Elektromobilita
Re: Elektromobilita
2mstitek: jsem stejného názoru, jen ti politici to nějak nechtějí pochopit.
Re: Elektromobilita
Politici se odvolávají na tzv chytré sítě. Tedy místo brutálního posílení rozvodné sítě na všech úrovních má být lokální výroba, lokální akumulace, řízení odběru na propracovanější úrovni než HDO, a vono seto ňák, žejo, my to už zhruba vymysleli a teď je to na inženýrech, aby se přestali vymlouvat a začali makat.
Já se tedy stále domnívám, že centrální výroba a akumulace je levnější, než lokální, kvůli veškeré režii s tím. Ale zas ta chytrá síť zní jako socializace nákladů.
Já se tedy stále domnívám, že centrální výroba a akumulace je levnější, než lokální, kvůli veškeré režii s tím. Ale zas ta chytrá síť zní jako socializace nákladů.
Re: Elektromobilita
Spíš bych to viděl tak, že nikde žádná chytrá síť není, takže politika nelze přichytit při lži.
Re: Elektromobilita
Což o to, chytrá síť je celkem pěkná věc a rozhodně má budoucnost. A to včetně té lokální výroby. Problém je, že potřebujete i tu lokální akumulaci (a.k.a. velkou baterku) a to už je trošku problém. Není neřešitelný, ale z nebe taky nespadne. Viz například Muskova 130MWh baterka v jižní Austrálii.P_V píše:Politici se odvolávají na tzv chytré sítě. Tedy místo brutálního posílení rozvodné sítě na všech úrovních má být lokální výroba, lokální akumulace, řízení odběru na propracovanější úrovni než HDO, a vono seto ňák, žejo, my to už zhruba vymysleli a teď je to na inženýrech, aby se přestali vymlouvat a začali makat.
Já se tedy stále domnívám, že centrální výroba a akumulace je levnější, než lokální, kvůli veškeré režii s tím. Ale zas ta chytrá síť zní jako socializace nákladů.
Re: Elektromobilita
Jsem fanda elektromobilů, ale ne dotací. Současné dotace jsou zlo. Na luxusní alektromobil za milion se dává dotace 340 tis z kapes nás všech.
Člověk si koupí elektromobil za milion, zaplatí ale jen 660 tis. 5 let bude jezdit skoro zadarmo, pokud dobíjí doma a potom elektromobil prodá za slušnou cenu. Aneb jak podporovat milionáře ze státního rozpočtu.
Dovedu si představit takového taxikáře, ujede 60 tis / rok. Koupí auto za 660 tis, ročně ušetří 100 tis na pohonných hmotách. Za 5 let je to 500 tis a to nepočítám ušetřené náklady na výměnu oleje, filtrů, spojek, .. Potom auto prodá třeba za 300 tis. Oproti ostatním taxikářům je to hodně nefér.
http://www.hybrid.cz/jak-zvladnout-dota ... la-model-3
Člověk si koupí elektromobil za milion, zaplatí ale jen 660 tis. 5 let bude jezdit skoro zadarmo, pokud dobíjí doma a potom elektromobil prodá za slušnou cenu. Aneb jak podporovat milionáře ze státního rozpočtu.
Dovedu si představit takového taxikáře, ujede 60 tis / rok. Koupí auto za 660 tis, ročně ušetří 100 tis na pohonných hmotách. Za 5 let je to 500 tis a to nepočítám ušetřené náklady na výměnu oleje, filtrů, spojek, .. Potom auto prodá třeba za 300 tis. Oproti ostatním taxikářům je to hodně nefér.
