Právě je 7.12.2019 1:04:57




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 346 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Další
 Vysokorychlostní tratě (VRT) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1560
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
MickeyMouse píše:
A než jen rozšiřovat koridory nebo stavět nové, to už je lepší postavit VRT. Je to levnější, pokud po ní jezdí jen osobní doprava a lehké cargo.
Teď ještě, kde to lehké cargo způsobilé jízdy po VRT vzít. VRT má (v naší převážně neplacaté krajině) velká stoupání, což znamená značné omezení délky vlaku, aby to mašina utáhla. Cargo jezdí pomalu, že by trať špuntovalo, takže snad jen v noci, kdy je provoz slabší. Každopádně by to znamenalo nákladní vlaky kvůli vozbě po VRT rozřazovat, nebo i nutnost pořídit rychlejší nákladní vozy (ale to bude jen o pár desítek km/h navíc). V konečném důsledku mám pochybnost o rentabilitě takové logistiky. Nákladní vlak je nejrentabilnější, když dojede uceleně co největší vzdálenost.


9.4.2017 8:21:07
Profil
Autor

Příspěvky: 2422
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
jozka píše:
Koukam, ze palba ve prospech VRT sili.

Ja nevim, kde tyhle odborniky berou. Porovnavat relaci Londyn (8.5 m.obyv) - Birmingham (pres 1 mega) s relaci Praha (1.25 mega) - Brno (0.4 mega, at nezeru) pri nasobne nizsi kupni sile...

On vubec ten popis, driv v Birminghamu chcip pes, ted, kdyz delame rychlodrahu, samej jerab...

Nemluve, ze je diskutabilni jak to dopadne, jestli nakonec rychlejsi spojeni nema spis za vysledek vznik nocleharny v miste regionu a vysroubovani nakladu na zivot v metropoli. V Praze to muzeme videt v mensim meritku uz dnes a rychlodrahy na to netreba.

Mně se ten text líbil, třeba ta část, že jsme na to velikostně země akorát. Tady se furt uvádí, že je potřeba dojet až do Vídně či Mnichova, pohled z ostrova je jiný:) Jsou sami pro sebe a když nemáme města 8 mil., tak to nebude jezdit každých 10 minut ....


9.4.2017 9:18:15
Profil
 

Příspěvky: 1447
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jasne, ze se libil, to me taky. Jen s realitou se to moc nepotkava. Ostatne, co by taky mel rikat, kdyz si ho na ty VRT najali. Nestavejte to, ma to smysl jen jako tranzit a ctyri stanice u vas?


9.4.2017 10:44:38
Profil
 

Příspěvky: 842
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Navrh Hospodarske komory (a MPO) na zmenu trasovani VRT v Praze a okoli. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/no ... 1495762980

Ma to svou logiku - napojeni letiste na sit VRT a prime spojeni na letiste z Drazdan a Mnichova. Ma to i otaznky:

Co bude s napojenim Kladna? Tzv. "rychlodraha na letsite" se ma stavet kvuli spojeni Prahy a Kladna a letiste tam ma byt jen pridana hodnota.
Jakou roli v tom vsem hraji pozemky pod Masarykovym nadrazim? Tohle reseni by vedlo k jeho zruseni. Skoda ho, hlavove nadrazi k mestum jako Praha patri. A s jeho zrusenim asi pocita i navrh SZDC a MD.

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


3.6.2017 12:06:36
Profil
 

Příspěvky: 311
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
řekl bych že návrh hospodářské komory je nesmysl. Na letiště se potřebuje jezdit hlavně z Prahy a blízkého okolí, ne z Drážďan a Vídně, které mají vlastní letiště, lepší. Vešly by se ne trať vedle VRT vlaků i místní na letiště? Kladno by taky zůstalo nevyřešené.


3.6.2017 18:45:43
Profil
 

Příspěvky: 2666
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Letiště slouží pro většinu republiky, takže na letiště sice není potřeba jezdit z Drážďan, ale z Ústí, Plzně nebo Brna ano. Myšlenka připojit letiště tedy špatná není, ale ne za cenu rozbourání celé koncepce VRT. Odbočka na letiště z plzeňské trati, pokud by byla trasována severně, mi špatná nepřijde, ale jako varianta do budoucna, kdy by pak na letiště mohly zajíždět VRT vlaky od Brna. S modernizací trati do Kladna by to pak nekolidovalo, ta je pro jiný účel i s tou lokální odbočkou.


3.6.2017 19:15:47
Profil
 

Příspěvky: 9
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ona je otázka jak připojení Kladna vůbec dopadne. Jelikož město prosazuje jinou variantu než SŽDC.


