Stavby na železnici
Re: Stavby na železnici
Arame, ono je to ještě větší prasárna než píšeš : 4458 stromů, ale dokonce více než 3,5 ha keřů ! To fakt hlava nebere, že si zpracovatel myslel, že by to mělo projít bez vrácení...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Stavby na železnici
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Stavby na železnici
Majkii - díky za hezké video !
Re: Stavby na železnici
Dám to sem:
https://zdopravy.cz/priorita-szdc-zavor ... ach-31576/
Ale jinak snahu jedině chválím, kór když zvýšení nákladů je 10-15%, by se závory měly stát naprosto automatickou součástí každého přejezdu.
Naopak bych ale budoval závory jedině tak, že zabraňují vjezdu vozidel na své polovině silnice/přejezdu. Když ty závory zadělají celý přejezd na obou stranách, nevím, jaký to má význam a přínos (jen idiot to bude objíždět) a mnohdy to ale odradí hlupáky či zmatkaře z přejezdu odjet, neboť se bojí závoru prorazit. Navíc to sníží náklady na polovinu , protože každá závora má své spouštění, pokud nejde o ty nejužší přejezdy.
https://zdopravy.cz/priorita-szdc-zavor ... ach-31576/
Nevím no .. řekl bych, že na převážné části silnic první třídy by měly úrovňové přejezdy zmizet úplně a ne být dovybaveny závorami, proto se jim říká silnice první třídyPriorita SŽDC? Závory. Do roku 2023 mají být na všech „jedničkách“
Ale jinak snahu jedině chválím, kór když zvýšení nákladů je 10-15%, by se závory měly stát naprosto automatickou součástí každého přejezdu.
Naopak bych ale budoval závory jedině tak, že zabraňují vjezdu vozidel na své polovině silnice/přejezdu. Když ty závory zadělají celý přejezd na obou stranách, nevím, jaký to má význam a přínos (jen idiot to bude objíždět) a mnohdy to ale odradí hlupáky či zmatkaře z přejezdu odjet, neboť se bojí závoru prorazit. Navíc to sníží náklady na polovinu , protože každá závora má své spouštění, pokud nejde o ty nejužší přejezdy.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Stavby na železnici
Všude podjezd či nadjezd vybudovat nelze, pokud nechcete zbourat půl města nebo stavět několikakilometrovou přeložku (viz Jablonec n.J. na 14) Navíc, spoustu silnic první třídy má nahradit dálnice nebo přeložka, takže se dá pochopit, proč se do toho nechce investovat. A mnohdy jsou přejezdy na trati, po které kromě pár jízd ročně nic nejezdí (viz Trotina na 33).
V současné době se stavějí přejezdy řekl bych všechny takové, aby se nedaly prokličkovat a podle mě je to správné. Že se pak uvíznutí blbci bojí závoru prorazit je věc jiná a je to čistě jen mediální masáž, protože těch případů teď bylo nějak moc. Jenže většina závor stejně padá až na poslední chvíli po dlouhém blikání, takže pokud tam někdo vjel i po čtvrt minutě od začátku blikání, po spadnutí závor už by stejně neměl čas vykličkovat. Možná tak na vícekolejném přejezdu.
Závory přes celou komunikaci nemají zabránit bláznům prokličkovat zavřené závory, ale cyklistům a chodcům pokračovat volně dál.
V současné době se stavějí přejezdy řekl bych všechny takové, aby se nedaly prokličkovat a podle mě je to správné. Že se pak uvíznutí blbci bojí závoru prorazit je věc jiná a je to čistě jen mediální masáž, protože těch případů teď bylo nějak moc. Jenže většina závor stejně padá až na poslední chvíli po dlouhém blikání, takže pokud tam někdo vjel i po čtvrt minutě od začátku blikání, po spadnutí závor už by stejně neměl čas vykličkovat. Možná tak na vícekolejném přejezdu.
Závory přes celou komunikaci nemají zabránit bláznům prokličkovat zavřené závory, ale cyklistům a chodcům pokračovat volně dál.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Stavby na železnici
Však jednak jsem to myslel s nadsázkou a jednak jsem psal "převážně", samozřejmě že je nereálném a ani bych to nechtěl, aby všude byly mimoúrovňové křížení. Je ovšem pravda, že na silnicích první třídy by to opravdu mělo být všude, protože i po postavení přilehlé dálnice/přeložky, tam z pravidla zůstává dost dopravy.Honey72 píše:Všude podjezd či nadjezd vybudovat nelze, pokud nechcete zbourat půl města nebo stavět několikakilometrovou přeložku (viz Jablonec n.J. na 14) Navíc, spoustu silnic první třídy má nahradit dálnice nebo přeložka, takže se dá pochopit, proč se do toho nechce investovat. A mnohdy jsou přejezdy na trati, po které kromě pár jízd ročně nic nejezdí (viz Trotina na 33).
