Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Nejlepší je, že si v podstatě tím příspěvkem sám odporuje. Nechce totiž vidět, že elektroauta a spaloauta byly na stejné startovní čáře. V počátku to bylo spíše pro baterie, ale tam se ukázalo, že nedochází téměř k žádným zlepšením, na rozdíl od spalovacího motoru.
Dále si dost lidí neuvědomuje, že přechod od hypomobility k automobilitě trval kolem 70 let (80 léta 18 století až 50 léta 20 století). Ještě v průběhu 2 světové války byla velká část dopravy realizována pomocí koní a po skončení války to nebylo o moc lepší.
Dále si dost lidí neuvědomuje, že přechod od hypomobility k automobilitě trval kolem 70 let (80 léta 18 století až 50 léta 20 století). Ještě v průběhu 2 světové války byla velká část dopravy realizována pomocí koní a po skončení války to nebylo o moc lepší.
Re: Elektromobilita
V Číně budou vědět, na kolik máte dobyté auto:
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2666 ... M6re23zkQk
Se sledováním samozřejmě nesouhlasím, nicméně v tomto případě budou vědět kolik je potřeba na dobytí baterie a není problém synchronizovat spínání elektroměrových hodin, tak aby ráno měla auta dobyto a přitom to nezatížilo síť.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2666 ... M6re23zkQk
Se sledováním samozřejmě nesouhlasím, nicméně v tomto případě budou vědět kolik je potřeba na dobytí baterie a není problém synchronizovat spínání elektroměrových hodin, tak aby ráno měla auta dobyto a přitom to nezatížilo síť.
Re: Elektromobilita
Ježiši, člověče - snad raději dobito, přece tu baterii nechce dobývat.
https://www.pravopisne.cz/2016/08/dobyt-x-dobit/
https://www.pravopisne.cz/2016/08/dobyt-x-dobit/
Re: Elektromobilita
Spatruji jisty rozdil mezi odstranenim kone a jeho nahrazenim podivnym technickym bazmekem ve srovnani s nahrazenim spalovaciho motoru motorem elektrickym.
Re: Elektromobilita
z hlediska státu ano
za koně se neplatí silniční daň a tankuje v příkopu u silnice
s elektroauty je to zatím podobné
za koně se neplatí silniční daň a tankuje v příkopu u silnice
s elektroauty je to zatím podobné
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Geo, Sosa, jozka: Lidi, to byla metafora, která nechtěla stavět na roveň tyto dva jevy, ale ukázat, že pokrok není vždy jako pokrok vnímán většinou současníků. A také že o tom, co pokrok je a není, lze těžko rozhodnout bez většího odstupu, byť někteří mají o všem jasno hned. Ono něco, co všichni vnímají jako pokrok neboli krok dopředu, se časem ukáže jako krok stranou, nebo zpátky. Za padesát let se budou lidi divit, v čem jsme to dobrovolně mohli jezdit, stejně jako my se divíme (dusíme) dnes, když náhodou narazíme na dvojtakt. A našim vnukům bude celkem jedno, že ta transformace proběhla pod tlakem zákonů a že ji museli zaplatit automobilky. A ty dotace (aby bylo jasno, nesouhlasím s nimi), to bude nakonec, alespoň u nás, pár drobných, zlomek toho, co např. stojí účet za solární podvod z let 2009-2010, či dotace na jiné nesmysly.Geo píše:Spatruji jisty rozdil mezi odstranenim kone a jeho nahrazenim podivnym technickym bazmekem ve srovnani s nahrazenim spalovaciho motoru motorem elektrickym.
Re: Elektromobilita
O tom, co je pokrok rozhoduji lide, tim ze danou vec zacnou vyuzivat. Nikoli ustredni vybor, jakkoliv komise nebo rada starsich. A mimochodem, automobilky nic nezaplati, zaplati (a uz plati) koncovy spotrebitel, stejne, jako v solarnim byznysu.
Fakt si odpocinte, srovnejte si myslenky a zkuste to znovu a lepe.
Fakt si odpocinte, srovnejte si myslenky a zkuste to znovu a lepe.
Re: Elektromobilita
Kolega mi poslal. V zimě super, lepší než ostatní 4x4, protože elektronika tomu pomůže. Ještě by mohli udělat vyhřívání kapoty
- Přílohy
-
- 47235872_336234247176556_3613363918929395712_n2.jpg (150.54 KiB) Zobrazeno 4434 x
Re: Elektromobilita
Onen ústřední výbor či komise nenařídily, co má kdo vyrábět, pouze tlačí automobilky, aby omezovaly externality, za které dosud nenesou odpovědnost ani účet. V těchto případech je zásah seshora nutný, protože každý „kapitalista“ se snaží maximalizovat zisk bez zohlednění externalit. Přijde Vám špatné, že stát zatlačil v 90. letech na elektrárny, aby se snížily emise (ponechávám stranou, jak to bylo uděláno), byť to stálo a stojí spousta peněz a snížil se tím výkon? Přijde Vám špatné, že byl seshora zakázán DDT, nebo třeba azbest?jozka píše:O tom, co je pokrok rozhoduji lide, tim ze danou vec zacnou vyuzivat. Nikoli ustredni vybor, jakkoliv komise nebo rada starsich. A mimochodem, automobilky nic nezaplati, zaplati (a uz plati) koncovy spotrebitel, stejne, jako v solarnim byznysu.
Fakt si odpocinte, srovnejte si myslenky a zkuste to znovu a lepe.
Ani lidi nenutí nikdo elektroauto pořizovat, mohou dál kupovat spalováky, nicméně pravděpodobně stejně časem zjistí, že ekonomicky výhodnější je pro ně EA. Ano, dojde k výpadku spotřební daně. Ale to je problém státu, a rezervy tu jsou, nebojte: Za rok 2017 bylo jen na dani na OZE (především na krytí soláru) odvedeno státu přes 43 mld. Až solární podvod 2029–2030 dojede, značná část těchto kapacit budou „volných“ (se zlevňováním OZE budou dotace klesat i na ostatní typy zelených energií). Dnes se vybere na spotřební dani za pohonné hmoty cca 90 mld, když od toho odečteme NA, které budou zpoplatněny výkonově, zbývá nějakých 60 mld. Takže zas taková hrůza to nebude, zvláště máme-li na to 30–40 let.
Nicméně koukám, že nastupují osobní invektivy, asi nejvyšší čas s diskusí skončit….
Re: Elektromobilita
Ono je fajn si taky připomenout, že spousta převratných změn v mnoha oborech (hodně typická je v tomhle třeba medicína) přišla díky jisté "intervenci shora" minimálně v podobě financování "neperspektivního" vývoje, který by soukromé společnosti nezaplatily nebo nějakých subvencí, takže tohle fakt není žádná výjimka. Dělá se to naprosto běžně, akorát si to u spousty věcí neuvědomujeme. Já sám nemám kapacity ani zkušenost, abych mohl soudit co se kdy může prosadit, takže se nebudu přiklánět na žádnou stranu v dohadování o tom, co je výhodnější, ale ať už se nám to líbí nebo ne, tak je evidentní že se nějaké zásadní změny postupně dočkáme.
Re: Elektromobilita
Osobni invektivy vypadaji jinak, ja vas upozornuji na zasadni logicke lapsy ve vasi argumentaci (definice pokoku, "automobilky zaplati", srovnani s nahrazenim koni). Ted pridavate dalsi. Uz v prvni vete si protirecite. A taky mi pry nikdo nebrani koupit spalovak. Ja vam odpovim primerem z nasi relativne nedavne minulosti. Ani soukromym rolnikum nebylo v 50.letech zakazano hospodarit. Jen jim predepisovali cim dal vetsi povinne odvody, takze mnozi z nich "sami a radi" ocenili vyhody druzstev... S EA je to uplne to same. A co se omezovani externalit tyce... to je typicky vypocet pomoci Pisvejcovy konstanty. Co chci, to dostanu...
Re: Elektromobilita
Redispero: Kdyby dneska nekdo namontoval do auta podivnou vec co blika, kvika divne vibruje a zere travu, tak bych to za pokrok povazoval. Povazoval bych to za pokrok, i kdyby to melo polovicni rychlost a bylo schopny dojet akorat do mistni putyky.
Co ale za pokrok nepovazuju je to, ze nekdo skrizi dve vice nez stolety technologie. Auto a elektromotor (vcetne baterii) a zacne to vydavat za pokrok. Prave to stari tech technologii snizuje nadeji na nejake prevratne zlepseni, ktere by bylo potreba.
Co ale za pokrok nepovazuju je to, ze nekdo skrizi dve vice nez stolety technologie. Auto a elektromotor (vcetne baterii) a zacne to vydavat za pokrok. Prave to stari tech technologii snizuje nadeji na nejake prevratne zlepseni, ktere by bylo potreba.
Re: Elektromobilita
Tak tady zásadně nesouhlasím. Dnešní elektromobily jsou s těmi starými stejné asi jako Trabant a dnešní spalovací motor.
Je třeba si uvědomit, že mezi baterii a koly není jako před mnoha lety nějaký spínač, odpor, nebo hloupá elektronika. Právě v oblasti řízení, regulace, polovodičů, sakra projeďte si tu Teslu ! To se zvláště teď v zimě u verze 4x4 nedá vůbec srovnávat s klasickým autem. To je jako srovnávat ABS a ESP s nohou řidiče. Prostě ta elektronika dokáže naprosto přesně dávkovat přesné množství energie v přesný čas na konkrétní kolo. Je to nějako jak u Citroenu odpružení Hydractive. Z hlediska komfortu jízdy je to úplně jinde, než spalovací auto.
Byla by třeba zajímavá disciplína 0 - 100 v oblouku. Tedy start v zatáčce. Díky elektronice dokáže Tesla neskutečně zrychlovat i v zatáčce. Klasický diferencial to nemá šanci vyřešit. Přichází doba kdy se mechanika pošle k čertu a začne doba elektrická. Stejně tak jako nikdo nevěřil, že Musk dokáže s raketou přistát zpátky, nebo že budou existovat drony do každé rodiny. Prostě najednou boom a velký pokrok.
To že máme problém energii ukládat, rozvádět a není dost elektráren je druhý pohled, ale ty auta jsou fakt o kus jinde.
Je třeba si uvědomit, že mezi baterii a koly není jako před mnoha lety nějaký spínač, odpor, nebo hloupá elektronika. Právě v oblasti řízení, regulace, polovodičů, sakra projeďte si tu Teslu ! To se zvláště teď v zimě u verze 4x4 nedá vůbec srovnávat s klasickým autem. To je jako srovnávat ABS a ESP s nohou řidiče. Prostě ta elektronika dokáže naprosto přesně dávkovat přesné množství energie v přesný čas na konkrétní kolo. Je to nějako jak u Citroenu odpružení Hydractive. Z hlediska komfortu jízdy je to úplně jinde, než spalovací auto.
Byla by třeba zajímavá disciplína 0 - 100 v oblouku. Tedy start v zatáčce. Díky elektronice dokáže Tesla neskutečně zrychlovat i v zatáčce. Klasický diferencial to nemá šanci vyřešit. Přichází doba kdy se mechanika pošle k čertu a začne doba elektrická. Stejně tak jako nikdo nevěřil, že Musk dokáže s raketou přistát zpátky, nebo že budou existovat drony do každé rodiny. Prostě najednou boom a velký pokrok.
To že máme problém energii ukládat, rozvádět a není dost elektráren je druhý pohled, ale ty auta jsou fakt o kus jinde.
Re: Elektromobilita
Mimochodem, s tema zatackama opatrne, ona ta vaha baterek neco znamena, zeptejte se Hammonda
Ja myslim, ze malokdo zpochybnuje vyspelost technologie. Certovo kopytko je jinde. V principech a zpusobech prosazovani. Ve zpusobu, jak dojit k optimalnimu reseni. A v tom ideologickem balastu kolem.
Ja myslim, ze malokdo zpochybnuje vyspelost technologie. Certovo kopytko je jinde. V principech a zpusobech prosazovani. Ve zpusobu, jak dojit k optimalnimu reseni. A v tom ideologickem balastu kolem.
Re: Elektromobilita
Tak to je jasný. Drží to jak přibitý (nízké těžiště), ale jak se to utrhne tak to budou sáňky.
Re: Elektromobilita
Proč si někteří libertariáni tak rádi ser..., pardon, protiřečí?
Kde je to vaše heslo "svoboda druhého končí tam, kde začíná moje svoboda" v momentě, když vlezete do auta a jedete po silnicích postavených za peníze daňových poplatníků, vypouštíte druhým pod nos saze a jiné škodliviny, omezujete svobodný průchod chodcům a rušíte je hlukem svých chrochtáků?
Já si myslím, že každému jedinci s IQ větším než je výkon jeho oktáfky ftédéíčku, je jasný, že individuální automobilová doprava je na míle daleko od toho, čemu se říká svobodný trh. Že pokud nemá nastat na silnicích, a vůbec všude v naší hustě obydlené zemi, anarchie, kde jen ten nejsilnější jedinec má právo projet nejrychleji, bez nehody a bez rakoviny plic, tak je zásah státu v podobě regulací na místě.
Zbytek už zmínili Redispero a ML90.
Kde je to vaše heslo "svoboda druhého končí tam, kde začíná moje svoboda" v momentě, když vlezete do auta a jedete po silnicích postavených za peníze daňových poplatníků, vypouštíte druhým pod nos saze a jiné škodliviny, omezujete svobodný průchod chodcům a rušíte je hlukem svých chrochtáků?
Já si myslím, že každému jedinci s IQ větším než je výkon jeho oktáfky ftédéíčku, je jasný, že individuální automobilová doprava je na míle daleko od toho, čemu se říká svobodný trh. Že pokud nemá nastat na silnicích, a vůbec všude v naší hustě obydlené zemi, anarchie, kde jen ten nejsilnější jedinec má právo projet nejrychleji, bez nehody a bez rakoviny plic, tak je zásah státu v podobě regulací na místě.
Zbytek už zmínili Redispero a ML90.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Elektromobilita
Ocividne nebyla dlouho v tomto koute sveta zadna valka. (obrazova zkratka, ne, ze bych ji tady chtel)
Spokojeni lide prestavaji rozlisovat dulezite a podruzne problemy. A kde by zadny byt nemusel, si pro jistotu nejaky umely vyrobi, aby jej pak s vypetim vsech sil mohli prekonat.
: o )
Spokojeni lide prestavaji rozlisovat dulezite a podruzne problemy. A kde by zadny byt nemusel, si pro jistotu nejaky umely vyrobi, aby jej pak s vypetim vsech sil mohli prekonat.
: o )
Re: Elektromobilita
Jsem zvědavý, jak se k tomu automobilky postaví. Úplně vidím ty zástupy jásajících akcionářů, kteří si na tak minimálně 20 let odpustí dividendy a dovolí se firmám brutálně se zadlužit. To je vyhlídka na splnění podmínek pro rok 2030.
Dle mého názoru to nejprve zkusí změnit, pokud to neprojde pojedou v Evropě z podstaty a prostě budou vyrábět a vyvíjet pro zbytek světa a případně Evropu odpískají.
Ale to je až moc černý scénář, podle mě se pojede dál a ta blbost co byla letos přijata se zruší.
K eleketroautům, to co popisujete je sice skvělé, věřím že mají super jízdní vlastnosti, ale v reálném provozu převládnou ty necnosti, co už mají těch 100 let. Alespoň pro většinu uživatelů. Podle těch předpovědí, co jsem již slyšel, už v těchto letech měla jezdit většina lidí v elektromobilech.
Dle mého názoru to nejprve zkusí změnit, pokud to neprojde pojedou v Evropě z podstaty a prostě budou vyrábět a vyvíjet pro zbytek světa a případně Evropu odpískají.
Ale to je až moc černý scénář, podle mě se pojede dál a ta blbost co byla letos přijata se zruší.
K eleketroautům, to co popisujete je sice skvělé, věřím že mají super jízdní vlastnosti, ale v reálném provozu převládnou ty necnosti, co už mají těch 100 let. Alespoň pro většinu uživatelů. Podle těch předpovědí, co jsem již slyšel, už v těchto letech měla jezdit většina lidí v elektromobilech.
Re: Elektromobilita
Trupmane, tak to reknete na plnou... klavesnici. Jde o tezke omezeni IAD. Omezeni na "ty co na to maji" a "ty proverene". Ja to z toho citim uz dlouho a uz jsem to zminoval i ve vlakne o autonomnim rizeni nekdy loni. Jen to proboha nebalte do kecu o ekologii a nelakujte na ruzovo. Ono to totiz vzdycky z tech snah o krasny novy svet driv nebo pozdeji vyjukne. My rozhodneme, co je pro vas dobre a vy se z toho treba pos.... birejte.
A libertariani... mno, za ty leta co se pohybuju na netu jsem byl uz leccim, asi zvladnu i toho libertariana, ktere ale jinak povazuji za masibl a program SSO byla sveho casu moje oblibena humoristicka cetba.
Ja jen mam takovy zastaraly pristup, myslim si, ze problemy by se mely resit, ne vymyslet.
A libertariani... mno, za ty leta co se pohybuju na netu jsem byl uz leccim, asi zvladnu i toho libertariana, ktere ale jinak povazuji za masibl a program SSO byla sveho casu moje oblibena humoristicka cetba.
Ja jen mam takovy zastaraly pristup, myslim si, ze problemy by se mely resit, ne vymyslet.
Re: Elektromobilita
Nevím, zatím mi to z diskuse nějak nepřišlo... Jenom se opakující omezení elektromobilů a zavírání očí nad tím, že už je na většinu dostupné řešení. Jenom ne okamžitě.jozka píše: Ja jen mam takovy zastaraly pristup, myslim si, ze problemy by se mely resit, ne vymyslet.
Rychlost dobíjení; v současnosti se začínají otevírat 350 kW nabíječky, tj. nějakých 40km dojezdu za minutu.
Vytížení sítě/elektráren; inteligentní síť s klouzavým tarifem - vedlejší auto může nabíjet to moje, pokud potřebuju nabít okamžitě a jsem za to ochoten zaplatit. V celoročním pohledu vyvážíme víc elektřiny, než by byly schopné elektromobily spotřebovat.
A další a další...
Re: Elektromobilita
Kubajsu, ehm... to fakt myslite vazne? Ja vim, ze dokazeme udelat silnou nabijecku. Dokazeme jich udelat a hlavne napajet tolik, aby pokryly potrebu?
Je sice hezke, ze vedlejsi auto dokaze nabijet to moje, ale bude ten majitel toho vedlejsiho z toho nadseny? Uvedomujete si, ze kazde takove preliti energie ma sve ztraty, takze ackoliv to vypada desne chytre a cool, tak to ve vysledku muze znamenat docela osklivy dopad na ekonomiku provozu?
A uvedomujete si vubec, ze vy tady predkladate udajna reseni (udajna proto, ze v jednotlivostech funguji, jak to bude v masovem meritku je nejiste) situaci, ktere by nez toho tlaku na elektromobilitu vubec nenastaly?
Je sice hezke, ze vedlejsi auto dokaze nabijet to moje, ale bude ten majitel toho vedlejsiho z toho nadseny? Uvedomujete si, ze kazde takove preliti energie ma sve ztraty, takze ackoliv to vypada desne chytre a cool, tak to ve vysledku muze znamenat docela osklivy dopad na ekonomiku provozu?
A uvedomujete si vubec, ze vy tady predkladate udajna reseni (udajna proto, ze v jednotlivostech funguji, jak to bude v masovem meritku je nejiste) situaci, ktere by nez toho tlaku na elektromobilitu vubec nenastaly?
Re: Elektromobilita
ad pokrok a elektronika
ten trabant půjde nastartovat i za 100let
jen mu dáte trochu benzinu z lékárny
ta elektronika - jak dnes víme - přežije sotva 20let....
ten trabant půjde nastartovat i za 100let
jen mu dáte trochu benzinu z lékárny
ta elektronika - jak dnes víme - přežije sotva 20let....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
A nesouhlasite presne s cim? Ja nepopiram, ze svezeni s Teslou S je super zazitek. Ze ma jiste vyhody mit moznost elektromotorem klidne tocit kazdym kolem na jinou stranu. Na druhou stranu bude docela zabava treba taky s Audi A7 ve stejne cenove hladine, ze?Warcz píše:Tak tady zásadně nesouhlasím. Dnešní elektromobily jsou s těmi starými stejné asi jako Trabant a dnešní spalovací motor.
To co popiram, je ze elekroauto ma potencial nahradit klasicke auto se spalovacim motorem ve smyslu bezneho dopravniho prostredku. Pokud to trochu prezenu, tak tvrdim, ze pokud bude spalovaci motor zakazan (nebo zdanen), pak 90% lidi v CR presedne na vlak.
Re: Elektromobilita
No postavte 3 tyto nabíječky na jedno místo a zapojte najednou 3 auta. Neplánovaný odběr najednou 1 MW, to jsem zvědavej, co to udělá se sítí v okolí. Leda, že by se k tomu stavěli baterky na pokrytí výkyvů.Kubajsu píše:Rychlost dobíjení; v současnosti se začínají otevírat 350 kW nabíječky, tj. nějakých 40km dojezdu za minutu.
Vytížení sítě/elektráren; inteligentní síť s klouzavým tarifem - vedlejší auto může nabíjet to moje, pokud potřebuju nabít okamžitě a jsem za to ochoten zaplatit. V celoročním pohledu vyvážíme víc elektřiny, než by byly schopné elektromobily spotřebovat.
A další a další...
A to druhé je další důvod, proč to nechtít. TO je jak přijet k pumpě a sousední auto mi vysaje nádrž, protože si to majitel zaplatí. Kdo s tím bude souhlasit? Jen na okraj, bez souhlasu majitele to bude prostě krádež.
Re: Elektromobilita
Jak mám chápat tento názor? To zmiňované řešení tedy existuje, nebo neexistuje?Kubajsu píše:..., že už je na většinu dostupné řešení. Jenom ne okamžitě.
Nezlobte se, ale "mám řešení, ale ne teď" je logický nesmysl. Pokud jste přesvědčen, že někdo problémy v dohledné době vyřeší - OK, rozhodně to ale neznamená, že "existuje řešení".
Pozor na to, s takovouhle podpásovou argumentací tady neuspějete.