4.6.2017 19:10:14
Profil
Autor

Příspěvky: 9336
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Měly by se vrátit na zem. 34 miliard za Kladenský diametr je víc než hodně.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


4.6.2017 20:13:38
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Pavel Q píše:
řekl bych že návrh hospodářské komory je nesmysl. Na letiště se potřebuje jezdit hlavně z Prahy a blízkého okolí, ne z Drážďan a Vídně, které mají vlastní letiště, lepší. Vešly by se ne trať vedle VRT vlaků i místní na letiště? Kladno by taky zůstalo nevyřešené.

Do Prahy je ale potřeba lépe jezdit z odlehlých velkých aglomerací ČR, kde Praha zatím hlavní volbou odletového letiště není. V ČR je totiž jediné rozumné letiště - a to právě v Letiště Václava Havla v Ruzyni s cca 13 milióny pasažéry ročně. Pak dlouho nic, nic a až pak s nějakými 400 tisíci odbavenými pasažéry Brno - hlavně ale z 80pct. jen letní chartery, pak Ostrava, Karlovy Vary a Pardubice. Jiné letiště s mezinárodní dopravou tu zatím není. Ale třeba v Č. Budějovicích chtějí takové stavět. Jenže problém je s minimální obslužností těchto letišť. Vždycky se uživí jen nízkonákladový Londýn a nějaký ten charter v létě k moři. To je vše. Regiony však potřebují být dostupné linkovými lety z obřího letiště kde je nabídka přestupu na jedné letence obrovská. Takže je buď úspěšně (Mnichov z Brna) nebo zatím neúspěšně (ostatní) se místní samosprávy snaží najít takového dopravce, včetně nalezení za pomoci dotací. Jenže reálně pasažéři spíš auty dojíždějí na větší letiště za hranicemi (Vídeň, Katowice, Drážďany, Linec, Mnichov, Norimberk) - podle toho odkud jsou, nebo právě na letiště v Praze.

Pokud by byla VRT s dojezdem hodina na letiště v Praze z Brna tak není proč jezdit do Vídně nebo podporovat dotacemi rozlétání Brna. To samé platí i o Ostravě - tj. po Praze našich dalších největších aglomeracích a z letiště Praha se tak rázem stane hlavní letiště pro celou ČR - ne jen pro oblast kde žijí v současné době jen cca 2-4 milióny obyvatel...


5.6.2017 4:51:52
Profil
 

Příspěvky: 4274
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Marty absolutní souhlas. :P


5.6.2017 12:25:27
Profil
 

Příspěvky: 842
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ja to ctu presne tak, ze HK tak uvazuje, jak pise Marty, ale rika si, ze by pak mohla Praha odlakat nejake letecke pasazery i z Drazdan nebo i Mnichova.

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


5.6.2017 17:57:38
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
MickeyMouse píše:
Ja to ctu presne tak, ze HK tak uvazuje, jak pise Marty, ale rika si, ze by pak mohla Praha odlakat nejake letecke pasazery i z Drazdan nebo i Mnichova.

No jsem trošku rozpačitý zda by letiště Praha mohla odebrat pasažéry z těchto letišť. Leda tak trochu z Drážďan - to je relativně malé letiště na úrovni Bratislavy s cca 1,6 miliony pasažérů a tj. nižší nabídkou letů než 13 milionová (dle pasažérů za rok) Praha. Ale na rozdíl od ní již má přes deset let na letiště vlak. Mnichov to je se 42 milióny pasažérů ročně jiná liga než Praha - dle https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... er_traffic dokonce 37 největší letiště na světě. Tady by teoreticky pokud by VRT na mnichovské letiště z ČR jednou byla (hodně vlhký sen...) by způsobila kvůli výrazně lepší nabídce letů spíš odliv pasažérů z Prahy...

Ale jak píšu výše VRT na letiště v Praze je spíš o zlepšení obslužnosti regionů z kterých je letecká doprava momentálně špatně dostupná než o konkurenci ostatních velkých letišť v okolí...


5.6.2017 21:02:53
Profil
Moderátor

Příspěvky: 1178
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Z Berlína do Mnichova rychleji než do Prahy. Německo otevírá trať, která dělá tečku za sjednocením
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/2327578-z-berlina-do-mnichova-rychleji-nez-do-prahy-nemecko-otevira-trat-ktera-dela-tecku-za


8.12.2017 20:46:27
Profil
Autor

Příspěvky: 5818
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jsem opravdu zvědav, kdy otevřeme první trať my, když i v tom, některými jako vzor předkládaném, Německu jim příprava a stavba trvala 26 let.
U nás se o tom začalo teprve mluvit.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


9.12.2017 11:49:40
Profil ICQ
 

Příspěvky: 1447
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Pokud se nezmeni pravni prostredi, tak nikdy.


