Stavby na železnici
Stavby na železnici
již jsem to tady před několika lety zjišťoval, ale za boha to nemohu najít. Existují podobně zaměřené stránky i o českých železnicích? Nemyslím teď oficiální weby jako SŽDC. Něco, kde by byly aktuální informace, názory ostatních, termíny a fotografie z realizovaných projektů. Předem díky za tipy
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 25.9.2012 7:32:42
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: stavby na železnici
No Želpage určitě ne. To spíš fórum na K-reportu nebo vlaky.net.
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi)
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
Re: stavby na železnici
Kdysi nejlepší stránky o koridorech, bohužel 6 let neaktualizované.
http://www.k-report.net/koridory/
http://www.k-report.net/koridory/
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: stavby na železnici
http://82.117.129.14/forum/forum.asp?DF=DFCD2
oficiální (nebo spíš že ho zapomněli zrušit) fórum ČD
oficiální (nebo spíš že ho zapomněli zrušit) fórum ČD
Re: stavby na železnici
Spíš nechtěj těch pár zbylejch endemitů zbytečně stresovat
Pro přehled a volnou diskusi asi ten K/rep, Želpage je spíš populárně-společenskej magazín. Pak jsou různý menší servery, asi nejlíp k vyhledání gůglem.
Pro přehled a volnou diskusi asi ten K/rep, Želpage je spíš populárně-společenskej magazín. Pak jsou různý menší servery, asi nejlíp k vyhledání gůglem.
Re: stavby na železnici
Našel jsem podrobnou mapu variant nové VRT Praha - Brno. Tedy nově se to jmenuje RS1, neboli "rychlé spojení 1"
http://www.vysokorychlostni-zeleznice.c ... P_2010.pdf (má to několik MB)
Jsou tam 2 varianty, jedna jižnější vede mezi Humpolcem a Pelhřimovem, ta severnější vede přes Havlíčkův Brod. Můžete se kochat.
Kdyby někoho zajímala česká vysokorychlostní železnice víc, v aktuálním čísle časopisu SŽDC Moderní železnice je o tom docela podrobnej článek (od strany 30).
http://www.vysokorychlostni-zeleznice.c ... P_2010.pdf (má to několik MB)
Jsou tam 2 varianty, jedna jižnější vede mezi Humpolcem a Pelhřimovem, ta severnější vede přes Havlíčkův Brod. Můžete se kochat.
Kdyby někoho zajímala česká vysokorychlostní železnice víc, v aktuálním čísle časopisu SŽDC Moderní železnice je o tom docela podrobnej článek (od strany 30).
Re: stavby na železnici
Obávám se ,že je to dobré jako sci-fi...Bohužel.
Re: stavby na železnici
Po dlouhé době fotky ze stavby 3. koridoru u Plzně. Zahájení prací u Doubravky
https://plus.google.com/photos/11185661 ... 1679688513
https://plus.google.com/photos/11185661 ... 1679688513
Re: stavby na železnici
hmmm, v ksichtoknize nic nevidím, asi je to jen pro někoho smileProrážka Viktorie
Chcete vidět při práci na tunelu Ejpovice největší tunelovací stroj Viktorie u nás?
Přijďte v sobotu 11. června 2016 do plzeňské čtvrti Doubravka!
Den otevřených dveří se koná od 10 do 16 hod.
Více na http://www.facebook.com/Metrostav
http://www.metrostav.cz/cz/projekt_ejpovice
při DOD bude vidět jak se prochroustává lavicí, ze štítu bude vidět jen kousek vršku
první prorážka bude dřív
a jak to na místě vypadalo před měsícem... http://www.koridory.cz/archives/36417/
Re: Stavby na železnici
Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic?
Re: Stavby na železnici
Existuji nejake webovky, kde by clovek nasel nejakou mapu 4. koridoru s vyznacenim které casti uz jsou modernizovane. Po pulhodinovem hledani na webu jsem se proklikal k aktualitam z roku 2006, informacim o oplechovani pristresku v Kolovratech apod...
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Stavby na železnici
Nějaké textové info je zde: http://www.taborcz.eu/informace-o-stavb ... ru/d-32664
Re: Stavby na železnici
vodouchu díky za odkaz . Článek je opravdu komplexní
Re: Stavby na železnici
Je priznacne, ze kvalitni informace clovek najde na strankach města, kterym ta zeleznice prochazi, a ne na strankach ministerstva nebo SZDC nebo nejakeho jiného statniho organu. Proste organi...
