FlakY` píše:A po úplném dokončení bude co lepší, jízda vlakem a nebo autem v úseku Valmez - Vsetín? Samozřejmě bereme jízdu bez zasavení.
jeni013 píše:Záleží co myslíte úplným dokončením. Bystřička - Brňov se bude stavět nejdřív 2030+ (ale to nebude žádné velké zrychlení) a obchvat VM, který odstraní urovňové křížení s tratí vidím tak a rok 2025. A to je asi datum, kdy začne být auto výrazně atraktivnější rychlíku.
GiuseppeS píše:Co to je za otázku? Málokdo bydlí na nádraží a na druhém pracuje a na druhou stranu hodně lidí nemá zájem např. řešit parkování, takže to není jen o čase. Takže co je "lepší" nejde říct ...
FlakY` píše:Trochu špatně jste to pochopil. Jedná se mi o hranici obou měst bez zastavení. Jedna věc je jistá, a to, že se plánuje modernizovat pouze silnici. Železnice na tak malý region by byla moc luxus. Zajímal mě pouze čas.
Marooned17 píše:Já hlavně doufám, že trať časem projde něčím jako koridorizací (optimalizací) - tedy reko únosnosti spodku, bezstyková kolej, bezbariérová nástupiště, možná nové TV, omezení přejezdů.
Dovolím si malou odbočku: Cituji
AKTUALIZACE GENERELU DOPRAVY ZLÍNSKÉHO KRAJE z roku 2010 píše:
Přehled rozvojových záměrů
Trať 280
Páteřní elektrizovaná (soustava 3 kV ss) celostátní železniční trať mezinárodního
významu, která se odpojuje od II. národního koridoru ve směru na Valašské
Meziříčí-Vsetín-Horní Lideč/Lúky pod Makytou s pokračováním na území Slovenské
republiky. Železniční trať, která je součástí doplňkové sítě TINA, je navržená
k modernizaci (stavební a technické prvky) dle dohody AGTC pro traťovou rychlost
120 km/hod. v období po roce 2015.
Modernizace tratě přináší významná zlepšení především ve zvýšení traťové
rychlosti, zvýšení propustnosti a zabezpečení dopravní cesty, což se projeví
v následujících rozhodujících přínosech a efektech:
· zvýšení bezpečnosti provozu
· minimalizace nákladů na zajištění provozuschopnosti a provozování
železniční dopravní cesty
· zvýšení cestovní rychlosti.
Nicméně na jiném místě téhož dokumentu se uvádí, že hlavní přepravní relace v osobní dopravě (Brno - SR a Olomouc SR) by bylo vhodno přesunout na trať Otrokovice - Vizovice -
Valašská Polanka, takže na 280ce by zůstala pouze nákladní a místní osobní doprava -> bez nutnosti zvyšovat návrhovou rychlost (z 90 na 120km/h). Jediné co hraje pro optimalizaci trati 280 je cena úseku Vizovice - Valašská Polanka (dnes odhad kolem 6mld Kč).