Právě je 19.4.2019 20:17:21




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 634 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Další
 Elektromobilita 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 256
Příspěvek Re: Elektromobilita
Hodím sem jenom tweet, který retweetl Elon Musk, Z pohledu elektra to není zatím nic moc zajímavé, jenom taková náhoda, protože se v evropě rozjela distribuce Model3, ale pobavilo mě TOP 5 nejprodávanějších aut ve Švýcarsku :D
1.Model 3 2. Škoda Octavia 3. Škoda Kodiaq 4. VW Golf 5. Škoda Karoq :D
https://twitter.com/ceo_plus_ch/status/ ... 5788859392


9.4.2019 10:42:51
Profil
 

Příspěvky: 2299
Příspěvek Re: Elektromobilita
A ještě jen díky tomu, že Tesla má modely 2, zatímco Škoda 7. :lol:


9.4.2019 14:10:01
Profil
 

Příspěvky: 1176
Příspěvek Re: Elektromobilita
No, hlavne, zkuste vyhlasit, ze budete prodavat jitrnicku jakou svet nevidel a sbirat objednavky. Asi tak rok a pul a pak naraz vyexpedovat. Az to bude trhat rekordy rok, dva, tak dejte vedet.


9.4.2019 14:36:24
Profil
 

Příspěvky: 296
Příspěvek Re: Elektromobilita
jozka píše:
Az to bude trhat rekordy rok, dva, tak dejte vedet.

Dávám vědět, že v USA je tato jitrnice nejprodávanějším EV již šestnáct měsíců po sobě...


9.4.2019 15:01:15
Profil
 

Příspěvky: 256
Příspěvek Re: Elektromobilita
Ta jitrnice se drží mezi nejprodávanějšími auty v USA. Pokud se nepletu, tak se uvádí i jako nejprodávanější luxusní auto v USA za rok 2018.


9.4.2019 15:24:17
Profil
 

Příspěvky: 1176
Příspěvek Re: Elektromobilita
Prej luxusni auto.

:mrgreen:


9.4.2019 20:51:28
Profil
 

Příspěvky: 2357
Příspěvek Re: Elektromobilita
Cenou určitě.


10.4.2019 7:45:16
Profil
 

Příspěvky: 256
Příspěvek Re: Elektromobilita
A fotka z nějakého salonu se zamaštěnou obrazovkou a špinavým interiérem má ukazovat přesně co?
Já osobně bych se třeba obešel bez toho tabletu a uvítal bych analogové budíky, ale to u elektro auta trochu ztrácí smysl. Ale ten minimalistický interiér se mi líbí(je jasné, že je to hlavně kvůli snížení ceny).
On taky každý může tvrdit něco jiného, protože ty kategorie vlastně neexistují :D, ale třeba výbavu (asistenty, co to auto celkově umí) a výkon tam třeba vůbec nepočítáte?
Jaká je definice luxusního interiéru?


10.4.2019 9:13:52
Profil
 

Příspěvky: 1155
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Elektromobilita
Ten interiér je strašnej; vlastně asi hlavní věc, kvůli který bych o tomhle autě vůbec neuvažoval... Kdybych si odmyslel tu televizi, tak ani volant nijak neláká k úchopu. Prostě blé :?
Pár čudlíků na základní funkce potřebuju, stejně jako nějaké info přímo před sebou. Přes to nejede vlak. Stejně jako by se hodily nějaké odkládací plochy...


10.4.2019 10:36:02
Profil
 

Příspěvky: 256
Příspěvek Re: Elektromobilita
Kubajsu: Já nikomu neberu, že se mu nelíbí interiér, mně se osobně třeba vůbec nelíbí interiéry BMW a to asi většina považuje za TOP.
Odkládací plochy by jste chtěl kde? Můžete si to dát do dveří, nebo do středového tunelu, kde máte spoustu místa.
Mám jedno auto, kde jsou budíky uprostřed a upřímně si nemohu stěžovat. Ze začátku je to fakt divné a člověk si dlouho zvyká, ale pokud dokáže udržovat a odhadovat rychlost, tak je to v pohodě. Navíc v noci nic lepšího neexistuje.


