Vysokorychlostní tratě (VRT)
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Je finančně výhodnější postavit to rovnou na 350 km/h než to postavit na nižší rychlost a pak draze za provozu předělávat. Cena běžného nádraží nemusí být 500 mil. EUR, hlavní nádraží ve Vídni stálo 1 mld. EUR, a to se jedná o největší nádraží ve Vídni.
Náklady na údržbu jsou podobné jako u konvenční tratě, po VRT jezdí jen osobní vlaky s nízkými nápravovými tlaky (teď přesně nevím kolik, tuším 14 t na nápravu, nákladní mají běžně 22,5 t, podvozky nákladních vozů si navíc díky absenci jednoho stupně vypružení méně rozumí s tratí).
Cena soupravy je sice vyšší, dnes ale obrat soupravy Praha - Brno zabere dejme tomu 3 h, tzn. že při hodinovém taktu potřebujeme 6 souprav se 6 posádkama + 1 záložní, pokud by obrat trval 1,5 h, stačí nám jen 3 soupravy se 3 posádkama + 1 záložní. Cena konvenční lokomotivy je cca 4 mil. EUR, vozu 2 mil. EUR, tzn. souprava odpovídající vysokorychlostní soupravě s 350 místy bude mít 1 lokomotivu a minimálně 5 vozů, celkem tedy bude stát min. 14 mil. EUR. Co se týká dalších provozních nákladů, tak třeba trasa Praha - Brno se zkrátí o několik desítek km, díky čemuž se nebudou soupravy tolik opotřebovávat. Náklady na km jízdy sice budou větší, než kdyby VRT měřila stejně jako stávající trať, ale cestujících převeze stejně a vlaky se boudou méně opotřebovávat, takže celkové zisky budou větší.
Železniční doprava není finančně soběstačná prakticky nikde, z určitého úhlu pohledu se tedy může zdát jako nespravedlnost, že řidiči zaplatí na různých poplatcích spojených s provozem auta cca 80 mld. Kč (možná i více), a že se z těchto nákladů platí i železniční infrastruktura. Kdyby však cestující na dráze (a ve veřejné dopravě obecně) platili skutečné náklady, byla by tato doprava tak drahá, že by jí nikdo nevyužíval, protože by bylo pomalu levnější jet taxíkem. Neměli bychom tedy jen více peněz na dálnice, ale i více uživatelů dálnic (včetně kamionů), ty by tedy musely být širší. Takže je to buď dálnice 3+3 nebo dálnice 2+2 + železnice, pokud bychom chtěli zajistit na dálnici stejnou úroveň kvality provozu. Jsem pro druhou možnost, protože mi dává více možností. Situaci nám dále změní započtení externích nákladů a zisků, kdy jsou externí zisky podobné, ale v případě nákladů je na tom výrazně lépe železnice. Díky příznivé bilanci externích nákladů a zisků najednou vypadáv zajímavě i investice do cykloinfrastruktury.
Co se týká priority investic, jestli VRT nebo rekonstrukce stávajících tratí, tak je to podobné jako dálnice vs. silnice I. třídy. VRT nenabízí jen zrychlení mezi koncovými body, ale třeba VRT Praha - Brno výrazně zlepší dopravní spojení kraje Vysočina. Po výstavbě VRT bude modernizace stávajících regionálních tratí lépe ekonomicky vycházet a bude tak například možné ji modernizovat na vyšší rychlost. Pokud není VRT, pojedu autem celou cestu, vesměs bez ohledu na to, jestli bych se na přestupní uzel dostal rychle nebo pomalu regionálním vlakem, když z něj pak pojedu pomalu po celostátní trati stavěné tak, aby cestovní rychlost vyhovovala přepravě uhlí. Pokud bude jen VRT, pak pojedu na přestupní stanici, nechám zde auto a dál pojedu VRT. Pokud bude VRT i kvalitní regionální tratě, pojedu regionálním vlakem, a pak přestoupím na VRT. Překladiště potřebujeme taky, ale je potřeba, aby se ty intermodální vlaky na něj mohly v rozumném čase dostat, stávající kapacita tratí je bohužel na hraně, a tak musíme postavit nové. Je lepší postavit novou trať v nové stopě s lepšími paramtery a zlepšit tak celkově dopravu ve státě, než jen přidat další koleje ke stávající trase, což by vyřešilo kapacitu, ale žádný další užitek by z toho nebyl.
Náklady na údržbu jsou podobné jako u konvenční tratě, po VRT jezdí jen osobní vlaky s nízkými nápravovými tlaky (teď přesně nevím kolik, tuším 14 t na nápravu, nákladní mají běžně 22,5 t, podvozky nákladních vozů si navíc díky absenci jednoho stupně vypružení méně rozumí s tratí).
Cena soupravy je sice vyšší, dnes ale obrat soupravy Praha - Brno zabere dejme tomu 3 h, tzn. že při hodinovém taktu potřebujeme 6 souprav se 6 posádkama + 1 záložní, pokud by obrat trval 1,5 h, stačí nám jen 3 soupravy se 3 posádkama + 1 záložní. Cena konvenční lokomotivy je cca 4 mil. EUR, vozu 2 mil. EUR, tzn. souprava odpovídající vysokorychlostní soupravě s 350 místy bude mít 1 lokomotivu a minimálně 5 vozů, celkem tedy bude stát min. 14 mil. EUR. Co se týká dalších provozních nákladů, tak třeba trasa Praha - Brno se zkrátí o několik desítek km, díky čemuž se nebudou soupravy tolik opotřebovávat. Náklady na km jízdy sice budou větší, než kdyby VRT měřila stejně jako stávající trať, ale cestujících převeze stejně a vlaky se boudou méně opotřebovávat, takže celkové zisky budou větší.
Železniční doprava není finančně soběstačná prakticky nikde, z určitého úhlu pohledu se tedy může zdát jako nespravedlnost, že řidiči zaplatí na různých poplatcích spojených s provozem auta cca 80 mld. Kč (možná i více), a že se z těchto nákladů platí i železniční infrastruktura. Kdyby však cestující na dráze (a ve veřejné dopravě obecně) platili skutečné náklady, byla by tato doprava tak drahá, že by jí nikdo nevyužíval, protože by bylo pomalu levnější jet taxíkem. Neměli bychom tedy jen více peněz na dálnice, ale i více uživatelů dálnic (včetně kamionů), ty by tedy musely být širší. Takže je to buď dálnice 3+3 nebo dálnice 2+2 + železnice, pokud bychom chtěli zajistit na dálnici stejnou úroveň kvality provozu. Jsem pro druhou možnost, protože mi dává více možností. Situaci nám dále změní započtení externích nákladů a zisků, kdy jsou externí zisky podobné, ale v případě nákladů je na tom výrazně lépe železnice. Díky příznivé bilanci externích nákladů a zisků najednou vypadáv zajímavě i investice do cykloinfrastruktury.
Co se týká priority investic, jestli VRT nebo rekonstrukce stávajících tratí, tak je to podobné jako dálnice vs. silnice I. třídy. VRT nenabízí jen zrychlení mezi koncovými body, ale třeba VRT Praha - Brno výrazně zlepší dopravní spojení kraje Vysočina. Po výstavbě VRT bude modernizace stávajících regionálních tratí lépe ekonomicky vycházet a bude tak například možné ji modernizovat na vyšší rychlost. Pokud není VRT, pojedu autem celou cestu, vesměs bez ohledu na to, jestli bych se na přestupní uzel dostal rychle nebo pomalu regionálním vlakem, když z něj pak pojedu pomalu po celostátní trati stavěné tak, aby cestovní rychlost vyhovovala přepravě uhlí. Pokud bude jen VRT, pak pojedu na přestupní stanici, nechám zde auto a dál pojedu VRT. Pokud bude VRT i kvalitní regionální tratě, pojedu regionálním vlakem, a pak přestoupím na VRT. Překladiště potřebujeme taky, ale je potřeba, aby se ty intermodální vlaky na něj mohly v rozumném čase dostat, stávající kapacita tratí je bohužel na hraně, a tak musíme postavit nové. Je lepší postavit novou trať v nové stopě s lepšími paramtery a zlepšit tak celkově dopravu ve státě, než jen přidat další koleje ke stávající trase, což by vyřešilo kapacitu, ale žádný další užitek by z toho nebyl.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
ad Já nevím, jak to dělají třeba v metru?