http://www.hybrid.cz/jak-zvladnout-dota ... la-model-3
Re: Elektromobilita
Dnes je slovo chytrý velmi moderní, máme chytré telefony, chytré lednice, chytré televize, chytrá auta a budeme mít i chytrou elektrickou síť. Přijde mi, že je užíváno v nesprávných spojeních.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Elektromobilita
Tohle je řešitelné. Viz například Tesla a její dnes největší nabíjecí stanice, které mají 40, či 50 stojanů. Jestli si pamatuji, tak jich takových má v USA a Číně dohromady asi už 7...MPMP píše:Na faktu samém není překvapivého ani pobuřujícího vůbec nic. Zkuste si ale zjistit, jak funguje elektrická rozvodná síť - co se vyrobí, musí se v tom okamžiku i spotřebovat. Takže připojení 100 aut na dobíjení v jeden okamžik (to je pořád i na ČR hóóóóódně malé číslo) bude požadovat okamžitý nárůst výkonu o 45MW. Z prohlášení čelních představitelů EU to vypadá, že nejlépe ze "zelených" zdrojů. To by mne zajímalo, jak to chtějí ti politici zařídit ...mstitek píše:To, že takové superchargery budou potřebovat vysoký příkon se ví také. Nevím co je na tom tak hrozně překvapujícího nebo pobuřujícího.
A jinak aktuální nově udělený patent, který má k dispozici Tesla, docela hezky napovídá, jak bude vypadat další generace jejich baterií (už několikátá, jen tak mimochodem). Bude možné stejnou technologii, jen jinak navrženou, použít jak pro Semi, tak třeba pro Roadster, kdy každý má trochu jiné požadavky na jednotlivý článek.
A pak pro výhled do budoucna, na možná příští generaci, tak jejich aktuální nákup firmy...
Re: Elektromobilita
Jiste, ja trolim, ale 15 minut = v radu minut a 450kW je pohodicka, kterou resi buffer. Aby bylo jasno, nejsem zadny expert na elektriku, ale i to malo co vim mi napovida (a ten clanek to jasne pise), ze prakticka pouzitelnost je nulova.
Vite, tohle odlisuje vericiho od zbytku sveta. Verici se nepta, verici vi. Ja jsem se zeptal, jestli jde o neco noveho nebo o obvykly pristup "vic tuzkovek, vic proudu". Je to stejne jako se snazit o rychlejsi dostavnik tim, ze priprahnu vic koni.
Az prijde nejaky kvalitativni posun v distribuci a ukladani energie, pak se otevre elektromobilite cesta. Do te doby jen priprahate dalsi kone.
Mimochodem mne pobavila i krtkova predstava ze by baterka mohla byt misto motoru. Myslim, ze konstrukteri aut budou celi ricni nadsenim, az jim nebude vyladeni podvozku komplikovat ten metrakovy kus v cumaku nebo zadku. Kdyz tam daji, tri ci ctyrmetrakovou baterku, pujde jim to urcite lip
Vite, tohle odlisuje vericiho od zbytku sveta. Verici se nepta, verici vi. Ja jsem se zeptal, jestli jde o neco noveho nebo o obvykly pristup "vic tuzkovek, vic proudu". Je to stejne jako se snazit o rychlejsi dostavnik tim, ze priprahnu vic koni.
Az prijde nejaky kvalitativni posun v distribuci a ukladani energie, pak se otevre elektromobilite cesta. Do te doby jen priprahate dalsi kone.
Mimochodem mne pobavila i krtkova predstava ze by baterka mohla byt misto motoru. Myslim, ze konstrukteri aut budou celi ricni nadsenim, az jim nebude vyladeni podvozku komplikovat ten metrakovy kus v cumaku nebo zadku. Kdyz tam daji, tri ci ctyrmetrakovou baterku, pujde jim to urcite lip
Re: Elektromobilita
Jenom k te chytre siti... spousta lidi s tim operuje jako by chytra sit znamenala, ze proud bude. Jenze tak to neni, chytra sit (velmi zjednodusene) znamena, ze se spotrebic zapne nikoliv tehdy, kdyz zmacknete tlacitko, ale tehdy, kdyz je v siti volny proud. Coz muze byt po zmacknuti tlacitka, ale i na svateho Dyndy.
