Autonomně řízená vozidla

Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od MPMP »

jozka píše:Nic ve zlem, ale v tom vypoctu je tolik predpokladu a Pisvejcovych konstant, ze s trochou snahy muze vychazet temer cokoliv.
To jistě je, ale výsledek vyšel stejně jako té pojišťovně. Nebo myslíš, že ta vychází z něčeho přesnějšího?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od MPMP »

mapman píše:Pro síť silnic a dálnic platí tyto údaje, nejsou započítány místní komunikace a účelovky:
CSD2016: 52 919 mil. vozokm/rok
CSD2010: 46 517 mil. vozokm/rok
CSD2005: 50 262 mil. vozokm /rok

Prima zdroj je ročenka dopravy:
https://www.sydos.cz/cs/rocenky.htm
Díky, konečně přesnější údaj. Vydělením počtem registrovaných osobních automobilů dle Svazu dovozců automobilů (sice zase nepřesnost, ale nic lepšího nemám) z tohoto zdroje dojdeme k číslu 9.857 / vozidlo / rok (bez těch místních komunikací).
Takže můj první postup byl sice s "hodně neznámými", ale výsledný odhad "vychází". Nebo ne?
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Kubajsu »

Sosa píše:Ale oni ji zapnout a k tomu ještě připojí auto...
Však ať. Ale zaplatí třeba 10kč/kwh. Když budou nabíjet ve 3 ráno, tak třeba desetinu. A když třeba nechají auto týden připojené k síti v režimu, že se z jeho baterie nechá i cucat, tj. bude sloužit ke stabilizaci sítě bude třeba nabito po týdnu zdarma (budou to vlastně platit ti, co budou potřebovat nabít okamžitě).

Ale to je stejně jedno, každý má svůj nezlomitelný názor. Při mém používání auta by mi dnešní Leaf 40 kWh z hlediska dojezdu těsně stačil. Aby se mi vyplatil, musel by stát o cca 150 tis. míň. A pak bych ještě uvítal něco se zadním náhonem a trochu vyšší maximálkou. Takže Jaguar i-pace, ale to je cenově krapet mimo :lol:
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od jozka »

Muze byt, nevim, spis jsem cekal, ze Kubajsu prozradi svuj zdroj.

Mimochodem, u tech aut fungujicich jako zaloha... jakpak se to asi bude uctovat? Co jsem tak cetl, tak sama Tesla uvadi ztraty pri nabijeni asi deset procent. Takze nabit, deset procent fuc, vybit, nabit, deset procent fuc... auto se nehne z garaze a calujete. Nebo se to resi jinak?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Mike »

čtyřkvadrantní elektroměr
jako když máte fotovoltaiku, vodní elektrárnu, větrník
no a prodáváte dráž než nakupujete

to ten systém umí už dnes
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Sosa »

Jo a přijdu k autu, které zrovna stabilizovalo sít a pojedu kam..... To je stejné s tím, kdy má takto být zapojena pračka apod. Ano jde to, ale není to pohodlné. A z hlediska uživatele je to krok zpět.
Říci, že se jaderné elektrárny nestaví není pravda, nestaví se pouze v západní části světa, jinde se jich staví docela dost, zejména Rusové a pak Číňani.
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Mumry »

dd píše:Mumry, ale ty se pleteš o 3 řády: W a kW. S 6-11W nabíječkou auto nenabiješ ani za rok.
Nojo, nechal jsem se trochu unést. Takže na jedné lampě je to tak maximálně na 2 až 3kW (tj. obyčejná schuko zásuvka), což je tak na příměstské vozítko (za noc řekněme 20 až 30kWh, což je dostatečné pro denní nájezd okolo 100km).


Jinak mi došlo, že jakmile se odejde od klasických pohonných hmot, které jsou zatížené spotřební daní, tak téméř jistě přijde zpoplatnění dle najetých kilometrů. Prostě nějaký satelitní systém, kde budeme platit za najeté kilometry dle druhu komunikace, po které pojedeme. A rovnou to nahradí i dálniční známky. Tipl bych si, že se tak stane v celé Evropě najednou.


A mimochodem, ty vozokm/rok jsou docela zajímavé, protože z toho se dá celkem jednoduše spočítat (pro rok 2016), kolik tohle bude znamenat v potřebě elektřiny. Pokud počítám se spotřebou 200 Wh na 1 km (což je dost pesimistické číslo, ale řekněme realistické se započítáním efektu topení a chlazení), tak to vychází na zhruba 10 TWh za rok. No a celkově se elektřiny u nás spotřebovalo 72,4 TWh, takže by to znamenalo 14% nárůst při okamžitém přechodu na elektřinu. A to se s rozumným řízením špiček dá asi přežít bez nějakých dramatických zásahů do infrastruktury, nehledě na to, že na přechod je fakt dost času. Vypadá to, že největší problém bude klasicky "poslední míle", tedy dobíjení aut u paneláků...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od dvs »

na diskuzi k elektromobilům tu je na fóru vlákno
Alternativní pohony - čistá mobilita
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=100

Já bych byl skoro i pro přesun těch posledních příspěvků
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Warcz »

Zkusím něco napsat k puvodnímu tématu.

Jsem teď na dovolené Rakousko, Slovinsko a testuju Superba s radarem ( Adaptabilní tempomat ).
Musím říct, že mě to mile překvapuje. Pokud člověk nespěchá, ale chce si jet pohodovou jízdu s 3-4s rozestupem tak je to paráda. Tohle je verze s automatem, takže zastavení do 0 a zase plný rozjezd na nastavenou rychlost. Kolony plně krásně. Co by mohli soudruzi z Škody vylepšit je reakce na rozjezd kdy pokud by se všechny auta rozjížděli takhle pomalu na křižovatce, tak jich moc neprojede, takže vždy na křižovatce ho musim popohnat, ale potom už ho nechám ať si drží rychlost.

Součástí výbavy je i automatické parkování, což jsem využil jednou, ale je to krkolomné to aktivovat ( Musíte nejdříve přeměřit místo )

Lepší funkce je nouzové brždění při parkování. Pokud parkujete a čidlo zadetekuje kritickou vzdálenost ( Minimalni vzdalenost čidla ) tak vám to dupne na brzdu. Osobně to považuju za dobrou věc když se někde zapomenete, nebo něco přehlednete. Reaguje to až na poslední chvíli a propadne se vám brzda.

Myslím, že tyhle systémy ( Nouzové brzdění, Nouzové brždění při prakování, adaptabilní tempomat, udržovaní v jizdním pruhu ) budou za chvíli povinné všude.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Mám to v Tiguanu, jako na prázdnou dálnici alá D1 u Kroměříže ok, do reálného provozu či kolony k prdu.
Vadí mi, že to drží zbytečně velký rozestup, když nastavím kratší, tak to zase brzdí na poslední chvíli a velmi intenzivně. Chybí mi tam nějaký střed, tj. kratší vzdálenost za jízdy s včasným přibržďováním.
Automat velmi málo využívá k brždění motor, takže furt blikají brzdovky, takže ideální spouštěč phantom traffic jamu.
Na dálnici je to prostě do silného provozu letargické a vytváří to zbytečně krizovky.
Fajn je to při jízdě obcí za jiným autem.
Udržování v pruzích mám vypnuto, vzhledem ke stavu VDZ, nepřesnosti až zbrklosti tohoto systému je to spíše nebezpečnostní prvek.
Všem těmto srandám chybí základní dovednost dobrého řidiče, a to je předvídavost a sledování provozu.
Takže při střídání aut mi tyto fičury rozhodně nechybí, jedině by mohlo fungovat deaktivování klasického tempomatu na základě detekce vozidla front asistentem.
Nesouhlasím s tím, aby toto bylo povinné, ať je to jako příplatková výbava za 0 Kč či opačně ať jde toto odebrat, ale ať je možnost volby.
R48 -> D48 se podařilo!
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Warcz »

Souhlasim aby si kazdy mohl v profilu ridice nastavit vychozi stav. Tedy povinne do kazdeho auta ale moznost to vypnout.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od jozka »

Nevim, jak ve Skodovce, ale ve VW to musi byt tedy zradlo. Kdyz mi poprve pri couvani v trave zarvalo cidlo, tak jsem to presne takhle zasekl a sel se podivat...a nic... proste jen sem tam vyssi steblo travy. Pri couvani z uzkych vrat garaze (10 cm na kazde strane) dtto.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Škodovka a VW jedno jest.
Parkovací senzory řvou "stop" tedy stálým onem už 20 cm od překážky, takže třeba v Praze na těsné parkování zcela k ničemu.
V garáži to taky řve.
R48 -> D48 se podařilo!
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Warcz »

Zatim mi to zaslaplo 2x. Pokazde jsem to chtel nacouvat do krovi. Mozna to bere v potaz rychlost couvani. Ze kdyz jedete hodne pomalu tak to ignoruje. Pro nezkusene ridice mi to prijde dobre. Ja skocil z Pola do Superba tak mam trochu problem v odhadu vzdalenosti :)
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od jozka »

Jestli rychlost, tak uz nevim, co by chtel, z te garaze vycouvavam opravdu pomalu protoze nevim, kdo pojede kolem. To same v te trave. Je to neznamy teren, takze opatrne.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od MPMP »

Warcz píše:Souhlasim aby si kazdy mohl v profilu ridice nastavit vychozi stav. Tedy povinne do kazdeho auta ale moznost to vypnout.
A to právě nepůjde, většinový názor (výrobců) je ten, že z důvodů bezpečnosti musí být systém buď plně funkční, nebo neaktivní - tedy v tomto stavu buď žádný tempomat, nebo s adaptivní funkcí - nic mezi tím. Důvod je ten, že po vypnutí části systému by na něj mohl řidič i nadále spoléhat. A já se jim ani nedivím. Ono stačí, když si zvyknete na senzory překážky a pak přesednete do auta bez nich. To jsou potom situace. ;)
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Mumry »

MPMP píše:
Warcz píše:Souhlasim aby si kazdy mohl v profilu ridice nastavit vychozi stav. Tedy povinne do kazdeho auta ale moznost to vypnout.
A to právě nepůjde, většinový názor (výrobců) je ten, že z důvodů bezpečnosti musí být systém buď plně funkční, nebo neaktivní - tedy v tomto stavu buď žádný tempomat, nebo s adaptivní funkcí - nic mezi tím. Důvod je ten, že po vypnutí části systému by na něj mohl řidič i nadále spoléhat. A já se jim ani nedivím. Ono stačí, když si zvyknete na senzory překážky a pak přesednete do auta bez nich. To jsou potom situace. ;)
Naprostý souhlas. Člověk se prostě jednou za čas zmate. Párkrát jsem se takhle nachytal, když jsem měl zapnutý jen (adaptivní) tempomat a ne autopilota. Ale naštěstí dávám pozor, takže jsem byl jen překvapen, že auto jede mimo pruhy a zkorigoval jsem to a zapnul pak autopilota...
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Geo »

Mozna by bylo zajimave spocitat, co jsou skutecne nutne naklady na provozovani auta, a co naklady politicky vynucene (spotrebni dan, parkovne, cidlo tlaku v pneumatikach,..)
The problem, as speaker Nico Larco, director of the Urbanism Next Center at the University of Oregon, explained, is that many cities balance their budgets using money brought in by cars: gas taxes, vehicle registration fees, traffic tickets, and billions of dollars in parking revenue. But driverless cars don't need these things: Many will be electric, will never get a ticket, and can circle the block endlessly rather than park. Because these sources account for somewhere between 15 and 50 percent of city transportation revenue in America, as autonomous vehicles become more common, huge deficits are ahead.

Cities know this: They're beginning to look at fees that could be charged for accessing pickup and dropoff zones, taxes for empty seats, fees for parking fleets of cars, and other creative assessments that might make up the difference.
Autonomous Vehicles Might Drive Cities to Financial Ruin
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Warcz »

Asi každému se stalo, že parkoval na couvací čidla a měl je vypnuté. Couvá a čeká kdy to začne pískat :-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Lenny »

Každému ne, ja je v autě vůbec nemám.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Mike »

já mám kameru a párkrát mě překvaila tím, že vyřadím zpátečku, tedy obraz zmizí, ale auto couvá dál ;)
ono zmizení obrazu nestačí, holt je třeba šlápnout na brzdu 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od JAnD »

jozka píše:Nevim, jak ve Skodovce, ale ve VW to musi byt tedy zradlo. Kdyz mi poprve pri couvani v trave zarvalo cidlo, tak jsem to presne takhle zasekl a sel se podivat...a nic... proste jen sem tam vyssi steblo travy. Pri couvani z uzkych vrat garaze (10 cm na kazde strane) dtto.
Jo, na trávu nebo trošku sněhu to řve už z dálky, ale schod končící kousek pod dolní úrovní nárazníku vesele ignoruje -> ohnutý závěs na rezevu (Peugeot)
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Anonym »

Noční můra taxikářů je tady: Autonomní auta bez řidičů začnou ve Phoenixu vozit hotelové hosty Více na: https://www.zive.cz/clanky/nocni-mura-t ... fault.aspx
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Diaľničiar »

Švédský autonomní kamion Einride čekají první testy. Vyzkouší ho Lidl i DB Schenker

17. 9. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Autonomní elektrický kamion T-Pod švédské firmy Einride bude testovat švédská dceřiná firma Deutsche Bahn Schenker a řetězec Lidl. Logistická firma DB Schenker začne v říjnu, diskontní řetězec po Novém roce.
5-ka-20180922-194203.jpg
5-ka-20180922-194203.jpg (10.49 KiB) Zobrazeno 5130 x
Prototyp kamionu T-Pod. Zdroj: Einride.Testovací trasa plně autonomního elektrického kamionu T-Pod bude dlouhá jen několik stovek metrů. Mezi halami logistické firmy DB Schenker ve švédském Jönköpingu. „Pár stovek metrů samozřejmě zní skromně. Ale musí se nějak začít,“ řekl pro server wired.de ředitel firmy Einride Robert Falck. Připomenul skromné začátky propagátorů letectví bratří Wrightů. Jejich první let se také počítal na stovky metrů.

Falck si spolupráci s německou dceřinou společností železničního přepravce Deutsche Bahn pochvaluje. Oceňuje dynamický přístup německých státních drah i jejich orientaci na nové technologie. „Společně s DB Schenker zprovozníme první systém podobného druhu na světě,“ dodal.

Část trasy povede i po veřejné komunikaci. Kamion bude kontrolován pracovníky švédské firmy na dálku. V kabině není prostor pro řidiče. Švédský podnikatel zdůrazňuje, že nasazení autonomních elektrických kamionů povede ke snížení emisí CO2, větší bezpečnosti a také k nižším provozním nákladům, protože nebude potřeba platit řidiče.

V počáteční fázi testování se nepočítá s tím, že by kamiony jezdily na delších trasách po dálnici. Využití Falck spatřuje zejména v přepravě nákladu na kratších trasách mezi jednotlivými sklady nebo mezi továrními halami.

Na začátku roku 2019 začne Einride spolupracovat také s řetězcem Lidl. Kamion by měl v budoucnu dopravovat zboží ze skladů do obchodů. „Jedná se o další německou firmu, která je progresivní,“ dodal zakladatel projektu, který chce nabízet lepší služby než elektrické kamiony firmy Tesla nebo Daimler.

Einride má plán provozovat do roku 2020 dvě stovky kamionů T-Pod. Nákladní automobil je stejně široký jako běžné kamiony, je ale kratší. Na délku měří sedm metrů. Na baterii ujede 200 kilometrů s maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu. Uveze 15 europalet s nákladem o celkové hmotnosti 20 tun.

Převzato z webu Euro.cz. Autor: František Novák, foto: Einride.

https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/s ... 14421.html


web společnosti: http://www.einride.tech/

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Autonomně řízená vozidla

Příspěvek od Anonym »

Bloomberg: První komerční robotaxi na světě má Waymo spustit už příští měsíc

Více na https://www.e15.cz/byznys/technologie-a ... ic-1353539
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“