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Stavby na železnici
Na iDnes se objevil zajímavý článek (Martas?) ohledně modernizace železničního koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Měl jsem za to, že průchozí bude nové trasování v tzv. variantě střed (subvarianty 1 a 2) se třemi kratšími tunely a zachováním co největšího počtu stanic a zastávek. V článku se ale uvádí, že maximálně narovnaná varianta (tzv. zelená) se dvěma dlouhými tunely je teď paradoxně ta nejpravděpodobnější.
Článek zde: http://pardubice.idnes.cz/stat-naprimi- ... zpravy_jah
Vizualizace z roku 2014 se všemi zvažovanými variantami zde: https://www.youtube.com/watch?v=KPNEwBFkHTc
Článek zde: http://pardubice.idnes.cz/stat-naprimi- ... zpravy_jah
Vizualizace z roku 2014 se všemi zvažovanými variantami zde: https://www.youtube.com/watch?v=KPNEwBFkHTc
Re: Stavby na železnici
Díky za článek. Pro mě je to dobrá zpráva, já jsem pro pořádné řešení s výhledem na desetiletí dopředu než pro řešení sice levnější, ale polovičaté.
Re: Stavby na železnici
S výhledem na desetiletí to opravdu je, aspoň co se týče realizace. To už je po 10 letech třetí koncepce, ještě náročnější než ta první, která kvůli ceně neprošla.
Re: Stavby na železnici
Pokud je mně známo, tak varianta Střed 2 neprošla EIA. Viz http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3690543
Re: Stavby na železnici
V systému EIA je hodnocení jen pro varianty z roku 2007, takže to bude jen předběžná neoficiální zpráva. Ví se jen, že předchůdce varianty Střed 2 nevyhrál v místním referendu kvůli NIMBY, jelikož tam byla varianta zelená, která železnici z Brandýsa odstraňuje úplně. EIA doporučuje taky zelenou variantu, ale z poněkud specifických důvodů. Hluk z nějakého důvodu posuzovali bez protihlukových opatření a vyšlo jim, že hluk bude (jaký to objev), z toho napsali do závěru o negativním vlivu a měli jasno. Také by mě zajímalo, jak by ve srovnání s ostatními variantami vyšlo hodnocení staré trati, posuzované jako kdyby se měla stavět teď.
Ale současný návrh jaksi kombinuje negativa obojího, cenu dlouhého tunelu a hluk od nákladní dopravy ve městě Brandýs.
Ale současný návrh jaksi kombinuje negativa obojího, cenu dlouhého tunelu a hluk od nákladní dopravy ve městě Brandýs.
Re: Stavby na železnici
Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět...
http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr
http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Stavby na železnici
Vubec jsem z clanku ale nepochopil, kudy by to melo byt vedene... Vygooglil jsem jen tohle (http://www.k-report.net/koridory/soucasn13.htm), ale prijde mi, ze se v clanku pise jeste o nejake dalsi variante.Sudr píše:Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět...
http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr
Osobne jsem tipoval, ze nakonec bude jednokolejny tunel + stara trat. Tunel pro Ex a R, stara trat pro Os a cargo. Druhy tunel by se jakoze postavil casem. Takove pekne typicke reseni dopravnich staveb v Czechii...
Zajimava by byla i ta varianta, ktera by vedla nivou Vltavy. Na Hluboke by tak mohl vzniknot primy prestup na lode
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Stavby na železnici
myslím, že neuvažuje dalších 100let, v nedávné minulosti proběhla lehká "modernizace" této trati. Elektrifikace je dost drahá záležitost a trať není a nebude na seznamu evropských tratí, aby si zasloužila takovou investici v tak málo osídleném kraji... Přednost je jinde...Vitapb píše:Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic?
jelikož se uvažuje přepnutí (sjednocení) ze stejnosměru 3kv na střídavinu 25kv, což sežere dost peněz (mld), tak nové projekty moc peněz nezbude
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Stavby na železnici
V regionálním plátku Chrudimské noviny se objevil krátký článek o stavu přípravy tzv. Ostřešanské spojky na trati č. 238 (v rámci modernizace žel. uzlu Pardubice). Citují se ale materiály společnosti Foxconn, tak nevím, jakou informační váhu to má.
http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zp ... pojku-jsou
http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zp ... pojku-jsou
- Přílohy
-
- 800x800_sudop301_2.jpg (137.85 KiB) Zobrazeno 10201 x