Elektromobilita

Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Smutné čtení. O to smutnější, že uvedené podání pozměňovacích návrhů, obávám se, nebude mít žádný význam a "zářná budoucnost" nám bude naplánována bez ohledu na fyzikální zákony. :?
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lynx »

Míra odtrženosti od reality je u EU politiků neuvěřitelná. To roste nade všechny meze. Ten náraz na realitu bude tvrdý. Bohužel to má potenciáál zásadně poškodit celý autoprůmysl a celou naší ekonomiku, která je na něm hodně závislá. Čím dřív si ta EU banda uvědomí, že je toto utopie, tím pro všechny lépe.
Tomas Eybl
Příspěvky: 202
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Tomas Eybl »

Obávám se, že banda si velmi dobře uvědomuje sebedestruktivitu svého jednání. Oni prostě plní příkazy shora. A tím se dostáváme k tomu, dle jakých kritérií jsou vybíráni kandidáti do politických funkcí:
1. vysoká inteligence
2. vydíratelnost
3. rétorika, komunikativnost, vizáž atd. atd.


Bod č. 2 je naprosto podstatný.
ZBmaster
Příspěvky: 87
Registrován: 24.12.2019 22:20:21

Re: Elektromobilita

Příspěvek od ZBmaster »

Osobně si myslím, že vozidla IZS budou mít spalovací motory nadále. Jen budou spalovat syntetická paliva.....
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

ZBmaster: a proč by to tak nemohlo být pro všchny, proč jen vozidla IZS? Pokud je důvodem vysoká cena těchto paliv, tak by bylo na každém, zda zvolí komfort a drahý provoz, nebo nekomfort a drahé vozidlo. Ale k tomu to, obávám se, nesměřuje.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

ZBmaster píše:Osobně si myslím, že vozidla IZS budou mít spalovací motory nadále. Jen budou spalovat syntetická paliva.....
Velmi pravděpodobně ne. U sanitek není elektřina problém, nájezd za celý den mají podle článku 80km za den. Zbytek dne to sedí na základně a může se nabíjet, jestli se nepletu, tak už nyní jsou hasičská a záchranářská auta v zásuvkách a nabíjí baterky, tak bude jenom kabel tlustší .(https://www.nasezdravotnictvi.cz/aktual ... dinal-duka) Hasiči na tom budou ještě lépe, tam těch km bude málo a jenom občas. Tam je pak asi pouze otázka u doby zásahů a spotřeby čerpadel atd. U policie je asi nájezd největší, ale zase jsou to poměrně běžná auta.
V případě výpadku budou v záloze velké baterie nebo generátory. Armáda oproti IZS bude oříšek, tam konvenční pohon a hybridy dávají mnohem větší smysl.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita

Příspěvek od P_V »

I kdyby EU povolila registraci nafťáků pro životně důležité účely, tak to bude k ničemu, protože pro ty odběry v řádu desítek vozidel ročně žádná automobilka takové vozy (platformy) vyrábět nebude. Nebo bude, ale za astronomickou cenu danou kusovou výrobou.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Automobilky si placaji jatra jak skonci s naftaky, ale az uvidi ten sesup v prodejich, tak neco vymysli, budte v klidu. Navic spousta z nich tvori koncerny, ktere prodavaji i mimo zesilevsi regiony, takze v pripade potreby budou mit kam sahnout.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Malá podpora elektromobility: ČR nemotivuje firmy k nákupu ekologických aut

Česko je jednou z mála zemí Evropské unie, které nemají žádné pobídky pro nákup elektromobilů či jiných vozů s alternativními pohony. ČR má zároveň nejnižší zastoupení ekologických aut ve firemních flotilách v celé sedmadvacítce.

20.01.2022 / BusinessInfo.cz

Česká republika patří mezi desítku zemí v EU, které nemají pobídky pro nákup elektromobilů či jiných vozů s alternativními pohony. Ve skupině zemí, které pobídky neposkytují jsme například se Slovenskem, Maltou, Dánskem nebo Bulharskem. Estonsko dokonce pro vozy s alternativními pohony neposkytuje žádné zvýhodnění.

Více zde: https://www.businessinfo.cz/clanky/mala ... ckych-aut/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Naproti tomu ve Švédsku:

Česká společnost řídí nabíjení elektromobilů ve švédském Göteborgu :arrow:

Platforma českého Unicornu pokračuje ve svých úspěšných aktivitách ve Švédsku. Prostřednictvím své platformy ChargeUp ovládá řízení nabíjení elektrických vozidel ve švédském Göteborgu.

25.01.2022 / Zastupitelský úřad České republiky

V roce 2022 by 60 % osobních automobilů prodaných ve Švédsku mělo být dobíjecími automobily. Současně s výrazným růstem počtu dobíjecích vozidel je zároveň třeba zvyšovat tempo rozšiřování dobíjecí infrastruktury. Unicorn a případně další české firmy by se mohly do tohoto procesu ještě více zapojit. Unicorn by rád své řešení nabídl i pro další švédská města.

Více zde: https://www.businessinfo.cz/clanky/cesk ... goteborgu/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

krtek700 píše:...
tak bude jenom kabel tlustší ....
problém je, že "jen" tlustší kabel od auta k zásuvce nestačí
je potřeba mít i tlustší kabel od zásuvky k trafu, od trafa k dalšímu trafu a nakonec i od trafa k elektrárně
až tohle konečně někomu dojde :roll:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

P_V píše:I kdyby EU povolila registraci nafťáků pro životně důležité účely, ...
ale EU přeci nezakázala registraci jakýchkoli nafťáků
jen nastavila takové parametry, že je automobilky neumí vyrobit ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Aram96 »

Diaľničiar píše:Malá podpora elektromobility: ČR nemotivuje firmy k nákupu ekologických aut

Česko je jednou z mála zemí Evropské unie, které nemají žádné pobídky pro nákup elektromobilů či jiných vozů s alternativními pohony.
A tak to, doufám, i zůstane. K čemu podporovat nákup, ono to pro občana není výhodné samo o sobě ? :o Bohatě stačí, když se z veřejných peněz budou stavět nabíječky. Stát taky nedotuje nákup iphonů, platebních karet a terminálů apod. ale podporuje akorát rychlejší internet.
ZBmaster
Příspěvky: 87
Registrován: 24.12.2019 22:20:21

Re: Elektromobilita

Příspěvek od ZBmaster »

MPMP: komfort a drahý provoz, nebo nekomfort a drahé vozidlo
Ale ono vozidlo ze spalovákem rozhodně levné nebude! Vozidla schválená dle EURO 7 budou mít velkou pořizovací cenu + velké náklady na provoz + velké náklady na údržbu. A to díky ceně paliva a náročnému servisu choulostivých emiseomezujících systémů... Nákup takového vozidla jako ojetiny po vypršení záruky bude ekonomická sebevražda.
Obávám se že, masová IAD jak ji známe dnes skončí. Problém bude ta překlenovací doba než se na to přizpůsobí způsob života atd...
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

ZBmaster píše:Problém bude ta překlenovací doba než se na to přizpůsobí způsob života atd...
To jako, že ve střední Evropě přejdeme na "americký způsob života" a když změníš zaměstnání, tak partner dá výpověď a přestěhuješ se do sousedního města, abys nemusel dojíždět, nebo jak to bylo míněno?
Protože drastickým omezením IAD lze dosáhnout pouze zvýšení nezaměstnanosti a výrazný propad celé společnosti do chudoby.
On je opravdu rozdíl být ve vělu 20 - 30 let, bydlet ve velkém městě a nemít závazky - to se to "malují zářné zítřky bez IAD". Proti tomu být ve věku 40 - 50 let, bydlet na malém městě nebo vesnici, mít několik dospívajících dětí a zajistit jim "přijatelnou" budoucnost, to je jiný level.
To se těžko při změně zaměstnání budete někam stěhovat, když:
a) není kam
b) děti tam chodí do školy (jakéhokoli stupně)
c) partner tam pracuje a bez jeho příjmu nevyjdete
A variantou je dojíždět dejme tomu 1-2 h ráno i odpoledne a navíc za cenu, kdy se pomalu vyplatí zůstat doma na podpoře. Ano, nemluvím o pracovních pozicích v Praze a velkých městech obecně, ale uvědomme si, že tyto aglomerace mají cca 30% obyvatel republiky - to ten zbytek "hodíme přes palubu"?
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Rozdil mezi inzenyrem a socialnim inzenyrem :-)
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Elektromobilita

Příspěvek od NoOne »

Vysvetli nekdo temto lidem, proc se budou ve mestech delat lampy pro nabijeni 10x drazsich aut nez maji a jim nebyl nikdo schopen opravit od valky znicenou asfaltku ?
Ve volbach uz je to videt. Zkusenost s ignoranci ctvrtiny obyvatelstva jiz mame z prvni republiky, prizpusobili se ... jen trosku jinak nez jsme cekali.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mikulik »

