Právě je 27.2.2020 1:45:02




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Zajímavosti ze světa železnic 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zajímavosti ze světa železnic
Chorvatsko: 3,5 miliard eur investic do železniční infrastruktury do roku 2030

2. 10. 2019|Zdroj: CzechTrade

Země: HR - Chorvatsko, SI - Slovinsko
Datum zveřejnění: 02.10.2019

Ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković při oslavě 150. výročí zahájení výstavby železniční trati Záhřeb - Rijeka, že do rekonstrukce a výstavby železniční infrastruktury se v Chorvatsku plánuje investovat 3,5 miliard eur. Zdůraznil, že tato trať má stále obrovský potenciál a že je rozvoj železniční infrastruktury jedním z hlavních předpokladů pro dosažení plného potenciálu námořního přístavu v Rijece.

Připomněl, že přístav Rijeka se ještě v devadesátých letech podílel na železniční nákladní dopravě s 90 procenty, ale po výstavbě dálniční sítě byla část nákladní dopravy přesměrována a tak je aktuální podíl nákladní železniční dopravy asi 25 procent, tj. prakticky třetinový. Dále uvedl, že se vláda bude snažit plněním strategie dopravního rozvoje zvrátit takové statistické údaje a že si je i Evropská komise vědoma potenciálu nákladní dopravy na trati ze střední Evropy do Rijeky a proto podporuje a dotuje velký počet železničních projektů v Chorvatsku.

Ministr Butković uvedl aktuání nejvýznamnější projekty: část trati ze Záhřebu k maďarským hranicím v úseku Záhřeb - Križevci je před dokončením a pro úsek Križevci - maďarská hranice právě probíhá tendr na výběr dodavate stavby a pro úsek Hrvatski Leskovac - Karlovac bude do konce roku zajištěno financování.

Na otázku ohledně stavby nové jižní trasy trati do Rijeky ministr Butković uvedl, že uvažují o dvou možných modelech. Jedním z modelů je koncese, což je pro Chorvatsko nejvýhodnější opce, ale je reálná a realizovatelná. Druhý model představuje financování z fondů EU, protože Evropská komise změnila názor a připouští, že by mohla spolufinancovat výstavbu této nové trati v příštím rámcovém finančním období.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Záhřebu
Zdroj: novac.hr

https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/c ... 25445.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


18.10.2019 17:50:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zajímavosti ze světa železnic
Čína zesilnila investice do rozvoje železnic. Z vlákna k Číně je uvedeno, že dálnice se staví, ale finančním objemem se další dekáda obrátí pozorností na železniční infrastrukturu. Ta již tuto dekádu se staví, ale toto tempo se zrychlí. Ale teď je tady informace, která nás obohacuje v tom poznání, že Národní rozvojový plán byl doplněn o reformní cíle a jedním z nich je zajistit akceleraci výstavby tratí pro zajištění zlepšení konektivity mezi přístavy, hospodářskými zónami, báňským průmyslem a elektrárnami.

Tento program zahrnuje výstavbu 127 tratí v celkové délce 1586 km ve 24 provinciích, AO a oblastech. Délka tratí je od nejkratší 0,9 km pro VW v přístavu Nanhai (překladisko) v provincii Guangdong po nejdelší 64 km trať, která spojí přístavní zónu Xuwei v Lianyungang se zvyškem národní sítě.

Cílem programu je zajistit naplnění 3-ročního dopravního plán 2018-2020, který je vypracovaný tak, že se má navýšit přepravní kapacita nákladních tratí o 1,1 mld. t nebo o +30% z r. 2017.

Očekává se, že po naplnění programu bude 80% společností a logistických parků napojeno na železniční síť do konce roku 2020. V roce 2025 to pak má být 85%. Včetně hlavních přístavů na řece Yangtse.

Tato iniciativa obnáší hlavně urychlení administrace. Po novém totiž musí železniční orgány vybavit povolení po dodání dokumentací v lehotě max. 20 dní pro účel napojení těchto vybraných objektů na národní železniční síť. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


1.11.2019 22:12:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zajímavosti ze světa železnic
Elektrifikace izraelských železnic se zpozdí až o 9 let

29. 10. 2019|Zdroj: CzechTrade

Výroční finanční zpráva Izraelské železniční společnosti (Rakevet Israel) za rok 2018 přitáhla pozornost médií nejen šestinásobným nárůstem ztrát, ale také informacemi o nejdůležitějším úkolu společnosti v posledních letech – projektu elektrifikace železnic země. Projekt, který byl schválen v roce 2001 a oživen v roce 2010 tehdejším ministrem dopravy Katzem, měl být dokončen v roce 2021, podle nových údajů jej však bude možné dokončit nejdříve v roce 2030.

V roce 2010 se Katz v rámci programu Netivey Israel pokusil projekt převést z Izraelské železnice (Rakevet Israel) na státní Izraelskou dopravní infrastrukturní společnost Netivei Israel (National Transport Infrastructure Company Ltd.), která je odpovědná za plánování, rozvoj a údržbu izraelské meziměstské silniční sítě a rozvoj železniční sítě v Izraeli. Železniční orgány však této iniciativě odolaly.

V rámci Izraelské železnice bylo vytvořeno oddělení elektrifikace, které obdrželo rozpočet 11,2 miliardy šekelů, z čehož již 25¨% (2,8 miliardy) bylo vynaloženo do konce roku 2018. Během této doby však nebyla dokončena elektrifikace žádné ze 13 větví izraelských železnic. Práce se navíc provádějí pouze na jedné větvi – rychlostní trase Tel Aviv-Jeruzalém. Její elektrifikace měla být dokončena letos, ale zatím je v provozu pouze část z Ben Gurionova mezinárodního letiště do Jeruzaléma.

Pokud jde o práce na zbývajících úsecích, v dohledné době se neočekává jejich zahájení. Z plánovaných nákladů na letošní rok 4,2 miliardy šekelů, utratí společnost podle zprávy pouze 158 milionů šekelů, zejména na dokončení prací na vysokorychlostní trase do Jeruzaléma. Ministerstva financí a dopravy poté zvažovala dvě hlavní možnosti dalších vývoje: odebrání projektu španělskému dodavateli SEMI, odepsání ztrát a začít od nuly nebo pokračovat v práci se společností SEMI podle stávajících plánů, ale převzít od tohoto dodavatele, který předtím nepracoval mimo Španělsko, významné části projektu a rozdělit je mezi další společnosti.

V souvislosti se nastalou situací musel stát vyhlásit výběrové řízení na nákup vagónů a lokomotiv s naftovým pohonem, aby se vyrovnal s nedostatkem vlaků. Vedení Rakevet Israel však popírá jakákoliv výhrady vůči sobě a tvrdí, že hlavním důvodem zpoždění byly spory mezi účastníky tendrů a že práce na projektu elektrifikace je vedena vytrvale a cílevědomě.

Celá tato situace může být příležitostí pro další zahraniční dodavatele, včetně českých. Izraleská kancelář CzechTrade je připravena všem případným zájemcům nabídnout součinnost a své služby.

Zdroj: http://newsru.co.il/finance
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Izrael

Zdroj: www.businessinfo.cz

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


1.12.2019 19:46:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zajímavosti ze světa železnic
DB investují 12 mld. € do nových vlaků v Německu. Stane se tak do roku 2026. Tato investice mj. zajistí i navýšení kapacit o 20%. V praxi jde 2,7 mld. € na modernizaci vlaků na 5 hlavních linkách. Další 1 mld. € směruje na 350 regionálních spojů. Dalších 8,5 mld. € jde jako celek na nahrazení 40- let starých lokomotiv s jejich nahrazením za vysoko rychlostní typy. Třeba flotila ICE4 se zvětší z 38 na 137 vlaků a IC2 ze 44 na 86 vlaků.

Píšu to proto, že v této souvislosti se jeví, že starší vlaky půjdou odprodejem do východních částí Evropy přes různé partnery DB, kde na nové soupravy nejsou peníze. O tom není pochyb. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


25.12.2019 13:00:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zajímavosti ze světa železnic
A ještě jedna informace z Německa. DB investují v roce 2020 do železniční infrastruktury o 1,5 mld. € více peněz proti roku 2019 a tedy až 12,2 mld. €. Toto navýšení je v souladu s 10- ročním investičním plánem LuFV III, který schválila i vláda.

Za 5,4 mld. € se opraví a vylepší 1800 km tratí, 1900 konkrétních lokalit a 160 mostů se zmodernizuje.

Za 1,6 mld. € se vylepší 800 stanic včetně hlavních stanic ve městech Hannover a Dortmund a Zoological Garden v Berlíně. Pamatovat se bude i na komfort pro cestující, pozornost se tak zaměří i na nové eskalátory a informační panely. Železnice dají 341 mil. € na nové strukturování stanic a informační zóny.

Na novou výstavbu půjde 2,2 mld. € a tyto peníze se nasměrují na 46 velkých stavebních projektů. Až 11 z nich se má letos dokončit. Jak nové tratě, tak elektrifikace atd.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.2.2020 0:07:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz