Stránka 11 z 21

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 13.5.2019 21:21:21
od Svatosp
Prave, ze Praha Brno to je tragedie, to by se dalo zvladnout za 1,5h v pohode.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 13.5.2019 22:00:57
od jeni013
jozka píše:A pro tech par vlaku trate za desitky miliard plus udrzba? To je to, oc v tehle debate bezi od zacatku.
Ty miliardy se cpou i do infrastruktury pro těch pár letadel. Nemyslím si, že by se zaplatily náklady na výstavbu, ale provoz by se zaplatil.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 13.5.2019 22:59:03
od Anonym
Vzhledem k tomu, že EU začíná uvažovat o spotřební dani z kerosinu, by VRT nějaké lidi z letadel dokázala přetáhnout.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/412 ... 1-pct.html

Stávající koridory I-IV jsou již skoro hotové. Nějaké úseky se staví, chybí drahé tunely u Chocně, do Berouna, ještě se nezačal stavět poslední úsek do Budějic a nějaké nádraží.
Co stavět potom je otázka. Jestli VRT nebo třeba dvoukolejky na Hradec nebo Mladou Boleslav a Liberec.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 6:56:38
od jozka
Tech par letadel je malinko vic, LKPR melo loni 155 000 vzletu/pristani. A postavit+udrzovat letiste + nejake RLP nestoji zdaleka tolik co to same u stovek kilometru trati.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 8:06:44
od Svatosp
Anonym píše: Stávající koridory I-IV jsou již skoro hotové.
Co stavět potom je otázka. .
Pro zlepsovani je tady prostor minimalne na dalsich 15 let intenzivni práce. Hlavne by se měli udelat všechny prejezdy mimourovnove nebo aspoň se zavorama, je to silene, ze na vetsine tratích, kde jezdi rychliky nejsou dodneška ani zavory. Na nechranenych prejezdech umiraji desitky lidi rocne, na prejezdu se zavorama neumrel nikdo.
Dale propojit velka města se svym okolím hustsi siti primestkych vlaku, jako to mají jina velka města aby lidi nestali v kolonách v ranni spicce na dalnicich, protože k nim zadny vlak nejezdi. Ten vlak je opravdu velice pohodlnne spojeni, pokud je rozumny interval, jak se dostat do centra města rychle a není nutne zahustovat města další vystavbou.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 8:11:30
od jozka
Prejezd bez zavor != nechraneny prejezd

Jinak souhlas, podjezdy/nadjezdy minimalne na koridorech by mely byt povinne, to by podle mne pomohlo vic nez VRT.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 10:08:30
od Mosquit
Závory to nezachrání, viz Pendolino ve Studénce. Mimoúrovňově to často v obcích nejde.

Příměstská doprava - nelze dosáhnout rozumného intervalu, pokud tam jezdí jak osobáky tak EC zároveň. Na příjezdech do Prahy už ani spičkový interval 15 minut nepostačuje, bylo by potřeba jít na 10 minut a na to není kapacita trati.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 10:31:17
od Svatosp
Mosquit píše:Závory to nezachrání, viz Pendolino ve Studénce. Mimoúrovňově to často v obcích nejde.
Prave, ze zavory zachrani 90 procent pripadu, to jsou pak opravdu blbouni, když projedou zavory a tem není pomoci. Vybavit prejezd závorami stoji minimum penez, proti mimoúrovňovému prejezdu.
Je celkem zajimave, kolik penez EU vydava na bezp. systemu do automobilu, které nemaji zadny valny ucinek, ale toto nikoho nezajima.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 11:18:10
od Anonym
Svatosp píše: Pro zlepsovani je tady prostor minimalne na dalsich 15 let intenzivni práce. Hlavne by se měli udelat všechny prejezdy mimourovnove nebo aspoň se zavorama, je to silene, ze na vetsine tratích, kde jezdi rychliky nejsou dodneška ani zavory. Na nechranenych prejezdech umiraji desitky lidi rocne, na prejezdu se zavorama neumrel nikdo.
A přitom investičně přidání závor neznamená velkou položku. Předělat všechny úrovňové přejezdy na mimoúrovňové i u cest, kde přejede několik aut denně mi připadá jako vyhazování peněz. První část VRT Běchovice - Poříčany podél D5 je vlastně jen zvýšení kapacity současné trati na Kolín.

A bylo rozhodnoto o další trase:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_the

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 11:21:24
od Mosquit
Třeba v té Studénce se dá asi říct, že kdyby tam závory nebyly, tak by se nehoda nestala...

Minimum peněz to je, ale není to nula. Navíc to prodlužuje dobu neprůjezdnosti přejezdu (vyklízecí doby, spouštění závor, vytažení závor, ...).
Tím neříkám, že si nemyslím, že na všech frekventovaných kříženích by měly být minimálně závory, lépe mimoúrovňově.

Ale univerzální řešení na všechny přejezdy to není, chybějících závor je na síti (včetně lokálek) asi 7 tisíc, cena závor je tak 5+ mega...

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 11:26:34
od Aram96
Bylo to zcela určitě myšleno na závory na tranzitní koridory, ne všude ;)
A jinak bych rozhodně neřekl, že závory prodlužují interval. Skoro bych řekl, že to může být naopak, protože si toho auta "dříve všimnou" než jen puštěných světel. To, že dneska to na mnoha místech trvá, není závorama ;)
Jinak pokud někdo najede mezi závory a zůstane tam a počká si až ho vlak smete, tak to také rozhodně není vinou závor, ale vinou toho imbecila, který tam vjel, nebo který ty závory neprorazil. :)

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 12:12:04
od Mosquit
Aram:
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem, červená světla (výstražné zařízení) přestane blikat.
vs.
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem se začnou se vytahovat závory, a jakmile jsou vytaženy, červené světlo přestane blikat.
-> v kterém případě bude řidič delší dobu čekat?

"protože si toho auta dříve všimnou" - to je taky nesmysl, doba blikání je přece dána vyklízecí dobou přejezdu + vzdáleností úseku vs. traťová rychlost. Navíc na všech přejezdech nejdřív začnou blikat světla, a až později se stahují závory (mj právě kvůli té vyklízecí době !) -> opět prodloužení čekání pro auta.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 12:21:14
od jozka
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem, červená světla (výstražné zařízení) přestane blikat a začnou se vytahovat závory.


V realu se "zacnou vytahovat zavory a pak prestane blikat cervene svetlo". Na vytizenych usecich je pak jeste casta situace "zacnou se vytahovat zavory, cervene svetlo blikat neprestava, idioti vyrazi a do toho zacnou zavory opet padat", pripadne "zacnou se vytahovat zavory, cervene svetlo blikat neprestava, idioti zacnou troubit na toho, co predpisy zna proc nejede".

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 12:51:50
od Mosquit
ano, mezitim jsem to upravil. Tim spis je to cekani delsi.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 13:39:24
od krtek700
Anonym píše: První část VRT Běchovice - Poříčany podél D5 je vlastně jen zvýšení kapacity současné trati na Kolín.

A bylo rozhodnoto o další trase:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_the
Menší technická Z Běchovic trať určitě nepovede okolo D5. Jste na opačné straně Prahy.

K tomu úseku Běchovice Poříčany: Přestávám tomu rozumět, měl jsem vždy za to, že by se měla trať oddělit od staré tratě na Kolín v Běchovicích a praktický a okolo 3. Km b se měla připojit k D11. Podle článků a vyjádření z poslední doby mi přijde, že je ten první úsek VRT nějaká modifikace staré trati do Kolína ve smyslu toho co psal Anonym (modernizace)

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 15:16:27
od Mosquit
Ne modernizace, ale zkapacitnění. Tam v tuto chvíli 3 koleje nestačí, proto se postaví 2 (já pořád tajně doufám v 4) vedle podél D11, a budeme moci tvrdit, že máme první úsek VRT ;-)

To spíš ten článek mluvil trochu zmatečně o "Výjezdu z Prahy na Běchovice", což je podle mě novinářský blábol. V Praze se snad ještě stále neví, kudy by VRT od východu měla být zaústěna (počítalo se s trasou na Brno od Benešova, ale teď to vypadá na Brno via Poříčany, a kterou stranou přijíždět na Hlavák?)

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 15:23:20
od Anonym
Úsek z Běchovic je dobře vidět na této mapce, světle modrá varianta:
https://www.vysokorychlostni-zeleznice. ... P_2010.pdf

Zhruba u Kounice je odbočka na Poříčany, územní plán Kounice:
https://www.kounice.cz/wp-content/uploa ... /2_kou.pdf

Takže asi plánují Běchovice - Kounice + odbočka na Poříčany.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 15:55:14
od kollma
"Výjezd z Prahy na Běchovice" já chápu jako rekonstrukci mezi Libní a Běchovicemi (asi i s rozšířením na 4 koleje), tj. před tím, než se ta nová trať stočí směrem k D11.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 14.5.2019 21:30:51
od krtek700
Asi jsem na to háklivý jako místní, ale trochu bych rozlišoval rozšíření/modernizace a výstavbu nové trati. To stejné mám pocit na ČT říkali že se to bude stavět hned vedle původní. Z toho by člověk usuzoval, že přidáte ke kolejím další, nebo bude trať narovnávat atd, ale né že budete stavět úplně novou trať na zeleném poli, kde trať nikdy nebyla a je to několik km daleko od původní, to pro mě moc vedle není.

Ono nemůžete brát novináře za každé slovo. Výjezd z Prahy do Běchovic je nonsens už jenom proto že jsou součástí Prahy.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 15.5.2019 1:28:11
od Aram96
Mosquit píše:Aram:
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem, červená světla (výstražné zařízení) přestane blikat.
vs.
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem se začnou se vytahovat závory, a jakmile jsou vytaženy, červené světlo přestane blikat.
-> v kterém případě bude řidič delší dobu čekat?

