Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Frei: Elektromobil bych si nikdy nekoupil, EU je zbrklá, na dlažbě skončí tisíce lidí
https://video.aktualne.cz/dvtv/frei-ele ... 47ab5f122/
https://video.aktualne.cz/dvtv/frei-ele ... 47ab5f122/
Re: Elektromobilita
To by chtělo tesat do kamene!Anonym píše:... nebo se peníze vezmou z jiných daní.
Pokud se "vezmou z jiných daní", budou chybět zase tam.
Když mám v levé kapse 200 Kč a potřebuju 300, nepomůžu si tím, že 100 přendám z levé kapsy do pravé.
Zkuste vymyslet nějaký jiný způsob, jak bude stát získávat chybějící spotřební daň z PHM.
Re: Elektromobilita
Možností je spoustu. Já bych se spíše zaměřil na výdajovou stránku rozpočtu. Omezit množství úředníků, neplatit ubytování a zmenšit dávky nepřizpůsobivým - oni by odešli zpět na Slovensko nebo do Rumunska nebo začali pracovat, zpoplatnit zdravotnictví, zavést školné, zrušit dotace politickým neziskovkám, zrušit různé dotace - třeba na pořízení elektromobilu, ...těch možností je spoustu.MPMP píše:To by chtělo tesat do kamene!Anonym píše:... nebo se peníze vezmou z jiných daní.
Pokud se "vezmou z jiných daní", budou chybět zase tam.
Když mám v levé kapse 200 Kč a potřebuju 300, nepomůžu si tím, že 100 přendám z levé kapsy do pravé.
Zkuste vymyslet nějaký jiný způsob, jak bude stát získávat chybějící spotřební daň z PHM.
Re: Elektromobilita
Hezký nápad, ale není to odpověď na mou otázku. Já se ptal, jak chcete nahradit výpadek spotřební daně z PHM na straně příjmů, ne co škrtnout na straně výdajů.Anonym píše:Možností je spoustu. Já bych se spíše zaměřil na výdajovou stránku rozpočtu. Omezit množství úředníků, neplatit ubytování a zmenšit dávky nepřizpůsobivým - oni by odešli zpět na Slovensko nebo do Rumunska nebo začali pracovat, zpoplatnit zdravotnictví, zavést školné, zrušit dotace politickým neziskovkám, zrušit různé dotace - třeba na pořízení elektromobilu, ...těch možností je spoustu.MPMP píše:... Zkuste vymyslet nějaký jiný způsob, jak bude stát získávat chybějící spotřební daň z PHM.
Prosím trochu rozvést to strohé "Možností je spoustu".
Re: Elektromobilita
Proboha vy delate jak kdyby za pet let uz nemelo jezdit ani jedno auto se spalovacim motorem. Jestli se podil elektromobilu do roku 2030 dostane na 5% tak to bude mensi zazrak.
Re: Elektromobilita
[Pokud bude nástup elektromobilů postupný a bude se dobíjet hlavně doma v noci, tak rozvodná síť neklekne. Pokud by jsem chtěli nahradit všechnu naftu a benzín, tak je to energie srovnatelná s dostavěním Temelínu a Dukovan. Nicméně nahrazovat veškerý benzín a naftu je nesmysl - veteráni, stavební stroje, sekačky, ...]
Hmm, řekl bych že je dost velká mýlka. Představte si situaci, že např. ve městě velikosti Hradce Králové bude např. 30% elektromobilů a v teoretické případě všichni majitelé budou chtít nabíjet přes noc.... Obávám se, že by to nedopadlo dobře (teď přesně nevím kde ale už se i na českém internetu na toto téma objevilo několik článků, které moc optimisticky nevyznívaly).
Hmm, řekl bych že je dost velká mýlka. Představte si situaci, že např. ve městě velikosti Hradce Králové bude např. 30% elektromobilů a v teoretické případě všichni majitelé budou chtít nabíjet přes noc.... Obávám se, že by to nedopadlo dobře (teď přesně nevím kde ale už se i na českém internetu na toto téma objevilo několik článků, které moc optimisticky nevyznívaly).
Re: Elektromobilita
No tak pojedou Opatovice i přes noc no.
Re: Elektromobilita
Já vám řeknu jak to bude. Vybere se o 80Miliard méně, tedy oseká se výdajová stránka, třeba výstavba nových dálnic. 80Miliard se vybere ročně na spotřební dani. 80... Takže když bude 10% elektroaut, tak se odvede o 8 Miliard méně. Ja vím hodně z toho dělají kamiony atd, ale je třeba na tohle myslet.
Ano řešení je mýto všude za 1Kč/km.
Ano řešení je mýto všude za 1Kč/km.
Re: Elektromobilita
V noci se přenosová soustava fláká a spotřeba je o 25% nižší. Od 20:00 spotřeba postupně klesá až do půlnoci, do 5:00 je nízká, od 5:00 do 7:00 roste. Některé elektrárny se na noc vypínají. Pokud by se nevypnuly, tak je k dispozici zhruba 20 GWh za den navíc. To je 7,3 TWh za rok.kik píše: Hmm, řekl bych že je dost velká mýlka. Představte si situaci, že např. ve městě velikosti Hradce Králové bude např. 30% elektromobilů a v teoretické případě všichni majitelé budou chtít nabíjet přes noc.... Obávám se, že by to nedopadlo dobře (teď přesně nevím kde ale už se i na českém internetu na toto téma objevilo několik článků, které moc optimisticky nevyznívaly).
Pokud počítáme, že elektromobil má spotřebu 21 kwh/100 km. Benziňák má spotřebu 7 litrů/100 km. Takže mi vychází 1 litr ekvivalent 3kwh. (21 kwh je pro Teslu, u malých elektroaut bude číslo nižší, nicméně to zanedbávám.
Pokud by jsme chtěli nahradit veškerý benzín elektromobily, tak nemusíme ani stavět nové elektrárny, stačí je nechat puštěné přes noc.
Podle ČAPPO se loni v Česku celkem spotřebovalo 5,81 miliardy litrů nafty nafty a 2,12 miliardy litrů benzinu.
Výpočet u benzínu 2,12 mld * 3kwh = 6,36 TWh.
Pokud by jsme chtěli nahradit i naftu, tak stačí omezit vývoz, podle zprávy ERU jsme loni vyvezli 13TWh.
Pár TWh bude chybět, nicméně některá vozidla ale na benzín a naftu zůstanou tak jako tak. V podstatě stačí nevypínat elektrárny na noc a nevyvážet a můžete nahradit 90% vozidel na benzín a naftu.
Podle zprávy ERU zhruba tolik http://www.eru.cz/documents/10540/46282 ... S_2017.pdf
Re: Elektromobilita
Nabeh uhelne elektrarny na optimalni vykon je delsi nez 24 hodin a regulace v radech hodin. Elektrarny bezi na plno temer porad a pokud neni odber, uhli do kotle leti stejne, jako by byl.
Re: Elektromobilita
Už se pouštíme do hrozných teorii. Nicméně praxe je taková, že ČR vyrábí stále více jak 40% energie z hnědého uhlí. To je realita a ještě nějaký ten rok to bude, takže to není ani ekologické, ani ekonomické. Tedy nebylo by lepší zatřít těch 40% hnědouhelných elektráren a přestat elektřinu vyvážet ? Ono se to teda stane až bude cena emisních povolenek na maximu a Němci zavřou jaderky...
Re: Elektromobilita
Kdepak. Řešení je spotřební daň z elektřinyWarcz píše: Ano řešení je mýto všude za 1Kč/km.
Re: Elektromobilita
Ja tu aferu s LTE uz primo vidim
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
Tohle bych si dovolil zopakovat, protože to evidentně (podle mnoha předchozích příspěvků) spoustě zdejších uživatelů nedochází (a myslí si, že když si zrovna někdo připojí do sítě kábl od auta, a zrovna nebude svítit slunce, tak se nahodí blok v Dukovanech a jedem).NoOne píše:Nabeh uhelne elektrarny na optimalni vykon je delsi nez 24 hodin a regulace v radech hodin. Elektrarny bezi na plno temer porad a pokud neni odber, uhli do kotle leti stejne, jako by byl.
V tomto směru je celkem výhodná paroplynová elektrárna, která startuje relativně rychle, cca za půl hodiny. Ale za hodně peněz...
Re: Elektromobilita
Ale dochází. Třeba zrovna Opatovice a nebo Chvaletice vydělávají právě na tom, že mají "natopeno" a jdou do plnejch na pokyn od ČEPSu (i když v poslední době byly ceny takový, že jely pořád).
Re: Elektromobilita
Švýcarský startup vyvinul baterii s rekordní energetickou kapacitou, může přinést revoluci ve světě elektromobilů
https://www.otechnice.cz/svycarsky-star ... -internetu
kapacita 1000 W/kg
https://www.otechnice.cz/svycarsky-star ... -internetu
kapacita 1000 W/kg
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Elektromobilita
Regulovat jde na jedne strane uhlim (v radech desitek hodin a desitek procent vykonu) nebo neefektivne tlakem ci teplotou pary (hodiny a procenta vykonu). Turbogenerator je synchronni, ten musi bezet porad a stale stejnou rychlosti.Japao Joe píše:Ale dochází. Třeba zrovna Opatovice a nebo Chvaletice vydělávají právě na tom, že mají "natopeno" a jdou do plnejch na pokyn od ČEPSu (i když v poslední době byly ceny takový, že jely pořád).
Vyroba a spotreba elektriny se modeluje nekolik dni dopredu, nasledne se prodava/kupuje na burze, CEPS nerozhoduje, kdo pro nej bude elektrinu vyrabet.
Re: Elektromobilita
1000W/kg. To bych hned bral do koloběžky kde mam jenom 200Wh
Re: Elektromobilita
Nojo, to už je asi padesátej průlomovej startup, včetně toho jednoho českýho kde to už pět let vyráběj ale nikdo to ještě nikde neviděl. Taky je rozdíl jestli se myslí kapacita systému, článku nebo akupacku se všema ochranama a chlazenim a mechanickou konstrukcí, kde to pak jde na polovinu nebo ještě níž.
Re: Elektromobilita
Ten český asi myslíte HE3DA a je to všude stejné, pokud něco vymyslíte pro průmysl, tak to nezačnete hned masově prodávat.jonáš píše:Nojo, to už je asi padesátej průlomovej startup, včetně toho jednoho českýho kde to už pět let vyráběj ale nikdo to ještě nikde neviděl. Taky je rozdíl jestli se myslí kapacita systému, článku nebo akupacku se všema ochranama a chlazenim a mechanickou konstrukcí, kde to pak jde na polovinu nebo ještě níž.
1 - Vyrábí nízké kusy v Letňanech na jedné malé lince.
2 - Letos dokončí továrnu někde na Moravě, takže rozjedou masovou výrobu.
3 - Pravděpodobně se bude stavět továrna někde v Nevadě. (Továrny nestaví HE3DA, ale větší skupiny investorů).
4 - Ty baterky jsou spíše jako součást do sítě. Pokud se nepletu, tak baterky do elektroaut zkouší, ale jsou těžké.
5 - Řekl bych, že zrovna něco takového by mohlo fungovat jako ty baterky v siti+ u nabíječek.
Jsou prý poměrně bezpečné, přednost rychlého vybití a malé degradace.
Re: Elektromobilita
Fiat bude prodávat Tesly, aby splnil normy EU .
Jó, proč by třeba EU nechtěla radši podporu vývoje, než nahodit normy, které budou pro většinu automobilek problém. Myslím, že kdyby dali možnost vykoupit se z norem investicí do elektro vývoje, tak by to vyšlo lépe.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... yctFI0WPqY
Jó, proč by třeba EU nechtěla radši podporu vývoje, než nahodit normy, které budou pro většinu automobilek problém. Myslím, že kdyby dali možnost vykoupit se z norem investicí do elektro vývoje, tak by to vyšlo lépe.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... yctFI0WPqY
Re: Elektromobilita
Tohle mi přijde vtipný. Ještě by to mohlo fungovat tak že by byl otevřený trh s emisníma povolenkama
Re: Elektromobilita
Záleží jak by se to provedlo. Pokud by to jenom automobilka vykázala, že nějaké peníze nalila do vývoje elektro, tak by to bylo k ničemu. Vykázat se dá totiž cokoliv. Momentálně jsou ty kvóty nastaveny tak, že automobilka, která je neplní, bude platit pokutu, která půjde právě do rozvoje elektromobility. Takže v určitém smyslu to jsou emisní povolenky.krtek700 píše:Fiat bude prodávat Tesly, aby splnil normy EU .
Jó, proč by třeba EU nechtěla radši podporu vývoje, než nahodit normy, které budou pro většinu automobilek problém. Myslím, že kdyby dali možnost vykoupit se z norem investicí do elektro vývoje, tak by to vyšlo lépe.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... yctFI0WPqY
Re: Elektromobilita
Já bych to klidně po levičácku určil, že to není investice do vlastního vývoje, ale do veřejného,(patenty by byly pro EU automobilky zdarma), takže by nejednalo o interní výzkumy. Což už jde lehce kontrolovat, protože nemusíte chránit know-how.mstitek píše: Záleží jak by se to provedlo. Pokud by to jenom automobilka vykázala, že nějaké peníze nalila do vývoje elektro, tak by to bylo k ničemu. Vykázat se dá totiž cokoliv. Momentálně jsou ty kvóty nastaveny tak, že automobilka, která je neplní, bude platit pokutu, která půjde právě do rozvoje elektromobility. Takže v určitém smyslu to jsou emisní povolenky.
Přece jenom to má EU jako snahu ke snižování, takže by to byl i trest, kdyby to mohly narvat do svého vývoje, tak by to v něm pravděpodobně velmi lehce utopili a nemusely by se vůbec snažit něco zakrývat.
A známe EU, potažmo asi většinu státních institucí, když jim zaplatíte pokutu, tak se tak nějak propere přes všechno možné a k vývoji se toho nakonec zase tolik nedostane.
Re: Elektromobilita
Warcz: to je asi ta Mumryho predstava, jak elektro dotuje spalovaky