Železnice vs. silnice

Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Lenny »

Trochu schizofrenie. Napřed mají všichni plno řečí o nutnosti přepravovat náklad po železnici, a když k tomu dojde, tak zase nadávají na navážející náklaďáky k železnici.

Obec bojuje s kamiony, šoféři si v ní udělali i nelegální překladiště
Zdroj: https://olomouc.idnes.cz/pteni-kamiony- ... zpravy_mip
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Warcz »

Auta stojí vlaky jedou.

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/k ... hnUaN0xPVM

Není tady někdo co zná železnice co by objasnil proč nefungovala záchranná brzda ?
jozka
Příspěvky: 2778
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od jozka »

Ne, ze by to bylo poprve.

Zkusim se na to poptat kolegy vlackare, ale uvidim ho az pristi tyden. Pri tom prvnim pripadu rikal tusim neco v tom smyslu, ze jednotka byla bez napajeni, v dusledku toho nebrzdila, ale to uz varim z vody.
Kamioňák
Příspěvky: 30
Registrován: 27.8.2013 11:56:16

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Kamioňák »

Většina (né-li všechny) nových vlaků má takzvané přemostění záchranné brzdy - záchranná brzda použitá cestujícími nezačne brzdit, ale signalizuje strojvedoucímu, že má co nejdříve zastavit. Je to z toho důvodu, že značně roste počet tunelů a velkých mostů, kde je nažádoucí zastavit (nebo u dlouhých tunelů jen na přesně daném únikovém místě). Dostávají se tam totiž špatně záchranáři, třeba v tunelu v případě požáru je lepší vyjet ven, při zastavení v tunelu by se lidi spíš udusili (viz třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BE% ... _v_Kaprunu)
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Warcz »

Jo o vyřazení vím, ale že by šla takhle vypnout to je podle mého hrozny průser. K čemu jinému tam ta brzda je.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od krtek700 »

Já si úplně nejsem jistý, že se použili záchranou brdu. Na ČT k tomu moc neuvedli, výjimečně měla větší informační hodnotu reportáž na Nově. Pokud si to dobře pamatuji, tak paní z vlaku říkala, že se snažili brzdit přímo z kabiny a že nefungovala ta "vzduchová" brzda.
Honkl
Příspěvky: 65
Registrován: 15.8.2017 22:34:02

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Honkl »

Odsoudí strojvedoucího ale to že by třeba mohl mít zástavu srdce nebo něco jiného se asi nepředpokládá. Takže ve finále jezdí s vlaky které nejdou v situacích jako tato zastavit. Hned se cítím více bezpečnější při jízdě vlakem :O
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Honey72 »

Pánové vedle od vláčků, tedy strojvůdci zatím nevěděli, co se přesně stalo a hlavně netuší, proč nefungovala záchranná brzda. Ta dle jejich slov musí fungovat vždy, i kdyby vlak neměl vzduch (bez tlaku ani neodjede, zasekne se), takže jí někdo musel vypnout nebo nebyla funkční, což je obojí dost průšvih. Strojvůdce se v něčem hrabal a přitom mu to ujelo, s čímž zřejmě souvisí, že brzdu a další věci kvůli opravám asi vyřadil. To se vyšetří. Ale nechápou, proč si vlak nezajistil ruční brzdou a navíc třeba i špalky. Asi si myslel, že to jen okoukne a jde zpátky. Každopádně průšvih jak mraky, nikdo mu nezávidí. Ono i vrchlabské nádraží podél kterého máme sklad mi připadá jako absolutní rovina, ale už kolikrát to chlapům nejelo pod naftou, tak do toho s pár cestujícíma šťouchli (malý motorák) a už se jelo dolů samotíží :-) Pokud se cestující snažili brzdit z kabiny, jak někdo tvrdil, je dalším průšvihem nezajištěná kabina. Pokud nevykopli dveře :-) A pokud běžel motor, což nevíme, měla by fungovat KBSE - tlačítko bdělosti, které vlak zastaví. No, všechno se dá vypnout, přemostit, podložit. Každou chvíli nějaká blbost zlobí, kvůli čemu by neodjeli a bývá to jediná možnost.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Honey72 »

