Samozrejme, protoze kdyz budu vedet, ze za pet let smim snist pouze 10kg potravin na osobu a rok, tak to dokazu.Dost by pomohlo nutnost oznámit limity vždy minimálně 5 let předem....
Skoro se mi chce dodat... protoze mu to politicky myslelo!
Samozrejme, protoze kdyz budu vedet, ze za pet let smim snist pouze 10kg potravin na osobu a rok, tak to dokazu.Dost by pomohlo nutnost oznámit limity vždy minimálně 5 let předem....
Sorry, ale mluvíme jeden "o voze" a druhý "o koze". Já přece nezpochybňuji, že článek vychází z té tabulky a tam že je napsáno to, co v ní je. Já jen tvrdím, že to jsou možná čísla ze středozápadu USA (nebobůhvíodkud), ale rozhodně ne ze Střední Evropy.mstitek píše:Kdybyste místo věčnýho dohadování použili strejdu googla: https://afdc.energy.gov/data/10310
Žádná odpověď tam není. Vy tvrdíte že běžný spalovák spotřebuje 9,5 nebo 9,7 litru na 100 km a neumíte to niják obhájit a místo normální odpovědi tady jen urážíte ostatní diskutéry.kyk píše:Odpověď najdete právě v první odkazované větě.
Nečekejte ode mne další reakce.
Pokud někoho chcete poučovat jak se má chovat, podívejte se nejdříve do zrcadla.
Tak si přečtěte svě předchozí příspěvky. Nic nepíšete o tom, že by to měla být americká nebo evropská čísla. Vy jste ho rovnou zpochybnil. A ano, Tesla je americká firma, takže samozřejmě ukazuje čísla z USA. Nikdy nikdo netvrdil, že by to měla být evropská čísla. To jste si domyslel sám.MPMP píše:Sorry, ale mluvíme jeden "o voze" a druhý "o koze". Já přece nezpochybňuji, že článek vychází z té tabulky a tam že je napsáno to, co v ní je. Já jen tvrdím, že to jsou možná čísla ze středozápadu USA (nebobůhvíodkud), ale rozhodně ne ze Střední Evropy.
Argumentovat těmito "odlehlými" čísly pro ekologičnost EV v Evropě mi přišlo nemístné.
Pokud by totiž v Evropě byla průměrná spotřeba osobního auta (opět to porovnání, v Evropě je "car" většinou osobní auto, v USA většinou naše "dodávka" s volným úložným prostorem) 9,7 l/100km, musela by odhadem 1/4 aut jezdit za 13 l/100km, protože 1/4 jich jezdí za 6 a někteří za ještě méně. Troufám si tvrdit, že tato čísla (a znovu upozorňuji) pro Evropu "nesedí".
To je vše.
Tohle téma se jmenuje "Elektromobilita" a ne "Elektromobilita v Evropě" nebo "Evropská elektromobilita". Můžete se vykroucet jak chcete, ale když neumíte číst, tak se aspoň přestaňte vykroucet jak žížala. Výše už jsem doložil, kde se ta spotřeba vzala. Pokud neumíte číst nebo anglicky, pak požádejte někoho jiného ať to pro vás přechroustá.MPMP píše:Tak fajn, nenapsal jsem, že počítám s Evropou. Nenapsal. Ale žiju v Evropě a tahle diskuze je o elektromobilitě v Evropě. Nebo není?
Napsal jsem, že se mi nezdá průměrná spotřeba auta 9,7 l/100km, že já jezdím za 5 l/100km a na tom si trvám.
Na to přišla reakce, že 5 l/100km je "odlehlá" hodnota a já trvaám na tom, že pro Evropu je od reálného průměru osobních aut víc "odlehlejší" v článku uvedené číslo, než to moje.
A ano, celé to začalo Vaším příspěvkem, kdy jste sem dal Tesla report pro ty, co to zajímá a já jsem se vyjádřil v tom smyslu, že zkreslené údaje na straně 4 znedůvěryhodňují v mých očích celý report.
Souhlasím, vyjádřil jsem se špatně, neměl jsem říkat "zkreslené údaje na straně 4", měl jsem hned v prvním příspěvku napsat "irelevantní údaje pro evropský automobilový trh".
Takže to uzavřeme: je to report firmy Tesla, která se v něm bije v prsa, jak pomáhá životnímu prostředí na základě údajů, které neodpovídají ani mým zkušenostem, ani (dle mého nejlepšího vědomí a svědomí - tvrdá data na to nemám) reálným číslům z evropského provozu osobních automobilů. Takže ty "kecy" (omlouvám se, ale jinak to nazvat neumím) o tom, jak s provozem jejich skvělých EV ušetříte tuny CO2 jsou pro tuhle diskuzi o evropské elektromobilitě naprosto k ničemu.
Pokud někdo doloží, z čeho těch 9,7 l/100km jako průměr pro osobní auto vychází, můžeme se bavit dál. Já tvrdím, že to v Evropě není pravda.
Diaľničiar píše:Volkswagen: v elektromobilitě se mu daří, zisk rostl
https://www.hybrid.cz/volkswagen-v-elek ... isk-rostl/
VOLKSWAGEN ZDVOJNÁSOBIL ZISK A ZVÝŠÍ INVESTICE DO VÝROBY ELEKTROMOBILŮ
https://svethospodarstvi.cz/byznys/volk ... tromobilu/
Německý automobilový koncern Volkswagen navzdory čipové krizi a dopadům války na Ukrajině téměř zdvojnásobil zisk před zdaněním. V prvním čtvrtletí ho meziročně zvýšil na 6,7 mld. EUR (165 miliard Kč) z 3,4 miliardy eur. Firma to napsala ve svém sdělení.
Tolik fakta z praxe z prodeje.
Už v roce 2025 skončí plno typů motorů a nahrazeny novějšími nebudou. Bude to odhadem 30 - 50% s převahou nafťáků.Diaľničiar píše:
Automobilky stejně do 2030 ukončí 92% produkce spalovacích motorů s prodejem v EU ... i pro IZ a Čínu, tam to spěje tou legislativou a investicema.
Děkuji za doporučení, číst umím, anglicky taky.mstitek píše:Tohle téma se jmenuje "Elektromobilita" a ne "Elektromobilita v Evropě" nebo "Evropská elektromobilita". Můžete se vykroucet jak chcete, ale když neumíte číst, tak se aspoň přestaňte vykroucet jak žížala. Výše už jsem doložil, kde se ta spotřeba vzala. Pokud neumíte číst nebo anglicky, pak požádejte někoho jiného ať to pro vás přechroustá.
Budu předpokládat, že termínu mid-size premium sedan bude v Americe asi nejblíž BMW5 a podobné...MPMP píše: Pokud někdo doloží, z čeho těch 9,7 l/100km jako průměr pro osobní auto vychází, můžeme se bavit dál. Já tvrdím, že to v Evropě není pravda.
Otázkou tedy je, proč sem někdo tato pro Evropu v podstatě neplatná a velice zavádějící data vůbec uvádí a vytváří tím falešný dojem o problematice. Zatím to vedlo právě jen k tomu pohádání se.mstitek píše:poslední Tesla Impact Report pro ty co to zajímá a nechodí se sem jenom pohádat: https://www.tesla.com/ns_videos/2021-te ... report.pdf
EV prices will meet ICE car prices in 2025. (3/2018)Elektroauta mohou stát méně než spalovací. Japonci to slibují do 6 let
O tom dost pochybuji.....volby... to už vůbec ne. Ta změna půjde pomalu, sem tam někdo už nebude mít na auto.. A pak proti čemu protestovat? Proti tomu, že si někdo nedovede vydělat na auto? To se mu ostatní co na auto mít budou akorád vysmějou.Lynx píše:Střední třída si elektroauto nekoupí, zbude na ni sdílení, říká expert z ČVUT
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/p ... omaci_imzv
Zajímavá je diskuze k článku. Mě se líbí tento příspěvek:
Jiří Schmidt 50345
Ještě se ovšem zapomnělo na variantu, že lidé vykopou politiky, kteří je chtějí připravit o mobilitu a nahradí je jinými. Dnes ještě spousta lidí doufá, že se něco do roku 2035 stane, že přijde levná zázračná baterie nebo se zvedne životní úroveň a budou si to moci dovolit, ale když se nic takového nestane a reálně bude hrozit ztráta mobility, tak bych za politiky, kteří to i tak budou chtít zpustit nedal ani korunu.
+85/−1 doporučit 4.6.2022 12:54
Mě začíná fascinovat, jak se pořád dokola mluví o sdílení aut, ale při tom, kdo to kde zkusil (a nejen na autech), tak od toho zase utekl.Střední třída si elektroauto nekoupí, zbude na ni sdílení, říká expert z ČVUT
Sdílené auto na víkend vyřeší trh. Vzhledem k velké poptávce a že se aktuálně platí od minuty využití auta, bude v pátek odpoledne, v sobotu dopolednece a v neděli odpoledne cena taková, aby byl správný počet zájemců. Reálně tedy víkendové výlety leda MHD a místa kam se nedá dostat MHD, nebo nezačnou nabízet vlastní dopravu od MHD prostě zaniknou, co se týče turistického ruchu(případně budou muset umět přežít s menším počtem návštěvníků třeba o 90%).MPMP píše:Mě začíná fascinovat, jak se pořád dokola mluví o sdílení aut, ale při tom, kdo to kde zkusil (a nejen na autech), tak od toho zase utekl.Střední třída si elektroauto nekoupí, zbude na ni sdílení, říká expert z ČVUT
Chápu to jako přípravu na "nucené sdílení", ke kterému dojdeme tak, že vlastnictví aut buď zakážeme a nebo uděláme tak ekonomicky nedosažitelné, že opravdu lidem nic jiného nezbyde.
Jen si pořád neumím představit, jak by to mělo fungovat - po městě to auto zase až tak moc nepotřebuju a dojet si jednou za čas nakoupit do nákupního centra by s tím asi šlo. Ale v okamžiku, kdy se má jednat např. o víkendové cesty či dovolenou mi to nějak uniká? To jako bude "pořadník" na auto na víkend, nebo jak? Jak chcete sdílet jedno auto mezi 5 uživateli? To na něj budete "mít nárok" 2x za 3 měsíce? Nebo jak?
Případně budete potřebovat v noci odvézt dítě na pohotovost a začnete shánět, kdo má zrovna ve 3 ráno klíče od sdíleného vozu?