Nová auta jsou teď již neskutečně drahá, zhruba tak 150 tisíc rozdíl oproti 2-3 letům. Ty asistenty, které byste za běžných okolností nechtěli, prostě zaplatíte. Apropo u nafťáků je zase velká hrozba filtr pevných částic že. Pěknýho Caddyho jsem mohl mít, ale asi ho nevezmu.
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: Elektromobilita

Příspěvek od dosh »

Vzhledem k tomu, ze ropa je prakticky neobnovitelnym zdrojem(1), tak postupem casu dojde k vyssim cenam pro vytezeni (2) a tedy k rustu jeji ceny. Tohle povede k zdrazeni benzinu. Takze, az tamti lide pojedou k benzince, tak nechaji vyssi castku na benzince a zacnou omezovat samovolne IAD. Bude to jako pomale vareni zaby.

A protoze plati, ze stesti preje pripravenym, tak je potreba hledat cestu k pohonu, ktery nebude zaviset na rope. Benzin je samozrejmne umele vyrobitelnym, ale na to potrebujete energii (coz je zajiste "velmi efektivni") nebo jine suroviny. Samozrejmne i ostatni zpusoby potrebuji energii.

CR je ovsem zemi, ktera neni ani za 10 let schopna se rozhodnout, ze chce novou atomovou elektrarnu, tak i u elektro/vodikovych aut bude platit podobny mechanizmus, jen navazany na jiny primarni duvod.

(1) protoze ropu ve vesmiru nevidime, tak nejak na zemi musela vzniknout. A protoze se domnivame, ze zname zpusob vzniku, tak si myslime, ze jeji vznik je v radech milionu let a vzhledem k rychlosti jejiho cerpani je tedy prakticky neobnovitelnym zdrojem.

(2) protoze ropu cerpame rychleji, tak se muze zdat, ze ji celou vycerpame. Ale nevycerpame, jen tezba novych lozisek bude drazsi, takze jakmile bude vice ropy na trhu, tak jeji cena klesne, ale tim padem, se prestane tezit, takze v dusledku malo ropy stoupne cena a zase se zacne tezit atd. . Ovsem Ddlouhodobe se jeji cena zacne v konecnem dusledku zvysovat. Politickou situaci cenu nesnizite, ale dokazete jeji cenu zvysit.
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mroz »

Zkusím to znova, ikdyž mi přijde, že většina zde diskutujících má jasno a vidí za elektromobilitou jen spiknutí tupců a EU ....

Prosím, rozlišujte při diskuzi mezi technickou stránkou a state of the art autoprůmyslu, tj. co se umí a tím zdali je možné to masově nasadit do 2030 apod.
Vezmuli v úvahu TESLU (beru ji, protože je co se týče vývoje pořád o pár let před zbytkem) tak je vidět, že elektroauto může být cenově srovnatelné s konvečním pohonem.
Tesla má totiž hrubou marži na auto 30% (Porshe cca 15%, Škoda pod 10%, většina automobilek kolem 5%). Což se s použitím structural battery packu a vlastních baterií 4680 ještě zlepší. Co se týče komfortu jízdy, smradu, hluku, jak auto sedí atd... tak ve všem má elekto navrh.

Co je problém je právě masovost výroby. U Tesly je to třeba vidět jak je problém v Německu otevřít jednu továrnu a podobných bude potřeba desítky. Přestože spoustu věcí si dělá sama, tak i je limituje "problém s chipy". Zkrátka nastartovat masovou výrobu trvá rok možná u respirátorů, ale u aut to bude minimálně těch let deset. A to mluvím o špičce peletonu, ostatní výrobci pokud zaspí tak je převálcuje Čína.
Koukám na to z pohledu "západního světa", tj. USA a EU, ne českého sídliště.

Také se mi nelíbí způsob jak je to tlačeno, ale podobně jako u energetiky, rozlišujme mezi trendem, vývojem, technikou, dostupností, ekonomickýma nákladama a pak samotným provedením.

Jinak eFuels (syntetický benzín vyrobený u "větrné elektrárny", kde se vezme CO2 ze vzduchu) jsou fajn a fandim jim jako i výrobě zeleného vodíku (a dalším alternativám), ale mají proti baterkám skluz a navíc oboje má nízkou energetickou účinnost, tudíž podle mě baterky neporazí.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Co na to napsat... ano i takhle se da realita ignorovat.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

"Vezmu li v úvahu TESLU, tak je vidět, že elektroauto může být cenově srovnatelné s konvenčním pohonem." Mohu poprosit o srovnání Tesly s vozidlem s " konvenčním pohonem". Jaká značka a typ by to měl být ? děkuji
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Lynx píše:Bohužel to má potenciáál zásadně poškodit celý autoprůmysl a celou naší ekonomiku, která je na něm hodně závislá.
Poškození čeho? Ekonomiky, která je založená na jednom segmentu, který ani není národním/státním nebo jak tomu rozumět? Privatizace těch firem neznamenala, že budou v těch státech navždy. Právěže kolik firem bylo odkoupeno a zcela upraveno do nadnárodního režimu, ve kterém je prakticky jedno, že byl nějaký recept nebo stroj, protože se to unifikovalo do jiných potřeb. A když se pan nový majitel rozhodne že to nebude, tak to nebude bez ohledu na to co si o tom myslí Praha, Brusel ... Ty automobilky tu realitu právěže vnímají dost dobře. Když by ne, tak by se jednoduše za 9 let každý ten závod uzatvořil, protože by nebylo co vyrábět. Oni vyrábět budou, akorát ne to co doposud dlouho ano. Respektivě jen s těží by se asi prodávalo tolik set tisíc aut pro pár trhů, které nechtějí EV. Kolik vozidel se u vás vyrobí a kolik koupí za rok? A jsme doma. To dává pragmatickou odpověď k tomu, že aby se ta fabrika dál uživila, tak musí taky inovovat.
jozka píše:Co na to napsat... ano i takhle se da realita ignorovat.
Již dlouho to čtu, vždy jedna větička. Ignorování reality je přesný opak. Viz výše na Lynxe. To by se vám asi nelíbilo, když by tedy s jistou setrvačností ty automobilky ve vaší zemi vyráběli to co doposud a pak "ende". Protože to vy prosazujete. Bez dodatku kam ten milion vozidel prodat? Zase jsme u té reality průměrný věk vozidel v ČR. A je to správné? (ano, já rozumím tomu že Čech (a další národy) si chtějí koupit i něco jiné než auto), ale pak se opravdu pobavme o tom co emise a jak který stát co produkuje. Rozumím i tomu, že vy se nechcete omezovat. Naštěstí pro planetu ten proud jde přesně opačně.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Výsledky TESLA za rok 2021

Tržby: 53,8 mld. USD (+71% proti r. 2020)
Zisk: 5,5 mld. USD (v roce 2020 byl 721 mil. USD)

TESLA uspěla navzdory tomu, že ostatní automobilky rok 2021 poznačila čipová krize a často se omezovala produkce.

4.Q 2021: zisk za něj 2,32 mld. USD (proti 4.Q 2020 to značí +760%)
4.Q 2021: tržby 17,72 mld. USD (vs. 10,74 mld. USD rok zpátky)

Pod výsledky se podepisuje rekordní prodej, který byl oznámen již začátkem roku. Za celý rok pak TESLA prodala 936 172 vozidel aneb +87% proti roku 2020. Modely 3 a Y činí 911 208 a drahší modely S a X pak 24 964.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lynx »

Diaľničiar píše:
Lynx píše:Bohužel to má potenciáál zásadně poškodit celý autoprůmysl a celou naší ekonomiku, která je na něm hodně závislá.
Poškození čeho? Ekonomiky, která je založená na jednom segmentu, který ani není národním/státním nebo jak tomu rozumět? Privatizace těch firem neznamenala, že budou v těch státech navždy........
Rád bych vám odpověděl, ale při nejlepší vůli moc nerozumím tomu, co jste chtěl sdělit. Stejně tak příliš nerozumím tomu, co chcete sdělit jožkovi.

Tak snad jen - faktem je, že ekonomika ČR je do značné míry napojená na autoprůmysl a to nejen prostřednictvím samotných výrobců (Škoda atd.) ala spoustou jejich dodavatelů. Pokud se autoprůmysl s elektromobilitou dostane do slepé uličky, čemuž všechno nasvědčuje, tak z toho můžou být logicky velké problémy pro celou ekonomiku. Není přitom důležité jestli je to státní nebo nestátní, podstatou je že to generuje značnou část HDP a zaměstnanosti.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“