Elektromobilita

Odpovědět
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Krtku, dokud nezacnete reagovat na to, co jsem napsal, tak to bude dost tezky... vyslovne tam pisu neco jineho. Nokia technologie zvladnute mela, doplatila na chybne (je otazkou pro konspiratory, jestli bylo chybne nebo umyslne) rozhodnuti. Co se souboje elektro-spalovaci na zacatku stoleti tyce... to "Problémy měly prakticky stejně jako teď" pro elektro moc po vice jak sto letech moc lichotive nezni, ze? A pokud se snazite hledat duvody pro to, jak to dopadlo treba v patentech, to uz si vyslovene lzete do kapsy, ale je to vase vec.

ML90, tohle nikdo nezpochynuje. Mimochodem, z jake kapsy se plati elektroinfrastruktura. Ciste ze soukrome? Podobne jako krtkovi, ja vim, ze se poskytuji dotace na ruzna odvetvi, dulezity je ten celkovy podil. Oloupejte dotace ze spalovacich motoru a pujde z tlustejch do tenkejch. Oloupejte je z elektra a druhy den padne na hubu.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Ohledně podpory fosilních paliv bych rád viděl nějaký případ podpory státu. Co vím, tak i produktovody jsou financované soukromými společnostmi.
Ohledně Afriky, pro nadnárodní korporace je jednodušší zaplatit si nějakou místní armádu a potom zdarma těžit než platit nějaké poplatky vládě. Nicméně v Africe je problém s afričany, afričani jsou od nás odlišní, měli jinou evoluci, neměli zimu, nemuseli plánovat, myslí v přítomnosti a nějaká stabilní společnost je u nich jen snem a ostatní toho jen využívají.
Za mne - elektromobily nedotovat. Ať si vývoj zaplatí třeba kupci v Norsku nebo někde jinde. Takto jsme z našich peněz zadotovali solární panely, které jsou nyní 10x levnější. Nicméně bez prvních kupců by ceny tak neklesly.
Největší výhodou elektromobilu je cena za ujetý km, tomu spalováky konkurovat nemohou. Baterie se dají zrecykolovat a kovy znovu použít. Až klesnou ceny baterií a zvýší se rychlost dobíjení a zvýší se dojezd, tak se bude i názor na elektromobily měnit. Ale hlavně nic nedotovat, nejsme tak bohatá země.
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Anonym píše:Ohledně podpory fosilních paliv bych rád viděl nějaký případ podpory státu.
Třeba tady. První co na mě vypadlo z google a není to vyloženě enviroweb.
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Warcz »

Dneska jsem se chlamal kolegovi. Sednem do Tesly a čeká. Říkám co je ? a on že čeká až naběhne. Říkám to i moje stará nafta měla rychleji nažhaveno. Nikdy jsem si toho předtím nevšiml ale fakt mu tam na LCD svítilo, že se něco načítá a musí počkat.
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

jozka píše:ML90, tohle nikdo nezpochynuje. Mimochodem, z jake kapsy se plati elektroinfrastruktura. Ciste ze soukrome? Podobne jako krtkovi, ja vim, ze se poskytuji dotace na ruzna odvetvi, dulezity je ten celkovy podil. Oloupejte dotace ze spalovacich motoru a pujde z tlustejch do tenkejch. Oloupejte je z elektra a druhy den padne na hubu.
Prosím podpořit toto tvrzení nějakými jasnými čísly. Pokud toho nejste schopen, tak to tady přestaňte opakovat. Ono to opravdu může být i dost naopak!

Například nevím o tom, že by Tesla na stavbu svých Superchargerů brala nějaké dotace. A přesto je postavila a provozuje. A sice dotace na jejich auta byla nemalá v USA (ale jinde nic moc, třeba v Německu prakticky vůbec), ale to už přestává platit a příští rok už nebudou téměř žádné...
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Prosím podpořit toto tvrzení nějakými jasnými čísly. Pokud toho nejste schopen, tak to tady přestaňte opakovat.
Tohle s dovolenim nechte na mne, ano?

Ono to opravdu může být i dost naopak!
Tak dulezite je, ze vy sva tvrzeni dokazete podlozit tvrdymi argumenty ;-)
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

jozka píše:Prosím podpořit toto tvrzení nějakými jasnými čísly. Pokud toho nejste schopen, tak to tady přestaňte opakovat.
Tohle s dovolenim nechte na mne, ano?
Pak ale s vámi vůbec nemá smysl diskutovat.
jozka píše:Ono to opravdu může být i dost naopak!
Tak dulezite je, ze vy sva tvrzeni dokazete podlozit tvrdymi argumenty ;-)
No, narozdíl do vás netvrdím, že to nějak je, ale že by to nějak mohlo být. Sice malý, ale podstatný rozdíl ;)

PS: A jistý náznak argumentů jsem v případě Tesly podal (že to jde i bez dotací).
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

jistý náznak argumentů jsem v případě Tesly podal (že to jde i bez dotací).
Myslite tenhle?
A sice dotace na jejich auta byla nemalá v USA...

Samozrejme nemusite diskutovat, nenutim vas...
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

Jozko, Vy si z nás snad děláte srandu? Nokia prostě špatně přešla na chytré telefony, já nic o technologiích nepsal, to píšete Vy. Mimochodem špatné rozhodnutí ohledně software mi příjde poměrně zásadní a software jako část technologie mobilu chápu. Je možné, že Vy ne.
Já psal o tom, že tam ta možnost je. Netvrdím, že třeba Renault nedokáže mít dobré elektroauto, ale mohou klidně zacílit na špatné zákazníky a to je položí.(Je to příklad, neřešit koncerny atd.) Při takovémhle skoku nemusí záležet na technice, ale pravděpodobně se objeví nové firmy, jiné získají větší podíl, takže je skoro jisté, že jiné podíl sníží/zaniknou a prakticky nikdo si nemůže být jistý, že to nebude jeho případ.

O té histrorii píšete pořád to stejné. 150 let. Pominuli, že to není 150 let, tak to prostě nemůžete brát v kuse. Jak sám rád říkáte, technologicky se za posledních pár let zase takový skok neudělal, ale elektromobil dnes a před 10 lety je trochu rozdíl ne? Z toho by Vám mohlo dojít, že se za těch cca 100 let od konce elektra v USA, moc nevyvíjelo a teď to má progres.
K patentům, jestli na to máte tento názor, tak asi nemá cenu debatovat, ale zkuste si o tom něco přečíst a třeba změníte názor.
Jinak mě Váš postoj navádí k myšlence, že před 2 tisíci let mělo několik měst funkční kanalizaci a spoustu věcí, o kterých se dlouhá staletí poté ani nezavadilo a dnes jsou stále obce (i v Praze), kde není kanalizace. Tak to je ta kanalizace asi na prd ne?
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

krtek700 píše:Jozko, Vy si z nás snad děláte srandu?
Jo, dělá. Narozdíl od ostatních on se nesnaží o rozumnou komunikaci, jen provokuje a trollí. Doporučuju jej ignorovat, protože jinak pouze ztrácíte čas...
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Krtku, asi to fakt nema cenu

Vy napisete tohle:
...nemyslíte, že je to i obava z nových technologií? Velké automobilky na tom můžou skončit, koukněte například na mobilní telefony a Nokii před příchodem chytrých telefonů.

pak tohle:
...sám jste potvrdil, že Nokia prostě nezvládla změnu technologií...

a na zaver to zazdite timhle:
Nokia prostě špatně přešla na chytré telefony, já nic o technologiích nepsal, to píšete Vy.

Ale ten, kdo si dela srandu jsem samozrejme ja, ze...

