Elektromobilita

Odpovědět
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

Hodím sem jenom tweet, který retweetl Elon Musk, Z pohledu elektra to není zatím nic moc zajímavé, jenom taková náhoda, protože se v evropě rozjela distribuce Model3, ale pobavilo mě TOP 5 nejprodávanějších aut ve Švýcarsku :D
1.Model 3 2. Škoda Octavia 3. Škoda Kodiaq 4. VW Golf 5. Škoda Karoq :D
https://twitter.com/ceo_plus_ch/status/ ... 5788859392
MPMP
Příspěvky: 3278
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

A ještě jen díky tomu, že Tesla má modely 2, zatímco Škoda 7. :lol:
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

No, hlavne, zkuste vyhlasit, ze budete prodavat jitrnicku jakou svet nevidel a sbirat objednavky. Asi tak rok a pul a pak naraz vyexpedovat. Az to bude trhat rekordy rok, dva, tak dejte vedet.
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

jozka píše: Az to bude trhat rekordy rok, dva, tak dejte vedet.
Dávám vědět, že v USA je tato jitrnice nejprodávanějším EV již šestnáct měsíců po sobě...
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

Ta jitrnice se drží mezi nejprodávanějšími auty v USA. Pokud se nepletu, tak se uvádí i jako nejprodávanější luxusní auto v USA za rok 2018.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Sosa »

Cenou určitě.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

A fotka z nějakého salonu se zamaštěnou obrazovkou a špinavým interiérem má ukazovat přesně co?
Já osobně bych se třeba obešel bez toho tabletu a uvítal bych analogové budíky, ale to u elektro auta trochu ztrácí smysl. Ale ten minimalistický interiér se mi líbí(je jasné, že je to hlavně kvůli snížení ceny).
On taky každý může tvrdit něco jiného, protože ty kategorie vlastně neexistují :D, ale třeba výbavu (asistenty, co to auto celkově umí) a výkon tam třeba vůbec nepočítáte?
Jaká je definice luxusního interiéru?
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Ten interiér je strašnej; vlastně asi hlavní věc, kvůli který bych o tomhle autě vůbec neuvažoval... Kdybych si odmyslel tu televizi, tak ani volant nijak neláká k úchopu. Prostě blé :?
Pár čudlíků na základní funkce potřebuju, stejně jako nějaké info přímo před sebou. Přes to nejede vlak. Stejně jako by se hodily nějaké odkládací plochy...
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

Kubajsu: Já nikomu neberu, že se mu nelíbí interiér, mně se osobně třeba vůbec nelíbí interiéry BMW a to asi většina považuje za TOP.
Odkládací plochy by jste chtěl kde? Můžete si to dát do dveří, nebo do středového tunelu, kde máte spoustu místa.
Mám jedno auto, kde jsou budíky uprostřed a upřímně si nemohu stěžovat. Ze začátku je to fakt divné a člověk si dlouho zvyká, ale pokud dokáže udržovat a odhadovat rychlost, tak je to v pohodě. Navíc v noci nic lepšího neexistuje.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Osobně jsem zatím nepotkal nic lepšího, než tohle.
Důležité věci na volantě (to až asi má každý), méně důležité v logických celcích po ruce, takže není problém cokoliv nahmátnout poslepu, rychlost prakticky před očima, zbytek opět viditelný na přesných místech bez dalšího hledání, když potřebuju něco na chvilku někam odložit (na palubku), nesjede to hned pryč... Jedině analogové přístroje by mohly mít trochu hrubší členění, hlavně u teploty a palivoměru je ta změť drobných čárek trochu nepřehledná. A samozřejmě grafika displejů je teď po 15 letech už trochu jinde.

Ze začátku to chtělo trochu zvyku oproti konvenčním autům, ale je to prostě lepší (běžně střídám hlavně v práci asi 10 aut). A na přístrojích uprostřed jsem teda nenašel jedinou pozitivní věc...
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kik »

Já se ještě vrátím k té časti debaty o elektrárnách. Uhelné a jaderné elektrány zajišťují stabilní výrobu - tzn. jedou stále bez ohledu na odběrovou špičku či sedlo. Vodní a plynové se využívají právě v době špičky, protože mají velice rychlý náběh výkonu. Snaha o nahrazení uhlených a jaderných elektráren větrnými nebo slunečními povede k nestabilitě dodávek - občas nefouká, občas nesvítí.... Což některým lidem stále nedochází.
Možná se to tu už objevilo, ale na téma elektromobilů existuje nádherný bonmot: "Každý elektromobil má někde výfuk, ten váš ho má např. v Počeradech".
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Takze si to shrneme. Co je videt? TM3 jede. Co bubla v podpalubi? Jede hlavne na ukor S a X. Tesla dela vsechno proto, aby TM3 SR neslo moc objednavat. Autopilot uz bude povinne ve vsech prodanych kusech (i se zdrazenim z toho plynoucim). A Panasonic a Tesla pozastavily plany na rozsireni Gigafactory. Tesla pravdepodobne kvuli tomu, ze narust prodeju neni takovy, aby to rozsireni bylo nutne, Panasonic ma zase z vyroby pro Teslu provozni ztratu 4 giga v korunach za lonsky rok.

Co bude dal? Uvidime...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Srovnání obou volantů je zcela tristní, o celkovém vzhledu včetně pedálů , koberečků a sedaček se nemá cenu ani zmiňovat. Jak píše Kubajsu - přístroje uprostřed rozhodně praktičností neoplývají. Srovnání obou obrázků : maximální šunt x estetickému provedení do sebemenšího detailu.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jonáš »

kik píše:Snaha o nahrazení uhlených a jaderných elektráren větrnými nebo slunečními povede k nestabilitě dodávek - občas nefouká, občas nesvítí.... Což některým lidem stále nedochází.
Ono to v praxi s tou nestabuilitou neni tak horký, nemáte to nacpaný všecko na jedný zahrádce, takže když do jihočech padne mrak, na vysočině se ještě svítí, a když na Krušnejch padne flauta, Jeseníky se ještě fest točeji. Největší nestabilitu může vyvolat nucený odstavení jednoho reaktoru v Temelíně nebo nedej bože obou, a to se museli energetici naučit zvládat ještě v době neobnovitelné. A už je to taková rutina, že o tom ani noviny nepíšou.
Jinak když se občas podíváte na ČEPS, je tam vidět že soláry jsou docela prima špičkovej zdroj, většinu roku dokážou tu (dnes už jedinnou) polední špičku zaříznout skoro na level základního zatížení. A v nočnim dolíku se zas čerpaj Dlouhé stráně a časem se tam budou nabíjet i velkokapacitní baterky. Který se už sneska v podstatě provozně zaplatěj z cenovýho rozdílu mezi základní výrobou a špičkovou elektřinou. Akorát se bojim že nám po pár desetiletích spokojenýho rozvoje začne docházet lithium.
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

Ono to s tím, co je lepší, taky není tak jednoduché. Je nemálo lidí (a podle mne to bude velká většina), pro které je TM3 lepší volba než třeba ta ukázaná Honda. Ale zas pro většinu lidí tady ne. Na mne třeba Tesla Model 3 už je trochu daleko, ale zas je to o dost příjemnější, než třeba cokoliv od koncernu, v čem jsem seděl. On ten minimalismus má něco do sebe. A Model S je v tomhle pro mne tak akorát...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Mumry, tuhle debatu NECHTÍC začal krtek odkazem na NEJPRODÁVANĚJŠÍ LUXUSNÍ auto. V tom byl ten zakopaný pes. Samozřejmě "záleží na vkusu každého soudruha" - jeden holky, druhý vdolky, třetí luxusní Teslu s mizerně slícovanou karoserií...
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Mumry píše:On ten minimalismus má něco do sebe
Minimalismus klidně. Na podrobnější věci a to co nepotřebuju měnit během jízdy se klidně prohrabu přes tablet.
Ale základní údaje potřebuju mít před očima a nastavení, která měním během jízdy (světla, rádio, stěrače, ventilace, tempomat...) musí mít ovladače na jasně daném místě s hmatovou odezvou. Spousta věcí už sice funguje automaticky, ale nikdy na 100% - světla neumí správně mlhovky, stěrače mají občas zásek, klima na automat většinou fouká tak moc, že je to obtěžující atd...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Minimalismus :-D

Minimalismem byl pred dvaceti lety Rencek, co jsem mel. Volant (klakson), packa vlevo (svetla + mlhovky, klakson, blinkry), packa vpravo (sterace vpredu + vzadu, palubni pocitac), pod tim ovladani autoradia. Vse se dalo ovladat aniz clovek sundal ruce z volantu. Na stredovem panelu autoklima na kterou nebylo potreba sahnut jak byl rok dlouhy s vyjimkou odmrazeni skel nebo prenastaveni teploty, opet se dalo poslepu. Ctyri prehledne budiky v zornem poli, v prostredni kaplicce teplomer + udaje z radia. Ovladani vsech oken vcetne zamku na zadni na dverich, vystrazne blinkry na stredovem tunelu vedle rucni brzdy.

To, co predvadi TM3 neni minimalismus, to jsou na kost oholene naklady lakovane oveckam tak, aby byly schopne to akceptovat a nepripadaly si jako blbec.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Jozko pardon : ... si jako TOTÁLNÍ BLBEC !!!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Rado se stalo. Jestli ti to pomuze, neni to jen pripad Tesly, delaji posledni dobou vsichni. A paradox je v tom, ze kdyz vezmete behem rizeni do ruky telefon, jste vyvrhel spolecnosti (pozn. pro fanousky, povazuji telefonovani bez HF, sms ci podobne kratochvile za volantem za skutecne nebezpecne), ale kdyz vam vyrobce da do auta tablet mimo bezne zorne pole, je vse v poradku.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Hurá, konečně se zase na něčem shodneme :D
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

Kubajsu píše:
Mumry píše:On ten minimalismus má něco do sebe
Minimalismus klidně. Na podrobnější věci a to co nepotřebuju měnit během jízdy se klidně prohrabu přes tablet.
Ale základní údaje potřebuju mít před očima a nastavení, která měním během jízdy (světla, rádio, stěrače, ventilace, tempomat...) musí mít ovladače na jasně daném místě s hmatovou odezvou. Spousta věcí už sice funguje automaticky, ale nikdy na 100% - světla neumí správně mlhovky, stěrače mají občas zásek, klima na automat většinou fouká tak moc, že je to obtěžující atd...
Do jisté míry souhlasím, i proto jsem psal, že Model S je pro mne tak akorát a Model 3 už trochu dál, než jak mi to vyhovuje. On je ale problém s nastavením té hranice, co je kdy lepší. Pro mne třeba zrovna nastavení světel vyhovuje na displeji, protože na to v průměru sahám za jízdy tak jednou měsíčně (nepočítám přepínání dálkových a potkávacích, to mají i Tesly na páčku). A takhle by se dalo pokračovat, nicméně to máme každý trochu jiné, to je dost i osobních preferencích.

Já jsem to měl dřív také tak, že jsem vlastně požadoval to samé co Vy. Ale tak nějak zkušenosti z Tesel mi ukázaly, že to není jediný správný přístup. Ono třeba s tím, jak jsou vlastně ta auta jednoduchá, tak spousta "zbytečností" mizí automaticky (např. teplota oleje a otáčky motoru) a jiné věci, které dříve musely mít vlastní kontrolku/ovládání, tak díky displeji a programovatelnosti tlačítek a páček se může objevit pouze v případě, kdy je to opravdu zapotřebí. Kupříkladu ty klasické budíky jsou vlastně strašně složité a nepřehledné, když si člověk uvědomí, že vše, co ten displej dělá, tak jen oznamuje jedno číslo. Ano, mělo to své opodstatnění, proč vypadaly jak vypadaly, ale dnes s displeji je lepší jedno velké číslo a ne to, co třeba dělá koncern u svých displejů v kapličce, kde se snaží dělat digitální budíky.

Ono to, že je (téměř) vše na displeji a všechny páčky a tlačítka jsou programovatelná, tak přináší i spoustu výhod. Jedna z nich je, že Teslám přibývají vlastnosti, nové funkce, to auto umí o hodně víc, než umělo, když jsem si ho kupoval. To se na displeji dá udělat, kdežto na fixních tlačítkách ne. Navíc, když se zjistí, že něco nefunguje dle očekávání (třeba z hlediska ergonomie), tak se s tím dá něco dělat (jasně, v rámci nějakých omezení). Takhle třeba změnili ovládání rychlosti tempomatu/autopilota v Modelu 3 - ze začátku to bylo jen tapáním na displej, což bylo strašné. Později, v updatu, to hodili na kolečko na volantu, kde to funguje vlastně lépe než ve většině aut.

No a v neposlední řadě je třeba si uvědomit, že oni ten Model 3 navrhovali s tím, že počítali, že z něj se časem stane samořiditelné auto. Já mám své pochyby, jak jsem vyjádřil jinde, ale je fakt, že už současný autopilot dramaticky snižuje kognitivní zátěž a nutnost neustále tak intenzivně sledovat okolí auta, takže je bezpečnější ten displej ovládat.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Kubajsu »

Programování tlačítek může být fajn, pokud nestřídám víc aut. Pak si to nedokážu představit.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Geo »

Minimalisticky design :lol: Prachsproste "katovani kostu". Jako chapu, ze se to nekomu muze libit (i kdyz ty plasty, volat jak z Facka '89, ...) ale stejne by bylo lepsi nazyvat veci pravymy jmeny.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“