Nový registr, jeho neoptimálnost a vše kolem

JKr
Příspěvky: 76
Registrován: 15.3.2009 22:27:13
Bydliště: Vysočiňák ze severu Čech

Nový registr, jeho neoptimálnost a vše kolem

Příspěvek od JKr »

Zajímalo by mě, proč došlo k tak zásadním komplikacím při přechodu na nový registr a co je tohoto stavu skutečným důvodem. Jsem tak trošku programátor (pár webových aplikací jsem uvedl v život) a nějak mi to pořád připadá, že je to jednoduše šlendrián za pár desítek miliónů z našich daní.

fakta? / zásadní informace pro problém:
1) několik (10ks?) nesourodých databází s různými chybami a nesrovnalostmi.
2) jeden server a neindexovaná databáze. Martin Tůma: „Došlo k přerušení komunikace systému s datovým úložištěm, když se pak pokusil přepojit na datové servery, nastal kolaps,“ nebo „Během dne chceme ještě dokončit indexaci databáze, což by mělo vést ke zrychlení, a přes noc pak budeme pracovat na dalším vylepšení výkonu.“.
3) "zpřátelená" firma zhotovitele, zakázka bez výběrového řízení, ... Jaroslav Mráz a firma SIKS viz: http://ivanbednar.blog.idnes.cz/c/27902 ... parta.html
4) Systém je složitý, zaměstnancům chybí rutina. (Přihlášení auta trvalo 10, dnes 47 min, proškolená úřednice ho vůbec neumí ovládat.)
5) Systém bez pozastavení zkombinuje nesprávné údaje, vznikají chyby, které je třeba napravit ručním přepisem. (...desítky řidičů v registru našly auta, která vůbec nevlastní, nebo jim byly vydány "techničáky" jen s kusými údaji.)
6) Prošel nový systém testovacím provozem, zátěžovými testy, zkušebním provozem,...?
Prostě tím, čím informační systémy vždy musí projít, než jsou uvedeny do ostrého provozu. A o to víc se na něco takového budete ptát, pokud si uvědomíte, že ministerstvo dopravy spustilo nový registr až po desetidenní úplné odstávce, takže na odzkoušení i testování bylo času více než dost.

vedlejší fakta:
- Nový registr vozidel přišel na 47 milionů korun.
- Sankce 2 miliony za den, kdy registr řádně neběží (ale on už běží...)