Nejnovější informace od železničářů z vedlejší kanceláře. Vlak zůstal viset na trati kvůli poruše brzd. Strojvůdce šel zjistit závadu, jenže porušil tolik bezpečnostních opatření, že bude rád jestli vyjde s podmínkou. Samozřejmě v první řadě si vlak nezajistil klíny, což při poruše brzd je to hlavní, už proto, že aby zjistil závadu, musel vše možné zkoušet odbrzdit. Navíc, s lidmi uvnitř to je přímo risk, či se to dokonce nesmí. Buď je vyhnat ven (což také na trati jen tak nemůžete) nebo se na to vykašlat, zůstat stát a zavolat pomoc. No a černý humor nakonec. Vlak se rozjel, krůčkem, naskočil by i invalida s holemi, jenže při pohybu vlaku se zavřou a zablokují dveře, takže strojvůdce mohl tak maximálně bušit na dveře a koukat, jak mu vlak odjíždí pryč :-( Prostě za dobrotu na žebrotu. Nechtěl, aby tam lidé hodiny čekali na pomoc a vymstilo se mu to.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Likas »

A teď ještě zjistit proč nezatáhli za záchrannou brzdu a jestli zatáhli, tak proč nefungovala.
Jestli vyřadil záchranou brzdu, normální brzdy byly v poruše, on to šel řešit ven a nezaklínoval to, tak to je slušný výkon.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od Likas »

theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Železnice vs. silnice

Příspěvek od theodor less »

Strojvedoucí vlaku, který se v únoru samovolně rozjel, se podle policie nedopustil trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti, ale jen přestupku.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Dusanh »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 76#p245076
kot píše:No, RM je mi / nám / znám dobře z jeho příspěvků na Twiteru, kde do nás informace slušně hrne. O JS já nevím zhola nic. Někdo tady info má, nebo musíme k šotoušum ?
Tak ne že bych byl šotouš (leda bývalý :D). Problém na SŽ je nastavení "stavte cokoliv, jen ať se prostaví dotace". Tahounem tohoto přístupu je p. Čoček z MD a vedení SŽ prostě dělá jen to, co dostane jako zadání. Že je rozesr... doprava v půlce republiky, že výsledkem miliardových investic nebude ŽÁDNÉ zlepšení, že se spousta staveb dělá na tratích, které nemají žádný relevantní význam, to nikoho netrápí :(
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od kot »

Dusanhe, teď jsi mi objasnil i dotazy novnáře. Díky. Doufejme, že to k novému ministrovi pronikne !
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Lynx »

Taky nejsem šotouš, leda bývalý :-) (v dětství a ranném mládí), ale že by nebylo žádné, zlepšení, to se zase říct nedá. Postupně se rekonstruuje řada hlavních tratí, zejména koridorů. V rámci Prahy teď například byla rekonstruováno nádraží Vršovice, nová zastávka Eden a samozřejmě i mezistaniční úseky. Taky bylo zbořeno staré "vybydlené" nádraží Vysočany a staví se nové, na Hlaváku se dělá propojení podchodem směr Žižkov atd. ....Jinak do toho moc nevidím, ale nějáké změny k lepšímu registruji.
Taky jsem zaslechnul, že u železnic je cenový problém mimo jiné v tom, že na některé komponenty mají některé firmy defacto monopol - tedy že je vyrábí jen jeden výrobce či malá skupina výrobců.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Aram96 »

Dusanh píše:Tak ne že bych byl šotouš (leda bývalý :D). Problém na SŽ je nastavení "stavte cokoliv, jen ať se prostaví dotace". Tahounem tohoto přístupu je p. Čoček z MD a vedení SŽ prostě dělá jen to, co dostane jako zadání. Že je rozesr... doprava v půlce republiky, že výsledkem miliardových investic nebude ŽÁDNÉ zlepšení, že se spousta staveb dělá na tratích, které nemají žádný relevantní význam, to nikoho netrápí :(
Podepisuju všema deseti. Alespoň to nemusím psát. :ok:

Lynx: ano, něco málo se naštěstí staví, co k něčemu bude. Po Praze a koridor do Budějovic. A pak jsou hodné pochvaly ty rekonstrukce/modernizace regionálek, které skutečně jsou modernizací. Napadá mě trať z Brna do Střelic nebo Šumper-Olomouc. Tam je zrychlení i zdvoukolejnění, o dalších bohužel nevím. Kdyby se neopravovaly ve velkém výpravní budovy, tak dělá SŽ docela prd, když to vztáhneme k rozpočtu jaký má. Zbytek se ztratí v opravách ať už jsou nazývány jak chcou. Ale to, že ta trať se opravuje defakto jen proto, aby se za dalších 20-40 let opravila znovu, to nikdo neřeší. Za ty roky ta trať “převeze” doslova pár lidí. :crazy:
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od kot »

No a tvá poslední věta Arame otevírá prostor pro budoucího ministra, jak se popasuje s extra ztrátovými tratěmi. Lepší nějaký autobusek pro cca 20 lidí než provoz a údržba ztrátových tratí. Tedy za mě...
MPMP
Příspěvky: 3300
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od MPMP »

kot píše:No a tvá poslední věta Arame otevírá prostor pro budoucího ministra, jak se popasuje s extra ztrátovými tratěmi. Lepší nějaký autobusek pro cca 20 lidí než provoz a údržba ztrátových tratí. Tedy za mě...
Za mě taky, ale "zelené" vedení EU, které drží měšec s penězi, to bude, bohužel, vidět úplně jinak.
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od kot »

Když bychom jim kolego "předhodili" nějaký ELEKTROautobusek, tak by to bruseláci mohli zbaštit, ne ?
MPMP
Příspěvky: 3300
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od MPMP »

"Sbaštit" možná ano, ale peníze na to stejně neuvolní, protože ty budou předem určeny na vlaky - a přes to "nepojede vlak". ;)
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Dusanh »

Lynx píše:Taky nejsem šotouš, leda bývalý :-) (v dětství a ranném mládí), ale že by nebylo žádné, zlepšení, to se zase říct nedá. Postupně se rekonstruuje řada hlavních tratí, zejména koridorů. V rámci Prahy teď například byla rekonstruováno nádraží Vršovice, nová zastávka Eden a samozřejmě i mezistaniční úseky. Taky bylo zbořeno staré "vybydlené" nádraží Vysočany a staví se nové, na Hlaváku se dělá propojení podchodem směr Žižkov atd. ....Jinak do toho moc nevidím, ale nějáké změny k lepšímu registruji.
Taky jsem zaslechnul, že u železnic je cenový problém mimo jiné v tom, že na některé komponenty mají některé firmy defacto monopol - tedy že je vyrábí jen jeden výrobce či malá skupina výrobců.
"Filozofický" problém těch našich TZV. modernizací je ten, že se infrastruktura staví tak, aby byla spokojená infrastruktura, bez ohledu, co to znamená pro ty, kdo po ní jezdí. Už dávno se ví, kde nás na síti tlačí bota (a řekněme, že na pomyslném TOP10 železničních průserů se shodnou snad všichni),ale NIC se s tím nedělá ani neplánuje. Rakousko i jiné státy (o Švýcarsku nemluvě) se od nás neliší tím, že do toho lejou peníze. My taky, za posledních 25 let to už bylo možná něco ke 300mld(!!!) Kč. Ale co za to máme? Rakušani i další mají NOVÉ tratě jako POSÍLENÍ těch původních. My jenom pytlíkujeme původní tratě z doby Jana Pernera a nějak nemáme odvahu se rozmáchnout k něčemu novému. Zmiňované Budějovice prošly jen proto, že tam byla jednokolejka. Kdyby se to po válce (jedno po které) zdvojkolejnilo (jako že se to chystalo už ve 20. letech, ale nakonec byla prioritou nová spojení se Slovenskem (hergot NOVÁ!!! i ta první republika uměla stavět NOVÉ tratě)), tak žádná takováhle velkolepá modernizace nevyšla ekonomicky (i takhle to prý bylo hodně na hraně, hlavně když za Budějovicema začíná jednokolejná trať ve stopě původí koňky :oops: ).