10.4.2019 11:01:16
Profil
 

Příspěvky: 1155
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Elektromobilita
Osobně jsem zatím nepotkal nic lepšího, než tohle.
Důležité věci na volantě (to až asi má každý), méně důležité v logických celcích po ruce, takže není problém cokoliv nahmátnout poslepu, rychlost prakticky před očima, zbytek opět viditelný na přesných místech bez dalšího hledání, když potřebuju něco na chvilku někam odložit (na palubku), nesjede to hned pryč... Jedině analogové přístroje by mohly mít trochu hrubší členění, hlavně u teploty a palivoměru je ta změť drobných čárek trochu nepřehledná. A samozřejmě grafika displejů je teď po 15 letech už trochu jinde.

Ze začátku to chtělo trochu zvyku oproti konvenčním autům, ale je to prostě lepší (běžně střídám hlavně v práci asi 10 aut). A na přístrojích uprostřed jsem teda nenašel jedinou pozitivní věc...


10.4.2019 14:42:47
Profil
 

Příspěvky: 884
Bydliště: Hradec Králové - Labská II
Příspěvek Re: Elektromobilita
Já se ještě vrátím k té časti debaty o elektrárnách. Uhelné a jaderné elektrány zajišťují stabilní výrobu - tzn. jedou stále bez ohledu na odběrovou špičku či sedlo. Vodní a plynové se využívají právě v době špičky, protože mají velice rychlý náběh výkonu. Snaha o nahrazení uhlených a jaderných elektráren větrnými nebo slunečními povede k nestabilitě dodávek - občas nefouká, občas nesvítí.... Což některým lidem stále nedochází.
Možná se to tu už objevilo, ale na téma elektromobilů existuje nádherný bonmot: "Každý elektromobil má někde výfuk, ten váš ho má např. v Počeradech".


10.4.2019 19:40:16
Profil
 

Příspěvky: 1176
Příspěvek Re: Elektromobilita
Takze si to shrneme. Co je videt? TM3 jede. Co bubla v podpalubi? Jede hlavne na ukor S a X. Tesla dela vsechno proto, aby TM3 SR neslo moc objednavat. Autopilot uz bude povinne ve vsech prodanych kusech (i se zdrazenim z toho plynoucim). A Panasonic a Tesla pozastavily plany na rozsireni Gigafactory. Tesla pravdepodobne kvuli tomu, ze narust prodeju neni takovy, aby to rozsireni bylo nutne, Panasonic ma zase z vyroby pro Teslu provozni ztratu 4 giga v korunach za lonsky rok.

Co bude dal? Uvidime...


12.4.2019 11:43:10
Profil
 

Příspěvky: 3840
Příspěvek Re: Elektromobilita
Srovnání obou volantů je zcela tristní, o celkovém vzhledu včetně pedálů , koberečků a sedaček se nemá cenu ani zmiňovat. Jak píše Kubajsu - přístroje uprostřed rozhodně praktičností neoplývají. Srovnání obou obrázků : maximální šunt x estetickému provedení do sebemenšího detailu.


12.4.2019 18:04:06
Profil
 

Příspěvky: 4020
Příspěvek Re: Elektromobilita
kik píše:
Snaha o nahrazení uhlených a jaderných elektráren větrnými nebo slunečními povede k nestabilitě dodávek - občas nefouká, občas nesvítí.... Což některým lidem stále nedochází.

Ono to v praxi s tou nestabuilitou neni tak horký, nemáte to nacpaný všecko na jedný zahrádce, takže když do jihočech padne mrak, na vysočině se ještě svítí, a když na Krušnejch padne flauta, Jeseníky se ještě fest točeji. Největší nestabilitu může vyvolat nucený odstavení jednoho reaktoru v Temelíně nebo nedej bože obou, a to se museli energetici naučit zvládat ještě v době neobnovitelné. A už je to taková rutina, že o tom ani noviny nepíšou.
Jinak když se občas podíváte na ČEPS, je tam vidět že soláry jsou docela prima špičkovej zdroj, většinu roku dokážou tu (dnes už jedinnou) polední špičku zaříznout skoro na level základního zatížení. A v nočnim dolíku se zas čerpaj Dlouhé stráně a časem se tam budou nabíjet i velkokapacitní baterky. Který se už sneska v podstatě provozně zaplatěj z cenovýho rozdílu mezi základní výrobou a špičkovou elektřinou. Akorát se bojim že nám po pár desetiletích spokojenýho rozvoje začne docházet lithium.


