Vysokorychlostní tratě (VRT)

Odpovědět
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od ML90 »

Aram96 píše:Jiné moc ne. Např. na Hradec jedině tak, že by to bylo ucelené spojení (Mnichov)-Praha-Varšava.
Poláci v předběžných plánech s tratí v tomhle směru počítají, mělo by jít o propojení přes Wrocław viz http://bi.gazeta.pl/im/91/f6/14/z219813 ... dkosci.jpg
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Tomas Eybl »

K reakcím: Ztrátovost metra, tramvají a vlaků lze těžko spočítat, když plošně odlehčují automobilové dopravě. Autobusová doprava obsluhuje každou vesnici a její ztrátovost lze eliminovat osekáním spojů (jsem řidič linkového autobusu :-) ).

Samozřejmě nejsem proti narovnávání a zkvalitňování stávajících koridorů a například proti stavbě 201 km/h (britský systém - oficiálně VRT) Brno - Přerov (tato stavba je koneckonců první na řadě).
Aneb proti rychlosti 201 km/h (Railjet/Pendolino) nic nenamítám. Ale teprve až budou všechny naše koridory narovnané, zmimoúrovňované a oplocené (+výše zmíněná trať BR-PŘ), teprve potom ať se začne uvažovat o nových VRT z veřejných peněz.

350 km/h je v ČR zcela mimo mísu.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Anonym píše: Ideální by bylo postavit VRT do Ústí západ a tam ji nadlouho ukončit. Pokud si tunel přes Krušné hory němci zaplatí tak proč ne, ale jinak je to vyhazování peněz.
Tak k tomuhle snad jen :zvraci: :zvraci: :zvraci: Vyhlášená vychcanost Čechů, ať to zaplatí Němci když na to mají, co mi bysme to platili. To ať rozhodně radši není nic.
Já se na to dívám spíš tak, že budeme "známí" a konečně budeme mít něco, kde se naše republika objeví, protože 26 km tunel bude tipuji tak TOP 5 na světe po Eurotunelu, Gothardu ve Švýcarsku a beztak Číňani budou mít nějaké hovadské tunely. Úplně stejný princip, abyste si uvědomil, razí DZ s D52, ať Rakušáci změní trasu a přivedou to tak, abysme to napojili na naši D2 :zvraci:
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Tomas Eybl píše:...Ale teprve až budou všechny naše koridory narovnané, zmimoúrovňované a oplocené (+výše zmíněná trať BR-PŘ), teprve potom ať se začne uvažovat o nových VRT z veřejných peněz.
Jenže ono je potřeba o nich uvažovat už teď, a začít trochu plánovat. Aglomerace se nám zahušťují a taky bychom mohli dopadnout tak, že nejdelším tunelem nebude ten do Německa, ale tunel Poříčany-Praha... :twisted:

Okolní obce (Praha-východ) se tváří, jako že VRT je utopie budoucnosti, a lidi si vesele staví domy kousek vedle budoucí trasy.

Předpokládám, že výstavba VRT začne opravdu až po dokončení koridorů (možná právě mimo úseku Poříčany-Praha)
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Aram96 píše:
Anonym píše: Ideální by bylo postavit VRT do Ústí západ a tam ji nadlouho ukončit. Pokud si tunel přes Krušné hory němci zaplatí tak proč ne, ale jinak je to vyhazování peněz.
Tak k tomuhle snad jen :zvraci: :zvraci: :zvraci: Vyhlášená vychcanost Čechů, ať to zaplatí Němci když na to mají, co mi bysme to platili. To ať rozhodně radši není nic.
Já se na to dívám spíš tak, že budeme "známí" a konečně budeme mít něco, kde se naše republika objeví, protože 26 km tunel bude tipuji tak TOP 5 na světe po Eurotunelu, Gothardu ve Švýcarsku a beztak Číňani budou mít nějaké hovadské tunely. Úplně stejný princip, abyste si uvědomil, razí DZ s D52, ať Rakušáci změní trasu a přivedou to tak, abysme to napojili na naši D2 :zvraci:
Nejedná se o vychcanost, ale o efektivní využití finančních prostředků. Tunel podobné délky bude z Prahy do Berouna a tam je ekonomická návratnost mnohem vyšší + menší intenzity na D5 před Prahou. Pokud stavět VRT, tak postavit hlavně vnitrostátní tratě. Praha - Brno, Ústí - Praha, ... Až budou vnitrostátní tratě hotové, pak teprve začít stavět přeshraniční. Tunel pod Krušnými horami se potom bude moci postavit v lepších parametrech díky lepší ekonomické návratnosti.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od P_V »

Neopomíjejte nákladní dopravu. I ta se do tunelu má přesměrovat. V Německu se jim prý provoz podél Labe nelíbí, snad kvůli hluku nebo přírodní rezervaci, nejradši by tam měli jen osobní vlaky.

I u toho tunelu do Berouna je snaha tam nasměrovat náklady, kvůli hluku na staré trati (který je tam ale proto, že ve dne se tam náklady nevejdou).
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Postavime VRT do Brna a pak nasadime jizdne o 20-30 procent vetsi nez dnes za tretinovy jizdni cas. Je to realne?

Z šetření, které však zahrnovalo jen cestující z Prahy do Brna, mu vyšlo, že spojení rychlovlakem by využilo ve všední den na 19 tisíc cestujících, pokud by vlak trasu urazil za hodinu a jízdenka stála do tří set korun.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Honey72 »

Lidi (děcka a důchodci) pojedou po trati za jízdné, které jim vláda dotuje. Pokud se ta praštěná sleva 70% nebude na VRT vztahovat, kdo jim těmi rychlovlaky pak bude jezdit ? Tedy jinak řečeno, vyhodí se miliardy za stavbu VRT, za nové rychlovlaky a pak se budou muset pumpovat další miliardy do dotací jízdného, aby vůbec někdo jezdil.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Podle mne se to vyplatí. Vzhledem k tomu, že kapacita stávajících koridorů je vyčerpaná, tak se stějně něco postavit musí.
Část lidí přejde z aut, tím se zase ušetří na výstavbě dálnic. Části traťi snad budou moci využívat i vlaky z blízkého okolí Prahy a Brna.
Nyní se třeba u Regiojetu pohybují ceny jízdenek mezi Prahou a Brnem mezi 99 a 439. I za vyšší cenu jim jízdenky někdo koupí.
Jen ty náklady na výstavbu se mi úplně nezdají, jsou stejné jako tady - 2 roky zpět. Od té doby vzrostly ceny stavebních prací:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/grafi ... 5900fea04/
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Honey72 »

Myšlenka, že část lidí přejde z aut na VRT je spíš utopie .-) Možná ušetří čas mezi městy, ale na nádraží a i v cíli z druhého nádraží se musí nějak dostat městskou dopravou tam kam chce, plus nějaký čas na to být na nádraží a zastávkách dřív kvůli odbavení. A spousta lidí nejezdí v jedné osobě a pokud ano, mívá k tomu důvod, že něco v tom autě veze, např. nářadí, zboží apod. Přechod z auta na vlak spíš u příměstských spojů než u VRT.

Já jezdím do práce autobusem, ale jen díky náhodě, že stejná linka mi staví u baráku i u práce :-) Do jejího zavedení jsem jezdil vlakem se dvěma přestupy nebo autem. A autem jezdím často i nyní, když něco nebo někoho vezu. Není to tedy jen o lenosti, ale o výhodnosti :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jeni013 »

Anonym píše:Podle mne se to vyplatí. Vzhledem k tomu, že kapacita stávajících koridorů je vyčerpaná, tak se stějně něco postavit musí.
Část lidí přejde z aut, tím se zase ušetří na výstavbě dálnic. Části traťi snad budou moci využívat i vlaky z blízkého okolí Prahy a Brna.
Nyní se třeba u Regiojetu pohybují ceny jízdenek mezi Prahou a Brnem mezi 99 a 439. I za vyšší cenu jim jízdenky někdo koupí.
Jen ty náklady na výstavbu se mi úplně nezdají, jsou stejné jako tady - 2 roky zpět. Od té doby vzrostly ceny stavebních prací:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/grafi ... 5900fea04/
Je to tak, já z ValMezu volím Prahu služebně zásadně vlakem (3:10 vs 3:15 auto), to pohodlí je k nezaplacení. Po cestě udělám dost práce a po Praze se dopravuji MHD v pohodě. Na jednání dorazím odpočatý a po cestě zpět noviny, pivko, spánek...
U Brňáků mluví vše nejen pro auto, ale i pro autobus (2:30 vlak, 2:40 bus, 1:50 auto). Když to VRT dá za 1:10, tak je schopno dobře konkurovat busu i IAD s mírně vyšší cenou (zpáteční za 600 Kč v dnešních cenách by byl super).
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Zaryté odpůrce veřejné dopravy asi ani VRT nepřesvědčí. Ale většina lidí se rozhoduje racionálně a neřeší jen čas, ale i pohodlí, finance a další faktory.

Na trasách Praha -> Zlín / Brno / Olomouc / Bratislava jsem jezdil dřív autem, teď je to tak 80:20 vlak:auto ... a to přitom cena je zpravidla zcela nerozhodující, stejně jedu většinou služebně, a ono jestli to stojí 200 nebo 500 je celkem jedno, když na té cestě strávím několik hodin svého času. A ve vlaku můžu třeba aspoň i trochu pracovat...

Co mi ale chybí nejvíc, je rychlé vlakové spojení do nějakého leteckého hubu (Vídeň, Frankfurt, Mnichov).
matus
Příspěvky: 51
Registrován: 14.3.2009 13:02:26

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od matus »

Mosquit píše:Co mi ale chybí nejvíc, je rychlé vlakové spojení do nějakého leteckého hubu (Vídeň, Frankfurt, Mnichov).
Osobne si myslim, ze tady to je po dlouhe dobe debaty o VRT naznak smysluplnosti. VRT se opravdu nestavi pro spojeni Praha - Jihlava nebo Praha - UnL, ac se par lidi take najde, co to vyuziji. VRT bychom meli (a i ti planovaci na MD, co pocitaji ekonomickou efektivitu) brat jako sanci napojit se na zapadni, potazmo casem celoevropsky system rychleho zeleznicniho spojeni. Spojeni do Mnichova, Frankfurtu, Berlina, Hannoveru, Vidne, Milana, Budapesti, Bratislavy, Varsavy, Vroclavi, Krakova a pod. To jsou cca (pul)milionova mesta a cestujicich do Prahy/Brna se z/do techto destinaci najde celkem dost. To Milano uz je mozna na letadlo, ale pro zbytek tech destinaci letani moc efektivni neni. Vlak bude sice mirne dele trvat, ale odpada nejen cas traveny na letisti a cesta na nej, ale take ruzna omezeni na velikost a hmotnost batoziny. Spousta lidi, co leta do zapadni evropy bude mit mozna o duvod vic udelat si jeden-dva dny navic na vyrizeni dalsiho obchodu treba i u nas, pokud z toho Mnichova nebo Vidne se do Prahy/Brna dostanou rychle a pohodlne. Kdo pocita efektivitu VRT hlavne podle lidi, co museji za praci z UnL dojizdet do Prahy, tak asi mentalne zustal ve stoleti pary a resi presuny delnicke tridy, co na VRT pro kazdodenni dojizdeni opravdu nebude mit. Stanice tam byt mohou, nektere vlaky tam zastavovat mohou, ale vetsina prepravy se bude uskutecnovat mezinarodne a v ramci CR to bude spise Praha, Brno, Ostrava, co ma sanci generovat cestujici.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Jenze ten pohled zustava v obecnem povedomi dost zazrany a tam jsem svou otazkou miril. Je realne mit VRT jejiz tarif bude o par desitek procent vys? Protoze pokud by to bylo podstrelene, nasledek ten pruzkum naznacuje sam:

Významnější odliv cestujících by však přineslo zvýšení ceny. Pokud by se jízdenky na zhruba 250 kilometrů dlouhou trasu prodávaly v cenovém rozpětí mezi třemi a čtyřmi sty korunami, jízdu vlakem by zvolilo jen devět tisíc cestujících denně.

A to si osobne myslim, ze by ctyrista korun za vlak s prumernou rychlosti 250km/h (=cestovni pres 300km/h) byla super lace.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

matus píše: Kdo pocita efektivitu VRT hlavne podle lidi, co museji za praci z UnL dojizdet do Prahy, tak asi mentalne zustal ve stoleti pary a resi presuny delnicke tridy, co na VRT pro kazdodenni dojizdeni opravdu nebude mit. Stanice tam byt mohou, nektere vlaky tam zastavovat mohou, ale vetsina prepravy se bude uskutecnovat mezinarodne a v ramci CR to bude spise Praha, Brno, Ostrava, co ma sanci generovat cestujici.
Tady nemluvím o nějakých dělnících u pásu, jak si je představuje Vy. Mluvím o lidech v pražských kancelářích jako jsem já. Spousta mých kolegů dojíždí do práce i přes hodinu. Situace s byty je v Praze tragická a změnu k lepšímu nevidím. Lidí neustále přibývá a všichni se do Prahy nevejdeme. V naší kanceláři si většina lidí bere jeden den v týdnu home office. Náklady na dojíždní z Ústí by tak byly okolo 5000 Kč/měsíc. To se vyplatí víc než si v Praze kupovat nebo pronajímat byt, navíc se tím podpoří problematický region. Další výhodou je možnost napojení na další tratě, třeba do Neratovic, Mělníka, apod...
Mezinárodní vlak Berlín - Drážďany - Praha nyní jezdí jednou za 2 hodiny. Nemyslím si, že by se jeho frekvence změnila. Nesmíte zapomínat na jazykovou bariéru.

Příklady ze zahraničí, VRT slouží jako doprava lidí do práce:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mike »

bude to možná OT
po dlouhé době jsem jel příměstským vlakem v "dělnickou" hodinu, tedy před 8:00
dva elefanty za sebou a stejně lidi stáli, jak to bylo plné
představa šílených plánovačů, že se "MHD" ještě více naplní je nerealizovatelná
na trať se víc souprav nevejde, MHD to u nádraží sotva pobere a to nemluvím o nedostatku obsluhy těchto strojů - v podstatě všech
a tenhle "problém" nějaké VRT neřeší, protože funkční VRT nemůže stavět co 100km, což je v čechách taková bežná vzdálenost
Praha - Plzeň
Praha - Pardubice
Praha - Hradec
Praha - Liberec
Praha - Ústí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Bobek »

A což teprve jak to vypadá před sedmou. :)
Převedením na novou infrastrukturu se kapacita staré uvolní pro příměstskou dopravu, protože dostaneme výrazně rovnoběžnější a tedy potenciálně mnohem hustší grafikon (ideální příklad je k vidění v metru). Problém chybějící obsluhy je zrovna na dráze, kde je automatizační úloha výrazně jednodušší, spíš jeden z menších. Samozřejmě nic není zadarmo.
Naposledy upravil(a) Bobek dne 1.4.2019 8:10:49, celkem upraveno 1 x.
Království a půl princezny za 511.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Převedením na novou infrastrukturu se kapacita staré uvolní pro příměstskou dopravu, protože dostaneme výrazně rovnoběžnější a tedy potenciálně mnohem hustší grafikon (ideálním příklad je k vidění v metru).

Jsem jen prosty pobijec much... takze nechapu co je tim mysleno, slo by to osvetlit, abysme to pochopili i my s IQ pod 70?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Bobek »

No, jak bych to... čím rozdílnější rychlosti vlaků na trati, tím míň jich tam procpeme - musejí se logicky někde předjet, což krom čekání znamená potřebu dalších kolejí ve stanicích, zkrátka z hlediska využití infrastruktury suboptimální stav. Ovšem zase kdyby všechna dálková doprava v Českém Brodě zpomalila na úroveň osobáků, lidi by si stěžovali[citation needed]; vlastně jako když se na dálnici táhnete za kamionem.

Grafikon: představte si graf, kde je na ose x čas a na ose y vzdálenost (v praxi uzlová místa trati - stanice, zastávky, odbočky atd.). V tomto grafu jsou zaneseny časové polohy jednotlivých vlaků (teď je dobrá chvíle vygooglit si obrázek). Pomalejší vlaky se tedy více odchylují od osy y. Optimální využití trati odpovídá stavu, kdy jsou všechny vlaky stejně rychlé, tedy úsečky časových poloh v jednotlivých úsecích jsou skutečně rovnoběžné (a pak se dá s přihlédnutím k zabezpečovacímu zařízení provozovat vlakodrom s intervalem v řádu jednotek minut). Naopak čím je rozdíl v rychlostech vlaků větší, tím víc je na trati "jalového" času - když si natáhnete z jednoho uzlového bodu do druhého rychlou a pomalou stopu, tak je to výseč mezi nimi, kdy se tam další vlak prostě fyzicky nevejde.

Proto ve vytížených směrech vznikají zvláštní koleje pro "pomalou" a "rychlou" vrstvu (u nás s výjimkou třetí koleje do Poříčan zatím v podstatě neexistují), případně vedené ve zcela nové trase.
Království a půl princezny za 511.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Sosa »

Hlavně VRT měla být celoevropská iniciativa, protože pro malé státy, jako jsme my to ekonomicky nevyjde.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Jožkovi můžeme pomoci vysvětlením příměrem k metru.

Pokud by místo běžného metra jezdilo ještě "rychlíkové metro", řekněme jedoucí Háje-Muzeum bez zastavení. Doba jízdy "rychlíku" by byla 10 minut, doba jízdy běžného metra je 20 minut.

Pak máme více možností
1) dvoukolejná trať bez předjízdných kolejí (stávající stav metra), a tedy rychlík poskakuje za osobákem, a ve skutečnosti se žádný čas neušetří
2) dvoukolejná trať bez předjízdných kolejí. Deset minut před výjezdem rychlíku nepojede žádný osobák, aby pak rychlík mohl projet plnou rychlostí bez poskakování. Tím se nám ale nahromadí v mezilehlých zastávkách hromady lidí, kterým najednou vypadlo 4-5 běžných osobáků, takže kapacita trati vlastně významně poklesne...
3) předjízdné koleje v zastávkách; tedy kolem zastávky povede ještě jedna kolej pro rychlíky
- 3a: v přímém směru, tedy rychlík nemusí do odbočky zpomalovat, ale osobák ano
- 3b: objízdná kolej, tedy rychlík musí při objíždění osobáku zpomalovat
- pak je samozřejmě nutné určit, které zastávky budou předjízdné a které ne... ideálně všechny ...
4) jenže všechny předjízdné zastávky, to už se víc vyplatí postavit komplet čtyřkolejku, tedy resp. dedikovanou trať pro rychlíky... a hle, to je to o čem se tu bavíme :-)

Třeba u nás na trati 231 (Praha - Lysá nad Labem) jezdí v aktuálním grafikonu prakticky výhradně osobáky. Jsou tam za celý den namalovaný tuším 2 páry nákladních vlaků (+ 1 pár návozu motoráčku na trať do Mochova a zpátky), rychlíky tamtudy nejezdí, takže je to ideální příklad pro "zS-bahnování" trati s krátkým intervalem (aktuálně 3 páry osobáků za hodinu, v budoucnu 4 páry).
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Ale jo, tohle samozrejme doslo i me, jen jaksi nevim, co ma stavajici trat s VRT. To ma pokud vim byt extra sit (s vyjimkou uzlovych bodu popr. tunelu), na ni nebudou presmerovany ani rychliky, ani cargo. Nebo uz je to zase jinak?
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Tak myšlenka byla, že po VRT pojedou nově lidé, kteří jezděj teď rychlikama, a tak se množství rychlíků bude moci snížit... a tedy uvolnit kapacita na stávajících tratích.

Cargo nevím jaký je aktuální stav... třeba v Německu v noci náklady jezděj po VRT taky.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Jenze pokud budu brat trat na Drzadany, tak tam se k VRT presune jen urcita cast z Usti a okoli. Pochybuju, ze by si nekdo zaplatil spoj Roudnice - Usti a pak jeste VRT Usti - Praha, takze zrovna na tehle trati bude uleva minimalni.
StavošUskanski
Příspěvky: 97
Registrován: 3.2.2018 15:09:56

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od StavošUskanski »

jozka píše:Jenze pokud budu brat trat na Drzadany, tak tam se k VRT presune jen urcita cast z Usti a okoli. Pochybuju, ze by si nekdo zaplatil spoj Roudnice - Usti a pak jeste VRT Usti - Praha, takze zrovna na tehle trati bude uleva minimalni.
Teď asi nechápu. Uvolní se stávající trať od spojů typu: Berlín....Ústí - Praha - Pardubice....Budapešť nebo ne?
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“