Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Nic ve zlym panove, ale jestli jsem neco v zivote pochopil, tak jednu vec. Debata s vericim je zbytecna. A clovek, ktery na argumenty odpovida, ze nemam pravdu, protoze jednou to bude jinak proste verici JE. A je jedno, jestli v te budoucnosti mam byt spasen, vybuduju svetle zitrky nebo zavedu autonomni elektromobilitu.
Jak dopadlo budovani svetlych zitrku bysme meli mit jeste celkem v pameti.
Jak dopadlo budovani svetlych zitrku bysme meli mit jeste celkem v pameti.
Re: Elektromobilita
Upřesnil bych to debata 'nevěřícího s věřícím' a to ještě v ortodoxním provedení nikdy nikam nepovede.
Re: Elektromobilita
Co přesně nejde?Mike píše:na tom už právě většina pohořelakrtek700 píše: ..., můžete skládat baterky z "obyčejných tužkových baterek" do velkých celků, můžete mít tenké baterky, může být hranatá že zaplní místo motoru, ....
protože zrovna tohle "nejde"
K tomu vlaku: Tak rozdíl mezi vlakem a kamionem asi poznáme každý ne? Samozřejmě se může ten kamion jenom nabíjet, nebude to tak, že když nebude mít troleje, tak konec. Příjde mi to tady trošku militantní, že všechno z druhé strany je špatně.
Re: Elektromobilita
Tak tak. Já osobně znám jediného člověka, který jezdí pravidelně trasu přes 300km (a i tak jednou za týden). A neznám nikoho, kdo by jezdil denně přes 100 km.jozka píše:Debata s vericim je zbytecna.
Ale vy věříte, že skoro každý majitel auta jezdí několik set km denně v práci a po příjezdu domů si střihne ještě nečekaně cestu na druhou stranu republiky. Nezbývá mi než víra, že takoví lidé jsou a v tom případě je pro ně opravdu nafta nenahraditelná asi jako pro kněze svěcená voda...
Re: Elektromobilita
Japao Joe:
Tak to bylo mysleno.
Kubajsu:
Jedna aktualitka. V pondeli v noci u nas doma... je mi blbe, potrebuji na pohotovost, na sanitku to neni. OK. Takze od pulnoci 10+10km pro prarodice aby pohlidal deti, pak 25+25km na pohotovost a zpatky a pak 10+10km s prarodicem zpatky domu, navrat ve dve. To mame nejakych... 90km necekane v noci, kdyz je podle vas kazde normalni auto na nabijecce. A nechat si vynadat od sanitaku, proc si volame sanitku, kdyz neumira a taky to, ze by sanitka mohla v tu chvili chybet nekde, kde by opravdu slo o zivot.
Ale pokud mate zivot nalinkovany a na necekane neni misto, zijte v tom, preju vam to.
Tak to bylo mysleno.
Kubajsu:
Jedna aktualitka. V pondeli v noci u nas doma... je mi blbe, potrebuji na pohotovost, na sanitku to neni. OK. Takze od pulnoci 10+10km pro prarodice aby pohlidal deti, pak 25+25km na pohotovost a zpatky a pak 10+10km s prarodicem zpatky domu, navrat ve dve. To mame nejakych... 90km necekane v noci, kdyz je podle vas kazde normalni auto na nabijecce. A nechat si vynadat od sanitaku, proc si volame sanitku, kdyz neumira a taky to, ze by sanitka mohla v tu chvili chybet nekde, kde by opravdu slo o zivot.
Ale pokud mate zivot nalinkovany a na necekane neni misto, zijte v tom, preju vam to.
Re: Elektromobilita
A jak tuhle situaci řeší lidi bez auta?
Re: Elektromobilita
Ti si tu sanitku proste musi zavolat. Jenze kdyz to udela kazdy, bud obcas nekdo nekde natahne rafy nebo se bude muset poridit vic sanitek, lidi... a nebo mit pohotovost dostupnejsi. Stiznosti na MZ a MF.
Re: Elektromobilita
Vlak má nevýhodu, že neexistuje vlečka do každé fabriky. Příklad, třeba taková Škoda auto. Nejbližší elektrifikovaná trať je 30 km daleko ve Všetatech. Do Mladé Boleslavi vedou jen neelektrifikované jednokolejky vybudované za Rakouska-Uherska. Mnohokrát za den jezdí kamiony s díly z okolí - třeba z Liberce, Hodkovic, Turnova, ... Škoda auto nemá velké sklady na díly, často kamion přijede a součástky jdou do výroby. Jak chcete takovou situaci řešit pomocí vlaku, stavět vlečky do každé fabriky je ekonomický nesmysl a navíc je na trati v potřebné době vyčerpaná kapacita? Za mne je rozhodně ekologičtější hybridní kamion s trolejemi než vlak na diesel. U koridorů na Moravu je také vyčerpaná kapacita. Dnes je třeba zboží doručovat včas.Mike píše:skoro autonomní ekologický elektro trolejový kamion, resp. soustava kamionů už nějakou chvíli existujeAnonym píše:
.... Pokud se vymyslí autonomní kamiony, tak nebudou potřeba řidiči ani povinné přestávky. Kamion bez povinných přestávek může jet třeba 24 hodin v kuse a z týdenní cesty z ČR do Španělska se stane cesta na 2 dny. Pokud se postaví troleje na částech dálnic, tak se zlevní i provoz.
/
jmenuje se to vlak
Já třeba najedu asi 5000 km/ rok. Auto mne stojí minimálně 30 tis za rok a to jsou fixní náklady bez benzínu - pojištění, dálniční známka, výměna oleje, opravy, pneumatiky, amortizace...jozka píše: Jedna aktualitka. V pondeli v noci u nas doma... je mi blbe, potrebuji na pohotovost, na sanitku to neni. OK. Takze od pulnoci 10+10km pro prarodice aby pohlidal deti, pak 25+25km na pohotovost a zpatky a pak 10+10km s prarodicem zpatky domu, navrat ve dve. To mame nejakych... 90km necekane v noci, kdyz je podle vas kazde normalni auto na nabijecce. A nechat si vynadat od sanitaku, proc si volame sanitku, kdyz neumira a taky to, ze by sanitka mohla v tu chvili chybet nekde, kde by opravdu slo o zivot.
Ale pokud mate zivot nalinkovany a na necekane neni misto, zijte v tom, preju vam to.
Pokud by byl k dispozici levný autonomní taxík tak jdu do něho. Také kromě sanitky můžete zavolat taxi.
Re: Elektromobilita
Když vynalezli kontejnery, byl takový předpoklad, že se kontejner rychle a snadno na nádraží přeloží mezi vlakem a kamionem. Nějak se to neujalo. Překladišť je jen několik málo v celé zemi a kamion s ním pak jede daleko.
Re: Elektromobilita
To nikdo nezpochybňuje, překážkou masivnějšímu rozvoji elektroautomobilismu není jen cena baterií, ale též jejich kapacita, která se dramaticky nemění, a nedostatečná infrastruktura, která se (spec. ve městech) nemění vůbec. Namítnete, že rostou dobíjecí stanice - ano, rostou, ale jde o jednotky, nikoli o změnu infrastruktury.Anonym píše:Ceny baterií klesají. Například tady je článek podle kterého za 6 let spadly o 80%:
https://electrek.co/2017/01/30/electric ... la-190kwh/
Re: Elektromobilita
Viděl jste třeba mapu superchargerů od Tesly? Jak v Evropě, tak v USA? Na západ od nás prakticky na každé dálnici mezi křížením s jinou. Takže je to prakticky problém jen v městech a na východ od západu.MPMP píše:To nikdo nezpochybňuje, překážkou masivnějšímu rozvoji elektroautomobilismu není jen cena baterií, ale též jejich kapacita, která se dramaticky nemění, a nedostatečná infrastruktura, která se (spec. ve městech) nemění vůbec. Namítnete, že rostou dobíjecí stanice - ano, rostou, ale jde o jednotky, nikoli o změnu infrastruktury.Anonym píše:Ceny baterií klesají. Například tady je článek podle kterého za 6 let spadly o 80%:
https://electrek.co/2017/01/30/electric ... la-190kwh/
Re: Elektromobilita
Viděl, ale:krtek700 píše:Viděl jste třeba mapu superchargerů od Tesly? Jak v Evropě, tak v USA? Na západ od nás prakticky na každé dálnici mezi křížením s jinou. Takže je to prakticky problém jen v městech a na východ od západu.
1) Vy si myslíte, že ta masová elektromobilita, kterou nám ordinuje EU, bude jenom od Tesly?
2) A i kdyby, tak pro členské země na východ od bývalé "železné opony" ta EU pravidla platit nebudou?
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
Superchargery - třeba na cestě z Prahy do Mnichova mám při cestě jednu lokaci se 14 stanicema.
Pokud bych na tom byl hodně špatně, ještě je možné přemýšlet krátké zajetí po A93 severněji, resp. skrz Řezno na jinou stanici, která není u dálnice (dohromady dalších 14 dobíjecích stanic).
To mi přijde vzhledem k době nabíjení jako zcela nedostatečné ani dnešnímu zastoupení elektromobilů.
Pokud bych na tom byl hodně špatně, ještě je možné přemýšlet krátké zajetí po A93 severněji, resp. skrz Řezno na jinou stanici, která není u dálnice (dohromady dalších 14 dobíjecích stanic).
To mi přijde vzhledem k době nabíjení jako zcela nedostatečné ani dnešnímu zastoupení elektromobilů.
Re: Elektromobilita
ta EU pravidla se netýkají zemí, ale automobilek. A ano, na země na východ od Německa s..e bílej tesák. Momentální cílová skupina EV je vyšší střední třída na západě, a na tom se ještě pár let nic nezmění. A ti všichni bydlí v barácích a jezdí s tím maximálně do práce nebo na nákup. Pro ty je existující infrastruktura dostatečná.MPMP píše:Viděl, ale:krtek700 píše:Viděl jste třeba mapu superchargerů od Tesly? Jak v Evropě, tak v USA? Na západ od nás prakticky na každé dálnici mezi křížením s jinou. Takže je to prakticky problém jen v městech a na východ od západu.
1) Vy si myslíte, že ta masová elektromobilita, kterou nám ordinuje EU, bude jenom od Tesly?
2) A i kdyby, tak pro členské země na východ od bývalé "železné opony" ta EU pravidla platit nebudou?
Re: Elektromobilita
Vážně?mstitek píše: Pro ty je existující infrastruktura dostatečná.
Re: Elektromobilita
Samozřejmě, zapomínáte na to, že většina jízd těchto lidí je do 50 km za den. Na to bohatě stačí domácí nabíječka a rozumně hustá síť nabíječek. A to na západě bez problémů najdete.MPMP píše:Vážně?mstitek píše: Pro ty je existující infrastruktura dostatečná.
Re: Elektromobilita
1- Ne, ale vidíte, co dokáže jedna "malá začínající automobilka."MPMP píše:Viděl, ale:
1) Vy si myslíte, že ta masová elektromobilita, kterou nám ordinuje EU, bude jenom od Tesly?
2) A i kdyby, tak pro členské země na východ od bývalé "železné opony" ta EU pravidla platit nebudou?
Máte energetické firmy, které podle mého budou mít prim při nabíjení a další subjekty
2- Záleží na velikosti a bohatosti trhu, letos teprve bude mít tesla v ČR servis, pokud se nepletu, tak někde psali, že po celé Evropě, takže se budou pomalu s modelem 3 rozšiřovat dál na východ, přecejen je to soukromá firma, tak nebude stavět superch. ve státech, kde je pár tesel.
Jinak k počtu, pokud by trvalo nabíjení tak dlouho a na tak "krátkou" trasu, tak se nevejdeme, ale i to se poměrně dramaticky snižuje na řády minut. Dřív jsem si myslel, že by mohla být budoucnout ve výměně univerzálních baterií, ale bylo mi vysvětleno, že je v možnostech, aby bylo nabíjení konkurence schopné k tankování.
Re: Elektromobilita
muzu poprosit o odkaz?ale i to se poměrně dramaticky snižuje na řády minut
Re: Elektromobilita
kupříkladu: https://www.cnn.com/2018/12/13/business ... index.htmljozka píše:muzu poprosit o odkaz?ale i to se poměrně dramaticky snižuje na řády minut
Re: Elektromobilita
Aha... ja myslel, ze uz je neco noveho. Jinak dobra manipulace. Tady uz se neuvadi doba nabiti 0-100%, ani oblibenych 20-80%, ale rovnou
Veta na zaver:
A jakpak toho dosahuji? 450 kW... co by udelalo masovejsi pouzivani se siti a bateriemi si laskave nastudujte v odstavcich nazvanych "Power trable" a "Draining the grid".needs only three minutes to provide enough juice for a 100 kilometer (62 miles) drive
Veta na zaver:
Pullen said that a service station with 20 charging stations would use about six megawatts of power — the same amount as a typical small town.
Re: Elektromobilita
Tak nevím jestli jenon trolíte, nebo neumíte číst. Hned následující věta říká, že nabít do plna by trvalo patnáct minut.jozka píše:Aha... ja myslel, ze uz je neco noveho. Jinak dobra manipulace. Tady uz se neuvadi doba nabiti 0-100%, ani oblibenych 20-80%, ale rovnou
A jakpak toho dosahuji? 450 kW... co by udelalo masovejsi pouzivani se siti a bateriemi si laskave nastudujte v odstavcich nazvanych "Power trable" a "Draining the grid".needs only three minutes to provide enough juice for a 100 kilometer (62 miles) drive
Veta na zaver:
Pullen said that a service station with 20 charging stations would use about six megawatts of power — the same amount as a typical small town.
A za druhé, co se týče příkonu, tak je snad celkem jasné, že pokud chci nabít 100kWh baterku za ctvrt hodiny, tak na to budu potřebovat průměrně příkon 400kW. To je celkem jednoduchá matematika, tak předpokládám, že to nikoho nepřekvapuje.
To, že takové superchargery budou potřebovat vysoký příkon se ví také. Nevím co je na tom tak hrozně překvapujícího nebo pobuřujícího.
Re: Elektromobilita
Na faktu samém není překvapivého ani pobuřujícího vůbec nic. Zkuste si ale zjistit, jak funguje elektrická rozvodná síť - co se vyrobí, musí se v tom okamžiku i spotřebovat. Takže připojení 100 aut na dobíjení v jeden okamžik (to je pořád i na ČR hóóóóódně malé číslo) bude požadovat okamžitý nárůst výkonu o 45MW. Z prohlášení čelních představitelů EU to vypadá, že nejlépe ze "zelených" zdrojů. To by mne zajímalo, jak to chtějí ti politici zařídit ...mstitek píše:To, že takové superchargery budou potřebovat vysoký příkon se ví také. Nevím co je na tom tak hrozně překvapujícího nebo pobuřujícího.
Re: Elektromobilita
Před "tankováním" pošlete žádanku Svatému Petru....
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
Překvapujícího na tom asi není nic, jenom je potřeba to vzít v úvahu a uznat, že to (nabíjecí infrastruktura) bude stát obrovské peníze (to je reakce na Kubajsův odkaz na zahradní zásuvku za tisícovku).
A schválně, kdo to nakonec zaplatí? Odběratelé "čepující" elektřinu za 2,50 Kč/kWh asi ne...
Ke stavu infrastruktury - před pár měsíci jsme poptávali připojení plánovaného výrobního areálu v malé obci (400 lidí) nedaleko Hradce Králové. Požadovaný jistič cca 3x150A.
Odpověď distribuční společnosti - berou to v úvahu, do roka a půl by to mohlo být (začátek produkce byl plánovaný na červen 2019)
Přitom to je obdoba nějakých 5 rodinných domů...
A schválně, kdo to nakonec zaplatí? Odběratelé "čepující" elektřinu za 2,50 Kč/kWh asi ne...
Ke stavu infrastruktury - před pár měsíci jsme poptávali připojení plánovaného výrobního areálu v malé obci (400 lidí) nedaleko Hradce Králové. Požadovaný jistič cca 3x150A.
Odpověď distribuční společnosti - berou to v úvahu, do roka a půl by to mohlo být (začátek produkce byl plánovaný na červen 2019)
Přitom to je obdoba nějakých 5 rodinných domů...
Re: Elektromobilita
Tak dost pochybuju, že by někdo něco takového píchnul přímo do sítě, bez nějakého bufferu. Ale ano, takovéhle superchargery jsou ve velkém pro nynější rozvodné sítě naprostou utopií.MPMP píše:Na faktu samém není překvapivého ani pobuřujícího vůbec nic. Zkuste si ale zjistit, jak funguje elektrická rozvodná síť - co se vyrobí, musí se v tom okamžiku i spotřebovat. Takže připojení 100 aut na dobíjení v jeden okamžik (to je pořád i na ČR hóóóóódně malé číslo) bude požadovat okamžitý nárůst výkonu o 45MW. Z prohlášení čelních představitelů EU to vypadá, že nejlépe ze "zelených" zdrojů. To by mne zajímalo, jak to chtějí ti politici zařídit ...mstitek píše:To, že takové superchargery budou potřebovat vysoký příkon se ví také. Nevím co je na tom tak hrozně překvapujícího nebo pobuřujícího.