9.12.2017 20:31:21
Profil
 

Příspěvky: 14
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Na poslední konferenci železnice v hotelu Olšanka vystoupil s přednáškou angličan co si ho pozval Ťok. Tenhle pán stál u začátku přípravy nové VRT Londýn - Birmingham. To co předvedl byla hlavně totální změna myšlení v přípravě stavby VRT. Vypíchnu hlavní body:

1) VRT není o rychlosti, ale o kapacitě! Upínat se na to jestli bude 200-250-300 nemá smysl, přepravní časy se musí počítat door to door (včetně čekání na vlak).
2) V ČR má smysl přemýšlet pouze o směrech Plzeň - Praha - Brno - Ostrava, přeshraniční doprava nemá dostatečný proud. Napojení na evropskou síť VRT? I při Vmax 300 by cesta Praha - Paříž trvala 4hodiny - není pak lepší a levnější letadlo?
3) VRT rozšíří Pražskou a Brňenskou aglomeraci na cca 150km od města, dojížděcí čas (ano VRT se používá na denní dojíždění do práce) je stále pod 1h! Z toho vyplývá radikální změna v sídelním plánování a chápání relací město x venkov (Kolín by byl 15min z Prahy).
4) Není potřeba řešit technickou stránku věci, VŠE už je vymyšleno! Příkladem je francouzský vlak na německé PJD v Korei.

5) VRT je celonárodní projekt, to není dálnice, nejde salámovat! Aby dávala smysl, tak ji musíte postavit celou najednou! To v ČR znamená speciální zákon pouze o této stavbě.

6) Celá příprava projektu VRT znamená především naklonit si veřejnost, komunikovat, prezentovat, být aktivní a nešetřit peníze na PR.

V Anglii v rámci přípravy měli 110 prezentací pro veřejnost, odpověděli na 55 000 dotazů veřejnosti, chodili za lidmi dotčenými stavbou k nim domů a vysvětlovali, jak je konkrétně projekt zasáhne, co například uvidí ze svého okna (za pomoci modelu BIM). Najali krajinářské architekty a urbanisty.


Zkrátka nejde k tomu přistupovat silově a úřednicky arogantně, celé to je o soft-skills aplikovaných na celý stát. Není to technická, ale politická záležitost.

...Bohužel navazující přednáška náměstka Sosny (MDČR) začínala úspěchem v podobě změn v TKP, tak aby jejich tabulky byly rozšířeny o VRT ...


10.12.2017 8:44:41
Profil
 

Příspěvky: 1447
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
O tomhle panovi uz byla rec stranku zpet, takze jen par poznamek..

Na jednu stranu tvrdite, ze cestujici da prednost levnejsimu letadlu, na druhou stranu pisete o Kolinu, kde by nasobnou castku mely zaplatit houfy cestujicich aby usetrily par minut. 15 minut je totiz prumerne 240-250km/h, coz rozhodne neni pod cestovni rychlosti 300km/h. Nemluve o nakladech na trat, ktera se provozem stejne nezaplati.

Naklonena verejnost je k prdu, pokud system umoznuje jednotlivci hazet opakovane vidle do jakekoliv pripravy a vystavby.


10.12.2017 9:58:22
Profil
 

Příspěvky: 3396
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
zrovna ten kolín je špatně
abys se vlak rozjel na 300kmh a hned z nich zase brzdil je blbost
v našich podmínkách by musel stavět tak max. 3x aby to mělo smysl
a to tu nikdy ( krajští politici ) neprojde

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


10.12.2017 17:50:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 219
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Smysl to ma jedine když se dostanete k mori
( Bulharsko ,Chorvatsko ) nebo do Alp , ale tam to bude
asi porad rychlejsi autem.
Ale souhlasim ,ze spise nez za 30 let to nebude.
Berlin Praha Brno Bratislava Budapest Sofia.
Nebo Berlin Praha Brno Viden Zagreb Split.
Ale myslim ,ze porad to bude levnejsi a rychlejsi letecky.