V současné době se stavějí přejezdy řekl bych všechny takové, aby se nedaly prokličkovat a podle mě je to správné. Že se pak uvíznutí blbci bojí závoru prorazit je věc jiná a je to čistě jen mediální masáž, protože těch případů teď bylo nějak moc. Jenže většina závor stejně padá až na poslední chvíli po dlouhém blikání, takže pokud tam někdo vjel i po čtvrt minutě od začátku blikání, po spadnutí závor už by stejně neměl čas vykličkovat. Možná tak na vícekolejném přejezdu.
Závory přes celou komunikaci nemají zabránit bláznům prokličkovat zavřené závory, ale cyklistům a chodcům pokračovat volně dál.
Promiň, ale ty závory přes celý přejezd jsou skutečně zbytečně "přebezpečňování" podobně jako rozmach plných čar a zelených kokotů na silnicích. Pokud jsem chodec, tak jednak, že se mám rozhlédnout, ale taky více slyším než řidič v autě a nebo vidím hned závoru, která sahá skoro do "mé"-levé poloviny vozovky. Čili kvůli chodcům to moc nechápu, ještě možná ve městech, budiž, každopádně by to tam šlo řešit tak, že se obě závory zkrátí a zůstane uprostřed vozovky mezera na auto.
Když už se ale najde ňouma, který na přejezd vjede a zrovna sklapnou závory, tak kdyby před sebou neměl ty protisměrné, tak to rozjede a zmizí z přejezdu, takhle to některé zmatkaře přiměje zůstat tam nebo vymýšlet kraviny ...
Re: Stavby na železnici
Ale Arame, to je dnešní doba ! Stačí srovnat dnešní les značek na stejné silnici s počtem značek před 10 lety. Rozdíl nebetyčný ! Dnes se předpokládá, že nikdo myslet vlastní hlavou nemusí...
Re: Stavby na železnici
Ano, to je bohužel pravda. A jinak se dívám do svého předchozího příspěvku, že jsem nějak rychleji myslel, než psal ...
To druhé souvětí je myšleno na přejezdy se závorami, ne na mimoúrovňové, tím bych popřel souvětí prvníVšak jednak jsem to myslel s nadsázkou a jednak jsem psal "převážně", samozřejmě že je nereálném a ani bych to nechtěl, aby všude byly mimoúrovňové křížení. Je ovšem pravda, že na silnicích první třídy by to opravdu mělo být všude, protože i po postavení přilehlé dálnice/přeložky, tam z pravidla zůstává dost dopravy.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Stavby na železnici
Ano značek je zbytečně moc. Značku zákaz předjíždění na sloupku potkám jen cestou z práce tak třicetkrát, přitom jsou tam čáry a pokud zmizí pod sněhem, tak předjíždí v zatáčkách jen blázen. Značka na sloupku by měla být jen v úseku, kde to je z jiných příčin a ne před každou mírnou zatáčkou. V cizině ty čáry stačí často i pro zákaz stání. A les značek dej přednost v jízdě a hlavní silnice v každé zapadlé satelitní čtvrti nebo na parkovišti obchodního centra je kapitola sama pro sebe.
Když se vrátím k přejezdům, u nás jsou dobře značené, oproti třeba Francii, kde jsou návěstní tabule před přejezdem miniaturní a někde jen jedna.
Když se vrátím k přejezdům, u nás jsou dobře značené, oproti třeba Francii, kde jsou návěstní tabule před přejezdem miniaturní a někde jen jedna.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Stavby na železnici
Nové oficiální video ze stavby Sudoměřice - Votice (květen-červen 2019): https://youtu.be/TH_pRw6oGpw
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Stavby na železnici
Majkii díky za hezký link k průběhu stavby. Nasazení techniky více než příkladné ! Přijde mi, že na hodně silničních /dálničních/ staveb - např.1106 první část - takovéto nasazení zcela chybí....