Pokud bych to měl přirovnat k silnicím, tak je dnešní stav stejný, jako by ŘSD po pádu komunismu vyměnilo asfalt na (skoro) všech jedničkách, dneska s velkou slávou otvíralo obchvat Čáslavi na hlavním spojení Praha-Kolín-HB-Brno a oznamovalo plány na 64. studii dálnice Praha-Brno s tím, že nejdřív se postaví Praha-Kolín a potom někdy v budoucnu možná zbytek. Zcela upřímně - je to v hajzlu hlavně proto, že to spoustě lidí mentálně vyhovuje. Ať už proto, že jsou to šotouši a nechtějí nic jiného, než zachovat tu nostalgii, anebo prostě proto, že stávající stav nevyžaduje velké úsilí.
Za sebe říkám, že průměrný (řídící) pracovník ŘSD je v porovnání s průměrným (řídícím) pracovníkem SŽ naprostý vizionář. Kdo jiný, než vizionáři dokázali postavit 1200km tras, které tu "předtím" nebyly? A my si na tomhle fóru (i jinde) stěžujeme, že to ještě dělají pomalu :D :D Proti tomu je naše železnice (infrastruktura) zaseknutá ne ve 20., ale na konci 19. století. Bohužel :oops:
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od kot »

Hodně přísný pohled pane kolego ! Na druhou stranu argumenty jsou jasné, o tom žádná...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Aram96 »

S většinou naprostý souhlas. Vidím, že můj pohled nebude asi úplně ojedinělý. :ok: :ok:
A díky za info ke koridoru do Budějovic. Ještě dodám, že jednou z hlavních příčin, proč se alespoň na železnici v poslední dekádě nestavěly velké a důležité věci, je i totální zabedněnost centrální komise MD (tudíž bohužel politické rozhodnutí a to i v minulosti). O SŽ je to až v poslední době. Snad se začnou trochu činit teď s VRT. S dalšími velkými stavbami je to bída s nouzí, mnohem horší než třeba příprava D0 511 apod. To se s ŘSD nedá vůbec srovnávat.
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Mike »

k tomu historickému pohledu
ono taková Libeň - Běchovice by se těžko přidala jedna kolej, kdyby předkové nepostavili most přes kyjský rybník takový, že se tam vejde
( a u D43 se uvažuje o nějakém 3pruhu )
stejně tak by na Tupolevce nebo Chlumecké nemohli namalovat cyklopruhy ( a nebo třeba na Vinohradech ), kdyby předkové neudělali komunikaci v takové šíři
chybí tu nadhled a vize...
a s VRT si nedělám iluze, když to má stavět na každém rohu ( z pohledu že rozjedu těch xset tun na 250kmh a už brzdím, protože důležitá zastávka )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Majkii »

Já si teda nemyslím jako Dušan, že by bylo všechno špatně...
Jako ve srovnání s Rakouskem nebo Švýcarskem možná joo, ale opravdu je to vhodné srovnání? Vzhledem k úplně jinému výchozímu stavu před 30 lety bychom se měli spíš než se západem srovnávat s východem a tam na tom nejsme vůbec špatně. Třeba oproti Slovensku pak dokonce velmi dobře.
Plánovat v 90. letech nějaké nové rychlotratě bylo vzhledem k tehdejšímu vnímání železnice naprosto sci-fi. A i kdyby si je nějaký vizionář prosadil, tak by se nám tu dnes nejspíš zbytek sítě na úkor toho úplně rozpadal.
Naposledy upravil(a) Majkii dne 24.11.2021 21:08:40, celkem upraveno 1 x.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“