12.4.2019 18:25:14
Profil
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: Elektromobilita
Ono to s tím, co je lepší, taky není tak jednoduché. Je nemálo lidí (a podle mne to bude velká většina), pro které je TM3 lepší volba než třeba ta ukázaná Honda. Ale zas pro většinu lidí tady ne. Na mne třeba Tesla Model 3 už je trochu daleko, ale zas je to o dost příjemnější, než třeba cokoliv od koncernu, v čem jsem seděl. On ten minimalismus má něco do sebe. A Model S je v tomhle pro mne tak akorát...


12.4.2019 20:39:05
Profil
 

Příspěvky: 3840
Příspěvek Re: Elektromobilita
Mumry, tuhle debatu NECHTÍC začal krtek odkazem na NEJPRODÁVANĚJŠÍ LUXUSNÍ auto. V tom byl ten zakopaný pes. Samozřejmě "záleží na vkusu každého soudruha" - jeden holky, druhý vdolky, třetí luxusní Teslu s mizerně slícovanou karoserií...


14.4.2019 10:55:56
Profil
 

Příspěvky: 1155
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Elektromobilita
Mumry píše:
On ten minimalismus má něco do sebe

Minimalismus klidně. Na podrobnější věci a to co nepotřebuju měnit během jízdy se klidně prohrabu přes tablet.
Ale základní údaje potřebuju mít před očima a nastavení, která měním během jízdy (světla, rádio, stěrače, ventilace, tempomat...) musí mít ovladače na jasně daném místě s hmatovou odezvou. Spousta věcí už sice funguje automaticky, ale nikdy na 100% - světla neumí správně mlhovky, stěrače mají občas zásek, klima na automat většinou fouká tak moc, že je to obtěžující atd...


15.4.2019 9:46:09
Profil
 

Příspěvky: 1176
Příspěvek Re: Elektromobilita
Minimalismus :-D

Minimalismem byl pred dvaceti lety Rencek, co jsem mel. Volant (klakson), packa vlevo (svetla + mlhovky, klakson, blinkry), packa vpravo (sterace vpredu + vzadu, palubni pocitac), pod tim ovladani autoradia. Vse se dalo ovladat aniz clovek sundal ruce z volantu. Na stredovem panelu autoklima na kterou nebylo potreba sahnut jak byl rok dlouhy s vyjimkou odmrazeni skel nebo prenastaveni teploty, opet se dalo poslepu. Ctyri prehledne budiky v zornem poli, v prostredni kaplicce teplomer + udaje z radia. Ovladani vsech oken vcetne zamku na zadni na dverich, vystrazne blinkry na stredovem tunelu vedle rucni brzdy.

To, co predvadi TM3 neni minimalismus, to jsou na kost oholene naklady lakovane oveckam tak, aby byly schopne to akceptovat a nepripadaly si jako blbec.


15.4.2019 10:30:03
Profil
 

Příspěvky: 3840
Příspěvek Re: Elektromobilita
Jozko pardon : ... si jako TOTÁLNÍ BLBEC !!!


15.4.2019 10:45:43
Profil
 

Příspěvky: 1176
Příspěvek Re: Elektromobilita
Rado se stalo. Jestli ti to pomuze, neni to jen pripad Tesly, delaji posledni dobou vsichni. A paradox je v tom, ze kdyz vezmete behem rizeni do ruky telefon, jste vyvrhel spolecnosti (pozn. pro fanousky, povazuji telefonovani bez HF, sms ci podobne kratochvile za volantem za skutecne nebezpecne), ale kdyz vam vyrobce da do auta tablet mimo bezne zorne pole, je vse v poradku.


