Elektromobilita

Odpovědět
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Cela ta uvaha ma jedinou chybku. Zamenuje naladu ve vetsinove spolecnosti a naladu ve vetsinove medialni spolecnosti. Protoze vetsina po elektromobilite rozhodne netouzi, minimalne ne v te dnesni podobe.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

jozka píše: Zamenuje naladu ve vetsinove spolecnosti a naladu ve vetsinove medialni spolecnosti. Protoze vetsina po elektromobilite rozhodne netouzi, minimalne ne v te dnesni podobe.
Jožko, o záměnu jsi se postaral hlavně ty. Nenapsal jsem o elektromobilech ani slovo.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Theo, jožka si dovolil komentovat náladu společnosti a její vztah k medializaci skvělosti EV.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

No ja to myslel obecne, Bohousi, ta EM tam je jako priklad. Muzu prihodit treba Gilette a jeji toxickou maskulinitu. Tam taky vsadili na naladu ve vetsinove spolecnosti a pak jen koukali.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Kdo koukal na co? Koukal Gillette nebo kdo?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

Jožko, smekám před širokým záběrem: od kolektivizace po genderovou politiku. Jenom si kladu otázku, zda vlákno "Elektromobilita" je tím správným místem...
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Tusil jsem, ze to bude moc slozity...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Nemyslím, že by pan TL nerozuměl. ;) On rozumí moc dobře, jen apeluje na vás, že jste neustále mimo téma. Tak rozhodně jste, když nejste ochotnej akceptovat, že by elektromobil byl tou dobrou volbou ačkoliv tomu začíná rozumět čím dál více lidí. (o moc více nemůže vzhledem k omezenosti produkce) A jak stoupá ta, tak stoupá i prodej. :)

Snad proto, že čekáte zásadní zlom z roka na rok. I když je to běh na 3 dekády. :) Ten 2,5% prodej z roku 2019 je již 7% a za dalších 10 let bude 25%. A bude dál a dál stoupat. Za tu dobu se stačí dokončit výstavba nabíjecích stanic, vyladit baterie, získat víc lítia atd. A najednou v 2030 bude prodej EV v úrovni 40% až poloviční podíl v 2040 a v tom bodu přijdou další "nehezká" opatření. A kdo si vzpomene na nějaký rok 2010, kdy ten prodej prakticky ani nebyl?

Nelze to neustále shazovat tím, že je to proti lidem. Nebo že je to nevím jaký krok proti lidem. Protože to zrovna ti lidi kupují.

Ačkoliv v podstatě právě díky tomu jak uvažujete vy je to zavádění všech změn mnohem snadnější, protože tomu neumíte bránit. Vaše nevýhoda a lidí jako vy je pak "jen" v tom, že se tomu neumíte přizpůsobit a máte z toho všeho strach. (i proto pak omotáváte všechno kolem toho, co s tím vůbec nemá souvis, i když jsou to jen další změny v rámci této agendy) Ačkoliv ten strach má i hodně lidí, kteří tomu rozumějí a snaží se tomu přizpůsobit (jak jsem pochopil z vlastního okolí). Je ale rozdíl co je strach a co je nevyhnutnost se omezit. Furt lze číst, jak majetek a věci netvoří hodnoty pro pocit štěstí, ale skutečnosti je někde jinde. :idea:


Jakmile se šáhne lidem na západě do obchodů, to bude teprva revoluce. To tam spěje. :arrow: Jeden gigant koupí jinýho, sjednocují se recepty. Za chvíli nebude z každýho sortimentu 20 značek, ale 5 značek. A občas něco nebude ... ale vraťme se před obchod: obchody ve městech, kde bude nějaké ovzduší, počet obyvatel a emise (vychází to na 3/4 měst severní polokoule nad 20 tis. obyv.) zakáže přes den příjezd a odjezd kolem obchodních zón pro auta mimo hybridy a EV. Důvod: tady v těchto zónach jako jedny z mála jsou o tom že opravdu lidi jsou mimo vozidla. Taky to nebude hned najednou, ale může se stát a stane, že DE majitel (který náhodou vlastní větší hyperm. a menší market síť obě úspěšné) taky musí snížit emise a zavede "pravidlo parkování", 1/2 jeho parkovacích míst (vozidel) bude pro EV. Vy tam se svým dieslem nezaparkujete. Tohle je na stole v USA, EU a Číně.
To nebude o tom, že se nedostanete do centra města nebo do celé zóny města, to bude o tom, že možná nezaparkujete. (již dnes hodně lidí ani nemá auto nebo ho netahá z garáže a jede z obchodu taxíkem, který je zas hybridem a EV ...)

