Stránka 5 z 7

Re: Stavby na železnici

Napsal: 17.5.2019 21:43:25
od kot
Arame, ono je to ještě větší prasárna než píšeš : 4458 stromů, ale dokonce více než 3,5 ha keřů ! To fakt hlava nebere, že si zpracovatel myslel, že by to mělo projít bez vrácení...

Re: Stavby na železnici

Napsal: 18.5.2019 18:51:20
od Diaľničiar

Re: Stavby na železnici

Napsal: 10.6.2019 21:47:01
od Majkii

Re: Stavby na železnici

Napsal: 10.6.2019 22:01:22
od kot
Majkii - díky za hezké video ! :geek:

Re: Stavby na železnici

Napsal: 16.7.2019 23:25:45
od Aram96
Dám to sem:
https://zdopravy.cz/priorita-szdc-zavor ... ach-31576/
Priorita SŽDC? Závory. Do roku 2023 mají být na všech „jedničkách“
Nevím no .. řekl bych, že na převážné části silnic první třídy by měly úrovňové přejezdy zmizet úplně a ne být dovybaveny závorami, proto se jim říká silnice první třídy :roll: :mrgreen:
Ale jinak snahu jedině chválím, kór když zvýšení nákladů je 10-15%, by se závory měly stát naprosto automatickou součástí každého přejezdu.
Naopak bych ale budoval závory jedině tak, že zabraňují vjezdu vozidel na své polovině silnice/přejezdu. Když ty závory zadělají celý přejezd na obou stranách, nevím, jaký to má význam a přínos (jen idiot to bude objíždět) a mnohdy to ale odradí hlupáky či zmatkaře z přejezdu odjet, neboť se bojí závoru prorazit. :jidlo: Navíc to sníží náklady na polovinu :mrgreen: , protože každá závora má své spouštění, pokud nejde o ty nejužší přejezdy.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 17.7.2019 7:44:49
od Honey72
Všude podjezd či nadjezd vybudovat nelze, pokud nechcete zbourat půl města nebo stavět několikakilometrovou přeložku (viz Jablonec n.J. na 14) Navíc, spoustu silnic první třídy má nahradit dálnice nebo přeložka, takže se dá pochopit, proč se do toho nechce investovat. A mnohdy jsou přejezdy na trati, po které kromě pár jízd ročně nic nejezdí (viz Trotina na 33).

V současné době se stavějí přejezdy řekl bych všechny takové, aby se nedaly prokličkovat a podle mě je to správné. Že se pak uvíznutí blbci bojí závoru prorazit je věc jiná a je to čistě jen mediální masáž, protože těch případů teď bylo nějak moc. Jenže většina závor stejně padá až na poslední chvíli po dlouhém blikání, takže pokud tam někdo vjel i po čtvrt minutě od začátku blikání, po spadnutí závor už by stejně neměl čas vykličkovat. Možná tak na vícekolejném přejezdu.

Závory přes celou komunikaci nemají zabránit bláznům prokličkovat zavřené závory, ale cyklistům a chodcům pokračovat volně dál.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 17.7.2019 17:23:07
od Aram96
Honey72 píše:Všude podjezd či nadjezd vybudovat nelze, pokud nechcete zbourat půl města nebo stavět několikakilometrovou přeložku (viz Jablonec n.J. na 14) Navíc, spoustu silnic první třídy má nahradit dálnice nebo přeložka, takže se dá pochopit, proč se do toho nechce investovat. A mnohdy jsou přejezdy na trati, po které kromě pár jízd ročně nic nejezdí (viz Trotina na 33).

V současné době se stavějí přejezdy řekl bych všechny takové, aby se nedaly prokličkovat a podle mě je to správné. Že se pak uvíznutí blbci bojí závoru prorazit je věc jiná a je to čistě jen mediální masáž, protože těch případů teď bylo nějak moc. Jenže většina závor stejně padá až na poslední chvíli po dlouhém blikání, takže pokud tam někdo vjel i po čtvrt minutě od začátku blikání, po spadnutí závor už by stejně neměl čas vykličkovat. Možná tak na vícekolejném přejezdu.

