Vysokorychlostní tratě (VRT)
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Koleje bud povedou mimo mesto anebo to nebude VRT. Jak proste...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jeste argumentuji tim, ze ve vychodnim Stredohori se to bude lepe vrtat. Popravde se jim nedivim, ze se tunelu pod Dobkovickami radsi vyhnou.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
No, když na tom dělá Cedop tak jsem docela klidnej ostatně jakožto ročník 55 jsem docela klidnej co se týká českých VRT obecně. Až to budem otvírat, to už tu dědečku nebudete.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ústí - Praha má být 350 km/h, 230km/h je jen příhraniční úsek, kde nyní jezdí rychlík v taktu 2 hodiny a osobák v taktu 2 hodiny. Osobák ale nebude využívat novou trať. Po celé Evropě je tomu tak, že nejrychlejší a nejlepší tratě jsou v rámci jednoho státu a přeshraniční tratě jsou pomalejší.jozka píše:Tak se nam to zacina kroutit jako obvykle.
V kostce:
-ne podle D8, ale pres Usti
-v Usti nove nadrazi
-v casti smiseny provoz (cargo 120km/h+osobaky 230km/h)
-odbocka pro smiseny provoz na Most a Louny
Jeste chvili do toho budou stourat a z VRT bude RT. Zas na druhou stranu to je jedina cesta, kterou by to mohlo vyjit ekonomicky.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
1) velmi zavádějící tvrzení, pokud jsou pomalejší není to tratíAnonym píše: Po celé Evropě je tomu tak, že nejrychlejší a nejlepší tratě jsou v rámci jednoho státu a přeshraniční tratě jsou pomalejší.
2) cca 350 km/h je nová dimenze , která nedovolí operovat s pojmem "rámec jednoho státu"
3) a když tak státu velikosti Německa či Francie
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Pokud se podívám na mapu, tak vidím, že státy jako Německo, Francie a Itálie mají nejrychlejší vnitrozemní tratě:theodor less píše: 1) velmi zavádějící tvrzení, pokud jsou pomalejší není to tratí
2) cca 350 km/h je nová dimenze , která nedovolí operovat s pojmem "rámec jednoho státu"
3) a když tak státu velikosti Německa či Francie
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vysokoryc ... Europe.svg
VRT má u nás potencionál převzít cestující mezi Berlínem a Vídní (nyní tam létá 13 letadel denně a přímé vlaky se vyhýbají našemu území), popřípadě Berlínem a Bratislavou a Budapeští. Aby to bylo možné, je nutné přednostně udělat VRT Praha - Brno. Dle mého názoru by přednost měla dostat VRT Ústí - Praha, Praha - Brno a potom až bude hotovo, tak dodělat přeshraniční úsek. Díky většímu počtu cestujících se potom vyplatí postavit tento úsek v lepších parametrech.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To jsem moc nepochopil. Psal jsem o tom, že je rozumné VRT napojit do ústí, a jestli nádraží stojí centru nebo na kraji města je úplně jednojozka píše:Koleje bud povedou mimo mesto anebo to nebude VRT. Jak proste...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jenze tady od zacatku nebyla rec o napojeni, ale o zmene trasy nove prave ma jit pres Usti.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Právě, že ta trasa přes Ústí není vůbec nová. Např. článek z roku 2015: https://www.vysokorychlostni-zeleznice. ... nad-labem/
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jenze rec je o oficialnejsich dokumentech nez neci diplomka. Tam se da najit leccos.
Pozn. oops, tu strategickou studii z roku 2010 jsem jeste neznal..
Pozn. oops, tu strategickou studii z roku 2010 jsem jeste neznal..
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
No právě, vždyť jo, a já jediné co napsal, že mi to přijde naprosto na místě a smysluplné aby ta trať vedla přes Ústí, přece nemůže VRT vést pouze přes horní dolní, i když by pokračoval dál do Německa. Priorita je propojit velká česká sídla, víceméně stejně jako dálnice...jozka píše:Jenze tady od zacatku nebyla rec o napojeni, ale o zmene trasy nove prave ma jit pres Usti.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
No a potom to nebude VRT, bude tam v tehle casti smiseny provoz, tedy 230 km/h a v zastavene oblasti jeste mnohem mene Az vyjede za mesto, pak ano, 350 a trada... tohle pri dosavadnim vedeni odpadalo, tam byla plna rychlost s vyjimkou tunelu.
Mimochodem, pri vsi ucte, UnL NENI velke sidlo a poptavka po dennim dojizdeni VRT bude minimalni. Za predpokladu (a podle meho realneho), ze bude mit jine tarify nez normalni zeleznice (dnes stoji Praha zpatecni cca 300CZK bez slev). Dovedu si predstavit ze by tam nektere VRT zastavovaly. Jen ne uprostred mesta, ale nekde v trojuhelniku Predlice-Trmice-Chabarovice.
Mimochodem, pri vsi ucte, UnL NENI velke sidlo a poptavka po dennim dojizdeni VRT bude minimalni. Za predpokladu (a podle meho realneho), ze bude mit jine tarify nez normalni zeleznice (dnes stoji Praha zpatecni cca 300CZK bez slev). Dovedu si predstavit ze by tam nektere VRT zastavovaly. Jen ne uprostred mesta, ale nekde v trojuhelniku Predlice-Trmice-Chabarovice.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Samozřejmě jsou pro a proti. Zastávka u Chabařovic má výhodu, že lze zachovat rychlost VRT a zastávka bude využitelná i pro Teplice. Nevýhodou je nutnost výstavby úplně nového nádraží, nutnost předělat veřejnou dopravu v Ústí a Teplicích, chybějící přestup na autobusy, celková doba jízdy z Ústí do Prahy tak bude trvat déle než, kdy by bylo nádraží v centru.
U VRT budou většinu cestujících tvořit cestující mezi Ústí a Prahou, doba jízdy bude pod 30 minut. To už je na denní dojíždění do práce. Přeshraničních bude minimum.
Podle mého názoru by bylo nejlepší vést VRT přímo přes Ústí - tam bude rychlost tak 100 km/h a do budoucna mít připravenou variantu obchvatu s rychlostí 350 km/h.
U VRT budou většinu cestujících tvořit cestující mezi Ústí a Prahou, doba jízdy bude pod 30 minut. To už je na denní dojíždění do práce. Přeshraničních bude minimum.
Podle mého názoru by bylo nejlepší vést VRT přímo přes Ústí - tam bude rychlost tak 100 km/h a do budoucna mít připravenou variantu obchvatu s rychlostí 350 km/h.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ted uz jen najit dostatek lidi, kterym se vyplati dojizdet do Prahy do prace za VRT tarify... navic pokud povede pres mesto, nebude to do 30 minut.
Nelehke rozhodovani
Nelehke rozhodovani
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Zajímavá prezentace k NSB/VRT Praha - Dresden.
https://www.szdc.cz/interreg-sn-cz/akce ... mwa-cz.pdf
https://www.szdc.cz/interreg-sn-cz/akce ... mwa-cz.pdf
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Dnes jezdí vlaky UL-Praha asi 1h10m na hlavní nádraží. Holešovice okolo 1 hodiny. Pokud bude stanice mimo centrum (mj. poblíž uzlu MHD, z velkých sídlišť bez přestupu, atd.), bude pro většinu obyvatel Ústí časová úspora zanedbatelná. Další věc je návaznost na další vlaky v regionu. To bude jeden přestupní uzel v Ústí a druhý o 15 km vedle? Tzn. buď bude VRT zastavovat blízko centra UL anebo nepočítejte v relaci UL-Praha s významným zdrojem cestujících.
A bude trasa Praha - Drážďany - Berlín bez zastávky v Ústí generovat dostatek cestujících? A má význam jim platit VRT z českého rozpočtu?
A bude trasa Praha - Drážďany - Berlín bez zastávky v Ústí generovat dostatek cestujících? A má význam jim platit VRT z českého rozpočtu?