Jestli ono to nebude tim, ze v metro je na podobne pouziti konstruovano. Na vlastni kuzi to zazily pred lety treba DB u svych DB 103.
A argumentovat oblibou vozu od sousedu v Boleslavi je uz uplne mimo. Jedna vec je dat jednou za nekolik let jednotky az desitky procent vic za auto, dat za desitky procent usporeneho casu radove vetsi castku vec jina.
Jestli ono to nebude tim, ze v metro je na podobne pouziti konstruovano. Na vlastni kuzi to zazily pred lety treba DB u svych DB 103.
A argumentovat oblibou vozu od sousedu v Boleslavi je uz uplne mimo. Jedna vec je dat jednou za nekolik let jednotky az desitky procent vic za auto, dat za desitky procent usporeneho casu radove vetsi castku vec jina.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
ad O tom byl ten článek, jak jsem na něj dával odkaz
Docetl jsem to az k:
Dokument též uvádí orientační výpočet jízdného ve vysokorychlostních vlacích... ...výsledkem je jízdné ve výši 0,93 Kč/km...
Tohle je s odpustenim fantasmagorie, ktera je v primem rozporu s realitou VRT kdekoliv na svete.
Docetl jsem to az k:
Dokument též uvádí orientační výpočet jízdného ve vysokorychlostních vlacích... ...výsledkem je jízdné ve výši 0,93 Kč/km...
Tohle je s odpustenim fantasmagorie, ktera je v primem rozporu s realitou VRT kdekoliv na svete.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
A nemá tam být 0,93€/km?
Protože jízdné mezi Mnichovem a Berlínem je včetně místenky je zhruba 90 €. A to těch VRT moc na onom úseku není a ICE nepřekoná mockrát rychlost 230km/h.
Protože jízdné mezi Mnichovem a Berlínem je včetně místenky je zhruba 90 €. A to těch VRT moc na onom úseku není a ICE nepřekoná mockrát rychlost 230km/h.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak zrovna na relaci Mnichov - Berlín dojde zrovna letos k revoluci - otevření modernizovaného úseku Norimberk - Berlín stavěného na rychlosti až 300 kmh a zkrácení doby jízdy ze současných 6ti na 4 hodiny. Viz zdroj v němčině: https://bauprojekte.deutschebahn.com/me ... 201409.pdfHanes píše:A nemá tam být 0,93€/km?
Protože jízdné mezi Mnichovem a Berlínem je včetně místenky je zhruba 90 €. A to těch VRT moc na onom úseku není a ICE nepřekoná mockrát rychlost 230km/h.
Navíc pokud se vzdám flexibility a bookuji dlouho dopředu, tak lze v ICE cestovat mezi Berlínem a Mnichovem i za akční cenu 19EUR...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jsou tam koruny. Tvari se to jako analyza, ale , jak poznamenava kdosi v diskusi:
Předně autorovi děkuji za výtah toho podstatného z dokumentu, jenž je nafouknutý řadou vyprázdněných ekonomistických a ekologistických frází o rozvoji, hospodářském růstu a skleníkových plynech (jakkoli potřebné hmotné zajištění ani šetrnost vůči prostředí neodmítám), přičemž na druhé straně postrádá některé faktické údaje a místy tak bohužel mlží.
Bude to nejaka chujovina urcena k ovlivnovani, nic vic, nic min.
jeste poznamka: akcni cena je akcni cena, nema s naklady nic spolecneho.
Předně autorovi děkuji za výtah toho podstatného z dokumentu, jenž je nafouknutý řadou vyprázdněných ekonomistických a ekologistických frází o rozvoji, hospodářském růstu a skleníkových plynech (jakkoli potřebné hmotné zajištění ani šetrnost vůči prostředí neodmítám), přičemž na druhé straně postrádá některé faktické údaje a místy tak bohužel mlží.
Bude to nejaka chujovina urcena k ovlivnovani, nic vic, nic min.
jeste poznamka: akcni cena je akcni cena, nema s naklady nic spolecneho.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Marty:A kolik musíš bookovat dopředu? Rok? Za 19€ se to člověku poštěstí možná jednou za život. Akční nabídky jsou zrovna v době, kdy to nepotřebuješ. Teď bookovala sousedka na 11.3. a nejlevnější nabídka tam a zpátky ji vyskočila za 142€.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak jedna paní chce asi jet v populární časy, kdy speciální nabídka za 19 EUR one-way buď není, nebo je dávno rozebrána. Rok dopředu bookovat ale na DB nejde. Tuším max je 3 měsíce.Hanes píše:Marty:A kolik musíš bookovat dopředu? Rok? Za 19€ se to člověku poštěstí možná jednou za život. Akční nabídky jsou zrovna v době, kdy to nepotřebuješ. Teď bookovala sousedka na 11.3. a nejlevnější nabídka tam a zpátky ji vyskočila za 142€.
Ale jen tak jsem zkusil zadat cestu Mnichov -> Berlín v pátky večer a našel dnes i tyto spoje (jasně jiné v lepší doby jsou výrazně dražší):
Booking v pondělí 20.2. vázáno na konkrétní ICE vždy v pátek z MUC BER bez dalších slev:
24.2. odjezd MUC 17:39, příjezd BER 00:29 : 89,90 EUR
3.3. odjezd MUC, příjezd BER 00:29 17:39 : 19 EUR
10.3. odjezd MUC, příjezd BER 00:29 17:39 : 19 EUR
17.3. odjezd MUC, příjezd BER 00:29 17:39 : 19 EUR
...
zdroj: http://www.db.de
No a pokud bude mít sousedka i BahnCard 25, tak ji tyto akční ceny vyjdou i na přijatelnějších 14,25 EUR... Je zajímavé, že s BahnCard 50 docílí taky nejmenší OW cesty za 14,25 EUR...
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Takže má jet o den dřív a zaplatit si pak v Berlíně hotel.............
.......a to se pak vyplatí!
.......a to se pak vyplatí!
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ve výpočtu jízdného se pravděpodobně nepočítalo s tím, že by se na poplatcích za dopravní cestu vybrala částka odpovídající počátečním investičním nákladům, ale že by se vybíral poplatek jen ve výši jako na zbytku sítě (případně jen o málo vyšší). V takovém případě opravdu mohou být provozní náklady kolem 1 Kč/km, btw. např LEO Express prý jezdí s nákldy kolem 150 Kč/km jízdy soupravy (zdroj: http://www.zelpage.cz/zpravy/9613 ).
CO se týká brždění, tak VRT jsou stavěny tak, že na nich vlaky brzdí méně často než na konvenční železnici, kromě toho nemusíte mít obavy, ty soupravy jsou vyráběny tak, aby to vydržely bez újmy.
CO se týká brždění, tak VRT jsou stavěny tak, že na nich vlaky brzdí méně často než na konvenční železnici, kromě toho nemusíte mít obavy, ty soupravy jsou vyráběny tak, aby to vydržely bez újmy.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Pane Hanes, nepřijde Vám, že používáte toto fórum místo k výměně informací spíš jako místo k sepsání Vašich stížností na svět ? Já netrvrdil, že 19 EUR je běžná cena MUC-BER, ale že kdo chce tak si taková spojení dlouho předem najde. Šmankote, to se vy ani Vaše sousedka nedomluvíte německy nebo nechcete nebo nedokážete vyhledat si vlak na internetu za 19 EUR ?Hanes píše:Takže má jet o den dřív a zaplatit si pak v Berlíně hotel.............
.......a to se pak vyplatí!