Cílem této agendy je MOTIVOVAT ke koupi vozidel. (ten výzkum pro produkci vozidel a to financování infrastruktury k nabíjení jde vedle toho) A ta motivace je (bohužel pro mnohé) založená na prvcích demotivace ke koupi vozidla, které tak bude mít furt menší možnosti k užívání.

Dále, lze recyklovat i baterie. Rozběhnou se centra jak jsou dnes ve městech různé servisy, tak budou centra recyklace. Vy si koupíte po 7-10 letech ojeté EV s vyměněnou baterii, která bude s dotací (dotace ve formě odložte dosavadní vůz na benzin/naftu a kupte si EV). Atd. Akorát v 1/3 ceně původného vozidla. Protože za dalších 8 let bude v provozu kolem XX mil. EV, část z nich se "posune" dál. Pro tuto agendu bude mnohem výhodnější starší EV než případné nové non-EV vozidlo.

A snad se ukončí éra že co člověk to vozidlo. Nebo 4 lidi a 3 vozidla. Vrátí se to trochu zpátky. :)

A bude to tak přínosem i pro ty silnice a dálnice a život ve městech. Je to docela snadné na pochopení. Jen trochu drahé, ale silně podporováno, takže se to realizuje. Někdo to nazývá válkou ... to jsou silná slova.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Občas slýchávám, že bez podpory by se to v USA neprodávalo. :D

Faktem ale je, že v USA na to jde kolem 200 mil. USD přímé podpory, aby se povedlo naplnit cíl administrativy, že prodej bude činit 50% v roce 2030. Ta podpora se může zvedat, ale taky se zvedá produkční program.

Když se ale podíváme do minulosti, tak ta argumentace neobstojí, protože přes 3 programy se podporoval prodej U.S. vozidel v USA dlouhé dekády. A to za celé miliardy USD ročně. Nejen na přímou podporu průmyslu a úlevy z daní, ale taky na podporu pro obyvatelstvo aby si ta vozidla kupovala, co byl finanční model podpore na splátky bez navýšení úroků, které zacvakla zas jen vláda a další byla mediální propagace.

V tomto úhlu je ale normální, že většina základen v průmyslu stojí a pouze se modifikuje, ale zdaleka nejde ta podpora v takové výši jako šla dlouhou dobu.



Agenda v EU je na tom odlišně v tom, že EU zakládá na ochraně ŽP delší dobu a elektromobilita je součástí. Dotace jdou na daleko horší věcí, počínaje tím, že mám farmu, neobdělávám pole a mám peníze. :shock: Ten rok nulový výnos a já mám peníze. To je byznys, který jen tak nevidíte. Takže zdaleka pak dotace na elektromobil je jen součástí jiné dotace a nástroje podpory a vyvracet její smysluplnost je nakonec vyvracet všechny dotační programy EU.



Agenda Číny je nekompromisní a sice snižovat zdroje v rámci spotřeby, které Čína nemá. A ad 2 nelze i zvětšit průmysl a i zvětšit dopravu v emisích. Je nutno někde ubrat. A dochází dech s budováním všeho na všechny strany, takže se taky hodí jak si lze číst, že je nevyhnutní snížit růst intenzit na dálnicích ve městech a to se dá jedině a ideálně tímto nástrojem elektro aut. Ale motorizace stoupat bude, jde ale o ty podíly produkování emisí. Proto se jich tam taky hodně prodává a zase: jejich města, kde žijou miliony mají lepší ekonomicky smysluplnější projekty nové elektrické infrastruktury než kdekoliv jinde. Masivně se tam staví metro, VRT a infra- pro EV vozidla. (to neznamená, že tam dálnice nestaví a že nemají smysl, to s tím nic nemá)


Tyto 3 geografické prostory potáhnou dopředu celý svět. A samozřejmě ti co si ještě kupují po 2018 klasické pohony, tak mají zase spotřebu nižší o 1-3l proti dekádě zpátky a i toto pomůže když se to za dalších 10-15 let vyveze do zemí 3. světa a jim tam nahradí "jejich šroty".

