Zimní pneumatiky - přezouvání.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
kubajsu - dnes 4 pneu na osobní auto stojí méně, nežli karosářská oprava "pomačkaného plechu". Nehledě na ten opruz s opravou spojený.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Ano, ale já v tom nevidím žádný problém. Jezdí-li někdo na zimních celý rok, je to jeho problém, že má zhoršené jízdní vlastnosti, vyšší spotřebu, hlučnost atp. Z pohledu bezpečnosti pro ostatní je to ideální řešení, protože právě vesměs lidé, kteří najezdí za ten rok minimum kilometrů, tak už to tak dělají třeba dnes. A ty externality? Ty jsou nevyčíslitelné...Mike píše:vyplyne z toho, že důchodce na horách si koupí takovéto pneu a bude na nich jezdit celoročně
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
no je-li toto cílem, pak nás kryšot ochraňujmartini píše:..., je to jeho problém, že má zhoršené jízdní vlastnosti, ...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
No tak furt lepší zimní v létě,než letní v zimě
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
http://www.novytydenik.cz/view.php?cisl ... 2007103103
Zimní pneumatiky můžete bez obav používat i v létě. Do +40 °C si stále zachovávají optimální vlastnosti, ale rychleji se opotřebovávají.
Zimní pneumatiky můžete bez obav používat i v létě. Do +40 °C si stále zachovávají optimální vlastnosti, ale rychleji se opotřebovávají.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Také jsem tohoto názoru. Samozřejmě, že kdo jezdí hodně a ještě navíc třeba i rizikověji, měl by mít svůj rozum a přezouvatMike píše:no je-li toto cílem, pak nás kryšot ochraňujviky píše:No tak furt lepší zimní v létě,než letní v zimě
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Marketingový žblebt. O pár příspěvků výš jsem dával čísla. Jako optimální si teda rozhodně nepředstavuju situaci kdy jedna guma brzdí o pětinu hůř než jiná (a to ten test určitě nebyl při teplotě +40°). De fakto je to stejný rozdíl jako letní vs. zimní na ledu.obr píše:http://www.novytydenik.cz/view.php?cisl ... 2007103103
Zimní pneumatiky můžete bez obav používat i v létě. Do +40 °C si stále zachovávají optimální vlastnosti, ale rychleji se opotřebovávají.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Teď je otázkou jestli člověk který nedokáže přizpůsobit jízdu tomu, že jede na letních po sněhu a způsobí nehodu, tak jestli by na zimních nejel ještě rychleji a nezpůsobil výrazně větší škodu...obr píše:kubajsu - dnes 4 pneu na osobní auto stojí méně, nežli karosářská oprava "pomačkaného plechu". Nehledě na ten opruz s opravou spojený.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
A jaké jsou teprve rozdíly mezi jednotlivými značkami letních (nebo zimních) pneumatik. Aby se někteří nedivili.
Prostě vždycky je to hlavně o té součástce mezi sedačkou a volantem, zimní guma to řidiči může usnadnit, ale rozhodně ho nespasí.
Prostě vždycky je to hlavně o té součástce mezi sedačkou a volantem, zimní guma to řidiči může usnadnit, ale rozhodně ho nespasí.
Naposledy upravil(a) Bobek dne 18.11.2010 13:33:07, celkem upraveno 1 x.
Království a půl princezny za 511.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
To taky. A když už jsme u té optimální gumy, tak na suchý asfalt není ani letní optimální - nejlíp drží letní guma (pokud vynechám závodní slicky) sjetá pod zákoné minimum... A to tak, že má zhruba 105 - 110% adheze nové letní...Bobek píše:A jaké jsou teprve rozdíly jsou mezi jednotlivými značkami letních (nebo zimních) pneumatik. Aby se někteří nedivili.
Prostě vždycky je to hlavně o té součástce mezi sedačkou a volantem, zimní guma to řidiči může usnadnit, ale rozhodně ho nespasí.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Nemyslím si to.předloni jsem na firemním dojížděl zimní asi až do června,protože už jako zimní by na další sezonu neuspěly a naschvál jsem si zkoušel párkrát mezní a kritické situace,když byla prázdná silnice a dostatek prostoru.Sice to samozřejmě nebylo ideální,ale můj závěr je,že pokud člověk jezdí normální rychlostí a v zatáčkách to nepřehání do extrému,tak až na trochu vyšší hlučnost v tom nevidím žádný problém.Kubajsu píše:
Marketingový žblebt. O pár příspěvků výš jsem dával čísla. Jako optimální si teda rozhodně nepředstavuju situaci kdy jedna guma brzdí o pětinu hůř než jiná (a to ten test určitě nebyl při teplotě +40°). De fakto je to stejný rozdíl jako letní vs. zimní na ledu.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Souhlas s viky, taky jsem dojížděl zimní v létě a ty potvory byly už tvrdší jak letní a skoro se nechtěly sjet, držely podobně.
Ale i tak mi to vadilo, příčilo sem i jezdit v hicu na zimních a pořád jsem z toho měl obavu hlavně na dálnici, kdy to zahřívání pneu je vysoké.
