každá výhoda je vykoupena i nějakou nevýhodou.
To vim, tak si to proberem:
...nové auto na baterky bude zatím o dost dražší než srovnatelné spalovací, na druhou stranu má podstatně vyšší provozní náklady...
Krome paliva a maziva v cem? Mimochodem, PHM jsou tou mensi casti nakladu na provoz (u toho meho je to v soucasnoti cca 2kc/km z cca 5.60 kc/km). O budoucim velice pravdepodobnem zdaneni uz rec byla, takze i tenhle bod je silne na vode.
Ano, za pět minut se nenabije, dokud nebude vynalezen nějaký revoluční typ baterie, na druhou stranu může být plně nabité každý den ráno.
Jenze tohle je opravdu dabelsky argumentacni klam, protoze nejde o to, ze by MOHL byt nabity kazde rano, ale ze MUSI byt nabity kazde rano. A predpoklada, ze kazdy ma tu moznost, coz je dost daleko od reality.
Ano, 900 km zatím nezvládne, ale to jezdí málokdo v tahu,
Viz predchozi, ne kazdy ma moznost auto odstavit na noc do garaze na nabijecku, ja tankuji pri beznem provozu dvakrat za mesic a mezitim mam auto kdykoliv k dispozici. Dlouhe cesty uz nekomentuji vubec. Letni cesta z dovolene pres noc, cca 800km, jedno takovani k ranu, celkem tri prestavky po cca po ctvrthodine na protazeni/vystridani za volantem. Zadne dobijeni z 20 na 80% uz za 30 minut... ale hlavne, ten muj puvodni prispevek byl k nakladakum, kde uz je tenhle bod uplne mimo.
A zase si můžu říci, že i když ztratí 20%, tak má pořád ještě velkou hodnotu pro jiné účely.
Vam nevadi, mne ano.
A když už se chcete točit na váze, tak připočítejte k nádrži i motor a převodovku.
.
Baterie do eGolfu vazi 312 kilo, motor 1.9 tdi cca 100kg (asi jak ktera verze), ale ani s prevodovkou a plnou nadrzi se to nevyrovna. Vahu elektromotoru vam hledat nebudu.
Na rozdíl od spalováku má elektroauto schopnost velkého zrychlení i s touto přítěží.
Touche! Nasli jsme konecne bod pro elektro! Hlavne, az zrychlite, tak nezapomnte na vahu, at nedopadnete, jako Hammond s Rimacem...
Opet se budu opakovat. Jste-li fanda technologie, nic proti tomu. Jen netvrdte, ze jde o pokrok a rovnocennou nahradu. Duvody viz vyse.