Elektromobilita

Odpovědět
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Dost by pomohlo nutnost oznámit limity vždy minimálně 5 let předem....
Samozrejme, protoze kdyz budu vedet, ze za pet let smim snist pouze 10kg potravin na osobu a rok, tak to dokazu.

Skoro se mi chce dodat... protoze mu to politicky myslelo!
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

mstitek píše:Kdybyste místo věčnýho dohadování použili strejdu googla: https://afdc.energy.gov/data/10310
Sorry, ale mluvíme jeden "o voze" a druhý "o koze". Já přece nezpochybňuji, že článek vychází z té tabulky a tam že je napsáno to, co v ní je. Já jen tvrdím, že to jsou možná čísla ze středozápadu USA (nebobůhvíodkud), ale rozhodně ne ze Střední Evropy.
Argumentovat těmito "odlehlými" čísly pro ekologičnost EV v Evropě mi přišlo nemístné.
Pokud by totiž v Evropě byla průměrná spotřeba osobního auta (opět to porovnání, v Evropě je "car" většinou osobní auto, v USA většinou naše "dodávka" s volným úložným prostorem) 9,7 l/100km, musela by odhadem 1/4 aut jezdit za 13 l/100km, protože 1/4 jich jezdí za 6 a někteří za ještě méně. Troufám si tvrdit, že tato čísla (a znovu upozorňuji) pro Evropu "nesedí".
To je vše.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lynx »

kyk píše:Odpověď najdete právě v první odkazované větě.
Nečekejte ode mne další reakce.
Pokud někoho chcete poučovat jak se má chovat, podívejte se nejdříve do zrcadla.
Žádná odpověď tam není. Vy tvrdíte že běžný spalovák spotřebuje 9,5 nebo 9,7 litru na 100 km a neumíte to niják obhájit a místo normální odpovědi tady jen urážíte ostatní diskutéry.

Takže to zrcadlo použijte sám. Já diskutuji narozdíl od vás slušně, bez osobních útoků a invektiv. Snažím se dobrat odpovědí na otázky a nepotřebuji si nic dokazovat na oponentovi. Pokud nedokážete diskutovat slušně a se základním respektem k oponentovi, tak tedy nediskutujte vůbec.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mstitek »

MPMP píše:Sorry, ale mluvíme jeden "o voze" a druhý "o koze". Já přece nezpochybňuji, že článek vychází z té tabulky a tam že je napsáno to, co v ní je. Já jen tvrdím, že to jsou možná čísla ze středozápadu USA (nebobůhvíodkud), ale rozhodně ne ze Střední Evropy.
Argumentovat těmito "odlehlými" čísly pro ekologičnost EV v Evropě mi přišlo nemístné.
Pokud by totiž v Evropě byla průměrná spotřeba osobního auta (opět to porovnání, v Evropě je "car" většinou osobní auto, v USA většinou naše "dodávka" s volným úložným prostorem) 9,7 l/100km, musela by odhadem 1/4 aut jezdit za 13 l/100km, protože 1/4 jich jezdí za 6 a někteří za ještě méně. Troufám si tvrdit, že tato čísla (a znovu upozorňuji) pro Evropu "nesedí".
To je vše.
Tak si přečtěte svě předchozí příspěvky. Nic nepíšete o tom, že by to měla být americká nebo evropská čísla. Vy jste ho rovnou zpochybnil. A ano, Tesla je americká firma, takže samozřejmě ukazuje čísla z USA. Nikdy nikdo netvrdil, že by to měla být evropská čísla. To jste si domyslel sám.

A vaše argumentace, že v USA cars jsou dodávky je naprostý nesmysl. Už jen proto, že ta kategorie je hned pod tím. A i Tesla v tom reportu píše, že to jsou čísla pro průměrný moderní mid-class sedany.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Tak fajn, nenapsal jsem, že počítám s Evropou. Nenapsal. Ale žiju v Evropě a tahle diskuze je o elektromobilitě v Evropě. Nebo není?
Napsal jsem, že se mi nezdá průměrná spotřeba auta 9,7 l/100km, že já jezdím za 5 l/100km a na tom si trvám.
Na to přišla reakce, že 5 l/100km je "odlehlá" hodnota a já trvaám na tom, že pro Evropu je od reálného průměru osobních aut víc "odlehlejší" v článku uvedené číslo, než to moje.
A ano, celé to začalo Vaším příspěvkem, kdy jste sem dal Tesla report pro ty, co to zajímá a já jsem se vyjádřil v tom smyslu, že zkreslené údaje na straně 4 znedůvěryhodňují v mých očích celý report.
Souhlasím, vyjádřil jsem se špatně, neměl jsem říkat "zkreslené údaje na straně 4", měl jsem hned v prvním příspěvku napsat "irelevantní údaje pro evropský automobilový trh".
Takže to uzavřeme: je to report firmy Tesla, která se v něm bije v prsa, jak pomáhá životnímu prostředí na základě údajů, které neodpovídají ani mým zkušenostem, ani (dle mého nejlepšího vědomí a svědomí - tvrdá data na to nemám) reálným číslům z evropského provozu osobních automobilů. Takže ty "kecy" (omlouvám se, ale jinak to nazvat neumím) o tom, jak s provozem jejich skvělých EV ušetříte tuny CO2 jsou pro tuhle diskuzi o evropské elektromobilitě naprosto k ničemu.
Pokud někdo doloží, z čeho těch 9,7 l/100km jako průměr pro osobní auto vychází, můžeme se bavit dál. Já tvrdím, že to v Evropě není pravda.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

jestli se to chce někomu průměrovat...
moje pracovní - EU 6 10/100
moje cestovní - EU 4 8/100
ženy EU 6 6/100

všechno s DPF, to nejnovější - pracovní - i s AdBlue
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mstitek »

MPMP píše:Tak fajn, nenapsal jsem, že počítám s Evropou. Nenapsal. Ale žiju v Evropě a tahle diskuze je o elektromobilitě v Evropě. Nebo není?
Napsal jsem, že se mi nezdá průměrná spotřeba auta 9,7 l/100km, že já jezdím za 5 l/100km a na tom si trvám.
Na to přišla reakce, že 5 l/100km je "odlehlá" hodnota a já trvaám na tom, že pro Evropu je od reálného průměru osobních aut víc "odlehlejší" v článku uvedené číslo, než to moje.
A ano, celé to začalo Vaším příspěvkem, kdy jste sem dal Tesla report pro ty, co to zajímá a já jsem se vyjádřil v tom smyslu, že zkreslené údaje na straně 4 znedůvěryhodňují v mých očích celý report.
Souhlasím, vyjádřil jsem se špatně, neměl jsem říkat "zkreslené údaje na straně 4", měl jsem hned v prvním příspěvku napsat "irelevantní údaje pro evropský automobilový trh".
Takže to uzavřeme: je to report firmy Tesla, která se v něm bije v prsa, jak pomáhá životnímu prostředí na základě údajů, které neodpovídají ani mým zkušenostem, ani (dle mého nejlepšího vědomí a svědomí - tvrdá data na to nemám) reálným číslům z evropského provozu osobních automobilů. Takže ty "kecy" (omlouvám se, ale jinak to nazvat neumím) o tom, jak s provozem jejich skvělých EV ušetříte tuny CO2 jsou pro tuhle diskuzi o evropské elektromobilitě naprosto k ničemu.
Pokud někdo doloží, z čeho těch 9,7 l/100km jako průměr pro osobní auto vychází, můžeme se bavit dál. Já tvrdím, že to v Evropě není pravda.
Tohle téma se jmenuje "Elektromobilita" a ne "Elektromobilita v Evropě" nebo "Evropská elektromobilita". Můžete se vykroucet jak chcete, ale když neumíte číst, tak se aspoň přestaňte vykroucet jak žížala. Výše už jsem doložil, kde se ta spotřeba vzala. Pokud neumíte číst nebo anglicky, pak požádejte někoho jiného ať to pro vás přechroustá.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Europoslanci schválili s přispěním ČR zákaz prodeje spalovacích motorů v EU od roku 2035
https://auto-mania.cz/europoslanci-schv ... roku-2035/

Formálně bude faktický konec spalovacích motorů schválen Evropským parlamentem v červnu.

Automobilky stejně do 2030 ukončí 92% produkce spalovacích motorů s prodejem v EU ... i pro IZ a Čínu, tam to spěje tou legislativou a investicema. :)

Ostatně, jednička EU je VW a hodlá dle koncernových plánů být jedničkou EV na světě. A určitě nebude podporovat oba druhy pohonů. Jednou se ta hlavní linie totálně překlopí, je to otázka max 5 let.
Diaľničiar píše:Volkswagen: v elektromobilitě se mu daří, zisk rostl

https://www.hybrid.cz/volkswagen-v-elek ... isk-rostl/

VOLKSWAGEN ZDVOJNÁSOBIL ZISK A ZVÝŠÍ INVESTICE DO VÝROBY ELEKTROMOBILŮ
https://svethospodarstvi.cz/byznys/volk ... tromobilu/

Německý automobilový koncern Volkswagen navzdory čipové krizi a dopadům války na Ukrajině téměř zdvojnásobil zisk před zdaněním. V prvním čtvrtletí ho meziročně zvýšil na 6,7 mld. EUR (165 miliard Kč) z 3,4 miliardy eur. Firma to napsala ve svém sdělení. :ok:

Tolik fakta z praxe z prodeje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ZBmaster
Příspěvky: 85
Registrován: 24.12.2019 22:20:21

Re: Elektromobilita

Příspěvek od ZBmaster »

Diaľničiar píše:
Automobilky stejně do 2030 ukončí 92% produkce spalovacích motorů s prodejem v EU ... i pro IZ a Čínu, tam to spěje tou legislativou a investicema. :)
Už v roce 2025 skončí plno typů motorů a nahrazeny novějšími nebudou. Bude to odhadem 30 - 50% s převahou nafťáků.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

mstitek píše:Tohle téma se jmenuje "Elektromobilita" a ne "Elektromobilita v Evropě" nebo "Evropská elektromobilita". Můžete se vykroucet jak chcete, ale když neumíte číst, tak se aspoň přestaňte vykroucet jak žížala. Výše už jsem doložil, kde se ta spotřeba vzala. Pokud neumíte číst nebo anglicky, pak požádejte někoho jiného ať to pro vás přechroustá.
Děkuji za doporučení, číst umím, anglicky taky.
Takže ještě jednou, omlouvám se, máte samozřejmě pravdu, že toto téma se jmenuje "Elektromobilita" a to obecně. Pokud ale Vy umíte číst, přečtěte si předchozí stránky tohoto vlákna a řeší se tu především nucený přechod na elektromobilitu, který je nejdál právě na tomto našem kontinentu.
Uznávám, můžete do tohoto vlákna dávat příspěvky jaké chcete. Pak se ale nesmíte divit, že ostatní na ně budou též reagovat.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Jeste se vratim k te skvele situaci v automotive, ktera se projevuje jejich zvysenymi zisky.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Bingo. Jožka na to kápl. Když mi něco zisky nepřináší, tak to asi nebudu dělat! A když něco ano a vím, že ano, tak toho asi budu dělat čím dál více. Jak snadné to podnikání je. :)

V této souvislosti, dobrá zpráva ze včerejška pro ČR automotive je, že Škoda zahájila výrobu baterií pro Enyaq. Vyveze je i do Německa. :ok:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Tomáš Němec »

Elektroauta mohou stát méně než spalovací. Japonci to slibují do 6 let
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... let-202388
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

MPMP píše: Pokud někdo doloží, z čeho těch 9,7 l/100km jako průměr pro osobní auto vychází, můžeme se bavit dál. Já tvrdím, že to v Evropě není pravda.
Budu předpokládat, že termínu mid-size premium sedan bude v Americe asi nejblíž BMW5 a podobné...
Když se podívám na spritmonitor.de, vyskočí na mě pro BMW 5 průměrné spotřeby 7,62 pro naftu a 10,59 pro benzin. V Americe nafta moc nejezdí, tak mi ta spotřeba 9,7 celkem odpovídá.
Ano v Evropě to bude vycházet trochu jinak, ale je to report Americké firmy.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

