Stavby na železnici

Odpovědět
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Majkii »

Pěkné přehledové video ze stavby Soběslav - Doubí:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od kot »

Jak vypadá "tunelový most" ? :shock: :?:
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od adamos »

představuji si ho jako klasický ekodukt: https://mapy.cz/s/cubucubace
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od vodouch2000 »

(trať 238 - Pardubice, Chrudim)
Ostřešanská spojka nebude. Vlaky z Pardubic na jih budou dál couvat do Rosic.
-> https://pardubice.rozhlas.cz/ostresansk ... jRyylVWl0A
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Lynx »

Něco o tunelu Praha - Beroun - já jsem pro tuto stavbu, i když bude hodně drahá. Kopíruju celé, protože je to je v sekci Premium


Tunelem z Prahy: jedna z nejdražších staveb dostává konkrétní podobu

Primát v délce tuzemských tunelů má držet ten, jímž povede železnice z jihozápadního okraje metropole směrem na Beroun. Stavba o délce více než 24 kilometrů začíná dostávat konkrétní obrysy. Správa železnic totiž aktuálně vypsala výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby.
Jedná se o jeden ze základních kroků pro přípravu mimořádně náročného dopravního projektu. „Předpokládaná cena zakázky na zpracování aktualizace dokumentace na územní řízení je 160,5 milionu korun. Vítěz výběrového řízení by měl být znám letos na podzim,“ uvedla Nela Friebová ze Správa železnic (SŽ).

Vlaky, řítící se rychlostí až 200 kilometrů, jež zkrátí cestu z Berouna do centra Prahy na 12 minut a z Plzně do hlavního města na přibližně tři čtvrtě hodiny, slibuje stavba nové tratě a tunelu, který je projektován od Barrandova po vyústění u Berouna. „Dále bude nový koridor pokračovat estakádou přes údolí Berounky. Na této straně tunelu bude připravena odbočka pro navazující novou vysokorychlostní trať ve směru Hořovice a Plzeň,“ shrnuje stavební záměry projekt.

Tunel světových parametrů

Záměr na vystavění nové spojnice bude mít i další kladné dopady. A to především na odlehčení současné přetížené železnice podél Berounky od dálkové osobní a nákladní dopravy. To tak umožní zvýšit frekvenci příměstských vlaků na této trati.

Tunelový záměr počítá také s navazujícími úseky. Stavbaři od chystané spojnice vybudují například odbočku na Branický most a dále na Krč. Ve zdejší stanici projektanti předpokládají po roce 2023 stavbu dopravního terminálu s přestupem z vlaků na připravovanou linku metra D.

„Většina ražby tunelů bude prováděna plnoprofilovými tunelovacími stroji TBM v hloubce zhruba 150 metrů pod povrchem,“ uvedla Friebová. Ražení zmíněného typu TBM proslavily například v metropoli štíty přezdívané Tonda a Adéla při nedávném budovaní metra linky A z Dejvic do Motola.

Zahájení stavebních prací správci železnic předpokládají v roce 2028 a dokončení v roce 2042. Cena se odhaduje okolo 50 miliard korun. V současné době podle expertů existuje na světě jen 13 delších železničních tunelů a obdobné množství se v současné době staví nebo připravuje.

O tunelové verzi tratě dopravní inženýři diskutují delší dobu. Některé varianty odborníci zamítli coby neekonomické. Reálně se jevila varianta B s tunelem z Radotína o délce 17,5 kilometru a verze C se zmíněným tunelem od Smíchova o délce 24,8 kilometru. Záměr schválila před časem centrální komise ministerstva dopravy. „Varianta C-I respektuje po léta známý návrh, ale až nyní se podařilo pro takto náročnou investici nalézt dostatek obhajitelných přínosů,“ uvedl k tomu Jiří Svoboda, generální ředitel SŽ.
Velkorysé stavební záměry
Tunel představuje v hlavním městě a okolí aktuálně jednu z největších projektovaných železničních staveb, nikoli však jedinou.

Na jihozápadě hlavního města na trati směrem na Beroun od loňska do roku 2022 probíhá přestavba tratě v přibližně desetikilometrovém úseku s náklady 3,6 miliardy korun. V jejím rámci se mimo jiné chystá rekonstrukce radotínského nádraží, stanice ve Velké Chuchli čeká stěhování na nové místo. Starostové obcí v údolí Berounky však odmítají dál zvyšovat provoz na této spojnici, a to především kvůli hluku. Tunel proto představuje optimální řešení.
Přes dvě miliardy pak bude stát rekonstrukce stárnoucího smíchovského nádraží. Přestavbu správci tratí plánují na roky 2021 až 2025. Už v příštím roce SŽ počítá na nádraží se stavbou nové, 103 metrů dlouhé lávky. Ta usnadní přístup do nové chystané čtvrti Smíchov City. Zlehčí vstup i na jednotlivá staniční nástupiště pomocí kombinace pevných schodišť, eskalátorů a výtahů. Lávka bude podle předpokladu k dispozici po obnově smíchovského nádraží roku 2025.

Na jihozápadě města se rýsují další zásadní železniční stavby, například zdvoukolejnění Branického mostu a úprava navazujících tratí. „Realizaci předpokládáme v letech 2023 až 2026, náklady budou ve výši 2,8 miliardy korun,“ uvedl Marek Illiaš ze SŽ.
Na železnicích v metropoli se nyní připravují další důležité stavby. Jde například o rekonstrukci vytížených vinohradských tunelů na linkách z hlavního nádraží ve směru do Vršovic. Rekonstrukce čeká více než čtyři kilometry tunelových úseků, v rámci stavby se položí také přes jedenáct kilometrů nových kolejí. Pasažérům přinese renovace rychlejší, spolehlivější a bezpečnější spojení. „Práce jsou naplánovány v letech 2022 až 2028, očekávané celkové investiční náklady přesahují čtyři miliardy korun,“ vysvětlili zástupci SŽ.

Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dopra ... zpravy_jum

Autor: Jan Bohata
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od ML90 »

Ohledně železnic ještě jedna zpráva týkající se Prahy. Poslední dobou jsem nesledoval fórum tak podrobně, ale mám pocit, že jsme to tu neměli.

Tato stavba změní způsob, jak Pražané využívají MHD. O metru S se přestalo jen mluvit

Pod povrchem metropole se dnes křižují tři linky metra a pro tu čtvrtou se už hloubí průzkumné šachty. Plány s pražským podzemím jsou ale mnohem ambicióznější. Mělo by v něm přibýt i takzvané metro S, kterým by se proháněly klasické vlaky, a to zřejmě především ty příměstské. Po dosavadních debatách učinila Správa železnic první nezbytný krok na cestě k jeho výstavbě.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/metro ... f6b220ee8/
Mosquit
Příspěvky: 921
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Mosquit »

No, to si ještě chvíli počkáme. Kdyžtak nedávno na toto téma byla přednáška v CAMPu. Záznam zde:
https://www.youtube.com/watch?v=_hcQ58fxhAI
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od P_V »

Lynx píše:Něco o tunelu Praha - Beroun - já jsem pro tuto stavbu, i když bude hodně drahá.
Z analýzy vyšly pozitivně jen dvě varianty. Tunel z Radotína s výrazným náskokem. Tunel z Hlubočep těsně nad hranicí rentability, s poznámkou, že kvůli vícenákladům, které se během stavby dají předpokládat, spadne pod tu hranici. A co myslíte že se má stavět... Přičemž modernizace trati Smíchov - Radotín, která se právě začala stavět, počítá s variantou Radotín, bude se tedy muset částečně překopat.
jozka
Příspěvky: 2778
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od jozka »

Ale zas by se na to dala udelat hezka studie... hele Adame....
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od ML90 »

Radní schválili trať mezi Prahou a Kladnem, zvítězila jižní trasa

Desítky let se vedou diskuse o tom, kudy a jak má vést železnice, která propojí Prahu s letištěm. Vedení hlavního města v pondělí definitivně rozhodlo o tom, že podpoří jižní variantu trasy železnice, která povede v hloubce i přes padesát metrů pod povrchem. Stávající nadzemní trať se promění v promenádu.

