Stavby na železnici

Odpovědět
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Stavby na železnici

Příspěvek od martas »

již jsem to tady před několika lety zjišťoval, ale za boha to nemohu najít. Existují podobně zaměřené stránky i o českých železnicích? Nemyslím teď oficiální weby jako SŽDC. Něco, kde by byly aktuální informace, názory ostatních, termíny a fotografie z realizovaných projektů. Předem díky za tipy ;-)
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: stavby na železnici

Příspěvek od adamos »

Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Jura_Favorit
Příspěvky: 87
Registrován: 25.9.2012 7:32:42
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: stavby na železnici

Příspěvek od Jura_Favorit »

No Želpage určitě ne. To spíš fórum na K-reportu nebo vlaky.net.
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi)
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: stavby na železnici

Příspěvek od Lenny »

Kdysi nejlepší stránky o koridorech, bohužel 6 let neaktualizované.
http://www.k-report.net/koridory/
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: stavby na železnici

Příspěvek od P_V »

http://82.117.129.14/forum/forum.asp?DF=DFCD2
oficiální (nebo spíš že ho zapomněli zrušit) fórum ČD
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: stavby na železnici

Příspěvek od jonáš »

Spíš nechtěj těch pár zbylejch endemitů zbytečně stresovat ;-)
Pro přehled a volnou diskusi asi ten K/rep, Želpage je spíš populárně-společenskej magazín. Pak jsou různý menší servery, asi nejlíp k vyhledání gůglem.
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: stavby na železnici

Příspěvek od Domis »

Našel jsem podrobnou mapu variant nové VRT Praha - Brno. Tedy nově se to jmenuje RS1, neboli "rychlé spojení 1" :lol:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.c ... P_2010.pdf (má to několik MB)

Jsou tam 2 varianty, jedna jižnější vede mezi Humpolcem a Pelhřimovem, ta severnější vede přes Havlíčkův Brod. Můžete se kochat. :mrgreen:

Kdyby někoho zajímala česká vysokorychlostní železnice víc, v aktuálním čísle časopisu SŽDC Moderní železnice je o tom docela podrobnej článek (od strany 30).
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: stavby na železnici

Příspěvek od kot »

Obávám se ,že je to dobré jako sci-fi...Bohužel.
Mišda
Příspěvky: 126
Registrován: 9.3.2013 21:50:45

Re: stavby na železnici

Příspěvek od Mišda »

Po dlouhé době fotky ze stavby 3. koridoru u Plzně. Zahájení prací u Doubravky
https://plus.google.com/photos/11185661 ... 1679688513
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: stavby na železnici

Příspěvek od kasme »

Prorážka Viktorie
Chcete vidět při práci na tunelu Ejpovice největší tunelovací stroj Viktorie u nás?
Přijďte v sobotu 11. června 2016 do plzeňské čtvrti Doubravka!
Den otevřených dveří se koná od 10 do 16 hod.
Více na http://www.facebook.com/Metrostav
http://www.metrostav.cz/cz/projekt_ejpovice
hmmm, v ksichtoknize nic nevidím, asi je to jen pro někoho smile

při DOD bude vidět jak se prochroustává lavicí, ze štítu bude vidět jen kousek vršku

první prorážka bude dřív


a jak to na místě vypadalo před měsícem... http://www.koridory.cz/archives/36417/
Vitapb
Příspěvky: 153
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Vitapb »

Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic?
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od mts »

Existuji nejake webovky, kde by clovek nasel nejakou mapu 4. koridoru s vyznacenim které casti uz jsou modernizovane. Po pulhodinovem hledani na webu jsem se proklikal k aktualitam z roku 2006, informacim o oplechovani pristresku v Kolovratech apod...
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od vodouch2000 »

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od kot »

vodouchu díky za odkaz . Článek je opravdu komplexní :D
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od mts »

Je priznacne, ze kvalitni informace clovek najde na strankach města, kterym ta zeleznice prochazi, a ne na strankach ministerstva nebo SZDC nebo nejakeho jiného statniho organu. Proste organi...
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od vodouch2000 »