To by mohlo být. Děkuji. Takže závěr je jasný - údaje uvedené v článku velmi pravděpodobně nebudou pro Evropu moc relevantní.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lynx »

mstitek píše:poslední Tesla Impact Report pro ty co to zajímá a nechodí se sem jenom pohádat: https://www.tesla.com/ns_videos/2021-te ... report.pdf
Otázkou tedy je, proč sem někdo tato pro Evropu v podstatě neplatná a velice zavádějící data vůbec uvádí a vytváří tím falešný dojem o problematice. Zatím to vedlo právě jen k tomu pohádání se.
Bylo by lepší držet se našich reálií, spotřeby aut běžné v ČR, českého energetického mixu atd. a nemíchat hrušky s jablkama. Tedy porovnávat údaje které je možné srovnávat.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Elektroauta mohou stát méně než spalovací. Japonci to slibují do 6 let
EV prices will meet ICE car prices in 2025. (3/2018)
Electric Cars Soon Will Cost Less Than Gasoline Autos, Research Shows (05/2017)
Within a decade, electric vehicles could be cheaper than gasoline vehicles. Then, watch out. (03/2016

a muj oblibeny:

Volkswagen: cenová parita elektromobilů a fosilních aut se blíží, bude to zlom (8/2019)

A ja dodam... ano dojde k tomu (uz k tomu dochazi). Protoze z trhu bez nahrady mizi levna auta.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady je hezké kontinentální srovnání cílů výroby a i z pohledu budoucnosti baterek: https://www.investors.com/news/ev-batte ... big-thing/ , které ale to je zase jiný článek v období 2023-2026 prozatím zdraží o asi 23% vzhledem na celkovou inflaci surovin.

Když Evropa, tak EU a když EU pak dozajista DE a sice v roce 2012 bylo v DE jen 4,5 tis. EV, v roce 2022 dle objednávek bude nad 600 tisíc. A to jen čistě elektromobilů, hybridy jsou ještě jinde.

menší graf:
Obrázek

U kombinace všeho se již v roce 2021 dosáhlo numero 1 mil. vozidel.

Cíl federální vlády je 15 mil. v roce 2030.
:idea:

Z hlediska značek a registrací dominují VW a Tesla. Pak až s odestupem Smart a Hyundai. Ačkoliv jsou na trhu i levnější modely do 50 tis. € ...

Výše eko- bonusu je možná do 9 tis. €.

Pokud se bavíme o jedničce na trhu, pak jen na model VW-Up je podáno na skoro 39 tis.c žádostí. A pokud se na to podíváme z administrativního členění, tak vyspělá část Severní Porýní - Vestfálsko zaevidovala již 170 tis. žádostí, tedy dominantní podíl má tady tato oblast.

A pak ještě ten detail a sice dobíjecí stanice a to k 19.5. a jejich zprovoznění dle let:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Jirka L »

Příspěvky s invektivy a osobními útoky byly přesunuty do koše. Téma na 5 dní zamykám a následně bych poprosil o slušnou diskuzi. Díky
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Elon Musk oznámil v pátek celkové zmražení veškerého náboru pro automobilku Tesla. Mj. se vyjádřil o velmi špatném pocitu v ekonomice. Dále řekl, že pokud to bude nutné, pak se dokonce zaměstnanost sníží. Po tomto vyjádření nastal pokles akcí o 8%. Tesla nyní zaměstnává do 100 tis. lidí. Po novém to může být časem o 10% méně. Jde zároveň o signál k chování zaměstnanců ve vztahu k práci atd. Musk již ale podobně strašil v roce 2018. Hlavně ale až po jeho výrocích možná širší řady lidí věnují pozornost mnoha problémům, které ve světě po roce 2020 jsou a které se reálně nejenže neřeší, ale válka v Evropě je ještě zhoršuje. Každý by čekal zázrak, ale namísto toho pokračuje prohlubování inflace a nedostatku všeho, čímž jsme na pokraji soběstačnosti všeho.

Fakta nepouští; USA je ve 40- roční inflaci a směruje do recese. EU je na tom rovněž velmi nepříznivě. Čína zaznamenala rozsáhlou blokádu všeho pro politiku Covid-19 v "0" a i zbytek světa je ve velké nejistotě, část již stojí na hraně hladomoru a část před otázkou za co zaplatí základní suroviny pro chod průmyslu. Tím se zcela narušuje dodavatelský řetězec průmyslových producentů, kteří jen v EU zdražují meziročně o skoro 38%. Prolínají se 3 energetické šoky: plynová, ropní a s elektrickou energii. To vše u geopolitické proměny světa a v obavách před rozšířením války s Ruskem, co by dál likvidovalo dosavadní fungování průmyslu a obchodu.

Ani dalším inovativním společnostem se nedaří; Netflix propustil 150 lidí v USA, Peloton zrušil 2,8 tis. pracovních míst. Platformy Meta, Uber a další taky oznamují, že snižují plány náboru pro letošní rok. To není dobrá informace sama o sobě, protože naznačuje mnoho.

Ovšem, co se týče klasické produkce vozidel, tak vzhledem k zaměření fóra jen uvedu, že 1.Q 2022 značil v Německu propad výroby proti 1.Q 2021 až 18%. Elektromobilům se daří nejlépe. Z hlediska značek a propadů: Opel -38%, VW -31% ... Elektromobil si dle dokumentu z 02/2022 nezaobstará většina evropské populace do 2030, ale polovina prodejů to být může. Rizikem pro tento vývoj (již tento vývoj je rizikem proti dosavadním dokumentům) je ekonomický šok, který celkově zabrání nákupu vozidel a pak jen pomalé oživení.

I automobilka Porsche, ale i Mercedes (a další) navzdory faktu preference drahších vozů neumí vyrábět dle plánů. Zdaleka nechybí jenom čipy. Dále naráží na nedostatky dodavatelů, kteří mají existenční problémy dodávat jen složitější díly do těch drahších modelů, s čímž se v roce 2021 nepočítalo. Zadrhává tak produkce ve stovkách firem ve střední Evropě ...

Tím je zásadně narušen celý automotive segment ... přičemž z mnoha důvodů auta reálně zdražují a prodlužuje se jejich dodání na trh. Tato situace se nemůže nejbližší měsíce zlepšit.

EU automotive segment se snaží zajistit transport a díly z JV Asie. Ovšem je to běh na 3 měsíce k dobru a problémem je zase stav kontejnerů a lodí. Nebo se samozřejmě staví závody na díly a součástky v rámci EU, ale jde o to, že ty závody tady kdysi jsou a dnes nejsou pro cenu práce. Tedy ve výsledku dojde ke zdražování, resp. se ceny na předcházející úrovně nemohou již vrátit. I proto se v základním schématu nejbližší 1-3 roky budou proti dosavadnímu období zvedat mzdy. (jak kde) Ale rozhodně pomaleji než bude růst inflace. Ta ale ve výsledku sníží hodnoty dluhů, ovšem kroky centrálních bank mohou vést k neschopnosti je splácet ... Takže nás čeká nejbližší roky skladba vysokých daní a snižujících se vládních výdajů (rozhodně se 2020+2021 nezopakuje v reální hodnotě peněz).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lynx »

Střední třída si elektroauto nekoupí, zbude na ni sdílení, říká expert z ČVUT

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/p ... omaci_imzv

Zajímavá je diskuze k článku. Mě se líbí tento příspěvek:

Jiří Schmidt 50345
Ještě se ovšem zapomnělo na variantu, že lidé vykopou politiky, kteří je chtějí připravit o mobilitu a nahradí je jinými. Dnes ještě spousta lidí doufá, že se něco do roku 2035 stane, že přijde levná zázračná baterie nebo se zvedne životní úroveň a budou si to moci dovolit, ale když se nic takového nestane a reálně bude hrozit ztráta mobility, tak bych za politiky, kteří to i tak budou chtít zpustit nedal ani korunu.

+85/−1 doporučit 4.6.2022 12:54

A tohle je dobré shrnutí článku:

Petr Pažout 10919
Článek šel výrazně zkrátit: Baterie s dlouhou životností zatím nemáme, čekáme na zázrak. Ty co máme jsou drahé, moc dlouho nevydrží a mnoho energie se do nich taky nevejde.

Elektrické auto jsou zatím díky bateriím pouze ztělesněním problémů. Výroba a pozdější likvidace baterií je velice energeticky náročná s výraznou ekologickou stopou. Už prosté nabíjení elektromobilu bude problém když 50% našich občanů bydlí v bytových domech, samostatnou kapitolou bude provoz elektromobilu ve firmě kde jsou auta sdílená mezi více zaměstnanců a to auto většinu dne jezdí nebude možné si zajet natankovat a po 5 minutách být zpět na silnici. Budovat si vlastní rychlonabíječky je otázka několika milionů za jeden stojan a ještě s nejistým výsledkem jestli mi energetici vůbec připojí nějaké 3-4 300 kW stojany do sítě.

+14/−1 doporučit 4.6.2022 13:22
ZBmaster
Příspěvky: 85
Registrován: 24.12.2019 22:20:21

Re: Elektromobilita

Příspěvek od ZBmaster »

Lynx píše:Střední třída si elektroauto nekoupí, zbude na ni sdílení, říká expert z ČVUT

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/p ... omaci_imzv

Zajímavá je diskuze k článku. Mě se líbí tento příspěvek:

Jiří Schmidt 50345
Ještě se ovšem zapomnělo na variantu, že lidé vykopou politiky, kteří je chtějí připravit o mobilitu a nahradí je jinými. Dnes ještě spousta lidí doufá, že se něco do roku 2035 stane, že přijde levná zázračná baterie nebo se zvedne životní úroveň a budou si to moci dovolit, ale když se nic takového nestane a reálně bude hrozit ztráta mobility, tak bych za politiky, kteří to i tak budou chtít zpustit nedal ani korunu.

+85/−1 doporučit 4.6.2022 12:54
O tom dost pochybuji.....volby... to už vůbec ne. Ta změna půjde pomalu, sem tam někdo už nebude mít na auto.. A pak proti čemu protestovat? Proti tomu, že si někdo nedovede vydělat na auto? To se mu ostatní co na auto mít budou akorád vysmějou.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Střední třída si elektroauto nekoupí, zbude na ni sdílení, říká expert z ČVUT
Mě začíná fascinovat, jak se pořád dokola mluví o sdílení aut, ale při tom, kdo to kde zkusil (a nejen na autech), tak od toho zase utekl.
Chápu to jako přípravu na "nucené sdílení", ke kterému dojdeme tak, že vlastnictví aut buď zakážeme a nebo uděláme tak ekonomicky nedosažitelné, že opravdu lidem nic jiného nezbyde.
Jen si pořád neumím představit, jak by to mělo fungovat - po městě to auto zase až tak moc nepotřebuju a dojet si jednou za čas nakoupit do nákupního centra by s tím asi šlo. Ale v okamžiku, kdy se má jednat např. o víkendové cesty či dovolenou mi to nějak uniká? To jako bude "pořadník" na auto na víkend, nebo jak? Jak chcete sdílet jedno auto mezi 5 uživateli? To na něj budete "mít nárok" 2x za 3 měsíce? Nebo jak?
Případně budete potřebovat v noci odvézt dítě na pohotovost a začnete shánět, kdo má zrovna ve 3 ráno klíče od sdíleného vozu?
matyyy
Příspěvky: 64
Registrován: 22.1.2014 17:41:53

Re: Elektromobilita

Příspěvek od matyyy »

MPMP píše:
Střední třída si elektroauto nekoupí, zbude na ni sdílení, říká expert z ČVUT
Mě začíná fascinovat, jak se pořád dokola mluví o sdílení aut, ale při tom, kdo to kde zkusil (a nejen na autech), tak od toho zase utekl.
Chápu to jako přípravu na "nucené sdílení", ke kterému dojdeme tak, že vlastnictví aut buď zakážeme a nebo uděláme tak ekonomicky nedosažitelné, že opravdu lidem nic jiného nezbyde.
Jen si pořád neumím představit, jak by to mělo fungovat - po městě to auto zase až tak moc nepotřebuju a dojet si jednou za čas nakoupit do nákupního centra by s tím asi šlo. Ale v okamžiku, kdy se má jednat např. o víkendové cesty či dovolenou mi to nějak uniká? To jako bude "pořadník" na auto na víkend, nebo jak? Jak chcete sdílet jedno auto mezi 5 uživateli? To na něj budete "mít nárok" 2x za 3 měsíce? Nebo jak?
Případně budete potřebovat v noci odvézt dítě na pohotovost a začnete shánět, kdo má zrovna ve 3 ráno klíče od sdíleného vozu?
Sdílené auto na víkend vyřeší trh. Vzhledem k velké poptávce a že se aktuálně platí od minuty využití auta, bude v pátek odpoledne, v sobotu dopolednece a v neděli odpoledne cena taková, aby byl správný počet zájemců. Reálně tedy víkendové výlety leda MHD a místa kam se nedá dostat MHD, nebo nezačnou nabízet vlastní dopravu od MHD prostě zaniknou, co se týče turistického ruchu(případně budou muset umět přežít s menším počtem návštěvníků třeba o 90%).
Místo toho aby člověk jezdil do nákupáku bude se objednávat ve službách, co přivezou domů (košík,...) nebo na nejbližší pobočku (Jednota). I blbý vesnický obchod dneska umí po domluvě přivést, cokoliv z Makra do druhého dne.
Díte na pohotovst odveze záchranka. Nebo taxík pokud si ho bude rodič moci dovolit.

Co vidím, jako problém bude venkov, kde dost lidí dojiždí za prací. A pak lidi pracující o víkendu nebo na noční směně. Ikdyž tohle se možná vyřeší tak, že pokud bude chtít firma nějaké zaměstanace bude muset začít organizovat vlastní dopravu.

A jak to vypadá, když se masivně lidi přesunou do MHD je teď vidět v Německu.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Fajn, výlety "jen za krásou" budiž, ale to znamená, že od sebe hodláte natvrdo ODŘÍZNOUT celé generace. Za rodiči se už nepodíváte (to já osobně mohu jen o víkendu), za vnoučaty se opět nepodíváte (zas to jde jen o víkendu) a oni za vámi taky už nikdy nepřijedou (cestoval jste někdy s malými dětmi MHD?). A při tom kontakt právě s malými dětmi je to, co člověka "nabíjí" do dalšího života a častý kontakt s vnoučaty ho smiřuje s tím, že tady už asi dlouho nebude. Bez tohoto častého osobního (nikoli sociálně-síťového) kontaktu bude na světě velmi (ale opravdu VELMI) smutno.
A obchodníci se vám také poděkují. Vy nevíte, jak často a promyšleně se mění obsazenost prodejní plochy, aby si lidé koupili i to, co nepotřebují? A vy jim tu říkáte, že nákupní centra zrušíme, protože nakupovat budeme ve službách.
Ano, chápu, že jsou lidé, které fyzické nakupování nebaví a nikdo je k tomu jistě nebude nutit, ale proč ho "administrativně" znemožňovat těm, kterým vyhovuje? Mimochodem, taky jsem kdysi chodil "do krámu" jen z donucení a světe div se, s postupujícím věkem si radši vyberu na místě, než kupovat "zajíce v pytli" přes internet - ale to nic, to může být jen moje "úchylka".

Mám takový dojem, že toto je vize budoucnosti mladého člověka, který dnes žije sám, vystačí si s virtuálními kontaklty přes mobil a nerad fyzicky nakupuje. Ano, tomu bude ještě pár let takový model vyhovovat. A až se tento styl (ne)žití prosadí a on sám zestárne, zjistí, že takový život stojí ale fakt za h...o (sorry).

Ještě dodatek: i ty výlety "jen tak" půjdou (i podle té Vaší vize) "do kopru", takže se bude žít "doma na p*deli" a čučet se bude maximálně z okna nebo do mobilu. Děkuji nechci. Vy asi nechodíte do přírody, co?
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“