Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Jasně že ano. Očesaná Corsa umí být za 200kKč, ale umí i 100kW motory a komfortní výbavy a tam už je třeba za 450kKč.
Re: Elektromobilita
A kolik se tech 100kW Corsicanek (mimochodem, porad je to jen neco pres pulku) proda v porovnanim s temi ocesanymi. A umi i ta e-Corsa ocesanou verzi za cca 200 kCZK?
Co na to Jan Tleskac?
Mimochodem... uz jsem to tu uvadel, ale moje soucasne auto stalo jako nove cca stejne jako ta e-Corsa. Drtiva vetsina kusu z te doby NEMA automatickou klimu, protoze za tu se doplacelo dalsich 1 k€. Ne u nas. V te bohate zapadni Evrope. Jaka je pravdepodobnost, ze si lidi misto klasickych (at uz ocesanych nebo nadupanych) zvoli tu "e" za 1,5 - 3 nasobek? Samozrejme za predpokladu jakesi svobody volby.
Dost otazek, ze?
Co na to Jan Tleskac?
Mimochodem... uz jsem to tu uvadel, ale moje soucasne auto stalo jako nove cca stejne jako ta e-Corsa. Drtiva vetsina kusu z te doby NEMA automatickou klimu, protoze za tu se doplacelo dalsich 1 k€. Ne u nas. V te bohate zapadni Evrope. Jaka je pravdepodobnost, ze si lidi misto klasickych (at uz ocesanych nebo nadupanych) zvoli tu "e" za 1,5 - 3 nasobek? Samozrejme za predpokladu jakesi svobody volby.
Dost otazek, ze?
Re: Elektromobilita
Příplatek 500 tis za Corsu oproti standartní verzi je prostě moc. To se nikdy nezaplatí, ekonomicky je to nesmysl. Nicméně jsou státy, kde kupující dostane velkou dotaci, pak už si to někdo koupí. Pokud by stála 500 tis, tak je to o něčem jiném, za celou dobu živostnosti by byla Corsa v nákladech levnější.
Re: Elektromobilita
Budu to tedy brát tak, že eCorsa bude mít skutečně výbavu, o které píší a cenu, o které se spekuluje. Teď jsem v rychlosti projel konfigurátor a Corsa s 110kW s velkou výbavou (LED, asistenty, Intellink atd.) je nějakých 480kKč. Rozdíl je 330kKč a za tyhle peníze ujede asi 160kkm, což je při nájezdu 20kKm ročně asi 8 let. Z čehož mi vychází nula od nuly mezi BA a EL tak za 9 let (můj výpočet za cenu spotřebované elektřiny vychází z nabíjení doma "přes noc" - výhodnější tarif na celou spotřebu domácnosti).
Ze zkušeností ve vlastním okolí (na denní dojíždění do práce po nákupech apod.) kdy auto, pokud bylo pořizováno jako nové, tak se prodává po cca 13-15 letech. No a v takovém případě jsem už v plusu.
Pokud to propočítám obráceně tak mi vyjde, že odpovídající hodnota vozila s BA, 15 roky životnosti je někde na 280kKč a to je už reálná částka, za kterou se takové "prdítko" prodává.
Nepočítám do toho servisní náklady, spotřební věci atd., protože u elektriky není zatím dost zkušeností s tím, co se za životnost auta bude měnit (odhadl bych, že to bude ve prospěch elektriky ale to ukáže až čas). Taky předpokládám, že baterie vydrží aspoň 1500 nabíjecích cyklů, které budou při daném nájezdu km potřeba.
Ze zkušeností ve vlastním okolí (na denní dojíždění do práce po nákupech apod.) kdy auto, pokud bylo pořizováno jako nové, tak se prodává po cca 13-15 letech. No a v takovém případě jsem už v plusu.
Pokud to propočítám obráceně tak mi vyjde, že odpovídající hodnota vozila s BA, 15 roky životnosti je někde na 280kKč a to je už reálná částka, za kterou se takové "prdítko" prodává.
Nepočítám do toho servisní náklady, spotřební věci atd., protože u elektriky není zatím dost zkušeností s tím, co se za životnost auta bude měnit (odhadl bych, že to bude ve prospěch elektriky ale to ukáže až čas). Taky předpokládám, že baterie vydrží aspoň 1500 nabíjecích cyklů, které budou při daném nájezdu km potřeba.
Re: Elektromobilita
Takhle podane to vypada hezky, ale mam dve namitky.
1)
Schvalne jsem si dal na autoscout24 vyhledat corsy 2010-2011. 2130 kusu. Nad 175000km najezdu udava 216 kusu. Ano, uznavam, ze udavane km mohou byt zmanipulovane.
2)
Stejne jako dnes si tato mestska prditka kupuji spise v nizsi konfiguraci, protoze na nej NEMAJI, tak si v budoucnu nekoupi to same v elektru.
Stejne to ale jsou jen teoreticke reci, protoze spatne je uz zakladni vychodisko. EV se nevyrabi proto, ze by to byl tak skvely byznys. Ty se vyrabi proto, ze je tam tlaci predpisy a dane. Zadna automobilka jeste s EV nedosahla trvale rentability. Nektere (jako VW) to rekly natvrdo, jine (jako treba Toyota) to davaji najevo svym postojem k cistemu elektru, jine se tvari, ze to jde (Tesla). A stejne, pres veskerou podporu, pak prijde ucatni uzaverka a je to v loji...
1)
Schvalne jsem si dal na autoscout24 vyhledat corsy 2010-2011. 2130 kusu. Nad 175000km najezdu udava 216 kusu. Ano, uznavam, ze udavane km mohou byt zmanipulovane.
2)
Stejne jako dnes si tato mestska prditka kupuji spise v nizsi konfiguraci, protoze na nej NEMAJI, tak si v budoucnu nekoupi to same v elektru.
Stejne to ale jsou jen teoreticke reci, protoze spatne je uz zakladni vychodisko. EV se nevyrabi proto, ze by to byl tak skvely byznys. Ty se vyrabi proto, ze je tam tlaci predpisy a dane. Zadna automobilka jeste s EV nedosahla trvale rentability. Nektere (jako VW) to rekly natvrdo, jine (jako treba Toyota) to davaji najevo svym postojem k cistemu elektru, jine se tvari, ze to jde (Tesla). A stejne, pres veskerou podporu, pak prijde ucatni uzaverka a je to v loji...
Re: Elektromobilita
Ze vy pocitate nabijeci cyklus podle udavaneho dojezdu 0-100%? To jste ale trochu v rozporu se vsemi elektroverozvesty, manualy k e-autum a tak... nabiji se prece vzdycky, kdyz nekam dojedete a nikdy mimo rozsah 20-80% (i kdyz baterie prece nedegraduji, ze...).Taky předpokládám, že baterie vydrží aspoň 1500 nabíjecích cyklů, které budou při daném nájezdu km potřeba.
Re: Elektromobilita
Ale no tak, co zkusit trošku počítání. 20kkm/rok × 15roků / (350km * 60%) na cyklus => 1420 cyklů.
Re: Elektromobilita
Coz predpoklada, ze skoro vzdy dobijite tech 20-80%, ale to je neco jineho nez "prijedu domu, pripojim, prijedu do prace pripojim, prijedu nakupit, pripojim", nezapomente, jak pravil klasik, vvyhodou EV je, ze je vzdy nabite
Hlavne, jak uz jsem psal, tahle prditka si lide na 20kkm rocne nekupuji, jejich rocni najezd je mnohem mensi.
Hlavne, jak uz jsem psal, tahle prditka si lide na 20kkm rocne nekupuji, jejich rocni najezd je mnohem mensi.
Re: Elektromobilita
Do toho počítání jsem se pustil proto, že v tomto vlákně je to hlavně o dojmech a rezolutních závěrech aniž by to někdo vůbec zkusil. Stejně tak tvrzení, že taková auta nekupuje nikdo kdo najezdí 20kkm ročně. Vy osobně jste někdy kupoval nové auto a nebo alespoň znáte někoho takového? Já ano a právě proto můžu tvrdit, že taková čísla jsou reálná a nyní i to, že i bez dotací se provoz takového auta za jeho životnost vyplatí. Jediný problém vidím ve vysoké pořizovací ceně, která nebude pro většinu lidí z této kategorie dosažitelná (firemní sektor podle mě čeká jen na dostatečnou infrastrukturu).
Re: Elektromobilita
Nikdo je asi silne slovo, mohl jsem to napsat presneji, nicmene, aby to nebylo o dojmech, odkaz na najezdy prodavanych aut jsem dal (nad 20kkm/rok je jeich 10%). Stejne tak i drobny dukaz jako to je s akceptovatelnosti byt i jen nepatrne vyssi ceny. Ostatne, pisete to nakonec sam...
