Zimní pneumatiky - přezouvání.
Zimní pneumatiky - přezouvání.
Tak bych rád zjistil,jak rádi-neradi přezouváte,či nepřezouváte na zimu pneumatiky
Naposledy upravil(a) viky dne 20.10.2010 19:39:41, celkem upraveno 6 x.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Schází mi tam volba "mám firemní auto a gumy se mi přezouvaj "samy"".
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
tak to tam jako autor zkuste vložit,já nenacházím možnost,jak to editovatPetr Pokorný píše:Schází mi tam volba "mám firemní auto a gumy se mi přezouvaj "samy"".
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Od roku 2001 máme na každé auto dvě sady pneumatik, kdysi jsme měli na feldě jen na hnanou nápravu a přehazovalo se na jedné sadě disků, a na 125 jen letní, protože v zimě se nejezdilo.
Na fabce už mám zimní, na OII se ještě dojíždějí letní.
Na fabce už mám zimní, na OII se ještě dojíždějí letní.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
znám osobně jednu osobu,která by uvedla podle pravdy:Petr Pokorný píše:Schází mi tam volba "mám firemní auto a gumy se mi přezouvaj "samy"".
mám firemní auto a šéf přikázal nepřezouvat,nejsou prachy.takového člověka opravdu znám!Doufám,že je to těžce ojedinělá záležitost.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Firemní auto: měsíc přezuto, přední nové (gumy jsou v pohodě ale brzdovka svítí a neni kdo by zajel do servisu )
Osobní: Xantie už 14 dni a Berlingo bylo teď
Osobní: Xantie už 14 dni a Berlingo bylo teď
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Přezuto o víkendu, 2 sady kol, 17" ALU léto, 15" ALU zima.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Jsem právě v poněkud kuriózní situaci: minulou zimu jsem nepřezouval a jezdil pořád na M+S na originálních ráfcích. Teď jsem je chtěl vyměnit za stejný typ, protože už jsou na zimu moc sjeté, ale mírně ojeté M+S, co jsem sehnal, jsou na plecháčích a navíc jsou od pohledu nějak "zimnější", než ty staré. Takže si je právě nechávám přehodit na zimu (celá kola), v létě dojezdím ty staré M+S (zas až tak sjeté nejsou) a v létě 2012 pak pořídím na ty originální ráfky normální letní gumy .
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Přezouvám dobrovolně a ve chvíli kdy to má smysl. A upřímně nesnáším mediální šílenství velící přezout všem ve všech místech republiky a označující nepřezuté téměř za vyvrhele.
Přitom jsem ještě nenašel test pneu který by ukazoval letní pneumatiku na suchu horší než zimní a na mokru to vychází tak půl na půl (letní líp brzdí, zimní zase líp zatáčí). Naopak jsem zase našel testy ukazující, že zímní pneu v cca 30° má až o 25% horší vlastnosti než letní a letní ojetá na zákonou normu (kolikrát v médiích pranýřovanou jako životu nebezpečnou) má na suchu 105 až 110% adheze nové letní.
V kostce jsem tím chtěl říct, že auto se nedá plošně přezouvat podle data nebo prohlášení kohosi. Pro mě je ještě brzo a předpokládám, že tak měsíc ještě bude...
Přitom jsem ještě nenašel test pneu který by ukazoval letní pneumatiku na suchu horší než zimní a na mokru to vychází tak půl na půl (letní líp brzdí, zimní zase líp zatáčí). Naopak jsem zase našel testy ukazující, že zímní pneu v cca 30° má až o 25% horší vlastnosti než letní a letní ojetá na zákonou normu (kolikrát v médiích pranýřovanou jako životu nebezpečnou) má na suchu 105 až 110% adheze nové letní.
V kostce jsem tím chtěl říct, že auto se nedá plošně přezouvat podle data nebo prohlášení kohosi. Pro mě je ještě brzo a předpokládám, že tak měsíc ještě bude...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Firemní přezuto.
Mé vlastní bohužel stále ne, ale jistě již brzo bude.
*osobně neřeším zda to má nebo nemá být, jednou to je a jednou to pomáhá, tak není o čem
Mé vlastní bohužel stále ne, ale jistě již brzo bude.
*osobně neřeším zda to má nebo nemá být, jednou to je a jednou to pomáhá, tak není o čem
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
V pondělí se to zvládlo, problém byl jen s ženskou a její filckou, kterou nám odmítli v servise přezout (devět let staré gumy s minimálním vzorem). V čím větším konci světa a vyšší nadmořské výšce žijete, tím víc na to hřešíte.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Včera jsem již jezdil letos poprvé po sněhu, takže zimní jsou na místě
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Pod toto se plně podepisuju a na svym osobáku budu taky přezouvat až v listopadu. Teď to ještě smysl nemá, respektive teoreticky jo, prakticky ne. Při rozumné jízdě (ne na sněhu a náledí, tam je to ale stejně jedno) je řidič s letními pneu méně nebezpečný než idiot se zimáky.Kubajsu píše:Přezouvám dobrovolně a ve chvíli kdy to má smysl. A upřímně nesnáším mediální šílenství velící přezout všem ve všech místech republiky a označující nepřezuté téměř za vyvrhele.
Přitom jsem ještě nenašel test pneu který by ukazoval letní pneumatiku na suchu horší než zimní a na mokru to vychází tak půl na půl (letní líp brzdí, zimní zase líp zatáčí). Naopak jsem zase našel testy ukazující, že zímní pneu v cca 30° má až o 25% horší vlastnosti než letní a letní ojetá na zákonou normu (kolikrát v médiích pranýřovanou jako životu nebezpečnou) má na suchu 105 až 110% adheze nové letní.
V kostce jsem tím chtěl říct, že auto se nedá plošně přezouvat podle data nebo prohlášení kohosi. Pro mě je ještě brzo a předpokládám, že tak měsíc ještě bude...
Přezutí jsem vyvázl letos jenom na fest, protože příští týden mám cestu do Rakouska a tam od 1. platí povinnost zimní výbavy, ale já se vracím už 31. :)
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
U tebe třeba jo. Já se na sněhu jen tak brzo neobjevím... Proto je úplná blbost řídit se nějakým datumem nebo jakýmkoliv obecným doporučením - vždy záleží na konkrétní situaci, místu a způsobu užívání autajannnn píše:Včera jsem již jezdil letos poprvé po sněhu, takže zimní jsou na místě
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
To právě ne. Právě na sněhu a ledu jsou rozdíly mezi letní a zimní extrémní. Za běžných podmínek jsou rozdíly v řádu procent (takže vlastně jako rozdíl mez TOP gumou a běžnou), zatímco v extrému (zimní v létě, letní na sněhu) jsou rozdíly adheze v řádu desítek až stovek procent...martin píše: ne na sněhu a náledí, tam je to ale stejně jedno
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Jezdím ráno v 8 do práce a pozdě večer zpět. Takže jakmile teplota spadne v 8 ráno pod 5 stupňů 2 dny za sebou, měním. Navíc mě čeká služebka do Německa a tam bych v tuto dobu rozhodně bez M&S nejel. Zimní mám od minulého týdne, manželčino jsem přezul předevčírem večer.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Na Vysočině dnes prý už sněžilo. Tam se bez zimních pneumatik opravdu neobejdete tak pět měsíců v roce. Nejde o to, že by se nedalo jet po rozsolené první třídě na letních pneumatikách, problém nastává u nižších tříd, i "dvojky" jsou často jen ošetřené inertním posypem a bez pořádného zimního obutí leckteré kopce prostě nevyjedete. Stačí trochu "uklouzanější" místo a na letních se nehnete z místa, a když už ano, tak tím méně příjemným směrem. A co teprve takové celonoční sněžení, ráno je kromě nejdůležitějších tahů i přes soustavné prohrnování přes deset čísel sněhu - v takové situaci se vám nákup zimních pneumatik už tak zbytečný zdát nebude. Moje volba je tedy jasná - přezouvat na zimní, a to raději dřív, než pozdě.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
to Avantime:
Jestli to měla být reakce na mě, tak nikde jsem ani náznakem nenapsal že by nákup zimáků měl být zbytečný... Jen jsem proti plošnému předepisování a mediálnímu humbuku.