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jestli nové nádraží v Ústí vznikne někde naproti busnádru, jako náhrada západního nádraží, tak to bude slušná poloha.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ano, to je de facto v centru. I když trochu mimo současnou MHD, ale to je řešitelné. Ale v příspěvcích výše se psalo o Trmicích nebo Chabařovicích.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Nezapominejte na jednu vec. Pokud by byla (prikladem) stanice u Trmic, dnes tam pojede MHD 25 minut z nadrazi. Ale to neznamena, ze se cesta o tech 25 minut prodlouzi, protoze z takoveho nadrazi vlak vyjede a muze nasadit plnou. Pokud bude nadrazi nekde v centru, musi se souprava propracovat stavajici siti nez se napoji na VRT. 25 minut tam neztrati, ale zadarmo to nebude. A ve skutecnosti muze mit clovek stejne daleko ke stavajicimu nadrazi i k tomu hypotetickemu u Trmic. A tady uz muze byt klidne i uspora. Samozrejme pokud se bavime o Ustecacich, lidi, co dojedou do Usti na to stavajici nadrazi, pro ty by to bylo minus.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Pokud ten vlak bude stavět v okolí Ústí, tak je vyjde časově skoro nastejno, jestli bude stavět v Trmicích nebo přímo v Ústí. Problematické je okolí nádraží v Ústí, kde bude maximálka okolo 100 km/h, v ostatních úsecích může jet rychle. Pokud staví v Ústí, tak stejně musí v okolí nádraží zpomalit. Zpomalení na 100 km/h bude problematické pro vlaky, které nebudou zastavovat v Ústí.jozka píše:Nezapominejte na jednu vec. Pokud by byla (prikladem) stanice u Trmic, dnes tam pojede MHD 25 minut z nadrazi. Ale to neznamena, ze se cesta o tech 25 minut prodlouzi, protoze z takoveho nadrazi vlak vyjede a muze nasadit plnou. Pokud bude nadrazi nekde v centru, musi se souprava propracovat stavajici siti nez se napoji na VRT. 25 minut tam neztrati, ale zadarmo to nebude. A ve skutecnosti muze mit clovek stejne daleko ke stavajicimu nadrazi i k tomu hypotetickemu u Trmic. A tady uz muze byt klidne i uspora. Samozrejme pokud se bavime o Ustecacich, lidi, co dojedou do Usti na to stavajici nadrazi, pro ty by to bylo minus.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ale já jsem porovnával současný stav versus stanice mimo město.
Dnes je to pro většinu obyvatel Ústí 1 spoj MHD do centra + 3-5 minut chůze + 1h10m vlakem.
Pokud to bude 1 spoj MHD do centra + přestup na další MHD + 20 minut na stanici VRT + 30 minut vlakem, tak je úspora času diskutabilní. Navíc pravděpodobně za vyšší cenu jízdenky.
Dnes je to pro většinu obyvatel Ústí 1 spoj MHD do centra + 3-5 minut chůze + 1h10m vlakem.
Pokud to bude 1 spoj MHD do centra + přestup na další MHD + 20 minut na stanici VRT + 30 minut vlakem, tak je úspora času diskutabilní. Navíc pravděpodobně za vyšší cenu jízdenky.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Myslíte, že budou expresy tak expresní, že nezastaví ani v krajském městě?
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Většina obyvatel Trmic a případně Předlic asi nebude cílovou skupinou pasažérů VRT. Tedy pokud Babiš nezavede slevu 75% i pro lidi na dávkách. Slušný lidem z Trmic se omlouvám.jozka píše:A ve skutecnosti muze mit clovek stejne daleko ke stavajicimu nadrazi i k tomu hypotetickemu u Trmic.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Vzdyt ja jsem uz driv psal, ze Usti jako takove asi moc velkou poptavku po VRT nevygeneruje Tim spis bych zajizdku do centra videl spis jako kontraproduktivni.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
VRT není vhodné na tak krátké tratě. Třeba při rychlosti 300 km/h rychlovlak 12 km zrychluje a 7 km brzdí. Do Ústí je to nějakých 80 km, dále do Drážďan dalších 50 km. Určitě se vyplatí Praha - Brno. Ideální vzdálenost VRT je tak od 200 km. Na trase Berlín - Praha - Vídeň bych si dokázal představit vlak, který by stavěl jen v Praze, nestavěl by ani v menších městech jakými jsou Drážďany nebo Brno.P_V píše:Myslíte, že budou expresy tak expresní, že nezastaví ani v krajském městě?