Na iDnes se objevil zajímavý článek (Martas?) ohledně modernizace železničního koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Měl jsem za to, že průchozí bude nové trasování v tzv. variantě střed (subvarianty 1 a 2) se třemi kratšími tunely a zachováním co největšího počtu stanic a zastávek. V článku se ale uvádí, že maximálně narovnaná varianta (tzv. zelená) se dvěma dlouhými tunely je teď paradoxně ta nejpravděpodobnější.
Článek zde: http://pardubice.idnes.cz/stat-naprimi- ... zpravy_jah
Vizualizace z roku 2014 se všemi zvažovanými variantami zde: https://www.youtube.com/watch?v=KPNEwBFkHTc
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Lynx »

Díky za článek. Pro mě je to dobrá zpráva, já jsem pro pořádné řešení s výhledem na desetiletí dopředu než pro řešení sice levnější, ale polovičaté.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od P_V »

S výhledem na desetiletí to opravdu je, aspoň co se týče realizace. To už je po 10 letech třetí koncepce, ještě náročnější než ta první, která kvůli ceně neprošla.
xhj
Příspěvky: 160
Registrován: 17.11.2009 23:44:31

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od xhj »

Pokud je mně známo, tak varianta Střed 2 neprošla EIA. Viz http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3690543
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od P_V »

V systému EIA je hodnocení jen pro varianty z roku 2007, takže to bude jen předběžná neoficiální zpráva. Ví se jen, že předchůdce varianty Střed 2 nevyhrál v místním referendu kvůli NIMBY, jelikož tam byla varianta zelená, která železnici z Brandýsa odstraňuje úplně. EIA doporučuje taky zelenou variantu, ale z poněkud specifických důvodů. Hluk z nějakého důvodu posuzovali bez protihlukových opatření a vyšlo jim, že hluk bude (jaký to objev), z toho napsali do závěru o negativním vlivu a měli jasno. Také by mě zajímalo, jak by ve srovnání s ostatními variantami vyšlo hodnocení staré trati, posuzované jako kdyby se měla stavět teď.
Ale současný návrh jaksi kombinuje negativa obojího, cenu dlouhého tunelu a hluk od nákladní dopravy ve městě Brandýs.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Sudr »

Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět...

http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od MickeyMouse »

Sudr píše:Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět...

http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr
Vubec jsem z clanku ale nepochopil, kudy by to melo byt vedene... Vygooglil jsem jen tohle (http://www.k-report.net/koridory/soucasn13.htm), ale prijde mi, ze se v clanku pise jeste o nejake dalsi variante.

Osobne jsem tipoval, ze nakonec bude jednokolejny tunel + stara trat. Tunel pro Ex a R, stara trat pro Os a cargo. Druhy tunel by se jakoze postavil casem. Takove pekne typicke reseni dopravnich staveb v Czechii...
Zajimava by byla i ta varianta, ktera by vedla nivou Vltavy. Na Hluboke by tak mohl vzniknot primy prestup na lode :crazy:
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
outdoor
Příspěvky: 119
Registrován: 6.4.2011 20:20:50
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od outdoor »

Vitapb píše:Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic?
myslím, že neuvažuje dalších 100let, v nedávné minulosti proběhla lehká "modernizace" této trati. Elektrifikace je dost drahá záležitost a trať není a nebude na seznamu evropských tratí, aby si zasloužila takovou investici v tak málo osídleném kraji... Přednost je jinde...

jelikož se uvažuje přepnutí (sjednocení) ze stejnosměru 3kv na střídavinu 25kv, což sežere dost peněz (mld), tak nové projekty moc peněz nezbude
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od vodouch2000 »

V regionálním plátku Chrudimské noviny se objevil krátký článek o stavu přípravy tzv. Ostřešanské spojky na trati č. 238 (v rámci modernizace žel. uzlu Pardubice). Citují se ale materiály společnosti Foxconn, tak nevím, jakou informační váhu to má.
http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zp ... pojku-jsou
Přílohy
800x800_sudop301_2.jpg
800x800_sudop301_2.jpg (137.85 KiB) Zobrazeno 10172 x
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“