Jestli to měla být reakce na mě, tak nikde jsem ani náznakem nenapsal že by nákup zimáků měl být zbytečný... Jen jsem proti plošnému předepisování a mediálnímu humbuku.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Pod PĚT stupňů ráno jediné kritérium? Proboha proč???Marty píše:Jezdím ráno v 8 do práce a pozdě večer zpět. Takže jakmile teplota spadne v 8 ráno pod 5 stupňů 2 dny za sebou, měním. Navíc mě čeká služebka do Německa a tam bych v tuto dobu rozhodně bez M&S nejel. Zimní mám od minulého týdne, manželčino jsem přezul předevčírem večer.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Třeba proto, že to znamená, že může být zítra ráno jinovatka, nebo sněhový poprašek. To nestačí?Kubajsu píše:Pod PĚT stupňů ráno jediné kritérium? Proboha proč???Marty píše:Jezdím ráno v 8 do práce a pozdě večer zpět. Takže jakmile teplota spadne v 8 ráno pod 5 stupňů 2 dny za sebou, měním. Navíc mě čeká služebka do Německa a tam bych v tuto dobu rozhodně bez M&S nejel. Zimní mám od minulého týdne, manželčino jsem přezul předevčírem večer.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Může být? Při 5°? To asi ne. Pochopil bych 5° a v předpovědi počasí hlášené ochlazení se srážkami bez možnosti operativního přezutí, ale pouze 5° rozhodně ne...MPMP píše:Třeba proto, že to znamená, že může být zítra ráno jinovatka, nebo sněhový poprašek. To nestačí?
Ještě k měkčí směsi zimních pneu a jejich deklarované lepší přilnavosti. Toto by byla pravda v případě, že by pneu měla stejný vzorek jako letní, jinak jí na suchém povrchu degraduje to rozřezání jednotlivých bloků do lamel, které se při zatížení kroutí... Z toho právě plynou obecně horší vlastnosti (zejména brzdné) zimních na suchém povrchu oproti letním, i když mají vhodnější složení směsi.
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
To "bez možnosti operativního přezutí" je dost podstatné. ne každý má možnost přezout ze dne na den. Buď si to neděláte vůbec a pak nemáte v servisech v tomto ročním období jinou šanci, než si na to vzít dovolenou, nebo si to děláte sám a buď máte osvětlenou garáž, nebo si na to zase musíte vzít dovolenou - po tmě se to dělá fakt blbě. Takže zbývá víkend a to je jednou týdně, za týden se ta předpověď může třikrát změnit. a Co pak s letními?Kubajsu píše:Může být? Při 5°? To asi ne. Pochopil bych 5° a v předpovědi počasí hlášené ochlazení se srážkami bez možnosti operativního přezutí, ale pouze 5° rozhodně ne...MPMP píše:Třeba proto, že to znamená, že může být zítra ráno jinovatka, nebo sněhový poprašek. To nestačí?
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
To je moje zjednodušení pro riziko možné mokré cesty a jednoho jediného namrzlého mostu...Kubajsu píše:Pod PĚT stupňů ráno jediné kritérium? Proboha proč???
(přece nebudu zkoumat zda někde v noci po cestě mírně nemrzlo, ne ?)
Kdo zná dobře D1 ví o nebezpečí na mostě přes Želivku mezi exity na km 56 a 66... Ale já svoje zjednodušení nikomu nevnucuji...
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Ono hodně záleží na stylu jízdy. Někdy kolem Vánoc 2001 začalo večer silně sněžit a já v tom rozvážel po Praze příbuzenstvo, co jsme měli na večeři (cca 50 km s pár kopci, třeba z Motola na Vypich). Bylo místy i 10-15 cm čerstvého sněhu a neujelo mi to ani jednou, přestože jsem měl letní gumy - počítal jsem s tím a jel hodně opatrně. Naopak o pár let později jsem se spoléhal na zimní gumy a v jedné zatáčce jsem trochu ulítl - naštěstí se nic nestalo, včas jsem se zase chytil, možná díky těm zimním gumám, ale s letními bych jel určitě opatrněji a možná ani neulítl...
Re: Zimní pneumatiky - přezouvání.
Dobře no, osvětlenou garáž sice mám k dispozici, ale plnou bordelu takže je dobrá jen na to uložení zrovna nepotřebných disků. A přezouvám na ulici, eventuelně s čelovkou...
A namrzlý most přesně odpovídá tomu co píšu - nezáleží jen na teplotě nebo kalendářním datu, ale hlavně na tom kde člověk jezdí, jak moc potřebuje jet kdykoliv (já třeba můžu většinu cest přeplánovat na jindy) a jak operativně může přezouvat...
A namrzlý most přesně odpovídá tomu co píšu - nezáleží jen na teplotě nebo kalendářním datu, ale hlavně na tom kde člověk jezdí, jak moc potřebuje jet kdykoliv (já třeba můžu většinu cest přeplánovat na jindy) a jak operativně může přezouvat...