"protože si toho auta dříve všimnou" - to je taky nesmysl, doba blikání je přece dána vyklízecí dobou přejezdu + vzdáleností úseku vs. traťová rychlost. Navíc na všech přejezdech nejdřív začnou blikat světla, a až později se stahují závory (mj právě kvůli té vyklízecí době !) -> opět prodloužení čekání pro auta.
Samozřejmě že to bude déle trvat se závorami :D .. tipuju tak o 5 max 10 sekund ani ne déle, protože když nejsou závory, tak světla stejně blikají o něco déle než když jsou závory (tam světla vypínají víceméně ihned po zdvihnutí závor).
Nějak si ale neuvědomujete, že závory také padají a světla blikají než vlak projede, a to je právě to o čem mluvím ;) Když nejsou závory, tak se světla musí logicky zapnout o dost dříve než jede vlak, ať už kvůli blbé viditelnosti, nepozornosti atd. Kdežto když jsou závory, tak by stačily světla na mnohem kratší dobu (víceméně zapnout a počkat než přejede "1 kamion" který to mohl přehlédnout) a můžou jít závory dolů. Bohužel mě přijde, že máme na mnoha místech ty časy hrozně dlouhé, než jdou závory dolů a hlavně od závor dole, než projede vlak ... Něco jiného je, když je to někde na silnici v polích, kde je 90 normálně a něco jiného je třeba ve městě, vedle světelné křižovatky a hlavně ihned vedle nádraží, odkud vlak vyjíždí ... tam by ta "prodleva" mohla být naprosto minimální když strojvedoucí vidí na přejezd ještě než se rozjede, ale "v zájmu bezpečnosti" jim to trvá jak psovi víte co ... :roll:

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 15.5.2019 5:47:50
od Mosquit
Aram96 píše:...Bohužel mě přijde, že máme na mnoha místech ty časy hrozně dlouhé, než jdou závory dolů a hlavně od závor dole, než projede vlak ...
Jak jsem psal, bezpečná vyklízecí doba, nějaká ochranná doba, a to v kombinaci s maximální traťovou rychlostí způsobí často ten efekt - pomalý osobák (nebo osobák zastavující v zastávce před přejezdem) zavře závory, ale projede za dlouho.
Samozřejmě logicky by to šlo zavírat později - nějaké predikce doby dojezdu (např. se zafixováním rychlosti hnacího vozidla v době sepnutí kontaktu aby nezrychlilo), započítání zastavení v zastávce, .. Ale to je jednak na míle vzdálené současné realitě (jak dlouho trvá zavádění ECTS ...), druhak už potom děláte nějaké predikce a optimalizace místo zabezpečovacího zařízení.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 15.5.2019 22:20:53
od Mike
běchovice jsou součástí nějakých 40let
3koleje se tam vešly jen proto, že nějaký projektant ty mosty přes rokytku a kyjský rybník tenkrát navrhl jako mosty
ne jako cyklostezku dneska

a závory ?
na koridoru nemá úrovňový přejezd co dělat, se nedivím, že to EU neřeší
taky bych nevěřil, že něco takového někoho napadne...

krásné fungování přejezdu je vidět na I/11 v Častolovicích ( a teď nevím, jsou li tam závory )
vlak se blíží do stanice, začne blikat červená
vlak stojí ve stanici - asi tak 5-10m od silnice - a stále červená
lidé vystupují, nastupují, průvodčí zapíská...
vlak odjíždí ze stanice a sláva ;)
červená už nebliká

ne není to nějaká polňačka v hornídolní
je to křížení kolejí se silnicí první třídy :kladivo:

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 16.5.2019 8:41:49
od P_V
Ano, zastávka před přejezdem je problém. Muselo by se instalovat zařízení, které umí rozlišit, zda jede vlak osobní, nebo nezastavující. Na koridorových tratích pak také, aby rozlišilo, jakou maximální rychlost je vlak schopen vyvinout, aby náklad v 80 km/h nespustil výstrahu při průjezdu místem, které je časované na pendolino.
Vyvinout, prokázat 100% spolehlivost za všech myslitelných a nemyslitelných okolností, zaintegrovat do zařízení které už tam je... nebo si prostě řidič auta počká o něco víc.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 16.5.2019 9:24:43
od jozka
A pritom Castolovice zastavka neni nic, co bylo nutne drzet pri zivote. Stanice Castolovice je o 1200 m dal na stejne trati, nejblize k ni ma obora a zahradkarska kolonie, pdstatna cast mesta to ma na stanici cca stejne daleko jako na zastavku...

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Napsal: 16.5.2019 17:52:59
od kik
Jožko, hned vedle zastávky je vchod do zámeckého parku. Docela byste se divil, jaká tam bývá o víkendech frekvence. Taky jsme tam párkrát jeli vlakem na výlet.

Ano, není to tam šťastně řešený, minimálně po vlacích směr Rychnov a Solnice by se mohla signalizace vypínat dříve, protože tam ty vlaky do přejezdu nezasahují.