Alespoň částečně se těmi "dotacemi k zakoupení" vykryje ta "větší pořizovací cena", která je nezbytná pro ten výzkum za desítky miliard a investice do nových fabrik za další desítky miliard a to ve ve zkráceném režimě a masivněji než to bylo v dobách automobilismu kdykoliv doposud. Aby se ten vůz, který vyjde na 30 tis. dal zakoupit za 20-25 tis. bez větších obtíží a 7-10 let bez problémů sloužil. Paralelně k 1 vozu staršímu na diesel. Za dalších 10 let budou další alternativy ve veř. dopravě a v MHD, takže to nebude tak špatné ke vnímání. Lidi se vrátí do těchto vozidel a ty linky budou vypadat jináč než je tomu často dnes; i v NL jsou některé linky pomalejší než další alternativa pro cyklisty. Pak se podíváme na Slovensko a zjistíme, že někde není ani metro ani preference a slušná MHD a cyklisté jedou po silnicích takže zbývá všechno jen ne EV. Ale ono Slovensko ani není velmoc co do prodeje nových vozidel. I když je v propočtu na obyvatele masivně produkuje. Taky ten trh ale od vývoje v této zemi nezávisí. ČR má koncepce k rozvoji a mnohem snadněji si na nový směr zvykne. I když to bude obkecáno ze všech uhlů jak je to špatné.

A doba jde dál i v NAD, Amazon nedávno objednal 1 tis kusů vozidel na plyn.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše: A snad se ukončí éra že co člověk to vozidlo. Nebo 4 lidi a 3 vozidla. Vrátí se to trochu zpátky. :)
A bude to tak přínosem i pro ty silnice a dálnice a život ve městech. Je to docela snadné na pochopení.
Jen trochu drahé, ale silně podporováno, takže se to realizuje. Někdo to nazývá válkou ... to jsou silná slova.
Doufejme.
Ale nebude to jen o autech, ekonomicky budou zasaženy všechny sektory. Nebude růst, nebude ani "trvale udržitelný rozvoj". Za několik desetiletí si většina lidí navykla, že nová generace se má lépe než stará. To skončilo.
A co na to lidi? A co bude s demokracií? Dnes jsou banality jako povinné roušky důvodem k demonstracím...
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Jsem trochu OT, ale s mobilitou to přesto souvisí:
Nestydím se říct, že jsem už starší ročník, takže něco pamatuju. A pamatuju dobu, kdy jedno auto na rodinu byl nadstandard. S tím se ale pojí i to, že ve stejné době bylo standardem, že děti z prvního stupně zákldní školy chodily sami do škoy i ze školy s klíčem mnohdy pověšeným na krku - dovedete si to dnes někdo představit?
A nakupovalo se v ulici a jejím širším okolí - od potravin denní potřeby po drogerii, papírnictví a základní oblečení a obuv. A zase, dovedete si to někdo představit dneska v době super-, hyper- marketů? (Tehdy nic takového nebylo).
Ve větším městě byl nákup "na dosah", v menším a na venkově se jezdilo třeba nakole. Ano i v Praze byly před obchody stojany na jízdní kola a - světe div se - nebyly jen prázdné. Dovedete si to představit dneska? Já ne, do 2 (max. 5) minut by Vám to kolo totiž zmizelo.
Takže ano - doba se změnila a to v mnoha ohledech. A já mám velkou obavu, že Green Deal se snaží zvrátit jen jednu malinklou část chování lidí - ježdění autem (navíc takovou část, která má vliv na otepliování planety asi takovou, jako mám já osobně na státní rozpočet). Ono ale bytostně souvisí s celým stavem společnosti, s tou ale nikdo nic dělat nehodlá.
Až bude bezpečno jako v druhé polovině minulého století, rozprostřené smysluplné obchody (a ne butiky a herny) jako tehdy, pak možná lidi budou chodit pěšky, jezdit na kole, nebudou se bát pustit děti z bytu samotné ap. A pozor, o obsahu těch krámů nehovořím, o úrovni služeb též ne - nijak nenaznačuji, že "tenkrát bylo líp" - minimálně v ČSSR rozhodně nebylo. A to auto lidi neměli jen proto, že bylo drahé. Zdá se, že k tomu se zase vrátíme (nebudeme na něj mít), ale mezitím se společnost změnila tak, že bez něj budete skutečně "občané druhé kategorie".
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

