Vysokorychlostní tratě (VRT)
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ale jo, verim, jen je to otazkou priorit. Uprimne, 1200 metru od nadrazi k obore mi zas tak moc neprijde, jedu -li na vylet.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
chtěl jsem tím říci, že okolní svět už plně ovládají mobily s výpočetním výkonem násobně vyšším, než mělo Apollo přistávající na měsíci...
a přesto vlak, který přejede přejezd nedokáže přepnout signalizaci tak, aby jej uvolnila
a přesto vlak, který přejede přejezd nedokáže přepnout signalizaci tak, aby jej uvolnila
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Protoze pro fail-safe neni vykon zrovna to co by chybelo.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ona to neni zas tak jednoducha algorytmizace, proto se tam pracuje s nejakou rezervou na strane bezpecnosti. Lepsi aby petkrat denne hlasila o dve minuty dele nez aby jednou za rok nezahlasila...
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Zastávka za přejezdem = tam se to dá řešit relativně jednoduše, je to o pozici "čidla" vs. zastavení vlaku. Když strojvedoucí zkušeně zastaví, přejezd se otevře (asi neplatí všude). Třeba Zeleneč, Hradec Králové zastávka, ...
Zastávka před přejezdem = problém..
Zastávka před přejezdem = problém..
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Když strojvedoucí zkušeně zastaví...
A kdyz ne? Protoze to je to o co kraci. Pripravit ten system naprosto blbuvzdorne pro vsechny mozne situace. Verte mi, neni to tak jednoduche.
A kdyz ne? Protoze to je to o co kraci. Pripravit ten system naprosto blbuvzdorne pro vsechny mozne situace. Verte mi, neni to tak jednoduche.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
No to já vám věřím, implementací SW pro železnici se profesně zabývám
Na většině tratí žádná automatika zastavení není a ještě 10+ let nebude. V současné chvíli je nejlepší strojvedoucí, který to má "v oku" a zastaví za přejezdem tak akorát.
Nejhorší scénář je, že zastaví o kousek dřív, tedy přejezd se neotevře = to je pořád bezpečný, i když ne pohodlný...
Na většině tratí žádná automatika zastavení není a ještě 10+ let nebude. V současné chvíli je nejlepší strojvedoucí, který to má "v oku" a zastaví za přejezdem tak akorát.
Nejhorší scénář je, že zastaví o kousek dřív, tedy přejezd se neotevře = to je pořád bezpečný, i když ne pohodlný...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jsem rad ze si rozumime (zdravim do vlakna o autonomnim rizeni )
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Pořád se těším, že se třeba dozvím, která trasa VRT z Prahy do Brna bude doporučena k realizaci a vy se tady bavíte o zabezpečovacím zařízení na běžných tratích.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
My uz jsme se s Mosquitem rozhodli, ale tajime to
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Až se rozhodnete pro odtajnění, zahrňte do něj, prosím, i informaci o zřízení mezinárodního přestupního terminálu v Častolovicích.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
ta debata vznikla proto, že "chceme" stavět VRT a přitomám nemáme dořešené ani lokálky
a osobně doufám, že trať Berlín - Vídeň v Brně vůbec stavět nebude
a osobně doufám, že trať Berlín - Vídeň v Brně vůbec stavět nebude
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
VRT se budou stavet ,protože se v 90 letech
rozhodlo ,ze koridory budou 2 kolejne místo 3
a ted chybi místo na nakl. dopr.
Na VRT se presunou rychliky a ulevi se koridorum pro nakl. vlaky .
rozhodlo ,ze koridory budou 2 kolejne místo 3
a ted chybi místo na nakl. dopr.
Na VRT se presunou rychliky a ulevi se koridorum pro nakl. vlaky .
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Žádné tříkolejné koridory se neplánovaly.
Pro tvůrce jízdního řádu je špatná každá lichokolejnost.
Pro tvůrce jízdního řádu je špatná každá lichokolejnost.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Já vidím problém v tom, že VRT Polabí (Běchovice - Poříčany) se postaví v předstihu jako úleva I. koridoru, jako dvoukolejka.
Budou po ní jezdit EC a rychlíky; na koridoru zůstanou osobáky (špičkový takt 6x hodinu, protože jinak to při aktuálním osídlování nepůjde).
Až jednou budeme stavět opravdovou VRT síť, EC a rychlíky se zase budou muset vrátit zpět (= problém s kapacitou), nebo bude smíšený provoz s rychlovky (= opět problém s kapacitou).
Tento úsek by se měl rovnou postavit jako čtyřkolejný (případně 2x2), dokud je čas a je veden relativně mimo zástavbu. Jinak dopadneme jako v Německu, kde nad Norimberkem jezdí ICE plnou rychlostí středem obce (na snímku Breitengüßbach).
Budou po ní jezdit EC a rychlíky; na koridoru zůstanou osobáky (špičkový takt 6x hodinu, protože jinak to při aktuálním osídlování nepůjde).
Až jednou budeme stavět opravdovou VRT síť, EC a rychlíky se zase budou muset vrátit zpět (= problém s kapacitou), nebo bude smíšený provoz s rychlovky (= opět problém s kapacitou).
Tento úsek by se měl rovnou postavit jako čtyřkolejný (případně 2x2), dokud je čas a je veden relativně mimo zástavbu. Jinak dopadneme jako v Německu, kde nad Norimberkem jezdí ICE plnou rychlostí středem obce (na snímku Breitengüßbach).
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tohle by mel nekdo navrhnut u nas. Ani by se to nemuselo stavet, stacilo by, ze by Patrika svihlo. Otazkou zda se tomu da vyhnout,, kdyz mate polomer obloku 4km (Japonsko) az skoro 7km (Spanelsko).
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
EC nahradí vysokorychlostní vlaky. Už teď jsou všude tam, kde je vysokorychlostní železnice, EC na vymření. Dálkové rychlíky zaniknout stejně. Nahradí je regionální R nebo Sp, které budou jezdit v nějakém taktu s tím S-bahnem.Mosquit píše:Já vidím problém v tom, že VRT Polabí (Běchovice - Poříčany) se postaví v předstihu jako úleva I. koridoru, jako dvoukolejka.
Budou po ní jezdit EC a rychlíky; na koridoru zůstanou osobáky (špičkový takt 6x hodinu, protože jinak to při aktuálním osídlování nepůjde).
Až jednou budeme stavět opravdovou VRT síť, EC a rychlíky se zase budou muset vrátit zpět (= problém s kapacitou), nebo bude smíšený provoz s rychlovky (= opět problém s kapacitou).
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ale ti lidi, co těma EC, který teď stavěj v každým Kolíně nebo Pardubicích, nezmizí, spíš se dá očekávat, že jich bude víc.
A ti budou chtít někam cestovat.
Je celkem šumák, jestli se to bude jmenovat EC nebo R, prostě to tam bude zabírat kapacitu... pokud to bude stavět v každým městečku typu Přelouč, tak to sice vyžere méně kapacity než EC (menší rozdíl rychlosti oproti osobákům), ale stejně.
A ti budou chtít někam cestovat.
Je celkem šumák, jestli se to bude jmenovat EC nebo R, prostě to tam bude zabírat kapacitu... pokud to bude stavět v každým městečku typu Přelouč, tak to sice vyžere méně kapacity než EC (menší rozdíl rychlosti oproti osobákům), ale stejně.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Vysokorychlostní trať má přes Vysočinu vést severně, bude to levnější, plánují železničáři
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... eleznicari
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... eleznicari
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To jsou ale optimisti 2030.ML90 píše:Vysokorychlostní trať má přes Vysočinu vést severně, bude to levnější, plánují železničáři
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... eleznicari
Tato trasa byla vybrána již delší dobu, je to z důvodu, že je zakreslena v územních plánech na rozdíl od té přes Benešov a také, že ji lze stavět po částech. Několikrát bude křížit současnou dvoukolejnou elektrifikovanou trať přes Vysočinu. To se mimo jiné hodí i v případě nějaké výluky. Benešov bohužel ostrouhá.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ono se dá předpokládat, že to co pojede po smíšené VRT bude umět jet 200 km/h. Trasa Běchovice - Poříčany má asi 25 km čili při 200 km/h 7,5 min a pro 300 km/h 5 min. To by snad nemuselo výrazně kapacitu omezovat.Mosquit píše:Ale ti lidi, co těma EC, který teď stavěj v každým Kolíně nebo Pardubicích, nezmizí, spíš se dá očekávat, že jich bude víc.
A ti budou chtít někam cestovat.
Je celkem šumák, jestli se to bude jmenovat EC nebo R, prostě to tam bude zabírat kapacitu... pokud to bude stavět v každým městečku typu Přelouč, tak to sice vyžere méně kapacity než EC (menší rozdíl rychlosti oproti osobákům), ale stejně.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Je ale docela smutné, že ani u výstavby hlavní VRT tratě se asi nepočítá s lepší legislativou resp. spojenou EIA s umístěním stavby (DUR) či celkově úbytku závazných stanovisek, prostě lepší legislativou pro hlavní dopravní liniové stavby ..
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Provádí se vyměřování VRT (pro podklady pro územní řízení atd) podél D11. Je vidět, že MÚK Jirny bude stavbou (až někdy...) zasažena.
http://www.sestajovice.cz/?action=get_f ... 7e1b655dce
http://www.sestajovice.cz/?action=get_f ... 7e1b655dce
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
chá, chá
to bude jako v tunelu ?
protože tohle přeci nikdy nikdo nemůže protlačit
to bude jako v tunelu ?
protože tohle přeci nikdy nikdo nemůže protlačit
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Stejně jako u dálnic, i tady záleží, jaká je politická vůle. Například tohle vyrostlo před 2 lety v Německu (Breitengußbach; původně dvoukolejka s převahou S-bahnů) - vedení přímo prostředkem obce.