Elektromobilita

Odpovědět
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

Tesla zažila rekordní první čtvrtletí. Prodeje zvýšila o 40 procent
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... cle-detail
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Tohle se mi taky libi. U trafacek byl vzdycky zakaz parkovani. Pokud se nekdo odvazil, skoncil na odtahovce nebo alespon s listkem (minimalne na tech mistech, kde jsem se v zivote pohyboval), protoze hasici a nastupni prostor a kdesi cosi. Abraka dabra... a uz to neni dogma... stacilo jen pouzit modni kouzelne sluvko.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Trupman »

jozka píše:stacilo jen pouzit modni kouzelne sluvko.
Slůvko Peníze ? :D Klasický případ toho, že "peníze nesmrdí". A že když to vynáší, tak se i staré zvyky dají přehodnotit.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Loni v prosinci jsme se dozvedeli, ze Praha chysta do sesti let upravit 3000 lamp verejneho osvetleni pro dobijeni elektromobilu. A uz ted, po pul roce schvalila Praha memorandum o spolupraci s PRE na upravu 82 lamp po nasledujici dva roky. Mno ja, nevim, ale mam obavu, aby neprepalili start...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od P_V »

Konečně rozumný způsob, jak "akumulovat" elektriku. :) :ok:
https://www.osel.cz/11315-novy-elektrok ... -vody.html
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od jozka »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 07#p218007
Michal R píše:to mapman:
Je fakt, že mezi UL a Chomutovem by jediný úsek 1+1 byla Bílina. Argument se ztrátou homogenity (a z toho vyvěrajících budoucích problémů) je skutečně silný, v tom máte pravdu. ALE skutečně jsme si jistí tím, že bude jezdit více aut? (aby mi bylo rozuměno, já jsem ten poslední, který by měl proti tomu, aby řádný občan jezdil svým autem, jak sám uzná za vhodné. ale prostě nemohu nevidět reálné směry, které - bojím se že nezvratně - mění podstatu toho, jak jsme vnímali automobilismus. Všechny známé trendy míří na zmenšení počtu vozidel. Příklad?
- chystá se legislativa, která cílí na vytlačení starých vozidel. čert vem, jestli se to vezme přes věk vozidla, normu EURO nebo gramů CO2. Progresivní platby tohoto typu, v nějaké podobě budou. Důsledkem je pokles počtu vozů.
- evropské automobilky stále více opouští vody spalovacích motorů, směrem k různorodým hybridům až čistým elektromobilům. Podíváte-li napříč spektrem, dělají to všichni. Nové platformy jsou však výrazně dražší, tedy dostupnější pro menší skupinu řidičů. Důsledkem je pokles počtu vozů.
- Jasně, pořád se daleko víc prodávají čistě spalovací motory. Zatím. Nyní potřebuje Škoda prodat jedno elektrické CitiGo, aby mohlo prodat 4 naftové škodovky. Do budoucna normy budou přitvrzovat, takže se bude přiostřovat poměr. Důsledkem toho je pro splnění nesmyslných norem dvě možnosti: zvýšení počtu prodaných EM a nebo potlačení těch spalovacích. Nakonec je to trojčlenka. První možnost se zpočátku zkusí v podobě dotací, ale to fungovat dlouhodobě nemůže, bo za jednu miliardu Kč efektivně zadotujete 1200 - 1500 aut. Takže hnedle příjde vymícení spalovacích a !levných! variant vozů. Důsledkem je pokles počtu vozů.
- nebude existovat nic jako auto z třetí ruky. všechny uvažované platformy mají životnost 5-7 let, pak je nutný retrofit ve výši 60% ceny vozu. To z toho dělá ekonomický nesmysl, daleko spíše přijde povinná recyklace z důvodu nedostatku lithia. Nebudou ojetá auta, nebo jich bude minimálně. Důsledkem je pokles počtu vozů.
- relativně brzo se narazí na technologický strop v kapacitách distribučních sítí pro nové nabíječky, lokálně se to děje už dnes.

Toto vše nás spolehlivě čeká v následujících deseti letech. Je to v příslušných EU směrnicích, v tuzemsku se bude už jen implementovat. Je to celé samozřejmě nesmysl, technicky nedomyšlené, neekonomické i neekologické... ale o to teď nejde.

Tedy jestli se ta EU estráda nesesype jako domeček karet a všechno bude zase jinak, tak dle "nastveného kurzu lodi" do deseti let máme tedy tak jiný systém, že se budeme divit. A žádný reálný předpoklad ale nedává, že bude jezdit více aut, než dnes. Naopak, bude to o dost míň. A oslím můstek zpátky k meritu věci: Jak je to s modely budoucích intenzit? Nebude těch aut jezdit méně? Nechystáme se na minulou válku?

Btw: Skvělé enyklopedické znalosti sítě v Německu :-) Klobouček ;)
Michal R:

vidim, ze nejsem s nazorem na smerovani automobilismu osamocen.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od adamos »

MichalR: Zní to sice logicky, ale pro automobilky by to znamenalo razantní pokles výroby a prodeje aut. A myslíte, že se toho jen tak vzdají? Na to mi přijde "automobilová lobby" příliš velká a silná!
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od jozka »

A vam prijde, ze se ta sila automobilove lobby ted nejak projevuje?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Já bych řekl, že celá elektromobilita z EU je práce automobilové lobby. Trh s normal auty je prostě nasycen, bylo potřeba přijít s něčím, aby do budoucna každý musel koupit auto nové (a pochopitelně o dost dražší) a ne jen pořád “měnit” staré za nové, to automobilkám prostě nestačilo. Ale je to silně OT.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od jozka »

Ano, zariznout si zdroj prijmu a zvysit naklady. To dava smysl.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Vždyť emise a celá elektromobilita nejsou o ničem jiném, aby lidi kupovali pořád nová auta a starých se zbavovali, resp. museli zbavovat. A to už vůbec nemluvím o tom, že jsou auta plná všelijakých kazítek, která doma nespravíš a potřebuješ servis - kšeft. Jako promiň, opravdu nevěřím tomu, že elektromobilita vznikla takhle násilně jen kvůli politikům se "zelenou filozofií".
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Vis, Arame, az pujdes jednou do prace a zjistis, kolik stoji koruna (dolar, euro), tak pochopis, ze myslet si, ze nabidnu lidem neco s horsi uzitnosti za dvojnasobek ceny a vydelam... je rekneme alternativne inteligentni. A jestli bych z neceho podeziral manazery firem, tak rozhodne ne z inteligencniho deficitu.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Dvojnásobek ceny je chiméra. Opel se nyní při představení Corsy-e chlubil cenou baterry packu 100eur/kWh. Takže jediné co je předražené, jsou marže automobilek...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

jj, automobilky by mohly rozbit bank. Vypalit rybnik konkurentum. Ale ony rekly ne. Budou drzet ceny nahore, aby prodaly kulovy. To dava smysl.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

vyrábí, protože musí
a když něco nechceš dělat, tak to neděláš levně
čekáš, až to někdo ( všichni ) zaplatí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Tak by mě zajímalo, kolik zdejších účastníků skočí do elektromobility . A kolik jich raději zůstane u spalováků. Já třeba jsem raději u vůně benzínu i smradu nafty . Doma 1 ks benzínu + jeden ks nafty. A spokojenost...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Treba vsichni. Staci jedine. Vyresit nabijeni a ukladani energie. A ne, zvetsit nabijeci proud a pridat dalsi tuzkovky, jak se to dela doted neni reseni.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Pak je potreba Miku, rict si proc to nechci delat. Ze by proto, ze na tom nevydelam?
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Já to na druhou stranu chápu. Proč bych prodával něco za 600 tis, když veškerá konkurence je okolo 900 a výš... A veškeré významnější trhy do toho sypou dotace horem dolem.

Není žádný důvod zlevňovat, když stejně nemám dost výrobních kapacit a potřebuju stejně co nejvíc vytěžit technologii spalovacího motoru, do které jsem už vrazil mraky peněz v minulosti a ke které mám fungující dodavatelské řetězce...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Kdyz pominu, ze i za 600 je to krute drahy, tak duvod je jednoduchy. Abych vsem okolo vypalil rybnik a vydelal. Nebo uz snad pravidla trhu najednou neplati?

Libi se mi, jak i jinak inteligentni lide najednou zapominaji na Occamovu britvu a vymysleji spletite, silne nepravdepodobne a nekdy az konspiracni teorie, jen aby si zduvodnili, to, co si zduvodnit potrebuji.

Mimochodem Kubajsu, libil se mi vas "boj" na hybridu :-)
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Dokonce jsem se kvůli tomu zaregistroval ;-)
Aneb vždy a všude za oponenta :-D

Jinak za 600 bych auto v nižší střední bral (podle výkonu a dalších parametrů možná i dráž) ale ta cenovka přes milion na které začíná ID.3 je nesmysl...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Tak az budete chtit vedet, jak jsem se citil pri diskusi o sloupcich z Bauhausu, tak si vzpomente na disputaci o solarech, ktere se nemusi zapocitavat, protoze uz je mel :-D
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

To že se sloupek z Bauhausu za tisícovku nedá použít ale zároveň neznamená, že to musí stát okolo 100 tisíc, jak se nás sem tam někdo snaží přesvědčit třeba instalací laviček s Wi-Fi a dalších nesmyslů ;-)
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Pointa byla, ze o sloupcich to fakt neni.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

Evropské automobilky rozhodně pro přístup EU k elektromobilitě nebyly. Pokud někdo tak maximálně korejské, japonské a Tesla. Jenomže v té době byla Tesla malinká (vůči současnosti) a vlivu asiatů nelze uvěřit.
Vzhledem k tomu, že na emisní normy nebyl připraveny ani VW, tak těžko je to z jejich hlav.

To už jsme tady stejně rozebírali, pro velké značky ke to prakticky skok do tmy a může to spoustě z nich ukončit život. A psal jsem i to, jak ve škodovce vymýšleli, jak "prodají" zbaví se určitého počtu elektroaut, aby splnili kvóty.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“