MPMP píše:Jsem trochu OT, ale s mobilitou to přesto souvisí:
A já mám velkou obavu, že Green Deal se snaží zvrátit jen jednu malinkou část chování lidí - ježdění autem (navíc takovou část, která má vliv na oteplování planety asi takovou, jako mám já osobně na státní rozpočet). Ono ale bytostně souvisí s celým stavem společnosti, s tou ale nikdo nic dělat nehodlá.
Pěkné svědectví o době minulé. Dovolím si jenom dvě poznámky:
1) Green Deal je daleko ambicióznější (bojím se, že až moc) - nejde jen o ELEKTROMOBILITU. Zrovna Vám by se mohl líbit myšlenka na delší životnost výrobků, jelikož je bude možné opravovat, recyklovat a opět používat.
2) Se stavem společnosti zaplaťpánbůh nikdo nic dělat nehodlá. Zavání to sociálním inženýrstvím. Stav se může zlepšit jen osobním příkladem představitelů nebo zachováním nezávislosti justice.
Ale vraťme se k ELEKTROMOBILITĚ.
S finanční nedostupností ELEKTROMOBILŮ s Vámi bez výhrad souhlasím.
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

theodor less píše:Se stavem společnosti zaplaťpánbůh nikdo nic dělat nehodlá.
No, jak se to vezme - pokud chci srovnávat, mohu srovnávat jen to, co osobně znám. A z mládí znám jen "vybydlenou" socialistickou společnost a ze současné doby jen společnost, která adoruje "peníze a sobectví". Ani jedno, ani druhé se mi nelíbí.
Do nesvobody a "snědených krámů" let sedmdesátých bych se vrátit nechtěl, ale do budoucí "zelené Evropy", kde říkat něco jiného, než tvrdí verozvěsti jediných správných zítřků, bude znamenat minimálně zostuzení, ale mnohem pravděpodobněji i ztrátu zaměstnání (Kde jsem se to jen s tímhle přístupem "vrchnosti" ke spoluobčanům už potkal?) se mi taky nechce.
Takže se nedivte, že "brblám" i na shora nařízenou elektromobilitu.
V jednom s Váma ale souhlasím - pokud možno minimalizovat systém "nakoupím, jednou použiju a zahodím" by se mi líbilo. ;)
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

v jednou už jsme se vrátili
auta nebyla drahá, ale ta "slušná" prostě nebyla ( on každý nechtěl Ladu 1600, ale Š 105 S jeho představy také nenaplňovala )
tak úplně nesouhlasím, že jsou elektroauta drahá
zopakuji, že nevidím problém se s ním pohybovat po městě a večer si ho doma na dvoře dobít, ale ať mě nenutí jet tím na Riviéru, tam chci jet svým šestiválcem, s jednou zastávkou na max.30min
( což je doba na natankování 90ltr nafty a protáhnutí )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

Mike píše:...ať mě nenutí jet elektroautem na Riviéru, tam chci jet svým šestiválcem, s jednou zastávkou na max.30min ( což je doba na natankování 90ltr nafty a protáhnutí )
V čem je problém? STK a emise zvládneš, uspěly i Wartburg s Trabantem, díky zákazu retroaktivity. Řešením můžou být i veteránské RM (SPZ). Nevím, jak dlouho se budou šestiválce vyrábět, proto bych neváhal a koupil nový (+ jeden na náhradní díly).
S tankováním může být problém. V Německu a Francii zůstanou jen stojany pro náklaďáky. Mám pocit, že mají větší průměr tankovací pistole, tak si udělej do nádrže větší díru.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

No jasne, nikdo te nenuti predelavat topeni na plyn. Muzes si nechat svuj stary kotel. Jen budes mit trochu problem sehnat uhli.

Oh wait...
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Re "Oh wait": to je ale hodně "zastaralý" článek. Copak autoři nevědí, že plyn je fosilní palivo a Green Deal jej vzal "dočasně" na milost jen proto, že nic jiného nemme? Cílem je přece postavit si pasivní dům a topit tepelným čerpadlem.
Spíš mne napadá jiná otázka: kdypak asi bude zakázáno topení tím plynem, když do roku 2050 máme mít tu uhlíkově neutrální ekonomiku? V roce 2050, 2049, za 20 let, nebo za 10?
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

MPMP píše:Jsem trochu OT, ale s mobilitou to přesto souvisí:
Nestydím se říct, že jsem už starší ročník, takže něco pamatuju. A pamatuju dobu, kdy jedno auto na rodinu byl nadstandard. S tím se ale pojí i to, že ve stejné době bylo standardem, že děti z prvního stupně zákldní školy chodily sami do škoy i ze školy s klíčem mnohdy pověšeným na krku - dovedete si to dnes někdo představit?
Ale jistě, že ano. Moje dítě jezdilo tramvají přes celý Liberec samo do školy od konce první třídy. Ano, dost rodičů ze školy se na nás dívalo divně, ale fakt to jde, problém to není, jen většina rodičů
MPMP píše:A nakupovalo se v ulici a jejím širším okolí - od potravin denní potřeby po drogerii, papírnictví a základní oblečení a obuv. A zase, dovedete si to někdo představit dneska v době super-, hyper- marketů? (Tehdy nic takového nebylo).
Ve větším městě byl nákup "na dosah", v menším a na venkově se jezdilo třeba nakole. Ano i v Praze byly před obchody stojany na jízdní kola a - světe div se - nebyly jen prázdné. Dovedete si to představit dneska? Já ne, do 2 (max. 5) minut by Vám to kolo totiž zmizelo.
Ale ano, tohle si taky dovedu představit. Ono ostatně jsou státy, kde to furt jde, stačí opravdu jen se do toho pořádně opřít. Sice si tu u většiny asi nepřilepším, ale doporučuju shlédnout třeba tahle videa:
https://www.youtube.com/watch?v=Uhx-26GfCBU
https://www.youtube.com/watch?v=d8RRE2rDw4k
https://www.youtube.com/watch?v=aESqrP3hfi8
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

MPMP píše:...kdypak asi bude zakázáno topení tím plynem, když do roku 2050 máme mít tu uhlíkově neutrální ekonomiku?
Uhlíkově neutrální znamená rovnováhu mezi CO2 vytvořeným a CO2 "zlikvidovaným".
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

theodor less píše:
MPMP píše:...kdypak asi bude zakázáno topení tím plynem, když do roku 2050 máme mít tu uhlíkově neutrální ekonomiku?
Uhlíkově neutrální znamená rovnováhu mezi CO2 vytvořeným a CO2 "zlikvidovaným".
Čistě formálně ano, to já vím, ale jak chcete v domácnosti "likvidovat" CO2 vzniklé vytápěním plynem? Nebo snad, že by to likvidovala plynárna? A za co a z jaké energie (a že té energie na to je potřeba)?
Ono jakékoli "stahování" CO2 z ovzduší je tak energeticky náročné, že víceméně jediná cesta je, žádné CO2 nevypouštět. Bude úplně stačit to, co vyprodukují lidé a hospodářská zvířata.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

2 MPMP : Hlavně hospodářská zvířata ! Proto bude maso taky brzy FUJ !!! Něco jako IAD. :mrgreen:
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

theodor less píše: Mám pocit, že mají větší průměr tankovací pistole, tak si udělej do nádrže větší díru.
vejdou se i teď, jen to teče moc rychle, takže si poleješ boty a uděláš na místě ekologickou katastrofu.
teď mám relativně nové, ale rád bych si ho koupil třeba za 3-5let
a to jsem si víceméně jist, že už nebudou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

Mike píše:...ať mě nenutí jet tím na Riviéru, tam chci jet svým šestiválcem...
Motor je čtyrtakt, šestiválec, vodou chlazenej, vrchem šťouchanej. Takže válců máme dost, čili kdyby jeden kiksnul, tak to prakticky nepoznáme, protože to klidně poběží na pět válců. Můžou samozřejmě kiksnout i dva, pak by to běželo na čtyři válce. Můžou kiksnout i tři, a můžou kiksnout i čtyři…
Ovšem upozorňuju, že kdyby jich kikslo pět, tak - to ať se na mě nikdo nezlobí - to ten jeden válec prostě neutáhne.
Geo
Příspěvky: 804
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Geo »

kot píše:2 MPMP : Hlavně hospodářská zvířata ! Proto bude maso taky brzy FUJ !!! Něco jako IAD. :mrgreen:
Nakonec bude fuj uplne vsechno. Staci ukazat na cokoliv a spocitat spotrebu CO2. Pro to neexistuje zadna jednotna metodika, takze lze prifiouknout na libovolnou hodnotu. Taktez neni vuci cemu srovnavat. Staci, ze to CO2 produkuje. nakonec to smete i elektromobily.

Proto se taky vsemozne rude politicke smery kamaradi se zelenymi. Protoze jim dvaji nastroj, jak ridit ( omezovat/zakazovat) veci, ktere se jim ideologicky nelibi. A to aniz by potrebovali zduvodnovat negativni dopady takovych opatreni.

V buducnu nas IMHO ceka nahodne zakazovani vseho mozneho. Pak snad nekdy bude zrejme, ze to takhlen (nahodne) delat nelze.
Japao Joe
Příspěvky: 1051
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Japao Joe »

Osobně si nemyslím, že to půjde do nekonečna. Ty blbečky co tohle vymejšlej tam volí zase jen a jen lidi a až tihle voliči nebudou mít co do huby (nebo cokoli jiného) tak se prostě už současná 'reprezentace' ke korytu nedostane. Bude to bolet (nás všechny), ale prostě bude muset na držku padnout i 'západní Evropa', aby to pochopili a přestali jsme si hrát na osamocené zachránce planety.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“