České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Stavby na železnici
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=192&t=3745
Stránka 1 z 5

Autor:  martas [ 30.10.2012 13:22:02 ]
Předmět příspěvku:  Stavby na železnici

již jsem to tady před několika lety zjišťoval, ale za boha to nemohu najít. Existují podobně zaměřené stránky i o českých železnicích? Nemyslím teď oficiální weby jako SŽDC. Něco, kde by byly aktuální informace, názory ostatních, termíny a fotografie z realizovaných projektů. Předem díky za tipy ;-)

Autor:  adamos [ 30.10.2012 13:29:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

Zelpage.cz :-)

Autor:  Jura_Favorit [ 30.10.2012 13:36:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

No Želpage určitě ne. To spíš fórum na K-reportu nebo vlaky.net.

Autor:  kasme [ 30.10.2012 13:37:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

http://www.k-report.net/
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1351600590

http://www.4koridor.cz/

Autor:  Lenny [ 30.10.2012 18:23:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

Kdysi nejlepší stránky o koridorech, bohužel 6 let neaktualizované.
http://www.k-report.net/koridory/

Autor:  P_V [ 31.10.2012 17:10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

http://82.117.129.14/forum/forum.asp?DF=DFCD2
oficiální (nebo spíš že ho zapomněli zrušit) fórum ČD

Autor:  jonáš [ 1.11.2012 13:31:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

Spíš nechtěj těch pár zbylejch endemitů zbytečně stresovat ;-)
Pro přehled a volnou diskusi asi ten K/rep, Želpage je spíš populárně-společenskej magazín. Pak jsou různý menší servery, asi nejlíp k vyhledání gůglem.

Autor:  Domis [ 30.12.2013 11:45:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

Našel jsem podrobnou mapu variant nové VRT Praha - Brno. Tedy nově se to jmenuje RS1, neboli "rychlé spojení 1" :lol:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.c ... P_2010.pdf (má to několik MB)

Jsou tam 2 varianty, jedna jižnější vede mezi Humpolcem a Pelhřimovem, ta severnější vede přes Havlíčkův Brod. Můžete se kochat. :mrgreen:

Kdyby někoho zajímala česká vysokorychlostní železnice víc, v aktuálním čísle časopisu SŽDC Moderní železnice je o tom docela podrobnej článek (od strany 30).

Autor:  kot [ 30.12.2013 16:13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

Obávám se ,že je to dobré jako sci-fi...Bohužel.

Autor:  Mišda [ 30.4.2015 20:28:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

Po dlouhé době fotky ze stavby 3. koridoru u Plzně. Zahájení prací u Doubravky
https://plus.google.com/photos/11185661 ... 1679688513

Autor:  kasme [ 1.6.2016 9:44:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavby na železnici

Citace:
Prorážka Viktorie
Chcete vidět při práci na tunelu Ejpovice největší tunelovací stroj Viktorie u nás?
Přijďte v sobotu 11. června 2016 do plzeňské čtvrti Doubravka!
Den otevřených dveří se koná od 10 do 16 hod.
Více na http://www.facebook.com/Metrostav
http://www.metrostav.cz/cz/projekt_ejpovice


hmmm, v ksichtoknize nic nevidím, asi je to jen pro někoho smile

při DOD bude vidět jak se prochroustává lavicí, ze štítu bude vidět jen kousek vršku

první prorážka bude dřív


a jak to na místě vypadalo před měsícem... http://www.koridory.cz/archives/36417/

Autor:  Vitapb [ 1.6.2016 17:32:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic?

Autor:  mts [ 7.6.2016 13:43:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Existuji nejake webovky, kde by clovek nasel nejakou mapu 4. koridoru s vyznacenim které casti uz jsou modernizovane. Po pulhodinovem hledani na webu jsem se proklikal k aktualitam z roku 2006, informacim o oplechovani pristresku v Kolovratech apod...

Autor:  vodouch2000 [ 7.6.2016 14:17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Nějaké textové info je zde: http://www.taborcz.eu/informace-o-stavb ... ru/d-32664

Autor:  kot [ 8.6.2016 11:49:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

vodouchu díky za odkaz . Článek je opravdu komplexní :D

Autor:  mts [ 8.6.2016 15:05:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Je priznacne, ze kvalitni informace clovek najde na strankach města, kterym ta zeleznice prochazi, a ne na strankach ministerstva nebo SZDC nebo nejakeho jiného statniho organu. Proste organi...

Autor:  vodouch2000 [ 6.2.2017 16:06:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Na iDnes se objevil zajímavý článek (Martas?) ohledně modernizace železničního koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Měl jsem za to, že průchozí bude nové trasování v tzv. variantě střed (subvarianty 1 a 2) se třemi kratšími tunely a zachováním co největšího počtu stanic a zastávek. V článku se ale uvádí, že maximálně narovnaná varianta (tzv. zelená) se dvěma dlouhými tunely je teď paradoxně ta nejpravděpodobnější.
Článek zde: http://pardubice.idnes.cz/stat-naprimi- ... zpravy_jah
Vizualizace z roku 2014 se všemi zvažovanými variantami zde: https://www.youtube.com/watch?v=KPNEwBFkHTc

Autor:  Lynx [ 6.2.2017 19:16:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Díky za článek. Pro mě je to dobrá zpráva, já jsem pro pořádné řešení s výhledem na desetiletí dopředu než pro řešení sice levnější, ale polovičaté.

Autor:  P_V [ 6.2.2017 19:24:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

S výhledem na desetiletí to opravdu je, aspoň co se týče realizace. To už je po 10 letech třetí koncepce, ještě náročnější než ta první, která kvůli ceně neprošla.

Autor:  xhj [ 6.2.2017 20:56:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Pokud je mně známo, tak varianta Střed 2 neprošla EIA. Viz http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3690543

Autor:  P_V [ 7.2.2017 9:57:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

V systému EIA je hodnocení jen pro varianty z roku 2007, takže to bude jen předběžná neoficiální zpráva. Ví se jen, že předchůdce varianty Střed 2 nevyhrál v místním referendu kvůli NIMBY, jelikož tam byla varianta zelená, která železnici z Brandýsa odstraňuje úplně. EIA doporučuje taky zelenou variantu, ale z poněkud specifických důvodů. Hluk z nějakého důvodu posuzovali bez protihlukových opatření a vyšlo jim, že hluk bude (jaký to objev), z toho napsali do závěru o negativním vlivu a měli jasno. Také by mě zajímalo, jak by ve srovnání s ostatními variantami vyšlo hodnocení staré trati, posuzované jako kdyby se měla stavět teď.
Ale současný návrh jaksi kombinuje negativa obojího, cenu dlouhého tunelu a hluk od nákladní dopravy ve městě Brandýs.

Autor:  Sudr [ 31.3.2017 9:37:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět...

http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr

Autor:  MickeyMouse [ 3.4.2017 19:28:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Sudr píše:
Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět...

http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr


Vubec jsem z clanku ale nepochopil, kudy by to melo byt vedene... Vygooglil jsem jen tohle (http://www.k-report.net/koridory/soucasn13.htm), ale prijde mi, ze se v clanku pise jeste o nejake dalsi variante.

Osobne jsem tipoval, ze nakonec bude jednokolejny tunel + stara trat. Tunel pro Ex a R, stara trat pro Os a cargo. Druhy tunel by se jakoze postavil casem. Takove pekne typicke reseni dopravnich staveb v Czechii...
Zajimava by byla i ta varianta, ktera by vedla nivou Vltavy. Na Hluboke by tak mohl vzniknot primy prestup na lode :crazy:

Autor:  outdoor [ 4.4.2017 7:31:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

Vitapb píše:
Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic?


myslím, že neuvažuje dalších 100let, v nedávné minulosti proběhla lehká "modernizace" této trati. Elektrifikace je dost drahá záležitost a trať není a nebude na seznamu evropských tratí, aby si zasloužila takovou investici v tak málo osídleném kraji... Přednost je jinde...

jelikož se uvažuje přepnutí (sjednocení) ze stejnosměru 3kv na střídavinu 25kv, což sežere dost peněz (mld), tak nové projekty moc peněz nezbude

Autor:  vodouch2000 [ 2.5.2017 12:35:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavby na železnici

V regionálním plátku Chrudimské noviny se objevil krátký článek o stavu přípravy tzv. Ostřešanské spojky na trati č. 238 (v rámci modernizace žel. uzlu Pardubice). Citují se ale materiály společnosti Foxconn, tak nevím, jakou informační váhu to má.
http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zp ... pojku-jsou

Přílohy:
800x800_sudop301_2.jpg
800x800_sudop301_2.jpg [ 137.85 KiB | Zobrazeno 4573 krát ]

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/