Protoze tento "drobny" problem se vam snazim zduraznit od zacatku. Zkratka chodi to, ale neseje...Jediný problém vidím ve vysoké pořizovací ceně, která nebude pro většinu lidí z této kategorie dosažitelná.
Re: Elektromobilita
Já se prostě budu zase opakovat - KAŽDÉ elektroauto má někde výfuk. A je jedno zda je to Temelín, Dukovany, Opatovice či Počerady. Ten výfuk prostě někde je....
Elektroauta jsou dobrá do měst, ale ne už např. na cestu na dovolenou apod. Tam bych volil max. nějaký hybrid. Tohle je prostě naprosto slepá ulička a bohužel i my na to doplatíme, protože Škodu vlastní VW....
Elektroauta jsou dobrá do měst, ale ne už např. na cestu na dovolenou apod. Tam bych volil max. nějaký hybrid. Tohle je prostě naprosto slepá ulička a bohužel i my na to doplatíme, protože Škodu vlastní VW....
Re: Elektromobilita
Hypoteticky se da elektromobil dobijet ze solaru nebo nejake vrtule na strese, pretahnout do domaciho ulozneho zdroje a v noci nabit BEV. Ale netusim, jestli vubec dokaze treba takovy solar na strese nabit baterku elektromobilu. Temelin do vzduchu bordel nechrli ale ty sudy s radioodpadem tam taky jsou, to je pravda...
Re: Elektromobilita
Ono i prakticky. Jen to znamena, ze krome nasobne drazsiho elektromobilu si musite poridit i dostatecne vykonnou solarni elektrarnu a domaci baterku. A pak doufat, ze bude svitit. Plus dvakrat ztraty pri prelivu energie.
Kdyz Simek s Grossmanem pustili do sveta heslo "Nechci slevu zadarmo", mysleli to jako vtip.
Kdyz Simek s Grossmanem pustili do sveta heslo "Nechci slevu zadarmo", mysleli to jako vtip.
Re: Elektromobilita
To je pravda. Porad je ovsem nutne brat do uvahy, ze auto se spalovacim motorem je stroj, ktery chrli do vzduchu jedovate plyny a ty my pak dychame. A to ten BEV napajeny ze solaru nedela. A to vsechno rikam i kdyz jsem petrolhead...
Re: Elektromobilita
Takový motor na LPG/CNG má těch škodlivin také málo. Jsou to jen nejlehčí uhlovodíky, které se dobře spálí.
Re: Elektromobilita
Tak pokud ma nekdo dostatecne velky sad, kde si sam v klidu pestuje panelovniky a baterkovniky a po sklizni je nainstaluje, pak ano, je to lepsi.
V realu existuje takove uslovi, "s kanonem na vrabce"...
V realu existuje takove uslovi, "s kanonem na vrabce"...
Re: Elektromobilita
s tím bych dost souhlasiljozka píše:...
Hlavne, jak uz jsem psal, tahle prditka si lide na 20kkm rocne nekupuji, jejich rocni najezd je mnohem mensi.
žena na takový ten klasický provoz, školka, práce, nákupy, babička atp. najede ročně 15-16tkm
ale elektroauto by na to bylo ideální, protože žádná z cest není přes 150km
takže počkám, až se mi na to všichni složíte a pak to TDI vyměním za elektroauto
snad mladej moc nevyroste, aby se do toho vešli
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
to jozka: tam prave smerovalo moje zamysleni - jak velka plocha solaru je treba na dobiti BEV. Pokud je to plocha strechy rodinneho domu - nadhera. Pokud je k tomu treba fotbalove hriste - spatny...
Re: Elektromobilita
Na to Vám jozka neodpoví jen odhadne, že potřebujete sad, ale jak velký to už neřekne.mts píše:to jozka: tam prave smerovalo moje zamysleni - jak velka plocha solaru je treba na dobiti BEV. Pokud je to plocha strechy rodinneho domu - nadhera. Pokud je k tomu treba fotbalove hriste - spatny...
Počítejte to tak, že jeden panel má 250W a pak záleží na střeše (plochá je nejlepší vzhledem k možné orientaci panelů, sedlová tam záleží jak je orientovaná, ale zase je jednodušší na instalaci a jehlan je pro FV nejhorší, protože má malou plochu ve správném směru).
