Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Problém s čipy řeší Bosch (a už je to hodně blízko).
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
Trochu bych to rozvedl. Bosch už má problém "vyřešen", protože začal řešit už před dvěma roky. Ještě před covidem a před problémy s ním spojenými. Vedení firmy očekává, že problémy s čipy se protáhnou dále až do roku 2022. Zřejmě proto, že Evropa se podle statistik podílí na celosvětové produkci polovodičů zhruba z necelých 10%. Na straně poptávky je to cca 20%.
Re: Elektromobilita
Automobilový průmysl vůbec nepotřebuje 'moderní' polovodiče, a proto těch fabrik, které se tím zabývají je tak málo. Běžní výrobci stále modernizují technologii a 'staré čipy na nich již nejsou schopni vyrábět. Bosch řešil dodávky čipů pro výrobu vlastních domácích spotřebičů a proto má nyní náskok (technologicky jsou na obdobné úrovni takže zahájit výrobu pro automobilky není otázkou let, ale měsíců).
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
Premiér mění názor i několikrát za den. Proto chápu pocit křivdy, když se očekává, že přispívatel obhájí své několik týdnů staré názory.krtek700 píše:...rozjíždět offtopic znovu po dvou měsících od posledního příspěvku je zbytečné (Ano theo, zase klasicky vytahuješ několik měsíců starý příspěvěk).
Re: Elektromobilita
https://archiv.hn.cz/c1-66991290-nejpro ... e-zebricky
To jsem zvědav, jak to bude vypadat za rok, kdy jim už pojedou továrny v Berlíně a Texasu a k tomu ještě z Fremontu budou zas do Evropy dodávat S a X...
To jsem zvědav, jak to bude vypadat za rok, kdy jim už pojedou továrny v Berlíně a Texasu a k tomu ještě z Fremontu budou zas do Evropy dodávat S a X...
Re: Elektromobilita
No, hlavne nebudou dodavat jednou za tri mesice, takze nebudou tyhle periodicky se opakujici "spicky", pri ktere se vzdycky najde nekdo, kdo si na tom zacne placat jatra. A kdyz nekdo vytahne prodeje v mezidobi, pro zmenu to "nepla".
Re: Elektromobilita
Tak tyhle statistiky jsou zatím znehodnoceny tím že to Tesla dodává nárazově, takže se to občas vyšvihne někde do čela. S nástupem Giga Berlín se to změní a převládne v Evropě Y. Otázka, jak rychle najedou na výrobu, ale těch plánovaných 500 000 za rok je asi 41 tisíc za měsíc. Takže i poloviční kapacita by stačila na první místo.
Jinak docela překvápko Enyaq.
Theo: Jo tak po tvém vysvětlení už to všechno dává smysl. Může za to Babiš! Nebo jsem to špatně pochopil a ty nás tady mistruješ z obhajování našich starých názorů? Asi bych neměl žádný problém, kdyby jsi ten stejný příspěvek napsal ve chvíli, kdy se to tady řešilo a ne dva měsíce poté. Říká se tomu aktuálnost. I kdyby byly tvé úmysly čisté a chtěl jsi to Lynxovi osvětlit, tak dva měsíce poté je to trochu s křížkem po funuse (nebyl to příspěvek o nějakých nových informacích), protože svůj podle tebe "špatný" názor už případně rozšířil a už ho to asi moc zajímat nebude. Zejména pokrytecké jsou tyhle příspěvky od člověka, co je schopný ostatní uživatele kritizovat za to, že se k něčemu nevyjádřili třeba 2 dny.
Jinak docela překvápko Enyaq.
Theo: Jo tak po tvém vysvětlení už to všechno dává smysl. Může za to Babiš! Nebo jsem to špatně pochopil a ty nás tady mistruješ z obhajování našich starých názorů? Asi bych neměl žádný problém, kdyby jsi ten stejný příspěvek napsal ve chvíli, kdy se to tady řešilo a ne dva měsíce poté. Říká se tomu aktuálnost. I kdyby byly tvé úmysly čisté a chtěl jsi to Lynxovi osvětlit, tak dva měsíce poté je to trochu s křížkem po funuse (nebyl to příspěvek o nějakých nových informacích), protože svůj podle tebe "špatný" názor už případně rozšířil a už ho to asi moc zajímat nebude. Zejména pokrytecké jsou tyhle příspěvky od člověka, co je schopný ostatní uživatele kritizovat za to, že se k něčemu nevyjádřili třeba 2 dny.
Re: Elektromobilita
Dalsi veci je, ze ostatni padaji. Dilem vlastni vinou (holt si automobilky zvykly chovat se ke svym dodavatelum jako idioti), dilem vinou legislativniho tlaku. Kdyz budu neco dlouhodobe rezat, tezko se muzu divit, ze to padne.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
Obhajovat se chováním politika, nebo jakože budeme brát TL jako premiéra Babiše?theodor less píše:Premiér mění názor i několikrát za den. Proto chápu pocit křivdy, když se očekává, že přispívatel obhájí své několik týdnů staré názory.krtek700 píše:...rozjíždět offtopic znovu po dvou měsících od posledního příspěvku je zbytečné (Ano theo, zase klasicky vytahuješ několik měsíců starý příspěvěk).
Vymlouvat se na jiné, obhajovat se jinýma na fóru? Co tak stát za svým vlastním názorem? To ne? A pravidelně vytahovat staré příspěvky? Hodno trolla? Nebo ne. Ale u TL norma. Proč asi.
To je sice taky možná realita, ale důvěra ve společnost Tesla dosahuje maxim a ty továrny po světě asi budou o tom, že se bude vyrábět víc a víc. A postupně i meziročně prodávat, obzvláště když vzniká infrastruktura pro to potřebná za miliardy a miliardy a snižuje se podpora pro dosavadní pohony nemluvě o pumpování technických vychytávek jako základní balíky, čímž se zvyšuje jejich obstarávací cena. Je to promyšleno. Už jsem tady psal o tom, že ve VINCI máme i velké stavební stroje na e- pohon? A víte kdo si ty stroje objednává? Zas jen ty společnosti, které chtějí jako developeři již od výstavby dosáhnout minimální emise a mají díky tomu úvěry pro výstavbu. Tohle již nelze zastavit ... a ty statistiky začínají přesně takhle částkově, ale budou nabírat na síle. I když ještě dnes a další dekádu budou převládat klasické pohony, což je taky normální.jozka píše:No, hlavne nebudou dodavat jednou za tri mesice, takze nebudou tyhle periodicky se opakujici "spicky", pri ktere se vzdycky najde nekdo, kdo si na tom zacne placat jatra. A kdyz nekdo vytahne prodeje v mezidobi, pro zmenu to "nepla".
Re: Elektromobilita
Diaľničiar máte to někde na webu, co to je za e-stroje? To jsou i velké, nebo menší bagříky atd? A jsou na kabel, nebo mají baterky.
K tomu měsíčnímu úspěchu. Stalo se vůbec někdy, že by "vyhrálo" takhle drahé auto, které se ještě navíc nevyrábí na kontinentu a dováží se z Číny/USA?
K tomu měsíčnímu úspěchu. Stalo se vůbec někdy, že by "vyhrálo" takhle drahé auto, které se ještě navíc nevyrábí na kontinentu a dováží se z Číny/USA?
Re: Elektromobilita
Ano, vzdyt to pisu. Neobjednavate to proto, ze by to bylo vykonnejsi nebo levnejsi. Objednavate to, protoze vam na jinak banka nepujci. A ta banka to taky nedela pro vetsi vydelek, ale proto, ze i na ni je tlak ze strany statu, lobbistu a aktivistu.Zas jen ty společnosti, které chtějí jako developeři již od výstavby dosáhnout minimální emise a mají díky tomu úvěry pro výstavbu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
jen po kousku něco, protože pospíchám učiním menší průřez koncernem:Diaľničiar máte to někde na webu, co to je za e-stroje? To jsou i velké, nebo menší bagříky atd? A jsou na kabel, nebo mají baterky.
e-stavební stroje:
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 122020.htm
e-žlutá vozidla budou jako výhradně nasazená na obchvat Štrasburku:
https://www.youtube.com/watch?v=o4VSQoyqINg
e-žlutá vozidla i s dobíječkou pro "civilní" e-auta:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 99#p233499
mimo koncern se snaží VOLVO: https://www.youtube.com/watch?v=adGhziP6cqE
a tady pak Eurovia: https://www.theconstructionindex.co.uk/ ... -excavator
samozřejmě, že proti tomu stojí tisíce ks strojů a vozidel s klasickým pohonem
Hezké, jak to lze vyňat z toho základu: základem je, že si to žádá trh. Za dalších 20 let neuspějete, když nebudete mít to, co se bude požadovat. Může být vozítko tata a další supr levná vozítka, ale tady v tomto prostoru je to nic platné. Budete moct mít klasické stroje, když vás stát skrtne z tendru, protože bude požadovat nějaké reference, tedy zkušenosti s těmato strojama, bude žádat vaše firemní emise na nějaké úrovni a bude žádat, aby to pro stát bylo realizováno v těchto mantinelech, jináč na to nedostane peníze. (z EU ani z bank, které jdou v závěrsu za tím)Ano, vzdyt to pisu. Neobjednavate to proto, ze by to bylo vykonnejsi nebo levnejsi. Objednavate to, protoze vam na jinak banka nepujci. A ta banka to taky nedela pro vetsi vydelek, ale proto, ze i na ni je tlak ze strany statu, lobbistu a aktivistu.
Ty banky nejsou ztrátové. Jakkoliv jsou tedy "nucené".
Re: Elektromobilita
Jen drobná poznámka. Banky to tlačí a firmy, na které ta změna dopadne, nemají jinou možnost. A proč to banky tlačí? Protože to po nich politici/aktivisti/lobisti/... chtějí a je samé to nestojí ani cent (nebo halíř, jak chcete). Banky půjčují peníze a ty jsou stále stejné.
Re: Elektromobilita
Pokud trhem minite politiky a podobnou havet, pak ano. Ale to uz se dostavame do oblasti ptydepe a newspeaku.základem je, že si to žádá trh
Re: Elektromobilita
Forum Elektromobilita 2021: "Zatímco ještě před lety se v souvislosti s bezemisní dopravou objevovaly otázky proč, dnes už experty zajímá spíš jak."
To se experti v CR probudili docela pozde ...
https://auto.hn.cz/c1-66988200-uz-se-to ... co-ji-ceka (zajimay je jen titulek a uvodni veta, reportaz z fora bude az ve specialni priloze HN)
To se experti v CR probudili docela pozde ...
https://auto.hn.cz/c1-66988200-uz-se-to ... co-ji-ceka (zajimay je jen titulek a uvodni veta, reportaz z fora bude az ve specialni priloze HN)
Re: Elektromobilita
Mozna uz to tady bylo zmineno, ale dobre veci je dobre pripominat:
Pokud si chcete precist nazory na Teslu v cestine a specifika pouzivani Tesly v CR tak Katy Sramkova, alias Lady s Teslou pise pekne a libi se mi, ze rika jak pozitiva tak negativa. Jeji nazory navic dost koreluji s temi, ktere zaznamenavam od jinych majitelu.
https://www.elonx.cz/author/katy-sramkova/
Je to dost v kontrastu s lidmi ze Skoda auto, kteri "vyfasovali" Enyaq a nadavaji na nej, na elektromobilitu i na koncern a jeho pristup.
Pokud si chcete precist nazory na Teslu v cestine a specifika pouzivani Tesly v CR tak Katy Sramkova, alias Lady s Teslou pise pekne a libi se mi, ze rika jak pozitiva tak negativa. Jeji nazory navic dost koreluji s temi, ktere zaznamenavam od jinych majitelu.
https://www.elonx.cz/author/katy-sramkova/
Je to dost v kontrastu s lidmi ze Skoda auto, kteri "vyfasovali" Enyaq a nadavaji na nej, na elektromobilitu i na koncern a jeho pristup.
Re: Elektromobilita
Analýza vývoje cen baterií za posledních 30 let: https://ourworldindata.org/battery-price-decline
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
Pokud si politiku pletete i s průmyslovýma koncernama tak ano. Politika jen kopíruje veřejný a i ten i firemní tlak, i když tady zaznívají i negativa. Je na čase si to uvědomit a následující dekády to akceptovat, protože to stejně jiné (než je dnes) nezůstane.Pokud trhem minite politiky a podobnou havet, pak ano. Ale to uz se dostavame do oblasti ptydepe a newspeaku.
Re: Elektromobilita
Dialniciar 1950:
Ano, s kolektivizaci venkova je potreba se pro nasledujici dekady smirit. Je to proste hotova vec.
Moje poznamka:
Ano a taky vime kam to vedlo, tohle je uplne stejne. Muzete sice ve svem newspeaku prohlasovat cervenou za modrou a obracene, ale to je asi tak vse. Blby je, ze si dusledky vyzereme vsichni, tedy i my, kteri z nich neprofitujeme.
Ano, s kolektivizaci venkova je potreba se pro nasledujici dekady smirit. Je to proste hotova vec.
Moje poznamka:
Ano a taky vime kam to vedlo, tohle je uplne stejne. Muzete sice ve svem newspeaku prohlasovat cervenou za modrou a obracene, ale to je asi tak vse. Blby je, ze si dusledky vyzereme vsichni, tedy i my, kteri z nich neprofitujeme.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita
Nejvíc si to vyžerou, ostatně jako vždy v minulosti, právě ti, kteří z toho neprofitují nebo jen minimálně, respektive nepoměrně ke ztrátám.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
Já nepotřebuju nic obracet. Svět se rozhodl, že se sníží emise a škodliviny. Je tak? Bez toho, že se odebere ropa, uhlí a nakonec omezí i plyn to nepůjde. Nebude to hned, ale během 30 max 40 let to první a druhé bude. A tomu se přizpůsobí všechno a všichni. Omezení se dotkne všech, bohatí to udělají snadněji s procítěním toho jak se jich to dotkne, ale dotkne. Profitovat z toho bude hodně lidí.
Osobně nevím teď co srovnáváte. Vy jako považujete stávající situaci na trhu práce od latinské ameriky přes EU po Čínu za období diamantů a jakože v roce 2060 tady bude něco mnohem horší, než je dnes? To jste na omylu. Lidi budou muset chodit do práce, resp. rozhodně budou mít co jíst a kde spát. Ale nebude již možno, aby dnešních 8 miliard lidí žilo tak jak žilo doposud a v budoucnosti by tak žilo dalších pár mld. navíc. Nic víc ani míň. Takže jestli si myslíte, že dnes mají profit lidi z toho, že všichni všude dělají co dělají a žijí jak žijí a jakože tohle se utne, tak to je někde chyba. Profit zůstane tam, kde byl dodnes. (akorát něco se ukončí a jiné vznikne, protože se tomu otevře prostor)
Je faktem, že člověk v pravěku by se dnes podivil a možná taky označil dnešní svět za čistou katastrofu. Srovnávat to s procesem kolektivizace a znárodnění je nemístné, ale váš názor vám neberu. Patrně to vidíte černě i ve vztahu k vašemu životu nebo životem dětí atd. ... rozhodně to změna bude.
Pokud by ČR byla tech- zemí, tak by nebylo o čem, protože tohle profitovat rozhodně bude. Inovace a technologie. Starý průmysl postupně zanikne. Možná, že v době páry se taky divně koukalo na spalovací motory. Poznání došlo tam, že ani spalovací motor není tím, co tady kdo má chtít. Kdo tuto transformaci nezvládne v postupných dekádách, psal jsem to ve všeob. tématu, tak zanikne. Možná i celá řada dnes velkých firem. Bohužel ...
Osobně nevím teď co srovnáváte. Vy jako považujete stávající situaci na trhu práce od latinské ameriky přes EU po Čínu za období diamantů a jakože v roce 2060 tady bude něco mnohem horší, než je dnes? To jste na omylu. Lidi budou muset chodit do práce, resp. rozhodně budou mít co jíst a kde spát. Ale nebude již možno, aby dnešních 8 miliard lidí žilo tak jak žilo doposud a v budoucnosti by tak žilo dalších pár mld. navíc. Nic víc ani míň. Takže jestli si myslíte, že dnes mají profit lidi z toho, že všichni všude dělají co dělají a žijí jak žijí a jakože tohle se utne, tak to je někde chyba. Profit zůstane tam, kde byl dodnes. (akorát něco se ukončí a jiné vznikne, protože se tomu otevře prostor)
Je faktem, že člověk v pravěku by se dnes podivil a možná taky označil dnešní svět za čistou katastrofu. Srovnávat to s procesem kolektivizace a znárodnění je nemístné, ale váš názor vám neberu. Patrně to vidíte černě i ve vztahu k vašemu životu nebo životem dětí atd. ... rozhodně to změna bude.
Pokud by ČR byla tech- zemí, tak by nebylo o čem, protože tohle profitovat rozhodně bude. Inovace a technologie. Starý průmysl postupně zanikne. Možná, že v době páry se taky divně koukalo na spalovací motory. Poznání došlo tam, že ani spalovací motor není tím, co tady kdo má chtít. Kdo tuto transformaci nezvládne v postupných dekádách, psal jsem to ve všeob. tématu, tak zanikne. Možná i celá řada dnes velkých firem. Bohužel ...
Re: Elektromobilita
Jako obvykle... svet se rozhodl... porad dokola stejne ptydepe. Jak ze se rikalo driv? Ze lid buduje socialismus a lidi na se.ou?
Nejste originalni. Tohle vsechno uz tu bylo, jen se to jmenovalo jinak. Jen ty konce budou stejne.
Nejste originalni. Tohle vsechno uz tu bylo, jen se to jmenovalo jinak. Jen ty konce budou stejne.
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita
Ale je to tak a nic s tím neuděláme. Cesta je se přizpůsobit a vytřískat z budoucích změn co nejvíc.
Kdo bude koukat do minulosti a stát namístě, nic nezíská.
Svět není neměnný.
Podobně jako u silnic a dálnic, než sto let blokovat něco co stejně jednou vznikne, je lepší využít možností získat ze stavby co nejvíc (odvedení dopravy, protihluková opatření, atd).
Kdo bude koukat do minulosti a stát namístě, nic nezíská.
Svět není neměnný.
Podobně jako u silnic a dálnic, než sto let blokovat něco co stejně jednou vznikne, je lepší využít možností získat ze stavby co nejvíc (odvedení dopravy, protihluková opatření, atd).
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
Trošku jsi to popletl. Aktivisti tlačí na politiky, politici přijmou legislativu, legislativa tlačí na firmy. Banka půjčí firmám jen na projekty, které jsou životaschopné. Životaschopný projekt je ten, který se umí vypořádat se všemi nástrahami, tedy i se "zelenou" legislativou.MPMP píše: Banky to tlačí a firmy, na které ta změna dopadne, nemají jinou možnost. A proč to banky tlačí? Protože to po nich politici/aktivisti/lobisti/... chtějí a je samé to nestojí ani cent (nebo halíř, jak chcete).
Neslyšel jsem o aktivistovi, který by tlačil na komerční banku a ani o bance, která by naslouchala aktivistům. Lidii v těch bankách se zabývají penězi, nikoli ideologiemi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
Já ale nemusím být předse originální. Vy za každou cenu možná chcete, abych byl, ale nevím proč. Ovšem zrovna tak vy dokola opakujete to stejné a přitom jste stále neuvedl nic, co by předurčovalo, že to bude jen mnohem horší a nic konkrétně horší jste nedovedl uvést. Nerad změnu, ale s tím já nic nenadělám. Já na rozdíl od vás tu změnu dovedl akceptovat a společně s dalšíma přenášet do praxe tak, aby byla zachována existence toho v čem jsem byl aktivní po dlouhou dobu. Namísto toho, abych proti vývoji a predikcím vedl nekonečnou válku, která stejně nemá cenu a vede jen k frustraci ze situace. Vy si budujte co jen chcete a říkejte tomu jak jen chcete. To na věci nic nezmění. A o tom to je, o ničem jiném to není. (o životě a jak ho žít atd.) Já vám nediktuju jak ho máte žít. To si určuje každý sám. (takže klidně na něj (na ty změny nebo na ty co ty změny zavádějí) se*te a bude to ve vašem duchu; ale bude to pořád dokola, protože pořád dokola je 2+2 jen 4 a ne něco jiného, ačkoliv se tam lze dopracovat i postupností)jozka píše:Jako obvykle... svet se rozhodl... porad dokola stejne ptydepe. Jak ze se rikalo driv? Ze lid buduje socialismus a lidi na se.ou?
Nejste originalni. Tohle vsechno uz tu bylo, jen se to jmenovalo jinak. Jen ty konce budou stejne.
kyk píše:Ale je to tak a nic s tím neuděláme. Cesta je se přizpůsobit a vytřískat z budoucích změn co nejvíc.
Kdo bude koukat do minulosti a stát namístě, nic nezíská.
Svět není neměnný.
Podobně jako u silnic a dálnic, než sto let blokovat něco co stejně jednou vznikne, je lepší využít možností získat ze stavby co nejvíc (odvedení dopravy, protihluková opatření, atd).