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... omaci_misl
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Aram96 »

Tuhle trať považuji za jaksi jedinou reálnou věc, která má šanci na realizaci v nadcházející dekádě, co se týče těch velkých investic do železnice na území Prahy. :ok: V berounský tunel (maximálně se stavba započne) ani v tunely pro S-bahn bohužel moc nevěřím, nevím, kdo by to financoval, když se pořád mluví o VRT. Oboje naráz určitě nepůjde, to by musela být extrémní podpora ze strany EU. Každopádně tohle schválení přináší po letech nějaké světlo na konci tunelu (snad i doslova). :)
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Mike »

s ohledem na to, jak se dnes staví kapacitní komunikace, předpokládám, že bude jednokolejná a bez možnosti trakčního vedení...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Standa »

Aram96 píše:Tuhle trať považuji za jaksi jedinou reálnou věc, která má šanci na realizaci v nadcházející dekádě, co se týče těch velkých investic do železnice na území Prahy. :ok: ...
Jak to tady v Praze sleduju, tak mám pocit, že to může klidně platit i co se týče jakýchkoli velkých investic do dopravní infrastruktury v Praze. I když bych se rád mýlil a začalo se konečně stavět alespoň to "déčko"...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Aram96 »

Já si právě myslím, že je reálné D-čko a zároveň ta trať na letiště/Kladno, protože oboje staví někdo jiný. Uvidíme, jak to bude s městským okruhem, pokud to nebude finančně výrazně podporovat stát, tak se obávám, že se také nemusí podařit postavit. :( Tunel do Berouna má výhodu, že je opravdu na dlouho i realizace, tudíž je možná i reálné stavět jej ke konci dekády současně s jinými velkými projekty, ale dohromady s tou podzemní pražskou železnicí, se obávám, že 100% ne.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Standa »

Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Aram96 »

Jo no, tohle jsem četl .. prostě když to nebude mít SUDOP, tak to nebude mít nikdo :D
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Mike »

s tím Dčkem to nebude tak růžové
pokud vím, tak štít profilu metro měl Metrostav a ten dle všeho v CZ končí...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Likas »

Neházej Tondu s Adélou do žita.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Standa »

Možná to tu už někde je, ale přijde mi to jako šikovný odkaz ke stavbám na železnici:

https://www.stavby.szdc.cz/
Vochomurka86
Příspěvky: 128
Registrován: 11.10.2019 15:58:00

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Vochomurka86 »

Tahle mapa funguje už cca rok. Bohužel letáky nejsou aktuální jak u ŘSD. Nicméně jinak moc pěkné
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Martin96 »

Hlavně tam je vidět ta inspirace u ŘSD. :)
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od kot »

Zpočátku to u ŘSD taky bylo s problémy. Postupem času se však "štábní kultura" výrazně zlepšila...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Diaľničiar »

SUBTERRA: Na modernizaci 16kilometrového úseku I. železničního koridoru se podílíme především rekonstrukcí kolejí v Poříčanech, ve stejné stanici ale stavíme také protihlukové stěny. Do původních ocelových sloupků jsou po obnově protikorozní ochrany vsazovány dva druhy absorbérů. Stěnu vlevo v délce 1 200 metrů tvoří hliníkové sendvičové panely, 750metrovou stěnu vpravo pak panely typu NOBA.




Modernizace trati Sudoměřice - Votice 05/2021 - celá stavba
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od Majkii »

Ucelený letecký pohled na pomalu finišující modernizaci trati Sudoměřice - Votice z července letošního roku:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Stavby na železnici

Příspěvek od kot »

Moc pěkné video .
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“