krtek700 píše:Díky za pěknou analýzu ohledně té spotřeby, on by si opravdu každý řekl, že se spotřeba ohromně zvýší, když budou auta na elektřinu. Já mám pocit, že jsem četl něco o 17% jako pesimistické variantě, což je asi dvojnásobek toho, co spočítal Anonym. Pokud zůstaneme na jádru, tak my budeme poměrně v pohodě, ale Země které pojedou tvrdě fotovoltaiku a větrníky do budou v noci těžce dobíjet.
Já jsem počítal jen benzín, tzn. bez aut na naftu. Pokud by se měla nahradit i nafta včetně kamionů, tak je potřeba ekvivalent 3 bloků JE (1 Dukovany a 2 Temelín). Pokud by se omezil vývoz a dobíjení probíhalo v noci, tak samozřejmě méně než 3 bloky JE.
Ohledně kobaltu - složení baterie se mění a v nových je méně kobaltu.
Katoda byla dříve tvořená jen kobaltem.
Vývoj katody baterií:
NCM111 - 1 díl niklu, 1 díl kobaltu, 1 díl manganu
NCM622 - 6 dílů niklu, 2 díly kobaltu, 2 díly manganu
NCM811 - 8 dílů niklu, 1 díl kobaltu, 1 díl manganu - nyní nejpoužívanější
NCM90 - 9 dílů niklu, 0.5 dílu kobaltu, 0.5 dílu manganu - plánováno
Tesla Model S má například 80% nickel, 15% cobalt and 5% aluminium
Tesla Model 3 má prý jen 2.8% kobaltu.