10.12.2017 19:58:18
Profil
 

Příspěvky: 2498
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
V současné době VRT v Čechách nepotřebujeme. Vzdálenosti nejsou velké a náklady by byly obrovské. Potřeba jsou nejdříve dořešit železniční uzly, zejména Brno, Praha. Pro zrychlení cestování z Kolína na Prahu je důležitější dobudování min 3 koleje a vyřešení kapacit nádraží na VRT. K čemu Vám bude dostat se z kraje Brna na kraj Prahy za 40 minut, když pak další půl hodiny strávíte cestami po městě?
Pro cesty do zahraničí se VRT nevyplatí, neboť při cenách letecké dopravy se to nikdy nezaplatí a nejsme tak bohatí, aby jsme stavěli VRT jen proto, abychom ho měli. Alpské bázové tunely se také nestaví pro osobní dopravu.


11.12.2017 10:08:27
Profil
 

Příspěvky: 842
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
to Sosa: Belgii se VRT vyplatí stavět, Holandsku se VRT vyplatí stavět, jen nám ne... To co píšete, jsou oblíbené předsudky proti VRT.
Železniční uzly jako Praha a Brno potřebují upgrade, ale to nevylučuje VRT: V Praze se už mnohé udělalo, spíš jde o to, kam bude jezdit S-Bahn. Když SC a railjety a větší část EC a Ex přejde na VRT jako vysokorychlostní vlaky, znamená to, že o tyhle vlaky ubude na koridorech, a ne že další vlaky přibudou. Brno je samozřejmě problém, ale VRT to nevylučuje.
S tou třetí kolejí na I. koridoru to není tak jednoduché: VRT musí odlehčit I. koridoru od dálkové dopravy, aby tam vůbec šlo tu třetí kolej postavit.
Přesně tak VRT funguje, že z kraje Brna na kraj Prahy jedete 40 min: Zbytek to taktové hodiny je pomalejší cesta před město. Ale pořád je to jen hodina příp. jen hodina a deset minut na cestu.
VRT přes hranice se nebude stavět jen pro osobní dopravu. Viz Krušnohorský úpatní tunel, atd. Proti letadlům má VRT třeba tu výhodu, že většinou jede další vlak, když vám ten plánovaný "uletí". Odpadá zdlouhavé odbavení, cestovní prostor je pohodlnější, vlak vás zaveze do centra města, atd.

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


15.12.2017 23:07:01
Profil
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
MickeyMouse: Belgie má na VRT napojený Brusel, Antverpy (staví tu Thalys Brusel - Amsterdam) a Lutych (staví tu ICE a Thalys Brusel - Kolín). Vlaky do Paříže (1:15 - super :ok: ), Londýna a Lille jezdí přímo a třeba do Lucemburku jedete 3 hodiny... Takže bych řekl, že v Belgii slouží VRT téměř výlučně mezinárodní přepravě. Nedovedu si představit, že to někdo použije na těch cca 50 km z Bruselu do Antverp nebo cca 80 km do Lutychu, jízdenky jsou dost drahé, zejména operativně zakoupené na poslední chvíli (když ujede vlak, musí se pořídit nová místenka, což asi zadarmo nebude). U nás je to IMHO podobné: mohla by se "uživit" spojení Berlín - Drážďany - Ústí (?) - Praha - Jihlava (?) - Brno - Vídeň a Mnichov/Norimberk - Plzeň - Praha - Jihlava (?) - Brno - Olomouc (?) - Ostrava - Katowice - Varšava (nevím, jaké jsou plány v tomto směru v Polsku), ale jen kompletně za peníze EU, která se do toho taky dvakrát nehrne (viz případ tunelu Praha - Beroun). Rozšíření aglomerace Prahy na rádius 150 km, jak pravil angličan a nám zprostředkoval Rejow, je samozřejmě nesmysl, ta se rozšíří pouze o Brno a možná Olomouc a Ostravu (z Plzně, Ústí a asi i Jihlavy se už do Prahy jezdí za prací dnes). Osobně vidím potenciál hlavně na vzdálenosti 300-1000 km, kdyby bylo třeba spojení Brusel - Kolín - Frankfurt - Norimberk - Praha za nějakých 4-5 hodin, určitě bych ho čas od času využil.


16.12.2017 13:11:48
Profil
 

Příspěvky: 265
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Trasy VRT směr sever..... http://www.decinskeforum.cz/2018/01/20/tudy-rychlodraha-usti-louny-most/


20.1.2018 21:07:10
Profil
 

Příspěvky: 3485
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Casti kolem letiste a na sever od Prahy jsou nekde ke stazeni?


21.1.2018 18:44:35
Profil
 

Příspěvky: 1447
Příspěvek Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Plus mínus to kopíruje D8, pokud se letiště mysli Ruzyně, tak Te se to ani nepřiblíží.


21.1.2018 19:42:15
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 346 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz