Elektromobilita

Odpovědět
jozka
Příspěvky: 2778
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Ona ta víra, že jediná správná cesta jsou spalováky je holt dost silná
Opravdu jste si tohle z mych prispevku odnesl? A pritom jsem tu uz i troubil natvrdo, ze pokrok je u mne tehdy, kdyz se technologie prosadi svou kvalitou, nikoli finacni podporou a legislativou vuci jinym technologiim. Odstrante tohle a elektroauta se vrati tam, kam patri, mezi slepe ulicky vyvoje dopravnich prostredku, minimalne do te doby, nez nekdo prijde na nejaky kvalitativne lepsi zpusob ukladani a distribuce energie. Taky uz jsem troubil, ze s elektromobilem jako takovym problem nemam. Jen by musel byt minimalne ve stejne kvalite jako to, co pouzivam ted. MPV, co nove stoji do 750 kCZK, uveze 650kg nebo sedm lidi, na jedno nabiti, ktere bude trvat do peti minut ujede 900km (bez ohledu na to jestli fouka nebo ne), baterie nebude ztracet energii a nebude se zmensovat jeji kapacita. Pak jsem ochoten platit v energii za jeden kilometr dve koruny jako dnes a jsem ochoten pripustit, ze nevazi stejne jako nadrz spalovaku. Az tohle splni, dejte vedet.
Ale notak, přeci nebudeme argumentovat jedním případem.
Rekneme, ze se vam snazim naznacit ze motor + prevodovka + palivovy system neni vsechno, co servisy resi. A jakkoli je elektromotor jednodussi, neni bezporuchovy, to by neexistovaly servisy elektromotoru, ze?
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Elektromobilita

Příspěvek od JiVi »

tak na elektormotor, bych pohlizel jako kompaktni celek - podobne jako na turbo. oprava vymennym zpusobem - repas/novy a za par desitek minut jedes dal. to se u motoru uz prakticky nedela pro financni narocnost. za komancu byly generalky normalni, protoze cena lidske prace byla tak zalostna, ze se to vyplacelo.
Aegeus
Příspěvky: 14
Registrován: 13.8.2018 20:54:58

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Aegeus »

ML90 píše:
Aegeus píše:Njn, v metropolitnich oblastech se ti chudsi nazenou do MHD
Odkdy je MHD dopravou pro chudší? To je fakt šílené myšlení.
A není?
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

jozka píše: nove stoji do 750 kCZK, uveze 650kg nebo sedm lidi, na jedno nabiti, ktere bude trvat do peti minut ujede 900km (bez ohledu na to jestli fouka nebo ne), baterie nebude ztracet energii a nebude se zmensovat jeji kapacita. Pak jsem ochoten platit v energii za jeden kilometr dve koruny jako dnes a jsem ochoten pripustit, ze nevazi stejne jako nadrz spalovaku.
Když to postavíte takto přímočaře, tak si elektroauto nekoupíte nikdy. Pokud se ale podíváte alespoň trochu „za roh“, tak každá výhoda je vykoupena i nějakou nevýhodou. Ano, nové auto na baterky bude zatím o dost dražší než srovnatelné spalovací, na druhou stranu má podstatně vyšší provozní náklady, takže se to při nějakém nájezdu (podle typu auta cca po 150 až 250 tis. km) obrátí. Ano, za pět minut se nenabije, dokud nebude vynalezen nějaký revoluční typ baterie, na druhou stranu může být plně nabité každý den ráno. Ano, 900 km zatím nezvládne, ale to jezdí málokdo v tahu, takže pokud už se někdo vydá na dlouhou cestu, tak mu sem tam přestávka stejně nevadí. Ano, baterie vždy bude ztrácet energii, je otázkou, jak hodně mě to bude vadit (a zda mentálně nebo reálně). A zase si můžu říci, že i když ztratí 20%, tak má pořád ještě velkou hodnotu pro jiné účely. A když už se chcete točit na váze, tak připočítejte k nádrži i motor a převodovku. Ale je to argument irelevantní, neboť negativa vyšší váhy jsou už „započítány“ ve vyšší spotřebě. Na rozdíl od spalováku má elektroauto schopnost velkého zrychlení i s touto přítěží.
jozka
Příspěvky: 2778
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

To ano, jenze nebyla rec o narocnosti udrzby/opravy, ale o potrebe udrzby/opravy. Mimochodem, jaky je rozdil mezi generalkou a repasem?
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lynx »

Mumry píše:
Lynx píše:Bohužel jste zapomněl doložit, v čem je to podle vás nesmysl nebo polopravda.
To bylo zcela záměrné, protože za ta léta, co to tu čtu, tak se mi do paměti zapsalo, že s doktorem železným nemá moc smysl se snažit o diskuzi. A holt mám lepší věci na práci. Nicméně ono se k těm věcem stejně dostáváme diskuzí s ostatními, takže stačí číst...
To je ovšem argument. Na to abyste mě obvinil z toho, že píšu nesmysly a polopravdy jste si čas našel. Ale na vysvětlení v čem se mýlím, už nemáte čas, toho podle vás nejsem hoden. Takže urazit někoho - to ano, vysvětlit alespoň v čem se mýlí - to ne. Tohle není z vaší strany diskuze, ale sprosťárna.

Proč to tedy děláte a ještě k tomu záměrně, když přijdete jen s urážením bez argumentů ?

Pro nezasvěcené přípomínám, na co tento uživatel Mumry není schopen reagovat jinak než urážením oponenta - pozastavil jsem se nad neefektivností toho, že elektřinu musíme nejprve někde vyrobit (např. v uhelné elektrárně v severních Čechách - dost špinavý a ztrátový způsob výroby energie), pak transportovat vedením (další ztráty), pak jím nabít energeticky draze vyrobenou baterii elektromobilu a a pak teprve můžeme tu energii využít tj. jezdit. Navíc tím autem zbytečně vozíme ty těžké baterie a část energie tak spotřebujeme na přepravu těchto baterií. To je všechno principiálně velice neefektivní, ztráty energie jsou obrovské.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 21.11.2018 10:37:16, celkem upraveno 1 x.
jozka
Příspěvky: 2778
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

každá výhoda je vykoupena i nějakou nevýhodou.
To vim, tak si to proberem:
...nové auto na baterky bude zatím o dost dražší než srovnatelné spalovací, na druhou stranu má podstatně vyšší provozní náklady...
Krome paliva a maziva v cem? Mimochodem, PHM jsou tou mensi casti nakladu na provoz (u toho meho je to v soucasnoti cca 2kc/km z cca 5.60 kc/km). O budoucim velice pravdepodobnem zdaneni uz rec byla, takze i tenhle bod je silne na vode.
Ano, za pět minut se nenabije, dokud nebude vynalezen nějaký revoluční typ baterie, na druhou stranu může být plně nabité každý den ráno.
Jenze tohle je opravdu dabelsky argumentacni klam, protoze nejde o to, ze by MOHL byt nabity kazde rano, ale ze MUSI byt nabity kazde rano. A predpoklada, ze kazdy ma tu moznost, coz je dost daleko od reality.
Ano, 900 km zatím nezvládne, ale to jezdí málokdo v tahu,
Viz predchozi, ne kazdy ma moznost auto odstavit na noc do garaze na nabijecku, ja tankuji pri beznem provozu dvakrat za mesic a mezitim mam auto kdykoliv k dispozici. Dlouhe cesty uz nekomentuji vubec. Letni cesta z dovolene pres noc, cca 800km, jedno takovani k ranu, celkem tri prestavky po cca po ctvrthodine na protazeni/vystridani za volantem. Zadne dobijeni z 20 na 80% uz za 30 minut... ale hlavne, ten muj puvodni prispevek byl k nakladakum, kde uz je tenhle bod uplne mimo.
A zase si můžu říci, že i když ztratí 20%, tak má pořád ještě velkou hodnotu pro jiné účely.
Vam nevadi, mne ano.
A když už se chcete točit na váze, tak připočítejte k nádrži i motor a převodovku.
.

Baterie do eGolfu vazi 312 kilo, motor 1.9 tdi cca 100kg (asi jak ktera verze), ale ani s prevodovkou a plnou nadrzi se to nevyrovna. Vahu elektromotoru vam hledat nebudu.
Na rozdíl od spalováku má elektroauto schopnost velkého zrychlení i s touto přítěží.
Touche! Nasli jsme konecne bod pro elektro! Hlavne, az zrychlite, tak nezapomnte na vahu, at nedopadnete, jako Hammond s Rimacem...

Opet se budu opakovat. Jste-li fanda technologie, nic proti tomu. Jen netvrdte, ze jde o pokrok a rovnocennou nahradu. Duvody viz vyse.
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

Problém této diskuse trochu je, že vy argumentujete vždy jen sebou (a to pokaždé jak se hodí – jednou provozujete výhradně ojetiny, podruhé chcete nové auto za 750 tis.). Říkáte, že se ušetří jen na palivu a mazivu (jiní třeba i na brzdách) – ale pokud na palivu místo vašich 2 Kč/km platíte 0,5 Kč/km (a to i po vašem zdražení, které jednoduše nemůže být tak dramatické, to by žádná vláda neustála), tak to je velký rozdíl. Ano, vy si nenabijete, ale polovina majitelů aut má možnost připojit se na noc k zásuvce. A až se elektromobily rozšíří, může být nabíječka na každé lampě. Argument s váhou nechápu, čemu větší váha vadí? Stejně tak degradace baterky. Vyměňujete NB po roce, protože vám zdegradovala baterka o 20%? To je spíše mentální záležitost, ne reálný problém.
Podle toho, co říkáte (dvě nádrže na měsíc na ježdění „kolem“ komína), jste ideální adept na EV, jen o tom ještě nevíte :-) No a na té cestě do Chorvatska jednou za rok prostě uděláte dvě hodinové zastávky, třeba se normálně najíte :-) Sejdeme se tu na fóru na pokračování této diskuse v roce 2025, jo? :-)
jozka
Příspěvky: 2778
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Vite, co je legracni? Jak jste krasne mimobezny. Ja vam pisu, jak auto jako bezny uzivatel pouzivam a vy mi porad pisete, jak bych ho mel pouzivat, abych vubec mohl pouzit.

Dalsi "argumenty" (nebojte, nejste originalni) uz jsou vylozene komicke.

Nikde jsem nepsal ze chci nove auto, ctete pozorne.
Pokud, usetrim 1,5 na km, tak to bude z 5.60 na 4.10. To ostatni nevyhody nevyvyazi.
Nejde o to, ze ja si nenabiju, jde o to, ze jste prave vyautoval vic nez pulku obyvatelstva.
Kolik myslite, ze je lamp v provnani s auty?
Vite, co do tech lamp vede za kabely a co a za jak dlouho si z toho nabijete?
Baterka v NB mi vydrzi cca tri roky a nova stoji asi tri litry. Kdyz pujde z tlustejch do tenkejch, tak to jde i bez ni.
Nepsal jsem "kolem komina", ale v "beznem provozu", ctete pozorne.
Udelam si dve zastavky na jidlo. Jednu po pulnoci a druhou ve ctyri rano, opet nectete pozorne (a mimochodem, neslo o Chorvatsko).

A klidne si spicha dame, protoze tyhle hlasky uz peknych par let ctu. Mimochodem, nekdy v roce 2023 tu mam spicha s dvs (?) kvuli autonomnim autum :-)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Sosa »

Redispero píše:Když to postavíte takto přímočaře, tak si elektroauto nekoupíte nikdy. Pokud se ale podíváte alespoň trochu „za roh“, tak každá výhoda je vykoupena i nějakou nevýhodou. Ano, nové auto na baterky bude zatím o dost dražší než srovnatelné spalovací, na druhou stranu má podstatně vyšší provozní náklady, takže se to při nějakém nájezdu (podle typu auta cca po 150 až 250 tis. km) obrátí.
150 tisíc km je na palivu cca 300 000 Kč. 250 tkm jen cca 500 000. Nebudu se bavit kolik lidí najezdí tolik km s autem, ale cena elektromobilů je většinou vyšší, než tyto "ušetřené" peníze.
A čemu vadí větší váha, no na to si snad umíte odpovědět sám. Je to jen fyzika.
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Elektromobilita

Příspěvek od NoOne »

Pokud chce mit clovek v aute teplo a zapnute vyhrivani sedacek, tak mestsky elektromobil neni vhodny ani kolem komina. Ma tydenni skusenost se zapujcenym BMW i3 (MY2015 zakladni baterka - cena pres mega) bez superchargeru a s venkovni teplotou pres den po nulou, je vyrazne negativni.

Prvni prekvapeni nastalo, kdyz nam odpoledne auto k zapujcce dovezli od 110km vzdaleneho dealera na plataku. Seznameni, zkusebni jizdy a do zasuvky na noc.
Rano auto nabite na max, 10% sezralo jen vyhrati auta a roztopeni namrazy. Cesta do prace 10km a 20km litani po meste a uradech ... domu prijizdim s baterii na 1/3 ... navecir nakup 30km a domu jizda v lednici ... nabijeni pres noc
Rano nabito jen 60% ... cesta do prace ... litani po uradech ... domu jedu opet v lednici ... auto se nabiji 4 hodiny a jedem na veceri 10km ... domu to presne vyslo, nemrznem.
Rano zjistuji ze v noci prituhlo pod 10, auto je nabite jen na 20% a shozenej jistic. Jedu benzinem a auto se nabiji do odpoledne, kdy si jej bere draha polovicka a vyrazi po dalnici 50km. Zpet uz od pulky jede nasrana max 90 a par km pred domovem lednice.
Rano opet nabita jen pulka, sedam do spalovaku a jsem si jist, ze tohle mi doma zabirat misto nebude.

Pokud by jsme se naucili s EV jezdit, prida nam to max 20% k dojezdu navic, coz stejne nic neresi. Od pondeli do patku to auto, bez dalsich drahych investic, jezdit nebude. Mimochodem, pokud je v zasuvce, vytapi baterku a zere proud i kdyz nejezdi.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mstitek »

Sosa píše:
Redispero píše:Když to postavíte takto přímočaře, tak si elektroauto nekoupíte nikdy. Pokud se ale podíváte alespoň trochu „za roh“, tak každá výhoda je vykoupena i nějakou nevýhodou. Ano, nové auto na baterky bude zatím o dost dražší než srovnatelné spalovací, na druhou stranu má podstatně vyšší provozní náklady, takže se to při nějakém nájezdu (podle typu auta cca po 150 až 250 tis. km) obrátí.
150 tisíc km je na palivu cca 300 000 Kč. 250 tkm jen cca 500 000. Nebudu se bavit kolik lidí najezdí tolik km s autem, ale cena elektromobilů je většinou vyšší, než tyto "ušetřené" peníze.
A čemu vadí větší váha, no na to si snad umíte odpovědět sám. Je to jen fyzika.
Váha nikoho moc nezajímá. Jinak by se SUV neprodávali jak rohlíky.

Kdyby se zrušily jakékoliv dotace u automobilů, tak už dávno všichni jezdíme hromadnou dopravou, jelikož by benzín stál mnohonásobně víc než dnes. Zapomínáte na to, že jakákoliv fosilní paliva jsou neuvěřitelně skrytě dotovaná.

A nakonec. Každá nová technologie je zezačátku horší než stávající prostředky. První auta byla taky výrazně horší než koně.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Lynx píše:- pozastavil jsem se nad neefektivností toho, že elektřinu musíme nejprve někde vyrobit (např. v uhelné elektrárně v severních Čechách - dost špinavý a ztrátový způsob výroby energie), pak transportovat vedením (další ztráty), pak jím nabít energeticky draze vyrobenou baterii elektromobilu a a pak teprve můžeme tu energii využít tj. jezdit. Navíc tím autem zbytečně vozíme ty těžké baterie a část energie tak spotřebujeme na přepravu těchto baterií. To je všechno principiálně velice neefektivní, ztráty energie jsou obrovské.
Ona benzínová infrastruktura je ještě horší. Musíte vytěžit ropu, dovézt jí tankerem přes půl planety, ropovodem do rafinerie, tam energeticky náročně přeměnit na pohonné hmoty, odvézt cisternou stovky kilometrů do benzínky, kterou musel někdo postavit a někdo musí obsluhovat. Provizí je tam několik - těžaři, tanker, ropovod, rafinerie, benzínka, ...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Sosa »

Tak za prvé, jaké dotace jsou na fosilní paliva, prosím konkrétně. Pokud se nepletu, z ceny fosilních paliv na benzínce je více než polovina daně. Spotřební a DPH. V pondělí nabízelo Čepro cenu motorové nafty bez daní 15,75 Kč/litr.
Za druhé, elektromobil není nová technologie, je starší než spalovací motor a celou dobu má stejné problémy, za těch cca 150 let se je nepodařilo vyřešit.
Za třetí, pokud váha nikoho nezajímá, proč tedy lidi nejezdí tanky?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Sosa »

Anonym píše:
Lynx píše:- pozastavil jsem se nad neefektivností toho, že elektřinu musíme nejprve někde vyrobit (např. v uhelné elektrárně v severních Čechách - dost špinavý a ztrátový způsob výroby energie), pak transportovat vedením (další ztráty), pak jím nabít energeticky draze vyrobenou baterii elektromobilu a a pak teprve můžeme tu energii využít tj. jezdit. Navíc tím autem zbytečně vozíme ty těžké baterie a část energie tak spotřebujeme na přepravu těchto baterií. To je všechno principiálně velice neefektivní, ztráty energie jsou obrovské.
Ona benzínová infrastruktura je ještě horší. Musíte vytěžit ropu, dovézt jí tankerem přes půl planety, ropovodem do rafinerie, tam energeticky náročně přeměnit na pohonné hmoty, odvézt cisternou stovky kilometrů do benzínky, kterou musel někdo postavit a někdo musí obsluhovat. Provizí je tam několik - těžaři, tanker, ropovod, rafinerie, benzínka, ...
A přes to všechno jsou energetické ztráty nižší než při elektromobilitě.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mstitek »

Sosa píše:Tak za prvé, jaké dotace jsou na fosilní paliva, prosím konkrétně. Pokud se nepletu, z ceny fosilních paliv na benzínce je více než polovina daně. Spotřební a DPH. V pondělí nabízelo Čepro cenu motorové nafty bez daní 15,75 Kč/litr.
Za druhé, elektromobil není nová technologie, je starší než spalovací motor a celou dobu má stejné problémy, za těch cca 150 let se je nepodařilo vyřešit.
Za třetí, pokud váha nikoho nezajímá, proč tedy lidi nejezdí tanky?
Za prvé. Přímá dotace není. Ale existuje něco jako nepřímé dotace. Neboli následky zacvaká někdo jinej. Taky se tomu říká socializace nákladů.

Za druhé. to na tom nic nemění. Je spousta technologí, které byly v principu známé dlouho a dlouho jim trvalo než se prosadily.

Za třetí. S prominutím, co to je za hloupou otázku? Tank má trochu jiné pořizovací náklady než auto. Kromě toho nemůže jen tak jezdit po silnici a sehnat na něj řidičák, taky neni žádná sranda. A to nemluvím o různých homolagích, euro normách a podobně. Tohle byste snad mohl vědět.
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

jozka píše: Ja vam pisu, jak auto jako bezny uzivatel pouzivam a vy mi porad pisete, jak bych ho mel pouzivat, abych vubec mohl pouzit
Já Vám nepíšu, jak byste ho měl používat, proto tam byly ty smajlíky. Jen jsem tím narážel na poněkud paradoxní fakt, že právě váš způsob ježdění je ten, kde se nevýhody elektroaut snižují (v praktické provozní stránce, nikoli z hlediska financí, tam se při tak malém nájezdu zatím elektroauto nevyplatí.) Já ale celou dobu reaguji hlavně na vaše tvrzení „Jste-li fanda technologie, nic proti tomu. Jen netvrdte, ze jde o pokrok a rovnocennou nahradu“. Většina těch, co si pořídila elektroauta, tvrdí, že by zpět neměnila. To znamená, že je za rovnocennou náhradu považují a že v tom mixu nevýhod a výhod, kterými tady šermujeme, pro ně převážily výhody (a jsou mnohdy finanční). Tím ale vůbec nepředpokládám, že by to tak mělo být u všech – to až v tom roce 2025 :-)
MPMP
Příspěvky: 3301
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Redispero píše:... ale polovina majitelů aut má možnost připojit se na noc k zásuvce. ...
A Můžete nám sdělit to tajemství, jak bude dobíjet ta druhá polovina majitelů? Já to teda netuším.
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

Není to tajemství, na veřejných dobíječkách, kterých je např. již nyní v Praze ke stovce a další rostou jako houby po dešti… Benzínovou pumpu také nemá každý doma… (na vysvětlenou, zřejmě jste nečetl celou diskusi – ta polovina byla myšlena řidičů, co budou mít ten luxus, že mohou ráno přijít k úplně dobitému autu).
MPMP
Příspěvky: 3301
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Redispero píše:Není to tajemství, na veřejných dobíječkách, kterých je např. již nyní v Praze ke stovce a další rostou jako houby po dešti… Benzínovou pumpu také nemá každý doma… (na vysvětlenou, zřejmě jste nečetl celou diskusi – ta polovina byla myšlena řidičů, co budou mít ten luxus, že mohou ráno přijít k úplně dobitému autu).
Já tomu pořád nerozumím.
Pokud tedy budu mít možnost připojit auto přes noc k zásuvce, což se dle Vašich slov bude považovat za "luxus" (sic!), budu mít ráno k dispozici auto s plnými bateriemi a tedy maximálním dojezdem.
Pokud tento "luxus" nebudu mít k dispozici, budu dle Vás dobíjet na veřejných dobíjecích stanicích. Ale jak? To večer tedy nepojedu domů ale do dobíjecí stanice? A odtamtud se dostanu domů jak - teleportem? Nebo snad bude mít každý dobíjecí stanici v docházkové vzdálenosti od domova? A i kdyby, nabito bude za jak dlouho? 30 min. 60 min, 120 min, 240 min? To si dám upomínku na 11 večer, abych šel přejet od dobíjecí stanice někam jinam?
A pokud bude v dobíjecí stanici obsazeno, tak si dám budíka např. na 3 hodiny v noci, abych dal autíčku "nabumbat" a mohl ráno odjet?
Vím, přeháním, ale můžete, prosím, popsat, jak si představujete standardní doplňování energie u té poloviny "neluxusních" majitelů? Nepředpokládám, že by kapacita veřejných dobíjecích stanic přesáhla více jak cca 1-3% počtu vozidel, jinými slovy na jedné zásuvce se bude muset vystřídat 20-50 aut (pokud budeme předpokládat, že to dělá pouze polovina majitelů, protože ti ostatní mohou využít "luxusu" připojení auta do zásuvky doma). Dnes při standardním ročním nájezdu se doplňuje palivo 2x měsíčně při dojezdu cca 900 km. Při dojezdech elektroaut 200-300 km (a to ani tohle dneska neumějí zdaleka všechny) to znamená dobíjet 6x až 9x měsíčně - zjednodušme to a řekněme "dvakrát týdně". to znamená, že "jeden kabel" musí obsloužit týdně 40 až 100 dobití. Fakt se tam všichni stačí vystřídat tak aby je to zásadně neomezovalo v používání vozidla?
A k té poznámce, že nemá každý doma benzínovou pumpu se snad ani nemá cenu vyjadřovat. K čemu by mi doma byla, když zastávka na veřejné je zdržení cca 10 minut, zatímco dobíjení elektromobilu se počítá v hodinách?
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Dle mého názoru je alektromobil pro někoho, kdo nemůže dobíjet doma nebo v práci za současných podmínek nevhodný. Je tam příliš velké omezování se. Nicméně třeba v USA žije v rodinných domech 90% populace. U nás je to zhruba půl na půl. Elektromobily budou nastupovat pomalu, pokud nebudou dotace. První pro koho budou kromě nadšenců zajímavé, jsou taxikáři, potom lidé bydlící v RD, jezdící desítky kilometrů do práce. Pro člověka s malým nájezdem bydlícím v paneláku nebo činžáku bude ještě hodně dlouho výhodný spalovák. Stejně tak pro lidi, kteří jezdí denně velké vzdálenosti a museli by cestou dobíjet. Jak někdo psal o dobíjení z lamp - je to nesmysl, kabely u lamp na to nejsou stavěné.
Do budoucna kdo ví. Jedno je jisté, baterie se budou neustále zlepšovat - levnější, lehčí, rychlejší dobíjení. Podobně jako solární panely byly před 10 lety drahé, nyní stojí solární články desetinu toho co před 10 lety. S elektromobily to bude podobné, budou zlevňovat a baterie budou lepší. Může se stát, že za 10 let bude existovat baterie, kterou dobijete za 10 minut s dojezdem 500 km. Pro rozvoj elektromobility to ale není nutné, stačí evoluce. Pokud by jsme chtěli nyní nahradit všechny auta elekrikou, tak nemáme dost elektřiny.
jozka
Příspěvky: 2778
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Jen jsem tím narážel na poněkud paradoxní fakt, že právě váš způsob ježdění je ten, kde se nevýhody elektroaut snižují
Ehm... zajimalo by mne co vy vite o mem zpusobu jezdeni?
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

MPMP: Nebojte, žádný z těch katastrofických scénářů nenastane. A pokud by hrozil, tak prostě další lidi do elektroaut nepůjdou, zde to nabídka a poptávka hezky zreguluje. Budou tři možnosti nabíjení: pomalu u obyčejné zásuvky – doma, na chatě, v práci (ten luxus byl myšlen v nadsázce, stejně jako s tou benzínkou), pak normálně – zejména na parkovištích, třeba u obchoďáků, restaurací, jak už se dnes děje. Zde ta nabíječka bude komparativní výhoda (nějaký obyčejný wallbox stojí dnes 15 tis., Tesla vám ho dá i zadarmo). A pak rychlonabíječky nebo jak se říká dnes ultranabíječky, které budou suplovat pumpy. Již dnes se staví na 350 KWh, a i když na to zatím nejsou auta. Je to ale otázka pár let, a bude to standard. I kdyby se ale nabíjelo jen 120 kW, tak se prostě zdržíte na „pumpě“ 20 minut. Pro mě to není tak hrozné, pro někoho třeba ano, pak do elektroauta nepůjde. Jednoduché.
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

jozka píše:Ehm... zajimalo by mne co vy vite o mem zpusobu jezdeni?
Mohu se mýlit, pravda. Ale zkusím to. Sám jste nyní prozradil, že tankujete cca dvakrát do měsíce, čili žádný velký nájezd. Auto chcete mít pořád k dispozici, takže spíše časté než dlouhé cesty. Dlouhodobě se tady hodně vyjadřujete k Praze, takže patrně bydlíte zde či v okolí (toto je samozřejmě jen dohad, byť statisticky je pravděpodobný). Chcete/máte MPV, ve kterém chcete vozit více lidí a měl by mít větší nosnost – tipnul bych to tedy na rodinu a možná nějakou chatu, nebo nějaké „výletní“ místo/místa v Čechách. Praha je více dostředivá než odstředivá, proto si myslím, že ty jednotlivé nájezdy nebudou vysoké (samozřejmě je ale možné, že vozíte jednou týdně rodinu na Moravu). A čistě osobně – myslím, že kdybych vše trefil, tak to stejně neuznáte :-)
Mike
Příspěvky: 4986
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

je v tom- i v diskusi zde - vidět ono zaslepení a "argumenty
např. já, s parkování ve vytápěné garáži v RD si umím představit používání EV pro práci.
denně najedu těch 100-150km a to by mohlo vycházet
ale nenuťte mě proboha, jet v únoru do Stutgartu na veletrh nečím jiným než současným naftovým šestiválcem
jo musím jednou tankovat, ale to zabere tak 7-8min
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“