jozka píše:Samo ne. A je tak slozite pochopit co z toho pro podobna vyjadreni plyne?
No poslední dva roky to nikdo neřešil, tak bych řekl, že z toho plyne, že to byl poměrně zbytečný pokus-taková Muskovina.
Co jsem koukal, tak by to mělo jít projet 100% po dálnici. Takže dálniční autopilot by měl problémy pouze s nabíjením, což předpokládám, že by nechtěl ani jozka řešit jako nejízdu na autopilot. Vzhledem ke vzdálenosti, době jízdy, počtu nabíjení to vlastně úplně ztrácí tu pointu autonomní jízdy.
Našel jsem nějaký starší příspěvek o cestě několika lidí(myslím že 3) a ti psali něco ve smyslu, že 95% cesty jeli na autopilot.(2015)
Ono nějaký ten úplně první target byl dokonce i s automatickým nabíjením, úplně bez zásahu člověka. Někdy v 2018 se vyjádřil, že na se na to nesoustředí, dělají FSD všeobecně použitelné (nezaměřují se na "fejkování přímo dané cesty").
Takže těžko říct, k čemu vlastně ten milník vztahoval, jestli se jednalo o FSD Betu, která funguje nyní, nebo to chtěl udělat s něčím hloupějším.
Je vůbec otázka, jestli to chtěl udělat, nebo to byl jenom marketing(v různých letech říkal stejné horizonty, 3/6 měsíců)
Já o tom například vůbec neslyšel, tebe to zřejmě velmi zaujalo.
Na druhou stranu pokud se jedná o vytvoření něčeho obecně funkčního, tak to těžko lze odhadnout. Navíc, ještě když nemáš po celou dobu hardware, který to na 100% zvládne, takže postupně narážíš na software problémy, pak na hardware a postupně to prodlužuješ (když to děláš první, tak to logicky nevíš dopředu, jinak bys to dopředu udělal
)
Takže těžko můžeš říct v roce 2017, že budeš mít v roce 2020 autonomní řízení a mít to neochvějně podloženo a dodržet to. Maximálně pokud už to máš hotovo a odlaďuješ a dáš si 3 roky testování. To se ale shodneme, že není Muskovi vlastní a marketingově to funguje a "inženýrsky" taky.
Stačí se podívat na Space X. Tam nevycházejí termíny i velmi blízké do několikadenní budoucnosti, staví nový typ raket někde na poli u moře prakticky na parkovišti. A tam nejde jenom o nějaké Muskova prohlášení a marketing, ale o hlášení událostí úřadů atd.. On ty firmy má nastavené tak, že na všechno mají málo času a je lepší odkládat, než si dávat nějkého focha.
Určitě ho může někdo obviňovat z nedodržování termínů a přehnaného optimismu. Ale není to přesně to, co dělá jeho firmy úspěšné? Mít přehnané cíle v přehnaných termínech? Někdy to vyjde, někdy ne a stejně to stihne výrazně dřívě než ostatní. A současná situace autopilota je dost odlišná od toho, co bylo v minulosti. Teď mají ten základ a ladí "drobnosti", klasicky něco opravíte a něco jiného se může rozbít, ale základ máte a ten už těžko něčím rozhodí.
To jsem se trochu přepsal.
PS.:
Na youtube už se objevuje spousta videí, z různých verzí z různých míst. Teď mi příjde, že to ve velkém nedává směrovky, takže se to učí až moc dobře
.
Jenom přikládám na pobavení článek z autofóra. Zase se nezapřeli a z textu jsem čekal nějakou katastrofu na videu. Na videu mi naopak přišla situace dobře zvládnutá.
https://www.autoforum.cz/bleskovky/maji ... .sznhp.box