Re: Stavby na železnici
Našel jsem spoustu staveb, které mají na konci zkratku BC, např. Choceň - Uhersko, BC. Co to znamená?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Stavby na železnici
Blending Call. Snad pojmenování dotační výzvy v rámci CEF.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Stavby na železnici
Vypadá to tak. Blending Call je nově koncipovaný (8. února 2017) nástroj EU, který kombinuje příspěvek Nástroje pro propojení Evropy (CEF) s úvěrem od Evropské investiční banky.
Re: Stavby na železnici
Tak i SŽDC už má webovou mapu investičních projektů, je na adrese https://www.stavby.szdc.cz/#
Zatím nejspíš ve zkušebním provozu, naplněnost daty je také zatím slabší.
Zatím nejspíš ve zkušebním provozu, naplněnost daty je také zatím slabší.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Stavby na železnici
Včetně letáků v PDF, super!
Snad se to stane alespoň takovým informačním zdrojem jako u ŘSD.
Snad se to stane alespoň takovým informačním zdrojem jako u ŘSD.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Stavby na železnici
Eurovia (+Strabag, EŽP) wins the contract to upgrade a railway line south of Prague in the Czech Republic
*A comprehensive upgrade of an 8.7 km section
*A contract with a total value of €120 million
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-1745.htm
*A comprehensive upgrade of an 8.7 km section
*A contract with a total value of €120 million
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-1745.htm
Re: Stavby na železnici
Ten seznam staveb je tragicky nepřehledný.Majkii píše:Tak i SŽDC už má webovou mapu investičních projektů, je na adrese https://www.stavby.szdc.cz/#
Zatím nejspíš ve zkušebním provozu, naplněnost daty je také zatím slabší.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Stavby na železnici
Mezi Voticemi a Sudoměřicemi ve středu začala stavba 840m dlouhého tunelu Mezno.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tunel ... zpravy_zaz
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tunel ... zpravy_zaz
D3 nad zlato
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Stavby na železnici
Kazdopadne uzivatelsky je to prijemnejsi nez mapa RSD.Lenny píše:Ten seznam staveb je tragicky nepřehledný.Majkii píše:Tak i SŽDC už má webovou mapu investičních projektů, je na adrese https://www.stavby.szdc.cz/#
Zatím nejspíš ve zkušebním provozu, naplněnost daty je také zatím slabší.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Stavby na železnici
Zdroj https://www.szdc.cz/-/szdc-spousti-inte ... apu-stavebSŽDC spouští interaktivní mapu staveb https://www.stavby.szdc.cz/
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má od dnešního dne novou interaktivní mapu staveb na české železniční síti. Dostupná je na titulní stránce webu SŽDC a nabízí přehled rozestavěných či připravovaných staveb zasazených do reálné mapy. Ten se bude postupně rozšiřovat tak, jak bude přibývat připravených projektů.
Jednotlivé stavby v základní verzi obsahují především informace o termínu zahájení a ukončení realizace i stručný popis. U významnějších staveb budou postupně k dispozici podrobnější karty s detailnějšími informacemi. Data se budou průběžně aktualizovat.
Součástí interaktivní mapy je i možnost vyhledávat stavby podle několika kritérií. Tím základním je název stavby, dále je lze filtrovat podle krajů, jednotlivých tratí či podle termínu zahájení. K dispozici je i seznam všech momentálně realizovaných či připravovaných investičních akcí s plánovaným zahájením realizace v nejbližších letech.
Tak snad to ještě doladí
Re: Stavby na železnici
Musím uznat, že operace s mapovkou od ŘSD mi připadá mnohem hladčí. Zato je pěkné vidět spoustu plánovaných projektů. Možná by za to stálo rozdělit všobecný přehled na rekonstrukce a novostavby za účelem zpřehlednění. Dále jsem si všiml, že několik staveb bohužel na mapce chybí a některé stavby (jako je třeba Ejpovický tunel) je stále podle mapovky "v realizaci".
Snad to hoši ještě zlepší
Snad to hoši ještě zlepší
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Stavby na železnici
Obří 25 km dlouhý tunel mezi Prahou a Berounem opět ve hře. Vyplatí se, říká studie
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... n=Aktualne
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... n=Aktualne
Re: Stavby na železnici
Taky jsem četl. Jsem zvědavý, kolik let to takhle vydrží, než se zase přijde na to, že se to nevyplatí mezitím Rakušáci postaví pár dalších podobně dlouhých tunelů a my snad dotáhneme D52 na hranice ..