude posuzovat formou pohovoru.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Sauce »

Úplně jsem nepochopil jak chtějí docílit anonymity, pokud to chtějí mít tou formou pohovorů.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od P_V »

S nasazenou maskou :)
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Tak se nam to zacina kroutit jako obvykle.

V kostce:
-ne podle D8, ale pres Usti
-v Usti nove nadrazi
-v casti smiseny provoz (cargo 120km/h+osobaky 230km/h)
-odbocka pro smiseny provoz na Most a Louny

Jeste chvili do toho budou stourat a z VRT bude RT. Zas na druhou stranu to je jedina cesta, kterou by to mohlo vyjit ekonomicky.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kollma »

Ona snad někdy měla VRT vést mimo Ústí? Vždycky jsem to viděl naplánováno přes Ústí s výjezdem na Prahu východním směrem.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Mate to v tom odkazu:
Podle původních plánů měla VRT procházet západně od města u Chabařovic a fakticky tak kopírovat dálnici D8. Ústí by tak z tratě nemělo žádné benefity. Ve stopě za městem je trať také zanesena v zásadách územního rozvoje kraje, které se tak po dokončení studie budou muset změnit.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kollma »

Proto se přeci ptám, proč to je v zásadách kraje takto zakresleno, když všechno, co jsem viděl, vždy vedlo přes Ústí.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od dvs »

Protoze to tak puvodne bylo. Ted maluji cary po mape bez aktualizace ZUR a pak budou rikat, ze to kraje a obce zdrzuji. Oni meni i ten vyjezd z Prahy.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Na druhou stranu, vést VRT přes ústí je naprosto na místě a vedení tratě mimo Ústí naprosto nesmyslné, takže i když bude potřeba aktualizace ZUR, tak je to správný krok, alespoň z mého pohledu .. Co by mě spíš zajímalo - úsek Praha-Lovosice má být do roku 2030, to bych chtěl vidět, když většina VRT má být začata budovat mezi lety 2030-2040 :lol:
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“