Re: Elektromobilita
2Lenny: mluvíš mi z duše, já když někde slyším sousloví "chytrý ..." (a může to být cokoli), tak se mi začíná "otvírat kudla v kapse". Zatím to vypadá tak, že výrobce je přesvědčen, že uživatel je hloupější než ono zařízení, a tím je to zařízení chytré, nic jiného. Pro uživatele přechod na "chytré zařízení" většinou znamená ztrátu komfortu. Ale protože je to "in", většina se tváří, že to tak chceme. No a ti, co to nechtějí, prostě mají smůlu, jiná než "chytrá" zařízení se již vyrábět nebudou.
Re: Elektromobilita
prostě bude třeba si včas pořídit EV a připojit ho do sítě
nikam s ním nejezdit, na to bude pořád nafta
ale ta chytrá síť to v noci nabije za 2,- a přes den to prodáte za 10,-15,-
jen doufejte, že to časem nezdaní
kdyby to někoho netrklo, tak analogigie s FVE
nikam s ním nejezdit, na to bude pořád nafta
ale ta chytrá síť to v noci nabije za 2,- a přes den to prodáte za 10,-15,-
jen doufejte, že to časem nezdaní
kdyby to někoho netrklo, tak analogigie s FVE
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Dnes jezdím denně min 92 km. Před 5 lety to bylo denně 120 km. Minimálně. To, že ty lidi neznáte, ještě neznamená, že neexistují.Kubajsu píše:Tak tak. Já osobně znám jediného člověka, který jezdí pravidelně trasu přes 300km (a i tak jednou za týden). A neznám nikoho, kdo by jezdil denně přes 100 km.jozka píše:Debata s vericim je zbytecna.
Ale vy věříte, že skoro každý majitel auta jezdí několik set km denně v práci a po příjezdu domů si střihne ještě nečekaně cestu na druhou stranu republiky. Nezbývá mi než víra, že takoví lidé jsou a v tom případě je pro ně opravdu nafta nenahraditelná asi jako pro kněze svěcená voda...
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
Jezdil jsem každý týden Praha-Mnichov a zpět.
Ne, neměl jsem čas si dělat 40 min pauzy na každé cestě
Pravda, zákazník měl na parkovišti pro zákazníky taky místo s připojením do el. Jedno ve velkém business centru.
Ne, neměl jsem čas si dělat 40 min pauzy na každé cestě
Pravda, zákazník měl na parkovišti pro zákazníky taky místo s připojením do el. Jedno ve velkém business centru.
Re: Elektromobilita
Tak jezdíte denně 92 km , ne 100. Ale vážně to pořád znamená v současnosti nabíjet cca 1 za 4 dny, to není tak hrozné.Sosa píše:Dnes jezdím denně min 92 km. Před 5 lety to bylo denně 120 km. Minimálně. To, že ty lidi neznáte, ještě neznamená, že neexistují.
Tak Praha-Mnichov je v dosahu dnešních elektromobilů, tak to je v pohodě. Navíc, než nebudete mít na výběr spalovací auto, tak tam povede rychlodráha(nebo minimálně rychlejší dráha )Mosquit píše:Jezdil jsem každý týden Praha-Mnichov a zpět.
Ne, neměl jsem čas si dělat 40 min pauzy na každé cestě
Pravda, zákazník měl na parkovišti pro zákazníky taky místo s připojením do el. Jedno ve velkém business centru.
Re: Elektromobilita
Tak jezdíte denně 92 km , ne 100. Ale vážně to pořád znamená v současnosti nabíjet cca 1 za 4 dny, to není tak hrozné.krtek700 píše:Sosa píše:Dnes jezdím denně min 92 km. Před 5 lety to bylo denně 120 km. Minimálně. To, že ty lidi neznáte, ještě neznamená, že neexistují.
Ale tankovat jednou za 8.
Re: Elektromobilita
Ale když zavřete člověka do izolované místnosti s nastartovaným elektroautem a spalovacím, tak se Vám za chvíli osoba se spalovacím autem udusí a s elektroautem ne. Což je v současnosti hlavní výhoda elektra. A jestli mi narvete do místnosti i uhelnou elektrátrnu, tak tam ke spalováku přidejte rafinerii.Sosa píše:Ale tankovat jednou za 8.
Re: Elektromobilita
Hm, elektro v poho, protoze prece lidi nejezdi sto kilometru denne, zato si bezne lidi pousti auta v izolovane mistnosti. S vama je fakt sranda
Re: Elektromobilita
Jak už jsem psal, pokud dnes nemá člověk možnost nabíjet doma či v práci, tak bych to nedoporučoval, protože pro nabíjení mimo prostě infrastruktura ještě není připravená. Až na tom bude infrastruktura i baterie lépe, tak to nebude problém, ale to dřív jak za 10 let určitě nebude.Sosa píše:Tak jezdíte denně 92 km , ne 100. Ale vážně to pořád znamená v současnosti nabíjet cca 1 za 4 dny, to není tak hrozné.
Ale tankovat jednou za 8.
Mimochodem, když už jsme u těch baterií, tak docela nedávno se odehrály zajímavé věci u Tesly. Jednak vyšlo najevo, že Tesla financovala vývoj bateriových technologií lidmi, kteří se tomu věnují od příchodu Li-Ion technologie (a dříve byli 20 let financovaní 3M), protože se teď objevil patent podaný Teslou, který ty výsledky popisuje. A je to docela zajímavé, protože dle toho patentu to vypadá, že bude možné znatelně urychlit nabíjení (někam ke dvojnásobku) při zvýšení kapacity baterie a snížení výrobní ceny.
Troufnu si odhadovat, že tohle je přesně ta technologie, kterou Tesla využije pro Semi. Ale dost možná už dřív, protože letos chtějí instalovat novou generaci superchargerů (dokonce tvrdili, že zkraje 2019), které by měly nabíjet zhruba dvakrát rychleji než současné. Nicméně myslím si, že toho využijí pouze nová auta, současným se nabíjení zrychlí asi jen trochu (něco mezi 10 až 20 %). A jako příprava na to možná je i to, že před pár týdny v USA už upustili od označení modelů dle kapacity baterie (tedy už není 100D, ale Extended Range varianta), takže až vymění bateriovou technologii, tak díky úspoře hmotnosti budou moci použít třeba 97kWh baterii, na kterou to auto ale ujede stejně jako s předchozí technologií 100kWh. Ale je klidně možné, že všechny takto označené Modely S a X už budou tyto nové baterie mít rovnou. Tesla už několikrát zpětně oznámila, že udělala změnu ve výrobě a že auta vyrobená od nějakého data už mají v sobě novou technologii...
Majitelům současných Tesel S a X, kteří na to budou mít, tak bude vrtat hlavou, jestli si ponechat své Tesly s nabíjením na superchargerech zdarma, nebo přejít na nové, kde budou nabíjet zhruba dvakrát rychleji, ale za nabíjení platit. Sám musím říct, že jakmile budou v okolí nabíječky s rychlejším nabíjením, tak abych to reálně využil, tak to asi nevydržím a půjdu do nové. Přeci jen takové zkrácení nabíjecí doby bude fajn, o tom žádná...
No a pokud jde o výhled do budoucna, tak tam Tesla taky teď oznámila, že kupuje firmu Maxwell Technologies, která má baterie s hustotou přes 300Wh/kg, zatímco současně používané mají do 200Wh/kg. Navíc s výhledem, že ta technologie by se mohla dostat až k 500Wh/kg. A i díky nějakým insider informacím vím, že pokud někoho takhle Tesla je ochotna koupit, tak ten někdo má v ruce opravdu použitelnou věc. Asi ne hned, protože mít baterie z malosériové výroby je něco jiného, než je vyrábět velkosériově a následně z toho stavět celé bateriové moduly, ale samotné ukládání energie jim musí fungovat velice spolehlivě. Takže další výrazný skok v bateriích asi Tesla má zajištěn.
Re: Elektromobilita
Takže nás čekají světlé zítřky a samá pozitiva....
Re: Elektromobilita
Tak samozrejme, doted to bylo skvely, ale ted se to mozna zlepsi.
Re: Elektromobilita
jozka: Tak elektromobil nepotřebuje, aby majitel jezdil každý den max. 100, ale v průměru to bude typický nájezd a v tom případě nepotřebujete na sídlišti pro každé auto nabíječku.
O té izolované místnosti jsem psal vzhledem k předcházející narážce, že spalovák stačí natankovat 1x8 let.
Pokud jste mojí narážku nepochopil, tak Vám to vysvětlím, pokud Vás něco dokáže zabít v uzavřené místnosti, tak to asi bude škodit ve městě s velkým počtem těchto vozidel.
Pokud by nic takového spalovací motor neprodukoval, tak nás bude omezovat jenom dostatek ropy, případně přirozená revoluce v dopravě a lepší a pohodlnější jízda(zatím kromě nabíjení.)
Přece jen autonomní vozidlo se spalovacím motorem postavíte, ale přijdete o spoustu využití, co nabídne elektromotor s baterií.
Jinak díky Mumry za docela pěkný soupis. Chvíli jsem tady přestal psát, protože už mě místní borci začali nudit a byl jsem líný cokoli hledat.
O té izolované místnosti jsem psal vzhledem k předcházející narážce, že spalovák stačí natankovat 1x8 let.
Pokud jste mojí narážku nepochopil, tak Vám to vysvětlím, pokud Vás něco dokáže zabít v uzavřené místnosti, tak to asi bude škodit ve městě s velkým počtem těchto vozidel.
Pokud by nic takového spalovací motor neprodukoval, tak nás bude omezovat jenom dostatek ropy, případně přirozená revoluce v dopravě a lepší a pohodlnější jízda(zatím kromě nabíjení.)
Přece jen autonomní vozidlo se spalovacím motorem postavíte, ale přijdete o spoustu využití, co nabídne elektromotor s baterií.
Jinak díky Mumry za docela pěkný soupis. Chvíli jsem tady přestal psát, protože už mě místní borci začali nudit a byl jsem líný cokoli hledat.
Re: Elektromobilita
A ono nás někdy čekalo něco jiného?kot píše:Takže nás čekají světlé zítřky a samá pozitiva....
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
Dovolím si podotknout, že v uzavřené izolované místnosti umřete i s elektromobilem. A dokonce i bez něj.krtek700 píše: Pokud jste mojí narážku nepochopil, tak Vám to vysvětlím, pokud Vás něco dokáže zabít v uzavřené místnosti, tak to asi bude škodit ve městě s velkým počtem těchto vozidel.
Takovéto situace je potřeba posuzovat komplexně, ne lokálně. Norské město s 30% podílem elektromobilů není izolovaný systém.
Re: Elektromobilita
Tak teď nevím jestli děláte humor, nebo to myslíte vážně. Jestli dokážete umřít v místnosti sám od sebe dřív, než Vás otráví/udusí spalovák, tak blahopřeji.Mosquit píše: Dovolím si podotknout, že v uzavřené izolované místnosti umřete i s elektromobilem. A dokonce i bez něj.
Takovéto situace je potřeba posuzovat komplexně, ne lokálně. Norské město s 30% podílem elektromobilů není izolovaný systém.
Co přesně chcete posuzovat komplexně ne lokálně?
Re: Elektromobilita
No nevím, jestli je humor mluvit o otravách výfukovými plyny. Přeci jen to jisté režimy celkem masivně využívaly.