15.4.2019 11:30:50
Profil
 

Příspěvky: 1155
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Elektromobilita
Hurá, konečně se zase na něčem shodneme :D


15.4.2019 12:47:26
Profil
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: Elektromobilita
Kubajsu píše:
Mumry píše:
On ten minimalismus má něco do sebe

Minimalismus klidně. Na podrobnější věci a to co nepotřebuju měnit během jízdy se klidně prohrabu přes tablet.
Ale základní údaje potřebuju mít před očima a nastavení, která měním během jízdy (světla, rádio, stěrače, ventilace, tempomat...) musí mít ovladače na jasně daném místě s hmatovou odezvou. Spousta věcí už sice funguje automaticky, ale nikdy na 100% - světla neumí správně mlhovky, stěrače mají občas zásek, klima na automat většinou fouká tak moc, že je to obtěžující atd...


Do jisté míry souhlasím, i proto jsem psal, že Model S je pro mne tak akorát a Model 3 už trochu dál, než jak mi to vyhovuje. On je ale problém s nastavením té hranice, co je kdy lepší. Pro mne třeba zrovna nastavení světel vyhovuje na displeji, protože na to v průměru sahám za jízdy tak jednou měsíčně (nepočítám přepínání dálkových a potkávacích, to mají i Tesly na páčku). A takhle by se dalo pokračovat, nicméně to máme každý trochu jiné, to je dost i osobních preferencích.

Já jsem to měl dřív také tak, že jsem vlastně požadoval to samé co Vy. Ale tak nějak zkušenosti z Tesel mi ukázaly, že to není jediný správný přístup. Ono třeba s tím, jak jsou vlastně ta auta jednoduchá, tak spousta "zbytečností" mizí automaticky (např. teplota oleje a otáčky motoru) a jiné věci, které dříve musely mít vlastní kontrolku/ovládání, tak díky displeji a programovatelnosti tlačítek a páček se může objevit pouze v případě, kdy je to opravdu zapotřebí. Kupříkladu ty klasické budíky jsou vlastně strašně složité a nepřehledné, když si člověk uvědomí, že vše, co ten displej dělá, tak jen oznamuje jedno číslo. Ano, mělo to své opodstatnění, proč vypadaly jak vypadaly, ale dnes s displeji je lepší jedno velké číslo a ne to, co třeba dělá koncern u svých displejů v kapličce, kde se snaží dělat digitální budíky.

Ono to, že je (téměř) vše na displeji a všechny páčky a tlačítka jsou programovatelná, tak přináší i spoustu výhod. Jedna z nich je, že Teslám přibývají vlastnosti, nové funkce, to auto umí o hodně víc, než umělo, když jsem si ho kupoval. To se na displeji dá udělat, kdežto na fixních tlačítkách ne. Navíc, když se zjistí, že něco nefunguje dle očekávání (třeba z hlediska ergonomie), tak se s tím dá něco dělat (jasně, v rámci nějakých omezení). Takhle třeba změnili ovládání rychlosti tempomatu/autopilota v Modelu 3 - ze začátku to bylo jen tapáním na displej, což bylo strašné. Později, v updatu, to hodili na kolečko na volantu, kde to funguje vlastně lépe než ve většině aut.

No a v neposlední řadě je třeba si uvědomit, že oni ten Model 3 navrhovali s tím, že počítali, že z něj se časem stane samořiditelné auto. Já mám své pochyby, jak jsem vyjádřil jinde, ale je fakt, že už současný autopilot dramaticky snižuje kognitivní zátěž a nutnost neustále tak intenzivně sledovat okolí auta, takže je bezpečnější ten displej ovládat.


15.4.2019 15:14:54
Profil
 

Příspěvky: 1155
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Elektromobilita
Programování tlačítek může být fajn, pokud nestřídám víc aut. Pak si to nedokážu představit.


15.4.2019 16:12:25
Profil
 

Příspěvky: 432
Příspěvek Re: Elektromobilita
Minimalisticky design :lol: Prachsproste "katovani kostu". Jako chapu, ze se to nekomu muze libit (i kdyz ty plasty, volat jak z Facka '89, ...) ale stejne by bylo lepsi nazyvat veci pravymy jmeny.


15.4.2019 22:50:15
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 634 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz