Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Nemělo by to tak být i v létě s klimatizací, že bude ovlivňovat dojezd, pokud bude muset jet v horku naplno?
Re: Elektromobilita
Tak jožko, já teda nevím.
Jinak nevím, jestli dnes existuje vůbec někdo, kdo doporučuje zakoupit elektromobil, když ho nemám kde nabíjet. Tahle hovadina je stále ještě jenom jeho volba a těžko si na to stěžovat.
Možná ten článek napsali někde při dobíjení, takže byli v té chvíli naštvaní, ale psát na základě jejich "zkušenosti" blbosti jako
Ano, pokud nemáte kde nabíjet, je to pro Vás v současné době nesmysl.
Ano, dlouhé trasy a zimy jsou poměrně problém, ale jsou obrovské rozdíly mezi různými auty a pokud byla cena 1,7 milionu, tak za to se dají sehnat auta, která by jim dlouhé cestování zjednodušila.
Následují citace to docela vystihuje. Dávalo by to smysl, kdyby byla nejlevnější věc SUV za 1,7, ale takhle si stěžuje, že dostali na testování něco, co bylo pro jednoho z nich naddimenzované.
Podle logiky mi vychází, že do Mnichova Enyaqem asi nejel, nebo že by byl čínský, nebo nezmínil, že si mezitím vzal jiné auto?Na začátek vysvětlíme, proč neřekneme, jaká bateriová auta to byla.
Oba s přibližně stejným udávaným dojezdem ten evropský.., můj čínský kus.
moje cesta do Mnichova
Jinak nevím, jestli dnes existuje vůbec někdo, kdo doporučuje zakoupit elektromobil, když ho nemám kde nabíjet. Tahle hovadina je stále ještě jenom jeho volba a těžko si na to stěžovat.
Možná ten článek napsali někde při dobíjení, takže byli v té chvíli naštvaní, ale psát na základě jejich "zkušenosti" blbosti jako
To se klidně s kýmkoli vsadím, že tahle vyřčená blbost jim prostě nemůže vyjít.Suma-sumárum: Jsme klidní, tahle pitomost na baterky prostě nemůže vyjít.
Ano, pokud nemáte kde nabíjet, je to pro Vás v současné době nesmysl.
Ano, dlouhé trasy a zimy jsou poměrně problém, ale jsou obrovské rozdíly mezi různými auty a pokud byla cena 1,7 milionu, tak za to se dají sehnat auta, která by jim dlouhé cestování zjednodušila.
Následují citace to docela vystihuje. Dávalo by to smysl, kdyby byla nejlevnější věc SUV za 1,7, ale takhle si stěžuje, že dostali na testování něco, co bylo pro jednoho z nich naddimenzované.
Druhý z nás byl smířlivější, na svých dvacetikilometrových pojížďkách po městě se nemusel omezovat, jenže mít na to velké SUV za 1,7 milionu je nesmysl, to uznáte.
Re: Elektromobilita
Tohle uz Jozko trochu prehanis, nazyvat me posukem. Pritom jediny s kym se neda diskutovat, tak jsou ignoranti, co si mysli, ze sezrali vsechnu moudrost sveta. Ja tu uvadim fakta, odkazy atd. Ale slusni ctenari si udelaji predstavu sami.jozka píše: Prvni dve namitky neumim posoudit. Zbytek je fanatikova klasika. Auto je dobre, jen ho vy neumite pouzivat. Proste se odvazili pouzit vec jako vec. A zapomneli, ze jde o tamagoci. Neco, co si musite hyckat a obskakovat, jinak to zdechne (pro nepametniky).
P.S. Teprve ted jsem cetl Mrozuv prispevek. Tak k posukum uz nemusite, tohle je to same.
Ti dva blogeri co jeli do Mnichova (novinar takto nepise) mi pripominaji lidi, co komentovali mobilni telefony v devadesatkach kdyz vazily 10kg, smali se Jobsovi, kdyz predstavoval iphone a jeste vic u uvedeni ipadu apod.
Kdyz clovek presel z tlacitkoveho na dotykovy telefon, tak taky musel zmenit chovani, stejne tak pokud se nastaveni auta provadi hlasem, tak si nemuzu stezovat ze mi chybi cudlik. Kdyz elektro dobijim primarne pres noc a rano vyjizdim s plnnou nadrzi, tak si nebudu stezovat ze nemam nabijecku.
Add.
Kolik lidi potrebuje jezdit přes 500km denne? Prumerny denni najezd je 25-50km, i firemni auta maji prumerny najezd pod 100km den. Vzhledem k tomu, ze tretinu dni stoji tak i tak je 500km dostacujici. A kdyz pojedu parkrat za rok na dovolenou, nebo na delsi sluzebku tak vyuziju rychlonabijecku. Tudiz je to o infrastrukture, ktera je v CR pozadu, ne o bateriich, ktere se sice porad zlepsuji, ale jiz dnes jsou dostatecne kvalitni aby auta byla konkurenceschopna.kot píše:Ne každý je "plánovač" a slyším prvně, že dojezd EV "je marginální problém". To pak 95% článků píší hlupáci ?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Elektromobilita
Účel elektromobilů byl od počátku uvažován do měst, aby zmizel smrad a hluk a k dojíždění do práce, na což baterie a dobíjení stačí. Jízda na dovolenou je prostě zatím v plenkách a každý majitel elektromobilu si toho je vědom a počítá s problémy. A pokud si nezkušený elektromobilista auto půjčí, prostě se diví. A zastánce ropy křičí
Když se všeobecně na elektromobily nadává, mě osobně by zajímalo, jak to tedy dělají řidiči v Norsku - velmoci elektromobilů? Vždyť je tam kosa jak sviňa a vzdálenosti extrémně velké
Když se všeobecně na elektromobily nadává, mě osobně by zajímalo, jak to tedy dělají řidiči v Norsku - velmoci elektromobilů? Vždyť je tam kosa jak sviňa a vzdálenosti extrémně velké
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Elektromobilita
Na Tamogoči si vzpomínám / neměl jsem ho /, ale auto hýčkat neumím. Do myčky s ním jdu, když je totálně jako prase špinavé a okna uvnitř myji max. tak 2 x ročně. Hýčkání EV mi způsobuje pupínky už teď a to ho ani nemám a ani mé srdce po něm netouží...
Re: Elektromobilita
Honey
s tvými prvními řádky naprosto souhlasím
bohužel, naše část světa si nyní stojí tak, že za pár let prostě nebudeš mít volbu....
a to je důvod těch výpadů všude možně
s tvými prvními řádky naprosto souhlasím
bohužel, naše část světa si nyní stojí tak, že za pár let prostě nebudeš mít volbu....
a to je důvod těch výpadů všude možně
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
Věc.
Auto je v mnoha státech až zbraň, nikoliv že jen taková věc. A je hodně technologicky svázáná, poměrně nákladná na provoz, údržbu, povinnosti a to stejné se vyžaduje od těch, co jej ovládají. Není rozhodně jen taková věc. Taková Čína si za registraci této věci vyptá 10% na své dálnice jako jeden z pilířů. Až taková je to věc. Je to magnet na všechno. Je velmi snadné omezit emise u aut, o dost těžší je to u lodí. Začlo se s autama, ale to je provázané na spotřebu a konzumní styl života, kam tato věc taky doposud patří a přehání se to a ne že ne. Počet členů domácnosti = počet těchto věcí. Počet parkovacích míst násobme, protože jsou obchody, jsou firmy atd. Je to neúnosní situace s touto "věcí".
Právě pro to, že to stojí hodně na výzkumu, tak nezanikne. Ani není plánem, aby tato "věc" zanikla, pouze se vylepšuje. Neustále se vylepšuje. Non stop čelí odpůrcům, na co zimní pneu, na co jakési lepší bezpečnostní výstuhy na co to a támhleto. Dlouho se bojovalo za alternativní pohony, dlouho se viní celý ropní segment, že tomu bránil a najednou je to tady. A světe div se, ono se to prodává.
Automobilky ale nemohou tahat výzkum pro obojí, proto na ten celospolečenský tlak reagují po svém a preferují to, co se prodávat bude. Někdo to nazývá, že to není trh. A co to je? My dnes žijeme v trhu? V dobách tištění rekordních peněz, v dobách 100% dluhu HDP my ještě žijeme "v trhu"? A auto považujeme za obyčejnou věc? A elektromobil není tržní? A barák a inflace 3000% za 30 let tržní je? Ach jo. Trh je jeden celek i se všema bublinama, ale elektromobil je realita. A již to není to 0,5% prodeje, stoupá a bude stoupat. A je to součást trhu, podpůrných nástrojů atd. Stejně jak jsou i jiné nástroje jak co preferovat. Trh je taky o tom, že vždy bude něčeho málo a něčeho moc. Něco dostane dotaci a něco ne.
Leda ve snu to ponímat tak, že elektromobil není trhem a auto je pouhá věc. Dnes je ta doba již jinde. A o tom to je, že někdo bude bohužel s tímto smýšlením, že to nemá budoucnost opravdu pak o tom jenom snít "jaké to kdysi bylo". Bohužel, ale památnici vzpomínají na odstřel koní z družstev, když dorazil první traktor, každý říkal, tak to se v životě neujme.
Pokrok nezastavíš. (nikdo z nás) Líbí nebo ne.
To, že tato věc změní typ pohonu je jen jedna z úprav této "věci". Byla jich tady celá řada a ano stává se tím tato věc neustále nákladnější ... co bude s těma všema ČSPH? Jak se transformují? Těch otázek je hodně, odpůrců taky ... pokrok je o tom kdo je za ním a jak to je nastaveno. Mnohem lepší je přizpůsobit se vývoji a přemýšlet pozitivně, aby ten přechod moc nebolel. Opačný postup vám stejně nebude nic platný.
Auto je v mnoha státech až zbraň, nikoliv že jen taková věc. A je hodně technologicky svázáná, poměrně nákladná na provoz, údržbu, povinnosti a to stejné se vyžaduje od těch, co jej ovládají. Není rozhodně jen taková věc. Taková Čína si za registraci této věci vyptá 10% na své dálnice jako jeden z pilířů. Až taková je to věc. Je to magnet na všechno. Je velmi snadné omezit emise u aut, o dost těžší je to u lodí. Začlo se s autama, ale to je provázané na spotřebu a konzumní styl života, kam tato věc taky doposud patří a přehání se to a ne že ne. Počet členů domácnosti = počet těchto věcí. Počet parkovacích míst násobme, protože jsou obchody, jsou firmy atd. Je to neúnosní situace s touto "věcí".
Právě pro to, že to stojí hodně na výzkumu, tak nezanikne. Ani není plánem, aby tato "věc" zanikla, pouze se vylepšuje. Neustále se vylepšuje. Non stop čelí odpůrcům, na co zimní pneu, na co jakési lepší bezpečnostní výstuhy na co to a támhleto. Dlouho se bojovalo za alternativní pohony, dlouho se viní celý ropní segment, že tomu bránil a najednou je to tady. A světe div se, ono se to prodává.
Automobilky ale nemohou tahat výzkum pro obojí, proto na ten celospolečenský tlak reagují po svém a preferují to, co se prodávat bude. Někdo to nazývá, že to není trh. A co to je? My dnes žijeme v trhu? V dobách tištění rekordních peněz, v dobách 100% dluhu HDP my ještě žijeme "v trhu"? A auto považujeme za obyčejnou věc? A elektromobil není tržní? A barák a inflace 3000% za 30 let tržní je? Ach jo. Trh je jeden celek i se všema bublinama, ale elektromobil je realita. A již to není to 0,5% prodeje, stoupá a bude stoupat. A je to součást trhu, podpůrných nástrojů atd. Stejně jak jsou i jiné nástroje jak co preferovat. Trh je taky o tom, že vždy bude něčeho málo a něčeho moc. Něco dostane dotaci a něco ne.
Leda ve snu to ponímat tak, že elektromobil není trhem a auto je pouhá věc. Dnes je ta doba již jinde. A o tom to je, že někdo bude bohužel s tímto smýšlením, že to nemá budoucnost opravdu pak o tom jenom snít "jaké to kdysi bylo". Bohužel, ale památnici vzpomínají na odstřel koní z družstev, když dorazil první traktor, každý říkal, tak to se v životě neujme.
Pokrok nezastavíš. (nikdo z nás) Líbí nebo ne.
To, že tato věc změní typ pohonu je jen jedna z úprav této "věci". Byla jich tady celá řada a ano stává se tím tato věc neustále nákladnější ... co bude s těma všema ČSPH? Jak se transformují? Těch otázek je hodně, odpůrců taky ... pokrok je o tom kdo je za ním a jak to je nastaveno. Mnohem lepší je přizpůsobit se vývoji a přemýšlet pozitivně, aby ten přechod moc nebolel. Opačný postup vám stejně nebude nic platný.
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 3.2.2018 15:09:56
Re: Elektromobilita
Řekl bych spíš: Vývoj nezastavíš. Líbí nebo ne.Diaľničiar píše: Pokrok nezastavíš. (nikdo z nás) Líbí nebo ne.
Říkat pokrok něčemu, co je objektivně z hlediska použitelnosti krokem zpět, je minimálně sporné.
Re: Elektromobilita
Jak rika tetka wiki:
Technický pokrok
zvyšování kvality uspokojení technických (materiálních) potřeb (doprava, komunikace)
zrychlovaní dopravy, výroby atp.
Při pokrokovém vývoji mohou nastat i v určitém smyslu regrese:
nerovnoměrnost vývoje (vyspělost techniky vůči kultuře)
regrese (kontrarevoluce)
Proste jsme v kontrarevolucni fazi
Technický pokrok
zvyšování kvality uspokojení technických (materiálních) potřeb (doprava, komunikace)
zrychlovaní dopravy, výroby atp.
Při pokrokovém vývoji mohou nastat i v určitém smyslu regrese:
nerovnoměrnost vývoje (vyspělost techniky vůči kultuře)
regrese (kontrarevoluce)
Proste jsme v kontrarevolucni fazi
Re: Elektromobilita
S elektromobilem mám zásadní problém v tom, že se mu člověk musí svou jízdou přizpůsobovat. Ale já si vybírám auta, které se přizpůsobí mně. S dojezdem bych problém neměl, na nájezd 400-450 km na nádrž jsem zvyklý, ale nemusím při tom jezdit 80-120 km/h, často schovanej za kamionem
Re: Elektromobilita
Pokud by to tak vnímali opravdu všichni, tak by to bylo prima. V podstatě jediné smysluplné použítí el. auta je na dojíždění v řádu pár desítek km, z domečku s vytápěnou garáží do práce , na nákup a zpět.Honey72 píše:Účel elektromobilů byl od počátku uvažován do měst, aby zmizel smrad a hluk a k dojíždění do práce, na což baterie a dobíjení stačí.
Jenže EU chce svými předpisy domutit motoristy k použití eektromobilů pro veškeré použití a v tom je ta potíž.
Nemáte pravdu, Křičí spousta elektromobilistů. Popírají tyhle problémy resp. je připisují nedokonalému uživateli, který podle nich může ta to, že to špatně funguje. Což je totální absurdita.Honey72 píše:Jízda na dovolenou je prostě zatím v plenkách a každý majitel elektromobilu si toho je vědom a počítá s problémy. A pokud si nezkušený elektromobilista auto půjčí, prostě se diví. A zastánce ropy křičí
A ti "zastánci ropy" se dopustili akorát toho, že chtěli auto používat normálně, tak jak jsou zvyklí a ne trávit volný čas péčí o auto, nabíjení atd. Prostě se nechtějí přizpůsobovat autu, které je oproti běžnému spalováku zoufale nekvalitní pro běžné použití.
Jak by řekl hostinský ze Švejka "Takovejle pokrok, je zkrátka řečeno na h...."Diaľničiar píše:Pokrok nezastavíš. (nikdo z nás) Líbí nebo ne.
To není totiž žádnej pokrok, ale ideologické nařízení o preferenci něčeho, co přitom není ani ekologištější. Zároveň je to daleko dražší a má to výrazně horší uživatelské vlastnosti. Masové rozšíření je naprostá utopie (mimo jiné i z hlediska výroby a distribuce energie).
Takže je to nesmysl a ne pokrok. Jediná ekologičnost je lokální zlepšení ovzduší v centrech měst, jinak je to totál hloupost
Re: Elektromobilita
Pánové, můžeme se nějak domluvit a uzavřít sázky ohledně elektroaut? Výtky k aktuální situaci beru, ale prohlášení stylu
Ještě by šlo respektovat, kdyby někdo prohlásil, že to nebude 100%, ale říct, že to nebude masově, to je silné prohlášení. Je to v Norsku masově? Předpokládám, že neřešíme masové rozšíření přirozené, ale že to je utopie z hlediska použitelnosti a technického hlediska.
?Masové rozšíření je naprostá utopie (mimo jiné i z hlediska výroby a distribuce energie).
Ještě by šlo respektovat, kdyby někdo prohlásil, že to nebude 100%, ale říct, že to nebude masově, to je silné prohlášení. Je to v Norsku masově? Předpokládám, že neřešíme masové rozšíření přirozené, ale že to je utopie z hlediska použitelnosti a technického hlediska.
Re: Elektromobilita
Do sazky nejdu. Prilis mnoho promennych. Do jake miry vydrzi vlady dotovat? Do jake miry to vydrzi ekonomika? Neobjevi se nakonec neco, co (tentokrat uz doopravdy) zmeni pravidla?
Na takove vesteni piju malo kafe.
Na takove vesteni piju malo kafe.
Re: Elektromobilita
tak se to zatím tváříLynx píše:
Jenže EU chce svými předpisy domutit motoristy k použití eektromobilů pro veškeré použití a v tom je ta potíž.
realita bude taková, že motoristé prostě nebudou
čili představa je, že máš na výběr pěšky, na kole, MHD, elektromobil
můžeš si vybrat, asi jako svýho času v Jednotě....
a masovost v Norsku ?
tu uděláš hravě kdekoli
daň ze spalováku 100%, daň z elektro - dotace 25%
a - viz výše, můžeš si vybrat
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Tak nad mírou masovosti lze vést polemiky, které budou z velké části založené na předpokladech (ne zcela jasných), já měl na mysli to co je bohužel plánem EU a to sice postupnou 100 procentní elektromobilitu. To že bude třeba 10 procent si představit dovedu, ale 100 procent moc ne, Toho lze dosáhnout jedině obrovskými investicemi, které daleko přesahují možnosti našeho hospodářství, protože to zahrnuje i zmíněnou výrobu energie, rozvodnou síť, miliony nabíječek a to jsou investice v bilionech korun, tedy v tisících miliard. Vždyť jen postavit jeden blok v Dukovanech má stát stovky mld. A ten to přitom sám o sobě nevyřeší - uhelky nenahradí.krtek700 píše:Pánové, můžeme se nějak domluvit a uzavřít sázky ohledně elektroaut? Výtky k aktuální situaci beru, ale prohlášení stylu?Masové rozšíření je naprostá utopie (mimo jiné i z hlediska výroby a distribuce energie).
Ještě by šlo respektovat, kdyby někdo prohlásil, že to nebude 100%, ale říct, že to nebude masově, to je silné prohlášení. Je to v Norsku masově? Předpokládám, že neřešíme masové rozšíření přirozené, ale že to je utopie z hlediska použitelnosti a technického hlediska.
Ono to vyplývá taky z toho, že se zároveň zeleně předělává energetika a to je samo o sobě taky hodně nereálné, natož když se k tomu přidají ještě masově elektroauta. Podívejte se. co se děje s cenou energií už dnes !!! A to jsme přitom na začátku.
No a to Norsko. Neznám tu situaci detailně, ale pokud vím, tak jeden ze základních principů je paradox toho, že Norové kteří jsou velmi bohatí z těžby ropy ! z toho platí elektroauta. Takže jim tu rádoby čistou energii platí to že těží tu ošklivou ropu. My žádný takový "zlatý důl" bohužel nemáme.
Další věc je, že hodně Norů žije v domcích s garáží roztroušeně po krajině a klasická sídliště jako u nás tam nejsou zas tak rozšířená, dnes je obývají hlavně imigranti. Takže to se provozuje elektromobilita snadněji, když na to máte dotace a vhodné zázemí (garáž s nabíječkou). Naopak hromadné nabíjení třeba v Praze na Jižním městě nebo na jiném sídlišti si nedovedu moc představit. To by vyžadovalo přestavbu el. sítě a její masivní posílení.
Takže převládající elektromobilita může být opravdu asi jedině takhle:
Což já tedy nechci. Rád bych auto používal i nadále. Na elektroauto asi mít nebudu, stejně jako velká část dnešních motoristů.Mike píše:realita bude taková, že motoristé prostě nebudou
čili představa je, že máš na výběr pěšky, na kole, MHD, elektromobil
můžeš si vybrat, asi jako svýho času v Jednotě....
Naposledy upravil(a) Lynx dne 12.1.2022 1:06:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Elektromobilita
Lynxi jsem na tom stejně - hromadné nabíjení na Jižním městě / či jiném sídlišti / si rovněž představit nedovedu. Souhlas s celým příspěvkem.
Re: Elektromobilita
Díky kote. Právě to , když vyjdu ven nebo vyhlédnu z okna (bydlím na sídlišti) a vidím ty desítky či stovky aut a představím si, že by se měly přes noc nabíjet, je jedna z věcí, která mi říká, že to prostě není reálně. Tedy poku do toho nechceme vrazit opravdu ty biliony (které nemáme a budou potřeba i pro přerod energetiky i bez ohledu na elektroauta).
Něco na odlehčení:
https://www.youtube.com/watch?v=M7cqdE13AVA
Jedná se o expedici "elektromobilem" pánů Codra a Vávry, které možná znáte, možná ne. Která se koná na počest velkého guru motorismu Zdeňka Hřiba. Je to specifický absurdní černý humor, který není možná pro každého, ale mě se to líbí.
Něco na odlehčení:
https://www.youtube.com/watch?v=M7cqdE13AVA
Jedná se o expedici "elektromobilem" pánů Codra a Vávry, které možná znáte, možná ne. Která se koná na počest velkého guru motorismu Zdeňka Hřiba. Je to specifický absurdní černý humor, který není možná pro každého, ale mě se to líbí.
Re: Elektromobilita
Ja doporucuju se na tu prezentaci iPhonu https://www.youtube.com/watch?v=VQKMoT-6XSg (uz jen z edukativnich ucelu obecne) podivat.Mroz píše: Ti dva blogeri co jeli do Mnichova (novinar takto nepise) mi pripominaji lidi, co komentovali mobilni telefony v devadesatkach kdyz vazily 10kg, smali se Jobsovi, kdyz predstavoval iphone a jeste vic u uvedeni ipadu apod.
Zejmena pak na cas 4:29. Protoze v dobe, kdy vsichni reseli stylus (rezistivni display a klavesnice), tak ta myslenka s kapacitnim dotykovym ovladanim byla dost odvazna, a nakonec se ukazalo, ze skutecne patri do toho praveho horniho rohu. Coz ale vubec nijak nedokazuje, ze elektromobilita nepatri do leveho dolniho rohu.
V cele te prezentaci je pak kladen duraz, ze vsechno (a mnohem vic) co delate doposud, budete nove moci delat snadneji. To je v ostrem kontrastu k prohlaseni sefa Porsche (a ostatnich tlacitelu eMobility), ktery rekne, ze nikdo nejezdi vic nez 400 km, tak jsme vam sebrali motor. To je jako kdyby Apple odstranil stylus, ale uz neudelal adekvatni UI, pro praci bez nej.
BTW: Realita dneska je, ze Berlingo (a obdobne z TPCA) uz jedine elektricke, za 900000, s uzasnym udavanym dojezdem 280 km. Pro normalni, o 300000 levnejsi, si dojedte na Balkan.
Re: Elektromobilita
A to se takhle podíváte z tohoto okna za dvacet let, uvidíte tam vždy pro čtyři parkovací místa jeden prostý sloupek se čtyřmi sloty, na které budou napojeny automobily. A abych rovnou předešel námitkám:Lynx píše: když vyjdu ven nebo vyhlédnu z okna (bydlím na sídlišti) a vidím ty desítky či stovky aut a představím si, že by se měly přes noc nabíjet, je jedna z věcí, která mi říká, že to prostě není reálně.
1) Ne, nebude to potřeba dotovat, pro distributory elektřiny to bude výnosný byznys s rychlou návratností – samozřejmě až vzroste poptávka. Mnohem výnosnější než připojování jednotlivých domů, kde nejsou většinou ani dodavateli, a množství prodané elektřiny je řádově menší, než bude z tohoto sloupku…
2) Ne, nebudou chtít nabíjet všichni najednou, protože tarify budou odstupňované a nejvýhodnější to bude v noci, kdy není poptávka po elektřině a svítí se proto pánubohu od oken. Naopak díky reverzibilnímu nabíjení budou auta stabilizovat sítě ve špičkách…
Re: Elektromobilita
Nebo si za 20 let prectu, jak se za 20 let podivam z okna...
Re: Elektromobilita
Já si jenom lámu hlavu, jak to uděláme. Posílit síť je jedna věc, za pár stovek mld. A další věc je výroba energie. Současný energetický mix ČR je takový, že 40 pct jsou jaderky, které jsou podmíněně fuj, 52 pct jsou fosilní zdroje, které jsou ještě víc fuj fuj (z toho 43 pct uhlí, které je nejvíc fuj) a jen necelých 7 pct jsou obnovitelné zdoje.Redispero píše:A to se takhle podíváte z tohoto okna za dvacet let, uvidíte tam vždy pro čtyři parkovací místa jeden prostý sloupek se čtyřmi sloty, na které budou napojeny automobily.
Jak jeniom sakra uděláme, aby z těch 7 procent bylo 100 procent ? To by mě opravdu zajímalo. Minimálně musíme skoro ihned nahradit to uhlí, to je 43 procent. Plynem to můžeme nahradit jen dočasně a jadernou energií taky jen s omezeným výhledem. Fakt nevím, jak si to kdo představuje ? A to má elektromobilita spotřebu ještě navýšit ......
To je roztomilá představa, že auto bude nabíjet reverzibilně síť. Už vidím to nadšení motoristů, kteří přijdou k autu, které mělo být nabité s tím že pojedou, jenže ono bude vybité, protože byla zrovna potřeba reverzibilně dobíjet elektrickou síť To mi nepřipadá jako reálný koncept přijatelný pro uživatele aut.Redispero píše: Naopak díky reverzibilnímu nabíjení budou auta stabilizovat sítě ve špičkách…
Re: Elektromobilita
2 redispero : Mohu se zeptat pane kolego, zda jste vlastníkem EV, případně jak dlouho a které značky ? Víte jednou za čas ukáží v TV, jak si lidé ve 30. letech představovali život po roce 2000. Ty malůvky působí vždy úsměvně až komicky. V 50.letech zase měla být letadla, autobusy a každé trochu větší sídliště vybaveno atomovým pohonem či reaktorem. Uvidíme, zda se za 5 - 10 let nebudeme smát vizi světa plného EV, protože mít něco dražšího s menší užitnou hodnotou není cesta, po které by se chtělo normálním lidem vydat.
Re: Elektromobilita
jj, hlavne az v tom roce budou mit Nemci jadro mimo, uhelky mimo... fve v noci nefunguji a ve chvili kdy nezafouka (jako posledni tri dny) budete mit tak vyhodny tarif, ze se vam protoci oci i s hlavou.tarify budou odstupňované a nejvýhodnější to bude v noci
Vite, co je na podobnych "vizionarich" nejhumornejsi? Zasadne posuzuji budoucnost optikou soucasnosti. O bukolickych vyjevech se sloupkem na ctyri auta nemluve. Na tyhle temata uz jsme tu debatu meli a doufam, ze uz ani Kubajsu neveri na sloupky z Bauhausu.
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Elektromobilita
kote, myslíš něco jako z časopisu ABC - rok 1960:
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní...způsoby tankování vozidel: https://www.facebook.com/jiri.cermak.16 ... 1514649225
(odkaz byl v novinkách na webu dfens-cz.com).
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní...způsoby tankování vozidel: https://www.facebook.com/jiri.cermak.16 ... 1514649225
(odkaz byl v novinkách na webu dfens-cz.com).
Re: Elektromobilita
Tome, dokonalý odkaz !!! A to je Amerika země muskafariánům zaslíbená. Proto pro mě raději spalovák. Teď se chystám pracovně do Chorvatska. Od domu k maríně 1250 km. Řeším pouze, zda jet vozidlem se 4 či 2 dveřmi. Na naftu či benzín. Takže pojedu jak ti kluci v Lynxově odkazu výše !