Železnice vs. silnice

jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Železnice vs. silnice

Příspěvek od jeni013 »

FlakY` píše:A po úplném dokončení bude co lepší, jízda vlakem a nebo autem v úseku Valmez - Vsetín? Samozřejmě bereme jízdu bez zasavení.
jeni013 píše:Záleží co myslíte úplným dokončením. Bystřička - Brňov se bude stavět nejdřív 2030+ (ale to nebude žádné velké zrychlení) a obchvat VM, který odstraní urovňové křížení s tratí vidím tak a rok 2025. A to je asi datum, kdy začne být auto výrazně atraktivnější rychlíku.
GiuseppeS píše:Co to je za otázku? Málokdo bydlí na nádraží a na druhém pracuje a na druhou stranu hodně lidí nemá zájem např. řešit parkování, takže to není jen o čase. Takže co je "lepší" nejde říct ...
FlakY` píše:Trochu špatně jste to pochopil. Jedná se mi o hranici obou měst bez zastavení. Jedna věc je jistá, a to, že se plánuje modernizovat pouze silnici. Železnice na tak malý region by byla moc luxus. Zajímal mě pouze čas.
Marooned17 píše:Já hlavně doufám, že trať časem projde něčím jako koridorizací (optimalizací) - tedy reko únosnosti spodku, bezstyková kolej, bezbariérová nástupiště, možná nové TV, omezení přejezdů.
Dovolím si malou odbočku: Cituji
AKTUALIZACE GENERELU DOPRAVY ZLÍNSKÉHO KRAJE z roku 2010 píše: Přehled rozvojových záměrů
Trať 280
Páteřní elektrizovaná (soustava 3 kV ss) celostátní železniční trať mezinárodního
významu, která se odpojuje od II. národního koridoru ve směru na Valašské
Meziříčí-Vsetín-Horní Lideč/Lúky pod Makytou s pokračováním na území Slovenské
republiky. Železniční trať, která je součástí doplňkové sítě TINA, je navržená
k modernizaci (stavební a technické prvky) dle dohody AGTC pro traťovou rychlost
120 km/hod. v období po roce 2015.
Modernizace tratě přináší významná zlepšení především ve zvýšení traťové
rychlosti, zvýšení propustnosti a zabezpečení dopravní cesty, což se projeví
v následujících rozhodujících přínosech a efektech:
· zvýšení bezpečnosti provozu
· minimalizace nákladů na zajištění provozuschopnosti a provozování
železniční dopravní cesty
· zvýšení cestovní rychlosti.
Nicméně na jiném místě téhož dokumentu se uvádí, že hlavní přepravní relace v osobní dopravě (Brno - SR a Olomouc SR) by bylo vhodno přesunout na trať Otrokovice - Vizovice - Valašská Polanka, takže na 280ce by zůstala pouze nákladní a místní osobní doprava -> bez nutnosti zvyšovat návrhovou rychlost (z 90 na 120km/h). Jediné co hraje pro optimalizaci trati 280 je cena úseku Vizovice - Valašská Polanka (dnes odhad kolem 6mld Kč).
Přílohy
Olomouc SR.JPG
Olomouc SR.JPG (59.78 KiB) Zobrazeno 11100 x
Brno SR.JPG
Brno SR.JPG (60.71 KiB) Zobrazeno 11100 x
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od GiuseppeS »