Na běžný RD se dá prostorově nainstalovat tak 5-8kW. FV funguje jen přes den takže, když máte auto přes den doma a pak jste za vodou a když ne tak je potřeba ještě baterie (buď virtuální co nabízí třeba EON a nebo skutečná). No a pak záleží kolik najezdíte a jak svítí - když spotřebujete denně 25kWh tak to stačí.
Nicméně pokud FVE neřešíte jako zdroj energie pro domácnost, firmu apod. tak vzhledem k cenám elektřiny v tarifech pro dobíjení to čistě nemá smysl. Opačně (pořídit eAuto a používat ho kromě dopravy i jako akumulátor k FVE) by to v některých případech smysl mělo.
Nicméně se tady bavíme o věcech, které do reálného života přijdou tak za deset až dvacet let a za tu dobu se ceny i technologie ještě dost posunou.
Re: Elektromobilita
Ten sad nebyl smerovan na velikost jako spis na to, ze odstranit dnes uz pomerne ciste emise osobnich aut tim, ze necham v Cine vyrobit fotovoltaicky panel a baterii a privezt to pres pul sveta lodi mi prijde presne ve stylu Simka a Grossmana. Zasmradim vsude kolem, vyplaznu bambilion penez a vysledek je takovy dost, no rekneme rozpacity. Skoro bych rekl az nemeritelny.
Ty dalsi mnou zminovane nevyhody jsou uz jen tresnickou na dortu.
Abych to shrnul nejak jednoduse... ano, polevka se da jist vidlickou. Ale neni to ono.
Ty dalsi mnou zminovane nevyhody jsou uz jen tresnickou na dortu.
Abych to shrnul nejak jednoduse... ano, polevka se da jist vidlickou. Ale neni to ono.
Re: Elektromobilita
Tam smeruje moje myslenka. FV na strese RD, BEV na jezdeni po meste. Zacne byt zajimave az se zacnou ještě vic danit spalovaky a restringovat jejich vjezd do mest. A to prijde. K nam samozrejme se zpozdenim. A ano, bude to drahe a ne pro každého. Také nikdo netvrdi, ze individualni mobilita v budoucnu bude pro každého. A to vozeni FV panelu přes pul světa? Jako cokoliv jiného co mate na sobe a kolem sebe. Mimochodem, ten benzin a nafta se u nas bere jak? Extrahujeme ho ze sedmikrásek?
Re: Elektromobilita
Ona se z Číny vozí i ocel a tu v Evropě vyrobit zvládáme na rozdíl od FV panelů.
Re: Elektromobilita
Vidite mts, treba vam to jednou dojde. Proste nahrazujeme jednu dovazenou a neekologickou komoditu jinou. Ale drazsi a tvrdime o ni, ze je ekologicka
Ze vam individualni doprava leze krkem uz jsem si vsiml ve vlakne o autonomnim rizeni (mimochodem, krati se nam to). Ale jsem rad, ze bez obalu priznavate, ze elektromobilita neni o pokroku a ekonomice. Je o zakazech a ideologii.
Ze vam individualni doprava leze krkem uz jsem si vsiml ve vlakne o autonomnim rizeni (mimochodem, krati se nam to). Ale jsem rad, ze bez obalu priznavate, ze elektromobilita neni o pokroku a ekonomice. Je o zakazech a ideologii.
Re: Elektromobilita
To jozka: nepochopil jste téměř nic, zkusim vysvětlit ještě jednou:
1. Jsem velkym priznivce IAD a klasických aut. To, ze se ritime kam se ritime neadoruji, pouze konstatuji. Ano, je to o zakazech a ideologii a zadnou radost z toho nemam.
2. Puvab BEV je a ještě velmi dlouho bude pouze mistni. Rikam tomu mistne bezemisni mobilita. Někdo tomu fandi z neznalosti, někdo protože kosile blizsi nez kabat, někdo z ideologických duvodu. Ja tomu nefandim. Opet jen konstatuji.
1. Jsem velkym priznivce IAD a klasických aut. To, ze se ritime kam se ritime neadoruji, pouze konstatuji. Ano, je to o zakazech a ideologii a zadnou radost z toho nemam.
2. Puvab BEV je a ještě velmi dlouho bude pouze mistni. Rikam tomu mistne bezemisni mobilita. Někdo tomu fandi z neznalosti, někdo protože kosile blizsi nez kabat, někdo z ideologických duvodu. Ja tomu nefandim. Opet jen konstatuji.
Re: Elektromobilita
Tak to se omlouvam, na mne to delalo dojem "fstejte se, nyc se fam nestane"