Ale i tak mi to vadilo, příčilo sem i jezdit v hicu na zimních a pořád jsem z toho měl obavu hlavně na dálnici, kdy to zahřívání pneu je vysoké.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Jestli to nebude tim, že v těch komerčních testech se zásadně porovnávaj nový nejetý gumy a zimní sjetá na 4 mm už je geometrií vzorku spíš "univerzál".
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Na tom určitě něco bude - na suchém asfaltu zimní pneu kazí výsledek hlavně ty lamely. Pokud je sjetá tak už lamely nedokážou výkon tak degradovat a zůstane de facto guma s měkkou směsí se všemi výhodami a nevýhodami (lepší přilnavost vs. sklony k přehřívání při zátěži a nižší životnost).jonáš píše:Jestli to nebude tim, že v těch komerčních testech se zásadně porovnávaj nový nejetý gumy a zimní sjetá na 4 mm už je geometrií vzorku spíš "univerzál".
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
několik let jsem žil na horách a na zimu vždy dával zimní. Na letních bych nikam nedojel. A na těch dobrých zimních, které jsem vždy měl, jsem nikdy nemusel nasazovat řetězy.
Pokud někdo obhajuje letní v zimě, tak leda tak někde v nížině, v době sucha. A to ještě nesmí mrznout. Takže jsou vlastně "letní" podmínky.
Pokud někdo obhajuje letní v zimě, tak leda tak někde v nížině, v době sucha. A to ještě nesmí mrznout. Takže jsou vlastně "letní" podmínky.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Ačkoliv by se to někomu kdo nepřečetl celou diskuzi tak mohlo zdát, neobhajuji používání letních pneumatik v zimě a také přezouvám. Jen je mi velmi proti srsti obecná "mediální kriminalizace" všech kdo nepřezují dle mediální masáže "správně" začátkem listopadu i když je třeba 20°. A také mi velmi vadí vymáhání použití zimních pneumatik naprosto nezávisle na povětrnostních podmínkách (jen podle data) zákonem. Logika pláče a ty ovčane radši nemysliobr píše:několik let jsem žil na horách a na zimu vždy dával zimní. Na letních bych nikam nedojel. A na těch dobrých zimních, které jsem vždy měl, jsem nikdy nemusel nasazovat řetězy.
Pokud někdo obhajuje letní v zimě, tak leda tak někde v nížině, v době sucha. A to ještě nesmí mrznout. Takže jsou vlastně "letní" podmínky.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Ano, tento názor je "rozumný", ale jen do okamžiku, než dojde během řádově dnů k dost závažnému obratu v počasí (tak jako je teď předpovídáno). Ne každý je ochoten a hlavně schopen během 1-2 dnů přezout. A jak víme, lenost je základní lidská vlastnost, takže hrozí, že "to ten týden naletních ještě zvládne" a jsme u potenciálně nebezpečných situací.Kubajsu píše:Ačkoliv by se to někomu kdo nepřečetl celou diskuzi tak mohlo zdát, neobhajuji používání letních pneumatik v zimě a také přezouvám. Jen je mi velmi proti srsti obecná "mediální kriminalizace" všech kdo nepřezují dle mediální masáže "správně" začátkem listopadu i když je třeba 20°. A také mi velmi vadí vymáhání použití zimních pneumatik naprosto nezávisle na povětrnostních podmínkách (jen podle data) zákonem. Logika pláče a ty ovčane radši nemysliobr píše:několik let jsem žil na horách a na zimu vždy dával zimní. Na letních bych nikam nedojel. A na těch dobrých zimních, které jsem vždy měl, jsem nikdy nemusel nasazovat řetězy.
Pokud někdo obhajuje letní v zimě, tak leda tak někde v nížině, v době sucha. A to ještě nesmí mrznout. Takže jsou vlastně "letní" podmínky.
Ono je totiž stále ještě dost lidí, kteří jsou ochotni se divit, že v listopadu napdane i v nížinách sníh i když to není nic výjimečného.
Takže souhlas, kdo ví přesně co dělá a je ochoten do důsledků i něco investovat, ať se řídí "svojí hlavou", ale pro "obyčejné lidi" to bohužel bez té mediální masáže asi nepůjde.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
na mediální masáž už reagoval i pan poslanec
a to tak, že by si řidiči měli uvědomit, že zimní pneumatika není všemocná
jenže přesně toto vědomí, ta mediální masáž smazává
a to tak, že by si řidiči měli uvědomit, že zimní pneumatika není všemocná
jenže přesně toto vědomí, ta mediální masáž smazává
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Ten kdo není schopen alespoň elementární předvídavosti a logického uvažování by neměl řidičské oprávnění vůbec získat - je to již názvem oprávnění (výsada), nikoliv samozřejmost.MPMP píše:Ano, tento názor je "rozumný", ale jen do okamžiku, než dojde během řádově dnů k dost závažnému obratu v počasí (tak jako je teď předpovídáno). Ne každý je ochoten a hlavně schopen během 1-2 dnů přezout. A jak víme, lenost je základní lidská vlastnost, takže hrozí, že "to ten týden naletních ještě zvládne" a jsme u potenciálně nebezpečných situací.