Kdyz uz tak zertujeme, v cem se lisi elektromobil 2009 a 2019, kdyz pominu pouziti vyssich nabijecich proudu a vetsiho poctu tuzkovek?
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

To už snad není možný :) to co jste citoval potvrzuje to, co jsem napsal. Nikde se tam nedočtete, že Nokia neuspěla, protože měla třeba špatně procesory, ale že nezvládla tu technologickou změnu (přechod na chytré telefony).
Zvládnutí technologií a zvládnutí změny trhu díky technologické změně Vám nepřijde jako rozdíl?

Porovnejte si Japonce z roku 2009 a 2019 a uvidíte rozdíl.
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

To je krtku tezky (ale neprekvapivy), kdyz ignorujete realitu a historii, znovu vam to vykladat nebudu. Ale legrace je, ze uz rozporujete i sam sebe.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od P_V »

Když už, Nokii pohřbil Microsoft, když nedokázal přijít s takovým obchodním modelem, aby s Windows buď byl tak monopolně frikulínský jako Apple, nebo tak rozšířený jako Android.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lenny »

Už je to tady. Budeme podporovat další neživota schopný projekt, kdyby to bylo tak výnosné a rentabilní, určitě by se našel nejeden investor, který by do toho šel i bez podpory státu.

V Česku vzniknou nové dobíjecí stanice pro elektromobily, stát na ně poskytne až 130 milionů korun
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Lenny, ono to z nich leze jak z chlupaty deky.

Podle nekterych zde pritomnych sice MOZNA elektro dotuje fosily, ale důležitá věc je, aby vláda zařídila nabíjení vozů, které parkují ve městech. Nikoliv soukromy investor a jeho prostrednictvim uzivatel. Vlada. Proste kouknete jak jsem skvele pokrokovej. Jo a zaplatte to za mne.
Geo
Příspěvky: 806
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Geo »

Lenny píše:stát na ně poskytne až 130 milionů korun
Vzhledem k tomu, ze v CR je registrovano ~1300 elektromobilu, pak kazdy majitel elektromobilu dostane dotaci 100 000 Kc.
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

Geo píše:
Lenny píše:stát na ně poskytne až 130 milionů korun
Vzhledem k tomu, ze v CR je registrovano ~1300 elektromobilu, pak kazdy majitel elektromobilu dostane dotaci 100 000 Kc.
To by byla pravda, kdyby v době, kdy ty stanice budou stát, tak by bylo opravdu těch 1300 elektromobilů. Zas ten samý problém v úvaze, co už se tu probíral, tedy že se hybridně díváte na aktuální stav či stav v budoucnosti a kombinujete to tak, aby se vám to do diskuze co nejlépe hodilo. Já tipuji, že až to bude reálně stát, tak těch elektromobilů bude tak pětinásobek.

A ono to má ještě jeden problém, že tyto nabíječky využijí i ti, kteří si elektromobil koupí třeba za tři roky, nebo i za pět let...
Mike
Příspěvky: 4998
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

s jistotou pětinásobku je to furt dvacka na elektroauto
takovej běžnej uživatel fabie htp dostane tu dvacku od koho :?:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Dobreho humoru neni nikdy dost.

Na nejzásadnější otázku „kolik to ujede?“ jsme začali hledat odpověď hned po nástupu. Při venkovní teplotě kolem sedmnácti stupňů nám plně nabité auto, u kterého Seat udává dojezd 160 kilometrů, ukázalo, že najedeme 135 kilometrů. Stačilo vypnout klimatizaci a čerstvý vzduch pustit dovnitř staženým oknem - při postávání v barcelonské koloně dovnitř nefouká a voňavý mořský vzduch je osvěžující - a na displeji okamžitě naskočilo patnáct kilometrů navíc.
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

"Testovací provoz" šest let starého modelu. Že jim na ten greenwashing skáčete...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jonáš »

https://autobible.euro.cz/baterie-zusta ... -sedm-let/

To je zhruba jak u tý slavný jaderný fůze, kde se čeká průlom za deset či patnáct let, jenže na ten už se čeká asi šedesát let. Nejnadějnější kovy jako Lithium maji teoreticky elektrochemickej potenciál kolem 3000 Wh na kilo, jenže to by v tý baterce a celym packu nemohl být už žádnej další materiál, ve skutečnosti tam z konstrukčních důvodů bude toho lithia maximálně 10% a jste na třech stovkách. Tesláckej akupack má prej v reálu kolem sto padesáti, bez ohledu na nějaký průlomy kdesi v laborce.
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kik »

Mumry píše:
Geo píše:
Lenny píše:stát na ně poskytne až 130 milionů korun
A ono to má ještě jeden problém, že tyto nabíječky využijí i ti, kteří si elektromobil koupí třeba za tři roky, nebo i za pět let...
Problémem možná bude že to nebude z čeho nabíjet protože klekne rozvodná síť.... Navíc - pokud se nedej bože nepodaří dostavět Dukovany a Temelín a bude pokračovat tlak na uzavírání stávajích uhelných elektráren a rozšiřování "obnovitelných" zdrojů - nám docela reálně hrozí v lepším případě nedostatek el. energie, v horším blackout....
Zkuste dneska někomu říct, že je potřeba postavit nové vedení vysokého napětí a že mu povede přes pozemek. Požene vás holí... Němci už roky mluví o potřebě výstavby nového páteřního vedení ze severu, kde jsou větrníky, na jih do Bavorska, kde se postupně odstavují JE. A stále jen mluví, protože všichni s ním souhlasí, ale nikdo ho nechce na svém pozemku. A to samé by bylo u nás.
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Warcz »

Já vidím největší problém v tom, že dnešní elektroauta nemají spotřební daň.

Například spotřební daň na benzín je 18Kč / km, auto žere 6l/100km tedy každou kilometr co ujedu pošlu státu korunu. Až přejdeme na elektroauta tak se někde tohle bude muset vybírat jinak nebude na nové cesty...
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

kik píše: Problémem možná bude že to nebude z čeho nabíjet protože klekne rozvodná síť.... Navíc - pokud se nedej bože nepodaří dostavět Dukovany a Temelín a bude pokračovat tlak na uzavírání stávajích uhelných elektráren a rozšiřování "obnovitelných" zdrojů - nám docela reálně hrozí v lepším případě nedostatek el. energie, v horším blackout....
Zkuste dneska někomu říct, že je potřeba postavit nové vedení vysokého napětí a že mu povede přes pozemek. Požene vás holí... Němci už roky mluví o potřebě výstavby nového páteřního vedení ze severu, kde jsou větrníky, na jih do Bavorska, kde se postupně odstavují JE. A stále jen mluví, protože všichni s ním souhlasí, ale nikdo ho nechce na svém pozemku. A to samé by bylo u nás.
Pokud bude nástup elektromobilů postupný a bude se dobíjet hlavně doma v noci, tak rozvodná síť neklekne. Pokud by jsem chtěli nahradit všechnu naftu a benzín, tak je to energie srovnatelná s dostavěním Temelínu a Dukovan. Nicméně nahrazovat veškerý benzín a naftu je nesmysl - veteráni, stavební stroje, sekačky, ...

Warcz píše:Já vidím největší problém v tom, že dnešní elektroauta nemají spotřební daň.

Například spotřební daň na benzín je 18Kč / km, auto žere 6l/100km tedy každou kilometr co ujedu pošlu státu korunu. Až přejdeme na elektroauta tak se někde tohle bude muset vybírat jinak nebude na nové cesty...
Spotřební daň je 12,84 Kč/ litr u benzínu a 10,95 Kč/ litr u nafty + DPH. Peníze samozřejmě chybět budou, nicméně stát je může vybrat i jinak, třeba udělat mýto a za každý ujetý km platit 1 Kč nebo se peníze vezmou z jiných daní.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“