Pokud koupí přes net dnes, tak v sobotu 11.3. z MUC do BER může za 19 EUR odjet v:
5:15 , 5:38, 7:16, 7:39, 9:18, 9:52, 11:18, 11:39, 15:16, 16:14, 17:16
no a pokud v tyto časy jet nechce, nebo chce být flexibilní, nebo neumí používat počítač, tak ať si klidně zaplatí plnou cenu 132-145 EUR... Tak snad jí pomůžete a ona docela hodně ušetří. Faktem je, že docela velké procento cestujících v ICE tyto slevy používá...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ťok: Rychlovlak do Brna bude stát až 160 miliard korun
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... un-1329118
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... un-1329118
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Německy neumíme, protože se tady mluví bavorsky. Pokud používáte DB-app, tak už nevím, co více používat, protože nabídka na netu je jen reklama, která jen láká a nakonec je pravda docela jiná.Marty píše:Pane Hanes, nepřijde Vám, že používáte toto fórum místo k výměně informací spíš jako místo k sepsání Vašich stížností na svět ? Já netrvrdil, že 19 EUR je běžná cena MUC-BER, ale že kdo chce tak si taková spojení dlouho předem najde. Šmankote, to se vy ani Vaše sousedka nedomluvíte německy nebo nechcete nebo nedokážete vyhledat si vlak na internetu za 19 EUR ?Hanes píše:Takže má jet o den dřív a zaplatit si pak v Berlíně hotel.............
.......a to se pak vyplatí!
Pokud koupí přes net dnes, tak v sobotu 11.3. z MUC do BER může za 19 EUR odjet v:
5:15 , 5:38, 7:16, 7:39, 9:18, 9:52, 11:18, 11:39, 15:16, 16:14, 17:16
no a pokud v tyto časy jet nechce, nebo chce být flexibilní, nebo neumí používat počítač, tak ať si klidně zaplatí plnou cenu 132-145 EUR... Tak snad jí pomůžete a ona docela hodně ušetří. Faktem je, že docela velké procento cestujících v ICE tyto slevy používá...
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Pane Hanes, tak pokud bylo pro Vaši ješitnost dát v pondělí pro Vás 19EUR za vylistované spoje nemožné, tak zkuste dnes té Vaší známé booknout na 11.3. aspoň pod 50EUR vlak buď 05:15 za 45.90 EUR, 05:38 za 31.90 EUR, 07:39 za 43.90 EUR, 11:39 za 47.90 EUR... Protože nabídky za 19 EUR na 11.3. jste prostě zaspal. Na druhou stranu až jí budete lístek kupovat jen den předem, tak budete skoro určitě mít pravdu Vy, že DB prodává jen drahé lístky a vše ostatní je reklama...
Jinak všeobecně: nízké akční ceny totiž donutily zavést DB dálkové busy (např. Flixbus) a tak DB malou část nabízí za 19EUR, dalších pár o trochu dráž a další dráž... Takže je jen na Vás zda konkrétní vlak bookujete buď dostatečně brzo nebo v dostatečně neatraktivní čas. Ist es nun Ihnen etwas klarer ?
Jinak všeobecně: nízké akční ceny totiž donutily zavést DB dálkové busy (např. Flixbus) a tak DB malou část nabízí za 19EUR, dalších pár o trochu dráž a další dráž... Takže je jen na Vás zda konkrétní vlak bookujete buď dostatečně brzo nebo v dostatečně neatraktivní čas. Ist es nun Ihnen etwas klarer ?
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Průlom: Rychlotrať do Drážďan vyřeší Francouzi, získali práci na studii
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ii-1329387
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ii-1329387
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Francouzi vyresi prd. Neni problem ji naprojektovat. Ani postavit. Problem bude trasu legalizovat, projednat a ZAPLATIT. Nic vic, nic min.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak on autor článku průlomem asi myslel něco jiného - že tu zakázku nedostal dosavadní dvorní projektant, ale konsorcium s francouzi, kteří už nějaké ty VRT naprojektovali...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Kdyby VRT nebylo na fóru o dálnicích offtopicem, tak by stálo za to iniciovat anketu které exotické země v oblasti VRT ČR před zprovozněním našeho prvního úseku pro rychlosti nad 300 kmh nás taky předběhnou - viz. např. článek http://ekonomika.idnes.cz/indie-zacina- ... oprava_suj
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak zrovna Indie je železniční velmoc a zároveň země s nejpočetnější "střední třídou" na světě (někdy v roce 2000 měla čítat cca 250 mil. lidí - od té doby je možná dohnala Čína), navíc má poněkud větší potřebu se "ukázat", než naše skromná vlast . Pro nás samotné se IMHO tak velká investice ekonomicky nevyplatí, takže bych to v první fázi spíš směroval na Němce: "Napojíte-li Prahu a Brno, můžete si přes nás postavit VRT Berlín - Vídeň." (trochu nadsázka)
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
VRT ale ani D se nemaji co ekonomicky vyplacet. Je to infrastruktura statu, ne byznys. Kdyby se stat poradne staral o vystavbu a udrzbu infrastruktury, nemusel by pak delat danove pobidky, prumyslove zony, atp.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Mickey: Dobrá poznámka.
Ale jelikož jaksi chápu i tu "druhou stranu", je třeba (jak mnozí už výše přede mnou) zdůrazňovat i ty "neekonomické" výhody. Auto by si moc lidí taky nekoupilo, kdyby se dívali jen na náklady.
A hlavně - když vidíme ten pomalý postup výstavby u dálnic - jak dlouho to bude u VRT v tomto prostoru trvat? Stát by se měl hlavně starat o ty podmínky pro výstavbu, která je pro něj (lidi, firmy, společnost,...) užitečná, měl by se právě starat i o ten "prostor" a ne jen "pouze" financovat.
Ale jelikož jaksi chápu i tu "druhou stranu", je třeba (jak mnozí už výše přede mnou) zdůrazňovat i ty "neekonomické" výhody. Auto by si moc lidí taky nekoupilo, kdyby se dívali jen na náklady.
A hlavně - když vidíme ten pomalý postup výstavby u dálnic - jak dlouho to bude u VRT v tomto prostoru trvat? Stát by se měl hlavně starat o ty podmínky pro výstavbu, která je pro něj (lidi, firmy, společnost,...) užitečná, měl by se právě starat i o ten "prostor" a ne jen "pouze" financovat.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Mickey Mouse: Jenže u dálnice už nikdo nemusí sponzorovat provoz, ten naopak celkem slušně přispívá přes spotřební daň. U velkých zemí může VRT částečně nahradit leteckou dopravu, ale samozřejmě i tam je její provoz těžce dochovaný.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak státu by se třeba mohla rentovat i železniční nákladní doprava. Problém je, že se nám nevejde na koleje. A než jen rozšiřovat koridory nebo stavět nové, to už je lepší postavit VRT. Je to levnější, pokud po ní jezdí jen osobní doprava a lehké cargo.
Na druhou stanu, silniční doprava má takové vícenáklady pro stát a společnost, které nejde přesně spočítat - mikročástice z dieselů a z opotřebení brzd, atd., že je otázka, jestli se to státu opravdu rentuje.
Na druhou stanu, silniční doprava má takové vícenáklady pro stát a společnost, které nejde přesně spočítat - mikročástice z dieselů a z opotřebení brzd, atd., že je otázka, jestli se to státu opravdu rentuje.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Koukam, ze palba ve prospech VRT sili.
Ja nevim, kde tyhle odborniky berou. Porovnavat relaci Londyn (8.5 m.obyv) - Birmingham (pres 1 mega) s relaci Praha (1.25 mega) - Brno (0.4 mega, at nezeru) pri nasobne nizsi kupni sile...
On vubec ten popis, driv v Birminghamu chcip pes, ted, kdyz delame rychlodrahu, samej jerab...
Nemluve, ze je diskutabilni jak to dopadne, jestli nakonec rychlejsi spojeni nema spis za vysledek vznik nocleharny v miste regionu a vysroubovani nakladu na zivot v metropoli. V Praze to muzeme videt v mensim meritku uz dnes a rychlodrahy na to netreba.
Ja nevim, kde tyhle odborniky berou. Porovnavat relaci Londyn (8.5 m.obyv) - Birmingham (pres 1 mega) s relaci Praha (1.25 mega) - Brno (0.4 mega, at nezeru) pri nasobne nizsi kupni sile...
On vubec ten popis, driv v Birminghamu chcip pes, ted, kdyz delame rychlodrahu, samej jerab...
Nemluve, ze je diskutabilni jak to dopadne, jestli nakonec rychlejsi spojeni nema spis za vysledek vznik nocleharny v miste regionu a vysroubovani nakladu na zivot v metropoli. V Praze to muzeme videt v mensim meritku uz dnes a rychlodrahy na to netreba.