Ono je totiž stále ještě dost lidí, kteří jsou ochotni se divit, že v listopadu napdane i v nížinách sníh i když to není nic výjimečného.
Takže souhlas, kdo ví přesně co dělá a je ochoten do důsledků i něco investovat, ať se řídí "svojí hlavou", ale pro "obyčejné lidi" to bohužel bez té mediální masáže asi nepůjde.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Trochu si ale protiřečíte. Bojujete proti "mediální masáži" a "nucení přezouvat" a zároveň horujete za "předvídavost", tomu nerozumím. Mně osobně právě předvídavost říká, že v listopadu může být ze dne na den na silnici sníh a proto přezuju na zimní, i když je pořád 8-12 stupňů. Co je špatně na tom, že to někdo připomíná?Kubajsu píše:Ten kdo není schopen alespoň elementární předvídavosti a logického uvažování by neměl řidičské oprávnění vůbec získat - je to již názvem oprávnění (výsada), nikoliv samozřejmost.MPMP píše:Ano, tento názor je "rozumný", ale jen do okamžiku, než dojde během řádově dnů k dost závažnému obratu v počasí (tak jako je teď předpovídáno). Ne každý je ochoten a hlavně schopen během 1-2 dnů přezout. A jak víme, lenost je základní lidská vlastnost, takže hrozí, že "to ten týden naletních ještě zvládne" a jsme u potenciálně nebezpečných situací.
Ono je totiž stále ještě dost lidí, kteří jsou ochotni se divit, že v listopadu napdane i v nížinách sníh i když to není nic výjimečného.
Takže souhlas, kdo ví přesně co dělá a je ochoten do důsledků i něco investovat, ať se řídí "svojí hlavou", ale pro "obyčejné lidi" to bohužel bez té mediální masáže asi nepůjde.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
On je i docela velky rozdil v prilnavosti, pokud ma letni pneumatika na bocnici oznaceni Traction A nebo AA.
Co za sucha a mokra na zimni pneumatice nejvice postradam neni ani tak smes, jako mnohem tvrdsi kostra letni pneumatiky, diky niz ma clovek mnohem lepsi odezvu od kol nebo stabilitu v zatackach (pri stejnych rozmerech rafku a pneumatik). Proto take, jako nekteri zde, cekam s vymenou vetsinou az na vhodny okamzik.
Co za sucha a mokra na zimni pneumatice nejvice postradam neni ani tak smes, jako mnohem tvrdsi kostra letni pneumatiky, diky niz ma clovek mnohem lepsi odezvu od kol nebo stabilitu v zatackach (pri stejnych rozmerech rafku a pneumatik). Proto take, jako nekteri zde, cekam s vymenou vetsinou az na vhodny okamzik.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Tak to je předvídavost pokud někdo nechce sledovat předpovědi počasí a už je víceméně na konkrétním řidiči jak si zařídí aby měl adekvátní obutí pro podmínky do kterých vyjíždí nebo ho v následujícím období můžou potkat. Někdo třeba nemá problém přezout ze dne na den a pro někoho zase může být problém vyšetřit na přezutí čas v průběhu celého měsíce. První tak může jezdit na letních až do prvního sněhu, zatímco druhý přezuje preventivně začátkem listopadu... Stejně tak kdybych v současné době odjížděl na týden pryč, tak přezuji. Takhle čekám jestli se opravdu ochladí, ale cítím že už i pro mě přichází ten pravý čas...MPMP píše:Trochu si ale protiřečíte. Bojujete proti "mediální masáži" a "nucení přezouvat" a zároveň horujete za "předvídavost", tomu nerozumím. Mně osobně právě předvídavost říká, že v listopadu může být ze dne na den na silnici sníh a proto přezuju na zimní, i když je pořád 8-12 stupňů. Co je špatně na tom, že to někdo připomíná?
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
No mně to tady přijde poslední dobou jako trochu zbytečná diskuse, stejně jak kolem "samofinancování" silnic nebo mlhovek. Ono asi jedinný správný a všespásný řešení, který by vyhovělo všem, neexistuje a zákon holt stanoví co stanoví
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Pravda. Co k tomu šlo napsat asi už napsáno bylojonáš píše:No mně to tady přijde poslední dobou jako trochu zbytečná diskuse, stejně jak kolem "samofinancování" silnic nebo mlhovek. Ono asi jedinný správný a všespásný řešení, který by vyhovělo všem, neexistuje a zákon holt stanoví co stanoví
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Počasí opět ukazuje, jak je naprosto idiotské předepisovat povinné použití nějakých (záměrně nepíšu zimních) pneumatik. Půlka dubna, zimáky už přes dva týdny mít nemusíme, přesto kdyby se člověk řídil jenom literou zákona, tak by zplakal nad výdělkem...