Závory přes celou komunikaci nemají zabránit bláznům prokličkovat zavřené závory, ale cyklistům a chodcům pokračovat volně dál.
Však jednak jsem to myslel s nadsázkou a jednak jsem psal "převážně", samozřejmě že je nereálném a ani bych to nechtěl, aby všude byly mimoúrovňové křížení. Je ovšem pravda, že na silnicích první třídy by to opravdu mělo být všude, protože i po postavení přilehlé dálnice/přeložky, tam z pravidla zůstává dost dopravy.

Promiň, ale ty závory přes celý přejezd jsou skutečně zbytečně "přebezpečňování" podobně jako rozmach plných čar a zelených kokotů na silnicích. Pokud jsem chodec, tak jednak, že se mám rozhlédnout, ale taky více slyším než řidič v autě a nebo vidím hned závoru, která sahá skoro do "mé"-levé poloviny vozovky. Čili kvůli chodcům to moc nechápu, ještě možná ve městech, budiž, každopádně by to tam šlo řešit tak, že se obě závory zkrátí a zůstane uprostřed vozovky mezera na auto.
Když už se ale najde ňouma, který na přejezd vjede a zrovna sklapnou závory, tak kdyby před sebou neměl ty protisměrné, tak to rozjede a zmizí z přejezdu, takhle to některé zmatkaře přiměje zůstat tam nebo vymýšlet kraviny ... :(

Re: Stavby na železnici

Napsal: 17.7.2019 19:19:50
od kot
Ale Arame, to je dnešní doba ! Stačí srovnat dnešní les značek na stejné silnici s počtem značek před 10 lety. Rozdíl nebetyčný ! Dnes se předpokládá, že nikdo myslet vlastní hlavou nemusí...

Re: Stavby na železnici

Napsal: 17.7.2019 21:57:29
od Aram96
Ano, to je bohužel pravda. A jinak se dívám do svého předchozího příspěvku, že jsem nějak rychleji myslel, než psal ...
Však jednak jsem to myslel s nadsázkou a jednak jsem psal "převážně", samozřejmě že je nereálném a ani bych to nechtěl, aby všude byly mimoúrovňové křížení. Je ovšem pravda, že na silnicích první třídy by to opravdu mělo být všude, protože i po postavení přilehlé dálnice/přeložky, tam z pravidla zůstává dost dopravy.
To druhé souvětí je myšleno na přejezdy se závorami, ne na mimoúrovňové, tím bych popřel souvětí první :oops: :D

Re: Stavby na železnici

Napsal: 18.7.2019 12:13:23
od Honey72
Ano značek je zbytečně moc. Značku zákaz předjíždění na sloupku potkám jen cestou z práce tak třicetkrát, přitom jsou tam čáry a pokud zmizí pod sněhem, tak předjíždí v zatáčkách jen blázen. Značka na sloupku by měla být jen v úseku, kde to je z jiných příčin a ne před každou mírnou zatáčkou. V cizině ty čáry stačí často i pro zákaz stání. A les značek dej přednost v jízdě a hlavní silnice v každé zapadlé satelitní čtvrti nebo na parkovišti obchodního centra je kapitola sama pro sebe.

Když se vrátím k přejezdům, u nás jsou dobře značené, oproti třeba Francii, kde jsou návěstní tabule před přejezdem miniaturní a někde jen jedna.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 21.8.2019 10:02:01
od Majkii
Nové oficiální video ze stavby Sudoměřice - Votice (květen-červen 2019): https://youtu.be/TH_pRw6oGpw

Re: Stavby na železnici

Napsal: 21.8.2019 12:36:31
od kot
Majkii díky za hezký link k průběhu stavby. Nasazení techniky více než příkladné ! Přijde mi, že na hodně silničních /dálničních/ staveb - např.1106 první část - takovéto nasazení zcela chybí....

Re: Stavby na železnici

Napsal: 3.9.2019 20:34:14
od Lenny
Našel jsem spoustu staveb, které mají na konci zkratku BC, např. Choceň - Uhersko, BC. Co to znamená?

Re: Stavby na železnici

Napsal: 3.9.2019 20:40:02
od Majkii
Blending Call. Snad pojmenování dotační výzvy v rámci CEF.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 3.9.2019 23:04:55
od vodouch2000
Vypadá to tak. Blending Call je nově koncipovaný (8. února 2017) nástroj EU, který kombinuje příspěvek Nástroje pro propojení Evropy (CEF) s úvěrem od Evropské investiční banky.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 12.9.2019 22:30:40
od Majkii
Tak i SŽDC už má webovou mapu investičních projektů, je na adrese https://www.stavby.szdc.cz/#

Zatím nejspíš ve zkušebním provozu, naplněnost daty je také zatím slabší.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 13.9.2019 12:14:14
od HP
Včetně letáků v PDF, super!
Snad se to stane alespoň takovým informačním zdrojem jako u ŘSD.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 13.9.2019 14:04:16
od Diaľničiar
Eurovia (+Strabag, EŽP) wins the contract to upgrade a railway line south of Prague in the Czech Republic

*A comprehensive upgrade of an 8.7 km section
*A contract with a total value of €120 million

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-1745.htm

Re: Stavby na železnici

Napsal: 13.9.2019 18:43:16
od Lenny
Majkii píše:Tak i SŽDC už má webovou mapu investičních projektů, je na adrese https://www.stavby.szdc.cz/#

Zatím nejspíš ve zkušebním provozu, naplněnost daty je také zatím slabší.
Ten seznam staveb je tragicky nepřehledný.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 14.9.2019 8:38:35
od ku8a
Mezi Voticemi a Sudoměřicemi ve středu začala stavba 840m dlouhého tunelu Mezno.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tunel ... zpravy_zaz

Re: Stavby na železnici

Napsal: 14.9.2019 19:36:18
od MickeyMouse
Lenny píše:
Majkii píše:Tak i SŽDC už má webovou mapu investičních projektů, je na adrese https://www.stavby.szdc.cz/#

Zatím nejspíš ve zkušebním provozu, naplněnost daty je také zatím slabší.
Ten seznam staveb je tragicky nepřehledný.
Kazdopadne uzivatelsky je to prijemnejsi nez mapa RSD.

Re: Stavby na železnici

Napsal: 6.10.2019 20:55:27
od kasme
SŽDC spouští interaktivní mapu staveb https://www.stavby.szdc.cz/
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má od dnešního dne novou interaktivní mapu staveb na české železniční síti. Dostupná je na titulní stránce webu SŽDC a nabízí přehled rozestavěných či připravovaných staveb zasazených do reálné mapy. Ten se bude postupně rozšiřovat tak, jak bude přibývat připravených projektů.
Jednotlivé stavby v základní verzi obsahují především informace o termínu zahájení a ukončení realizace i stručný popis. U významnějších staveb budou postupně k dispozici podrobnější karty s detailnějšími informacemi. Data se budou průběžně aktualizovat.

Součástí interaktivní mapy je i možnost vyhledávat stavby podle několika kritérií. Tím základním je název stavby, dále je lze filtrovat podle krajů, jednotlivých tratí či podle termínu zahájení. K dispozici je i seznam všech momentálně realizovaných či připravovaných investičních akcí s plánovaným zahájením realizace v nejbližších letech.
Zdroj https://www.szdc.cz/-/szdc-spousti-inte ... apu-staveb

Tak snad to ještě doladí :kladivo:

Re: Stavby na železnici

Napsal: 6.10.2019 21:02:46
od Sauce
Musím uznat, že operace s mapovkou od ŘSD mi připadá mnohem hladčí. Zato je pěkné vidět spoustu plánovaných projektů. Možná by za to stálo rozdělit všobecný přehled na rekonstrukce a novostavby za účelem zpřehlednění. Dále jsem si všiml, že několik staveb bohužel na mapce chybí a některé stavby (jako je třeba Ejpovický tunel) je stále podle mapovky "v realizaci".

Snad to hoši ještě zlepší :)

Re: Stavby na železnici

Napsal: 25.11.2019 19:35:23
od vodouch2000
Obří 25 km dlouhý tunel mezi Prahou a Berounem opět ve hře. Vyplatí se, říká studie
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... n=Aktualne

Re: Stavby na železnici

Napsal: 25.11.2019 20:14:01
od Aram96
Taky jsem četl. Jsem zvědavý, kolik let to takhle vydrží, než se zase přijde na to, že se to nevyplatí :D mezitím Rakušáci postaví pár dalších podobně dlouhých tunelů a my snad dotáhneme D52 na hranice .. :kladivo: