Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Neco na tom bude. S dogmaty se proste nediskutuje, ze? Kdyz pominu to, ze elektromobilita neudela s globalnim oteplovanim... tedy s klimatickou zmenou (pardon, terminologie se zmenila pote, co se ukazalo, ze predpovedi nevychazeji) vicemene nic.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
Německá média zveřejnila překvapivý výsledek průzkumu, který provedla mezinárodní společnost YouGov. Polovina dotázaných Němců si podle průzkumu myslí, že plánované odstavení jaderných elektráren by mělo být „definitivně“ nebo „spíše“ odvoláno.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... .seznam.cz
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... .seznam.cz
Re: Elektromobilita
No, zdražení kde čeho se nelíbí v podstatě nikomu. Energie a topná media potřebují všichni napříč světem.
Re: Elektromobilita
Tak ono je to prekvapive maximalne tak pro posuky (ano, k nim se hlasi nemala cast nemeckych novinaru).
Re: Elektromobilita
Zpet k elektromobilite. Nekteri vidi prosazovani elektromobility jako dusledek zlych EU byrokratu a zelenych, jini jako nezvratny krok a pokud budeme s jeho uskutecnenim vahat jen o chvili dyl, tak to znamena konec autoprumyslu v Evrope, stejne jako u mobilnich telefonu a mnoho dalsiho.
Tento nazor koresponduje i s nedavnym vyjadrenim CEO VW a Fordu ohledne Tesly. Viz
https://electrek.co/2021/11/05/vw-ceo-e ... facturing/
https://electrek.co/2021/11/08/ford-ceo ... ev-better/
Kde zduraznuji jak Tesla ma vse rychlejsi, jednodusi, rychleji aktualizuje, reaguje na zakazniky... Ma vlastni vyvoj v bateriich, dokaze stlacit cenu vyrazne niz a vydelava.
Jedno srovnani z clanku za vsechny. V Berline na jedne lince se bude produkovat 90 aut za hodinu, pricemz vyroba jednoho auta zabere 10h. VW to umi nejrychleji za 30h, pristi rok to chce stlacit na 20h a zacina projekt na 16h.
Tesla aktualizuje vse OTA, klidne ob den. Minimalizuje tim pocet svolavacek. VW teprve nyni prichazi s updaty jednou za 12 tydnu.
Herbert Diess: Only those who understand and have an eye on the competition can win. Tesla is the benchmark today, and other strong startups have entered our market from China.“
And in Brandenburg, Tesla wants to build half a million cars with 7,000 people – direct and indirect. And with an impressive productivity: expected 90 units per hour in one line, 10 hours per car.
Tento nazor koresponduje i s nedavnym vyjadrenim CEO VW a Fordu ohledne Tesly. Viz
https://electrek.co/2021/11/05/vw-ceo-e ... facturing/
https://electrek.co/2021/11/08/ford-ceo ... ev-better/
Kde zduraznuji jak Tesla ma vse rychlejsi, jednodusi, rychleji aktualizuje, reaguje na zakazniky... Ma vlastni vyvoj v bateriich, dokaze stlacit cenu vyrazne niz a vydelava.
Jedno srovnani z clanku za vsechny. V Berline na jedne lince se bude produkovat 90 aut za hodinu, pricemz vyroba jednoho auta zabere 10h. VW to umi nejrychleji za 30h, pristi rok to chce stlacit na 20h a zacina projekt na 16h.
Tesla aktualizuje vse OTA, klidne ob den. Minimalizuje tim pocet svolavacek. VW teprve nyni prichazi s updaty jednou za 12 tydnu.
Herbert Diess: Only those who understand and have an eye on the competition can win. Tesla is the benchmark today, and other strong startups have entered our market from China.“
And in Brandenburg, Tesla wants to build half a million cars with 7,000 people – direct and indirect. And with an impressive productivity: expected 90 units per hour in one line, 10 hours per car.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
Italská vláda (M. Draghi) v rámci Plánu obnovy hodlá investovat 750 mil. € do nabíjecích stanic pro elektro auta: 7500 bude na dálnicích a 14 tisíc ve městech. Jednou takové zdroje se čekají ze soukromých částí státu.
Cena benzínu je kolem 1,7-1,8€ za 1 litr, nafta roste taky a Draghi se vyjádřil, že cena obou komodit by se mohla i dorovnat. Cena za 1 50l nádrž se tak od začátku roku zvedla o 15€ aneb 20-25%. Vláda neplánuje prozatím "energetický šok" řešit, hodlá naopak pumpovat další zdroje do podpory e- aut.
Cena benzínu je kolem 1,7-1,8€ za 1 litr, nafta roste taky a Draghi se vyjádřil, že cena obou komodit by se mohla i dorovnat. Cena za 1 50l nádrž se tak od začátku roku zvedla o 15€ aneb 20-25%. Vláda neplánuje prozatím "energetický šok" řešit, hodlá naopak pumpovat další zdroje do podpory e- aut.
Re: Elektromobilita
Tak chapu. Nekde musej utratit prachy plynouci z jednoho z nejvyssich (ne-li nejvyssiho) zdaneni PHM v EU .
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
Bez diakritických znamének jsem měl problém číst. U posledních dvou vět jsem kombinoval čárky, háčky, dokonce i kroužky, ale věty jsem nepochopil.Mroz píše:Zpet k elektromobilite. Nekteri vidi prosazovani elektromobility jako dusledek zlych EU byrokratu a zelenych, jini jako nezvratny krok a pokud budeme s jeho uskutecnenim vahat jen o chvili dyl, tak to znamena konec autoprumyslu v Evrope, stejne jako u mobilnich telefonu a mnoho dalsiho.
Tento nazor koresponduje i s nedavnym vyjadrenim CEO VW a Fordu ohledne Tesly. Viz
https://electrek.co/2021/11/05/vw-ceo-e ... facturing/
https://electrek.co/2021/11/08/ford-ceo ... ev-better/
Kde zduraznuji jak Tesla ma vse rychlejsi, jednodusi, rychleji aktualizuje, reaguje na zakazniky... Ma vlastni vyvoj v bateriich, dokaze stlacit cenu vyrazne niz a vydelava.
Jedno srovnani z clanku za vsechny. V Berline na jedne lince se bude produkovat 90 aut za hodinu, pricemz vyroba jednoho auta zabere 10h. VW to umi nejrychleji za 30h, pristi rok to chce stlacit na 20h a zacina projekt na 16h.
Tesla aktualizuje vse OTA, klidne ob den. Minimalizuje tim pocet svolavacek. VW teprve nyni prichazi s updaty jednou za 12 tydnu.
Herbert Diess: Only those who understand and have an eye on the competition can win. Tesla is the benchmark today, and other strong startups have entered our market from China.“
And in Brandenburg, Tesla wants to build half a million cars with 7,000 people – direct and indirect. And with an impressive productivity: expected 90 units per hour in one line, 10 hours per car.
Re: Elektromobilita
Vrátím se k diskuzi ze začátku měsíce - četli jste závěry z klimatického summitu v Glasgow a všimli jste si, že se tam některé banky "dobrovolně zavázaly", že nadále nebudou financovat projekty, které neodpovídají představám "zásadnímu" snížení emisí?theodor less píše:Trošku jsi to popletl. Aktivisti tlačí na politiky, politici přijmou legislativu, legislativa tlačí na firmy. Banka půjčí firmám jen na projekty, které jsou životaschopné. Životaschopný projekt je ten, který se umí vypořádat se všemi nástrahami, tedy i se "zelenou" legislativou.MPMP píše: Banky to tlačí a firmy, na které ta změna dopadne, nemají jinou možnost. A proč to banky tlačí? Protože to po nich politici/aktivisti/lobisti/... chtějí a je samé to nestojí ani cent (nebo halíř, jak chcete).
Neslyšel jsem o aktivistovi, který by tlačil na komerční banku a ani o bance, která by naslouchala aktivistům. Lidii v těch bankách se zabývají penězi, nikoli ideologiemi.
Pokud jsem to správně pochopil, tak k tomuto kroku banky žádná legislativa nenutí a o životaschopnosti financovaných projektů se tam také nehovoří.
Takže, theo, teď už jsi jistě slyšel o bance (a není jich málo), která naslouchá aktivistům, nebo je to celé nějak jinak?
Re: Elektromobilita
Já tedy nepodnikám tak, že bych vytvářel emise, ale takovýhle přístup bank mě tedy přímo s..e !!!! Asi nejsem dost zelený. A teď do mně !
Re: Elektromobilita
najděte si - myslím - brocast - s Vávrou
tam o tom pěkně mluví, že je to samozřejmě tlačené zhora
tam o tom pěkně mluví, že je to samozřejmě tlačené zhora
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: (elektronické) dálniční známky
Ono to s tím výpadkem příjmu ze spotřební daně nebude tak horké, viz. tady:krtek700 píše:Myslel jsem to zejména s ohledem na budoucnost-elektromobily a výpadku příjmů z PHM. Psal jsem taky, že by to bylo spíše na celkovou síť ne pouze silnice. Ale těch možností je spousta, třeba daň z vlastnění auta, možná bude stačit příjem z daní, které se zaplatí nárůstem spotřeby elektřiny (netuším kolik to může být, ale spočítat by to šlo i dnes ).
Já to beru komplexně, že takový přístup bude běžný ve všech aspektech života, takový black mirror z Netflixu. Kouříš a piješ, pak platíš vyšší zdrávko atd.
https://www.hybrid.cz/prechod-na-elektr ... bo-ztraty/
A dovolím si sem ještě zkopírovat komentář z pod toho článku (byť je v ještě v cenách el. energie před současným růstem):
"Sice bude výpadek 40 milard ze spotřební daně, ale je potřeba se na to dívat komplexně.
Z ČR se ročně vyveze cca 13TWh elektřiny za cca 12 miliard korun (burzovní cena), kdyby se daná elektřina prodala zákazníkům v ČR s průměrnou cenou 4 korun za kWh, tak by se na te elektřině vydělalo místo těch cca 12 miliard nějakých 40 miliard. Pokud by se prodal za 2 Kč/kWh, tak je to 20 miliard.
Přes ČR se také ročně transferuje cca 13-15TWh elektřiny a státni ČEZ z toho má cca 1 miliardu korun, těch 13-15TWh by se ale také dalo nakoupit za ony burzovní ceny za cca 13-14 miliard korun a následně zákazníkům prodat za cca 50 miliard korun. A komu asi patří většinově ČEZ a komu by tedy šla většina dividend ze zisku ČEZu kdyby takto ročně utržil oněch 40-90 miliard korun? Samozřejmě státu."
Re: (elektronické) dálniční známky
Ježíš, někdo si zase plete pojem a dojem, daně jsou čistý příjem státu. To druhé je tržba, pak se odečtou náklady a z rozdílu nudou případné dividendy. Navíc stát není 100% vlastník a tak ani dividendy nepůjdou státu všechny.
Re: (elektronické) dálniční známky
Ta spotřební daň se bude muset někde vpasovat, protože příjmy státní kasy z PHM budou klesat nejen ve spotřební dani, ale i DPH (které se navíc počítá z ceny, která zahrnuje i spotřební daň) a i daň z příjmu. To co by nahradily daně ze zvýšeného prodeje elektřiny prostě výpadek na straně PHM nevyrovná.
Re: (elektronické) dálniční známky
Ty výpočty v článku nebudou moc přesné. Stačí si přečíst, že se zvýší výběr DPH zvýšením ceny aut. Ale autor jaksi zapomíná, že většinu z prodejí aut (kolem 80%) tvoří firemní nákupy s odpočty DPH, takže na výběr DPH to nebude mít vliv. Navíc zvýšením DPH se sníží prodeje u soukromých osob, takže by se tím pádem spíš výběr DPH snížil.Xyzc píše: Ono to s tím výpadkem příjmu ze spotřební daně nebude tak horké, viz. tady:
https://www.hybrid.cz/prechod-na-elektr ... bo-ztraty/
A dovolím si sem ještě zkopírovat komentář z pod toho článku (byť je v ještě v cenách el. energie před současným růstem):
"Sice bude výpadek 40 milard ze spotřební daně, ale je potřeba se na to dívat komplexně.
Z ČR se ročně vyveze cca 13TWh elektřiny za cca 12 miliard korun (burzovní cena), kdyby se daná elektřina prodala zákazníkům v ČR s průměrnou cenou 4 korun za kWh, tak by se na te elektřině vydělalo místo těch cca 12 miliard nějakých 40 miliard. Pokud by se prodal za 2 Kč/kWh, tak je to 20 miliard.
Přes ČR se také ročně transferuje cca 13-15TWh elektřiny a státni ČEZ z toho má cca 1 miliardu korun, těch 13-15TWh by se ale také dalo nakoupit za ony burzovní ceny za cca 13-14 miliard korun a následně zákazníkům prodat za cca 50 miliard korun. A komu asi patří většinově ČEZ a komu by tedy šla většina dividend ze zisku ČEZu kdyby takto ročně utržil oněch 40-90 miliard korun? Samozřejmě státu."
Co se týče elketromobility a výpadku na výběru spotřební daně. Na elektřinu je zavedená daň z elektřiny, tak by nebylo nijak těžký elektřinu určenou pro elektromobily zdanit vyšší sazbou. Což se s velkou pravděpodobností v budoucnu i stane, pokud elektromobily nezdaní jinde.
Re: (elektronické) dálniční známky
Jo a pak budeme elektriku barvit na zeleno a červeno.
Re: (elektronické) dálniční známky
Ano, stejně jako naftu dnes.
Re: (elektronické) dálniční známky
Však se tam nepíše, že tržby=zisk pro stát. Byť náklady spojené s prodejem do zahraničí asi nebudou výrazně jiné než s prodejem doma koncovým zákazníkům za vyšší ceny. I kdyby z toho stát dostal 20 miliard, tak ho nebude výpadek spotřební daně tolik bolet.Sosa píše:Ježíš, někdo si zase plete pojem a dojem, daně jsou čistý příjem státu. To druhé je tržba, pak se odečtou náklady a z rozdílu nudou případné dividendy. Navíc stát není 100% vlastník a tak ani dividendy nepůjdou státu všechny.
Re: (elektronické) dálniční známky
Danit různě elektřinu pro elektromobily mi přijde jako blbost, to jen zavdává k nějakým podvodům. Šlo by to leda na veřejných dobíjecích stanicích. A vzhledem k tomu, že už dnes skoro půlka lidí, co má elektromobil, nabíjí z vlastní fotovoltaiky by to zas takový příjem navíc nebyl (a FVE na střechách určitě bude přibývat). Resp. by zatěžoval jen ty, co žíjí v bytech (ale pro ty zas nebude ještě dlouho dávat smysl si to kupovat).Paul1 píše:Ty výpočty v článku nebudou moc přesné. Stačí si přečíst, že se zvýší výběr DPH zvýšením ceny aut. Ale autor jaksi zapomíná, že většinu z prodejí aut (kolem 80%) tvoří firemní nákupy s odpočty DPH, takže na výběr DPH to nebude mít vliv. Navíc zvýšením DPH se sníží prodeje u soukromých osob, takže by se tím pádem spíš výběr DPH snížil.Xyzc píše: Ono to s tím výpadkem příjmu ze spotřební daně nebude tak horké, viz. tady:
https://www.hybrid.cz/prechod-na-elektr ... bo-ztraty/
A dovolím si sem ještě zkopírovat komentář z pod toho článku (byť je v ještě v cenách el. energie před současným růstem):
"Sice bude výpadek 40 milard ze spotřební daně, ale je potřeba se na to dívat komplexně.
Z ČR se ročně vyveze cca 13TWh elektřiny za cca 12 miliard korun (burzovní cena), kdyby se daná elektřina prodala zákazníkům v ČR s průměrnou cenou 4 korun za kWh, tak by se na te elektřině vydělalo místo těch cca 12 miliard nějakých 40 miliard. Pokud by se prodal za 2 Kč/kWh, tak je to 20 miliard.
Přes ČR se také ročně transferuje cca 13-15TWh elektřiny a státni ČEZ z toho má cca 1 miliardu korun, těch 13-15TWh by se ale také dalo nakoupit za ony burzovní ceny za cca 13-14 miliard korun a následně zákazníkům prodat za cca 50 miliard korun. A komu asi patří většinově ČEZ a komu by tedy šla většina dividend ze zisku ČEZu kdyby takto ročně utržil oněch 40-90 miliard korun? Samozřejmě státu."
Co se týče elketromobility a výpadku na výběru spotřební daně. Na elektřinu je zavedená daň z elektřiny, tak by nebylo nijak těžký elektřinu určenou pro elektromobily zdanit vyšší sazbou. Což se s velkou pravděpodobností v budoucnu i stane, pokud elektromobily nezdaní jinde.
S těmi vyššími příjmy z DPH taky nesouhlasím. Nejenom proto, že 80% aut kupují firmy bez daně. Ale taky proto, že za pár let budou elektro levnější než spalováky. Ono už dnes není důvod aby byly dražší, spíš jde o rozpuštění nákladů na vývoj a kompenzaci menších zisků, protože to nejdražší (baterie) si automobilky nedělají samy.
Nějaké úspory na externích nákladech v zdravotní péči tam asi taky budou, když třeba jen v Praze jsou auta zodpovědná za 70% emisí.
Ten článek je potřeba brát s rezervou a zdravým rozumem. Ale je prostě evidentní, že takový zásek pro státní rozpočet to nebude, aby bylo třeba se bát.
Stačí si jen uvědomit, že 300kč navýšení důchodů dělá 10 miliard. Takže pokud vzrostou od ledna důchody o cca 800Kč, tak ten dopad bude výraznější, než kdyby se přes noc všechny auta změnili na elektromobily. A nikde nevidím, že by se kolem toho dělalo takové haló, jako u toho výpadku ze spotřební daně z paliv při přechodu na elektromobilitu. I když u té spotřební daně je to spíš slyšet "po hospodách" než z úst politiků.
Re: (elektronické) dálniční známky
Mno těch 800,- Kč by tedy bylo 27mld. oproti tomu spotřební daň (v roce 2018) 90mld. a DPH z ní plus dalších 19mld. To mi nepřijde, že by ty důchody byly výrazně horší.
Re: (elektronické) dálniční známky
Ale z osobáku je to jen 40 miliard. O nějakém přechodu nákladní dopravy mimo města na elektřinu si můžeme nechat ještě min. 10 let zdát. A po odečtení dodatečných zisků z dividend ČEZu a externích nákladů na zdravotní péči apod. už budou náklady spojené s růstem důchodů jistě horší.Japao Joe píše:Mno těch 800,- Kč by tedy bylo 27mld. oproti tomu spotřební daň (v roce 2018) 90mld. a DPH z ní plus dalších 19mld. To mi nepřijde, že by ty důchody byly výrazně horší.
Re: (elektronické) dálniční známky
S tím bych mohl dejme tomu souhlasit, za pár let tomu tak bude, ale ne proto, že by elektroauta zlevnila, ale proto, že spalováky téměř nebudou, takže ti, co je budou stále vyrábět, si za ně budou moci říct téměř cokoli. A stát je (tedy vedení EU) direktivně ještě zdaní a zdraží.Xyzc píše:... Ale taky proto, že za pár let budou elektro levnější než spalováky
Jak jsi na tohle přišel? Dokud bude baterie stát 5 - 10 násobek toho, co spalovací motor, jak může být elektroauto levnější? Prosím vysvětlit. (A předem upozorňuju, že odborný tisk - tedy inženýři, nikoli aktivisté - řádové zlevňování baterií v nejbližších letech neočekává, protože budou chybět suroviny)Xyzc píše:Ono už dnes není důvod aby byly dražší, ...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 72#p245272
A je v souladu s tím, že elektřina pro železnici také zlevnila? Tentokrát formou odpuštění poplatku za OZE.
Je tvá úvaha v souladu s tím, že se pro rok 2021 snížila spotřební daň z nafty?Paul1 píše:Co se týče elektromobility a výpadku na výběru spotřební daně. Na elektřinu je zavedená daň z elektřiny, tak by nebylo nijak těžký elektřinu určenou pro elektromobily zdanit vyšší sazbou. Což se s velkou pravděpodobností v budoucnu i stane, pokud elektromobily nezdaní jinde.
A je v souladu s tím, že elektřina pro železnici také zlevnila? Tentokrát formou odpuštění poplatku za OZE.
Re: Elektromobilita
tohle už dlouho funguje u plynu
a proto jsou tak "oblíbené" domácí plničky CNG...
a proto jsou tak "oblíbené" domácí plničky CNG...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
Banky naslouchají náladám ve většinové společnosti a tyto nálady využívají k budování svého mediálního obrazu, který musí ladit s představami většinové společnosti. Budování tohoto obrazu stojí velké peníze a když se naskytne příležitost v podobě sledovaného summitu, bylo by hřích nevyužít situace a zdarma se neprezentovat v mediích.MPMP píše:Vrátím se k diskuzi ze začátku měsíce - četli jste závěry z klimatického summitu v Glasgow a všimli jste si, že se tam některé banky "dobrovolně zavázaly", že nadále nebudou financovat projekty, které neodpovídají představám "zásadnímu" snížení emisí?
Pokud jsem to správně pochopil, tak k tomuto kroku banky žádná legislativa nenutí a o životaschopnosti financovaných projektů se tam také nehovoří.
Takže, theo, teď už jsi jistě slyšel o bance (a není jich málo), která naslouchá aktivistům, nebo je to celé nějak jinak?
Když firmy (banky) usoudí, že na lidi zabere sportovní image, nelitují peněz za "partnerství" s Olympijským výborem. V televizi vidíme, jak se banky zavázaly podporovat sport, ale nikoho nenapadne, že banky ustoupily tlaku sportovních aktivistů...