ISA: Systém inteligentní adaptace rychlosti

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

ISA: Systém inteligentní adaptace rychlosti

Příspěvek od Diaľničiar »

ISA: Systém inteligentní adaptace rychlosti

https://road-safety-charter.ec.europa.e ... -across_en

Tady to dvs načrtl: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 339#p86339

*dle nového nařízení EU se budou montovat do nových modelů vozidel povinně od 07/2022
*systém na základě spolupráce GPS, kamery, systémů vyhodnotí, že vozidlo jede rychleji, než je maximální limit a upozorní řidiče zvukem, vibracemi a jistým způsobem regulací plynu
- rozhodně to nebude dle vzoru, že hned za vámi vyjede policie :!:
- regulace plynu: zeslábnutí plynu aneb na další sešlápnutí plynu bude muset řidič vynaložit více energie

Za 30% smrtelných DN může rychlost. Cíl EU je jasný: v roce 2050 vize 0 úmrtnost. Tam, kde selhává člověk, tak musí nastoupit UI (AI).

Od 07/2024 se tato povinnost rozšíří na všechny nové modely v prodeji bez ohledu na to, jestli jsou v nabídkách roky nebo jde o opravdu až nové modely.

ISA bude zabudovaný systém ve vozidlu. Ale jeho účinnost bude rozhodně první roky slabá:

*celkový věkový průměr vozidel v EU je velký a obzvláště tam, kde ta rychlost zabíjí snad nejvíce; ruka v ruce se urychlí díky jiným nařízením (pohon), což přinutí obyvatelstvo vyměnit vozový park
*tohle nařízení neznačí policejní šikanu ani se nezaznamenává pro další vyhodnocování, tudíž působí na řidiče asi tak jako když si dnes nezapne pás
*systém neomezí řidiče na ovládání vozidla :arrow: řidič musí mít i nadále vozidlo plně pod kontrolou, takže žádné automatické zpomalení při předjíždění se konat nebude


Když tak tento příspěvek někam včleňte.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: ISA: Systém inteligentní adaptace rychlosti

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tam kde nebude člověk, nebude smrt. Čili vize 0 bude dokonalá.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ISA: Systém inteligentní adaptace rychlosti

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano MzO, tam mělo být nejspíše "blíží se k 0". Ale zase smrt mohou způsobit i stroje. My to dosud moc nemůžeme jako lidstvo říkat, ale jako osoby jsme vytlačování čím dál tím více.

Již "brzo" se sjednotí e-mýto v EU. Mezitím Euro normy tlačí již dnes na "topografické" mapy u NAD a vyhodnocuje se různým způsobem spotřeba. Ale taky dle tahače a jeho E- normy se snižuje mýto.

Ruka v ruce s tímto, co se do 2030 zesílí s dalšíma systémama pro osobní vozidla včetně celé koncepce EV jsme blízko po roce 2030 zavést systémy (do 2038-40 již fin. praxe), které vyhodnotí "efektivnost řízení" u osobního vozu a dle výsledku třeba snížit daně - nebo "tankovací dobíjecí tarif".

Není to dle systému "musíte jet pomaleji aneb nesmíte jet rychle a pružně", ale řidiči aneb obyvatelstvo v EU bude motivováno, aby jezdilo "úsporněji". Ovšem, času dost, ještě další dekádu. Bohužel, ovšem, kdo právě smýšlí v té formě, že to půjde i s dosavadním "pohonem", to právě již nebude možno.

Zdálo by se, že to je docela daleko, ovšem vzhledem na "investičně - pořizovací" částku proč o tom nenapsat o něco dříve.

Kdysi když by to tak někdo četl, tak by si řekl, pořídím si 2 auta a rozložím naježděné km a spotřebu, ale vzhledem k pořizovacím nákladům osobního vozu se vším všudy to prakticky nebude možno realizovat.

V roce 2050 je cílem jen 25% vozidel na počet obyvatel. Samozřejmě i ten bude větší. Počet vozidel ale klesne, ale ne obrat automotive segmentu. Jak ale víme vzrostou násobně investice do ostatních druhů dopravy, takže cestovat se bude dát, to je ale hodně daleké scifi. Kdo má dnes 15-20 tak tohle bude žít v nejlepším produktivním věku. Pak si řeknete, že jsem byl zcela vedle. :lol: Ačkoliv já to nezávidim dnešním rodičům to všechno, co si prostor vyspelejších zemí "užije". Rodičové proto, že co taky kde studovat atp.

:arrow: Do výše uvedených řádků je ale systém jako ISA důležitý, protože jeho upgrade, který právě tedy ve výše uvedeném příspěvku načrtl dvs, dovede "vyhodnocovat" a třeba častěji prověřovat znalosti řidičů. A nejen jak se jezdí, ale jakým stylem se jezdí. A oznámkovat řidiče z pohledu celospolečenské přínosnosti - eko aspekt, jak kdo jezdí a kolik mu to "žere". Tak na tomhle pracují celé zástupy lidí. EP pak jen "hlasuje", protože oni jen hlasují, jak ta % emisí snížit. Ve výsledku této bohulibé činnosti snižování emisí se mj. ale dosahuje omezování existence lidí vůbec ... ale ještě mě někdo označí za konspirátora. To bych nerad.

U té NAD taková Scania má ty mapy dlouhé roky a řidič již předem ví, kdy ubrat nohu z plynu, protože pojede z kopce. A když ubere má plný počet hvězdiček, když neubere tak je nemá a každá jízda se počítá. A ta výslední % se známkují a každá dopravní firma co tohle má (a stojí to miliony), tak ty řidiče motivuje k té lepší jízdě. Ty systémy jsou vylepšovány a berou v potaz i počasí přes senzory. Ono to nakonec není vůbec jedno jestli kdo jede 85 nebo 90 a jestli zbytečně nedobržďuje atd. Nafta se podílí na těch nákladech enormně, v závěsu je mýto.

Zavést to do "celkové praxe" není nic. Stačí to odhlasovat a výrobci vozidel budou muset. Jináč že se tím za každým ty vozy prodražují, začlo to někde tím SOS systémem a nebere to konce, tak to taky nikdo neřeší. To je tady 150, támhle 250, tam 500€ atd. z času na čas. Jsou to již tisícovky a vždy se tím zvedá cena i dovozu. Ale omezuje pak i vývoz. Aneb rozkládá síla produkce dle sortimentu a těm výrobcům to nikdo ale neproplácí. To nejsou jen vozidla, ale všechno již prakticky co se strojírenství týče.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“