jeni013 píše:Dovolím si malou odbočku: Cituji
AKTUALIZACE GENERELU DOPRAVY ZLÍNSKÉHO KRAJE z roku 2010 píše: Přehled rozvojových záměrů
Trať 280
....
Nicméně na jiném místě téhož dokumentu se uvádí, že hlavní přepravní relace v osobní dopravě (Brno - SR a Olomouc SR) by bylo vhodno přesunout na trať Otrokovice - Vizovice - Valašská Polanka, takže na 280ce by zůstala pouze nákladní a místní osobní doprava -> bez nutnosti zvyšovat návrhovou rychlost (z 90 na 120km/h). Jediné co hraje pro optimalizaci trati 280 je cena úseku Vizovice - Valašská Polanka (dnes odhad kolem 6mld Kč).
Doporučuju nejnovější dokument Zlínského kraje: http://www.kr-zlinsky.cz/docs/clanky/do ... zur-zk.pdf Jestli se bude řešit dříve trať 280 (která je sice zařazeno na TEN-T, ale to v praxi do r. 2030 nic neznamená) nebo dostavba Vizovice - ValPol (kde z dokumentu uvidíte, že je znovu shozeno napojení v Polance, tzn. vůbec není jasné, jaké by mělo být) je doost velká spekulace ...
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od kik »

Chapu ze se Zlin jako snad jedine krajske mesto na 'lokalce' (mistni necht prominou) citi ukrivdene ale budovat nove vlakove spojeni v dost hornate oblasti mi prijde dost zbytecne. A uz jen schvalovani trasy by nebylo jednoduche - viz odpor proti R49 ve vicemene stejne trase. Tady bych videl jedine reseni a tim je optimalizace stavajici trati 280.
A musim se priznat ze kdyz jsem slouzil v letech 1981 - 83 ve Voj. ucilisti ve Valasskem Mezirici nasi nejoblibenejsi zbrani byl model RV9 nebo-li rucni vidle devitizube pro upravu kolejoveho loze. V techto letech se delala rekonstrukce useku z V. Polanky pres Vsetin ke zhlavi stanice V. Mezirici. To, co jsem tam zazil by bylo na delsi vypraveni, ale meli jsme soucasne tu vyhodu ze se na nas mistni nedivali jako na darmozrouty protoze za nami zustaval poradny kus prace.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Lenny »

Však taky tento záměr při posuzování vlivů na životní prostředí byl nakonec zkrácen jen na úsek Otrokovice - Vizovice, a dál nic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Lenny »

Jak zabránit přejíždění přes přejezd https://www.youtube.com/watch?v=wPt7bASfsGs
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od rumpeak »

Další srážka kamionu s vlakem: http://ostrava.idnes.cz/video-ve-frydku ... zpravy_woj

Kdy už někdo vyhlásí úrovňové křížení silnice a železnice jako havarijní stav a začne se okamžitě přestavba všech úrovňových přejezdů v ČR na nadjezdy a podjezdy???
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Kubajsu »

Co je to za pomatený blábol? Tušíte kolik je u nás přejezdů?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A hlavně přejezdem to opravdu není.
R48 -> D48 se podařilo!
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od MPMP »

rumpeak píše:Další srážka kamionu s vlakem: http://ostrava.idnes.cz/video-ve-frydku ... zpravy_woj

Kdy už někdo vyhlásí úrovňové křížení silnice a železnice jako havarijní stav a začne se okamžitě přestavba všech úrovňových přejezdů v ČR na nadjezdy a podjezdy???
A proč jako? Zkuste mi vysvětlit, proč do křižovatky se na červenou nejezdí, zatímco na železniční přejezd ano?
Osobně bych vjetí na zabezpečený železniční přejezd kvalifikoval jako trestný čin obecného ohrožení a dotyčný by si to šel hezky "natvrdo" odsedět a následně by měl hóóóóódně dlouhý zákaz řízení.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od dvs »

MPMP píše:Zkuste mi vysvětlit, proč do křižovatky se na červenou nejezdí,
Na tom není co vysvětlovat, protože na červenou do křižovatky někteří jezdí.
Zde je k tomu jeden článek i s videem:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/163423 ... cke-kamery
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od MPMP »

dvs píše:
MPMP píše:Zkuste mi vysvětlit, proč do křižovatky se na červenou nejezdí,
Na tom není co vysvětlovat, protože na červenou do křižovatky někteří jezdí.
Zde je k tomu jeden článek i s videem:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/163423 ... cke-kamery
Paráda. Takže silnice jsou opravdu už pouze pro otrlé, kaskadéry a sebevrahy?
generix
Příspěvky: 140
Registrován: 23.1.2010 8:27:51

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od generix »

Ano.
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Warcz »

Jenom fakta:
- 1 kolejová trať, kde se bude jezdit tak 90km/h
- Křižovatka úplně na ho... přednost do L a hned přejezd
- Když bliká přejezd tak to zvoní a bliká jak vánoční stromek. Nechápu jak to mohl přehlédnout
- Předělávat tyto tratě na mimoúrovňové je ekonomická sebevražda. Co budeme dělat příště ? Mimoúrovňové přechody ? Zastávky ?
- Řidič měl polskou SPZ návěsu...
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od mts »

Nakladak na prejezdu ve výstraze by mělo byt automaticko obecne ohrozeni a flastr natvrdo.
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od MPMP »

mts píše:Nakladak na prejezdu ve výstraze by mělo byt automaticko obecne ohrozeni a flastr natvrdo.
Nejen náklaďák. ;)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od P_V »

Jelikož tam nadjezd už je, tak ten přejezd je podle mě zralý na zrušení. Nebo aspoň zákaz nákladních automobilů.
Jak vidí ten přejezd strojvůdce.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Lenny »

Přejezdy zrušíme a ještě celou dráhu oplotíme, aby tam nelezli lidi a budeme se mít báječně. :crazy:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od MPMP »

P_V píše:Jelikož tam nadjezd už je, tak ten přejezd je podle mě zralý na zrušení.[/url]
To jste se všichni zbláznili, nebo co? Protože někteří řidiči nejsou schopni dodržovat základní pravidla, tak všem ostatním to ztížíme? Na tohle se musí kontrolou dopravní policie a přísnými postihy.
Mnohem rozumnější (a ekonomičtější) než rušit přejezdy, je osadit je kamerami a každý, kdo tam vjede na červenou, bude okamžitě obžalován z obecného ohrožení a vysloven zákaz řízení min. na 1 rok. Stačí, aby pár přestupců bylo takto odsouzeno do 3 měsíců od činu a garantuju vám, že na červenou už nikdo nepojede.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od P_V »

MPMP píše: Stačí, aby pár přestupců bylo takto odsouzeno do 3 měsíců od činu a garantuju vám, že na červenou už nikdo nepojede.
To by fungovalo jen u přestupců regionálních, kde se to rozkřikne. Ne u těch z opačného kouta Evropy.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Lenny »

Anebo by byl postihován někdo, kdo vjede na jednokolejné lokální trati na přejezd po odjezdu vlaku, kdy už žádné nebezpečí srážky s vlakem nehrozí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od P_V »

Po odjezdu vlaku ta červená hned zhasne.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Mike »

prostě v místě, kde smí vlak jet více než 50kmh by neměl úrovňový přejezd co dělat

co na to zklidňovači ???

tady je u každého přechodu pro chodce retardér, 30kmh a idálně ještě kamera a na kolejích není nic ?
divné a minimálně nevyvážené
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Warcz »

Já to vidím takhle:
50km/h stopka u přejezdu
90Km/h světelna a akustická signalizace
120Km/h zavory
160Km/h bez přejezdu
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Kubajsu »

P_V píše:To by fungovalo jen u přestupců regionálních, kde se to rozkřikne. Ne u těch z opačného kouta Evropy.
Blbost. V Rakousku, Německu nebo Švýcarsku taky na červenou nejezdí. To by se rozkřiklo dost rychle, hlavně mezi profíkama.

A že by někdo dostal flastr za přejezd za vlakem? No a co? Na červenou se prostě nejezdí, i když se nás všemožné buzerační semafory snaží naučit něco jiného...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od jonáš »

1933 .. názor MD ;-) "za současného snížení rychlosti vlakové na 20 km/hod."
http://www.k-report.net/discus/obrazky/ ... 094075.jpg
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“