Stránka 9 z 133

Re: Elektromobilita

Napsal: 7.12.2018 19:41:54
od Anonym
JiVi píše:
Kubajsu píše: To předpokládám pohlídá jistič, stejně jako nyní dělá dálkové spínání topení a dalšího.
Mimochodem v současnosti to nemá velký význam; u mého tarifu na tepelné čerpadlo se cena nízkého a vysokého tarifu liší asi o 0,2 kč/kWh...
no vidíš, zrovna krásný příklad toho "aby to vyšlo" ma teplený čerpadlo extra tarif. extra proti přímotopům atd..

jak by se to narovnalo, už to tak růžový není
Záleží na tarifu. Pokud máte tarif Akumulace 8, tak rozdíl mezi nízkým a vysokým tarifem je asi 2,5 Kč/kWh.

Re: Elektromobilita

Napsal: 10.1.2019 13:22:47
od Sosa

Re: Elektromobilita

Napsal: 10.1.2019 13:44:45
od Kubajsu
No názor... Spíš něco ve smyslu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde".
Už jen ta auta s popisovaným dojezdem 50km. Co to má být? Vždyť to se ani nedá koupit. I VW E-UP, jakožto zástupce nejmenších aut, má v novinářských testech dojezd bezpečně přes 100km...

Re: Elektromobilita

Napsal: 10.1.2019 14:26:32
od mstitek
Kubajsu píše:No názor... Spíš něco ve smyslu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde".
Už jen ta auta s popisovaným dojezdem 50km. Co to má být? Vždyť to se ani nedá koupit. I VW E-UP, jakožto zástupce nejmenších aut, má v novinářských testech dojezd bezpečně přes 100km...
Tak už jenom to, že tam ani v jednom případě není uvedeno o jaký vůz se jedná.

Re: Elektromobilita

Napsal: 10.1.2019 14:56:33
od Mumry
Ehm, tam je tolik nesmyslů. Jako třeba, že mu zmrzne přední okno. Copak si ho neumí oškrábat?

A pak, upřímně, jestli si někdo koupí "elektromobil", který ani nemá integrovanou nabíječku (což všechny alespoň trošku rozumné mají), tak pak ať se nediví, že si tu samou nabíječku musí koupit domů. A dost možná už ani bez zabudované nabíječky nelze elektromobil prodávat, protože už loni snad všechny elektromobily musely být při prodeji být schopny nabíjet se z Mennekes typ 2 zásuvky (takže třeba Tesly mají Mennekes typ 2 kabel, to předloni ještě standardně neměly). A z této zásuvky se bez integrované nabíječky nabíjet nedá...

Re: Elektromobilita

Napsal: 10.1.2019 16:16:30
od MPMP
Máte někdo zkušenosti s ježděním elektromobilem v zimním období? A pokud ano, můžete se s nimi podělit?
Osobně bych to čelní sklo zas tak nepodceňoval. Aspoň ze "spalovacího" auta mám tu zkušenost, že za jisté kombinace teploty a vlhkosti se čelní sklo při studeném autě potí (a někdy i zamrzá) zevnitř a vše se normalizuje až poté, co na něj začne proudit teplý vzduch ohřátý motorem (což u elektroauta asi nebude ten případ).

Re: Elektromobilita

Napsal: 10.1.2019 18:02:26
od mstitek
MPMP píše:Máte někdo zkušenosti s ježděním elektromobilem v zimním období? A pokud ano, můžete se s nimi podělit?
Osobně bych to čelní sklo zas tak nepodceňoval. Aspoň ze "spalovacího" auta mám tu zkušenost, že za jisté kombinace teploty a vlhkosti se čelní sklo při studeném autě potí (a někdy i zamrzá) zevnitř a vše se normalizuje až poté, co na něj začne proudit teplý vzduch ohřátý motorem (což u elektroauta asi nebude ten případ).
Když si vezmu, že v Norsku se elektromobily prodávají velmi dobře, tak to s tím ježděním v zimě asi nebude tak hrozný.
To si ale člověk přece pustí klimatizaci a nebude čekat, než se mu ohřeje samotný motor. A elektromobily klimatizaci mají taky. Je ale jasné, že elektromobilům to významně zkrátí dojezdovou vzdálenost.

Re: Elektromobilita

Napsal: 10.1.2019 22:10:24
od Mumry
MPMP píše:Máte někdo zkušenosti s ježděním elektromobilem v zimním období? A pokud ano, můžete se s nimi podělit?
Osobně bych to čelní sklo zas tak nepodceňoval. Aspoň ze "spalovacího" auta mám tu zkušenost, že za jisté kombinace teploty a vlhkosti se čelní sklo při studeném autě potí (a někdy i zamrzá) zevnitř a vše se normalizuje až poté, co na něj začne proudit teplý vzduch ohřátý motorem (což u elektroauta asi nebude ten případ).
No, v Tesle žádný problém. Naopak, jak je možné se vzdáleně připojit appkou v mobilu k autu, tak je možné si ho na dálku předehřát, obdobně jako se do spalovacích aut dávají přídavná topení. Akorát tady to není přídavné topení, ale spustí se to, co tam topí i normálně.

Samozřejmě to má vliv na spotřebu, ale jak velký, to dramaticky záleží na tom, jak člověk jezdí. Pokud jako já, většinu rychle po dálnicích a na noc parkuje v zateplené garáži přilepené k domu, tak rozdíl je minimální. Pokud ale většinu najezdí v kolonách po městě, parkuje venku a hojně využívá předehřívání auta, tak spotřeba může jít nahoru opravdu dramaticky...

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 7:57:06
od Sosa
Kubajsu píše:No názor... Spíš něco ve smyslu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde".
Už jen ta auta s popisovaným dojezdem 50km. Co to má být? Vždyť to se ani nedá koupit. I VW E-UP, jakožto zástupce nejmenších aut, má v novinářských testech dojezd bezpečně přes 100km...
Psali v komentářích, že si německá pošta nechala postavit auta přímo pro sebe s tímto dojezdem. Oholený auta s malým dojezdem, ale s cenou do 6000 euro.

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 9:12:32
od Kubajsu
Skoro tak. Jako pracovní nástroj pro zcela specifické použití asi fajn, ale mezi osobáky (pokud se stále bavíme o nich) bych to nepočítal.

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 9:32:53
od Japao Joe
Akorát s tou cenou to je trochu jinak ;-)

https://www.alza.cz/elektromobilita/188 ... prod=10084

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 10:25:18
od MPMP
2Mumry: v tom asi bude ten "zakopaný pes". Já se ptal na používání elektromobilu v zimním období, a zapomněl jsem uvést "běžné" používání - tedy stojím venku (nikoliv v zateplené garáži).
A jen tak mimochodem, ta možnost "připojit se k autu appkou" a něco na něm ovládat mě spíš děsí než ohromuje. Můžete to nějak rozvést? To je přímé připojení "na viditelnost", nebo po veřejné síti?

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 12:28:51
od Mumry
MPMP píše:2Mumry: v tom asi bude ten "zakopaný pes". Já se ptal na používání elektromobilu v zimním období, a zapomněl jsem uvést "běžné" používání - tedy stojím venku (nikoliv v zateplené garáži).
A jen tak mimochodem, ta možnost "připojit se k autu appkou" a něco na něm ovládat mě spíš děsí než ohromuje. Můžete to nějak rozvést? To je přímé připojení "na viditelnost", nebo po veřejné síti?
Ale tak zas celkem často (třeba každý den v práci) stojím venku, nebo třeba 10 dnů před Vánoci jsem byl v Jizerkách, takže stálo venku i ve sněhu a mrazu. A problém to z hlediska nějakého zamrzání předního okna, nebo tak něco není. A jak píšu, spíš naopak, protože si prostě pohodlně zatopím a rozmrznu celé auto vzdáleně. Takže jestli je nějaký vyloženě specifický dotaz, tak rád zodpovím.

To připojení je normálně po internetu, kde se v té appce zadávám přihlašovací jméno a heslo, které mám ke svému účtu u Tesly. Po přihlášení "vidím" auto a vím, v jakém je stavu (nabitost baterky, jak rychle se případně nabíjí, jestli je zamknuto atp), mohu ovládat topení/chlazení a to včetně předehřátí baterky, volantu a sedaček, mohu ovládat auto (přiotevřít si střešní okýnka, odemknout, povolit nastartování, zablikat, zatroubit, otevřít přední či zadní kufr, nastavit omezení maximální rychlosti, případně pinglovský mód), mohu se podívat kde je (a případně jak rychle jede) a případně s ním hnout vpřed či vzad (v EU bohužel pak musím být vyloženě u auta, v USA to jde opravdu vzdáleně). Auto v sobě má SIM kartu (přímo od Tesly) a je neustále připojeno na net.

Prostě pocitově je to asi tak podobné tomu, jako když mobilem lezu na bankovní účet...

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 12:53:18
od Kubajsu
Japao Joe píše:Akorát s tou cenou to je trochu jinak ;-)
Zajímavý. Že násobně překročili původní cíl jsem věděl, ale že o tolik... Zase na druhou stranu; kolik jsou opravdu výrobní náklady netušíme. Jelikož neexistuje žádná alespoň trochu podobná konkurence, výrobce si stanovuje cenu naprosto libovolně. A když stejně nestíhá vyrábět, proč by se podbízel...

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 14:07:46
od MPMP
2Mumry: díky za informace.
S tím srovnáním s bankou ale nemohu souhlasit, tam to funguje na infrastruktuře banky a pokud by kdokoli jakkoli porušil data na cestě do banky, tak se transakce neprovede. Předpokládám, že tady bude zabezpečení obdobné - Tesla si zkontroluje, že je požadavek oprávněný a nepoškozený - následně ho ale musí poslat do toho auta a tam už si s tou bezpečností tak jistý nejsem. Ale asi jsem jen paranoidní a příliš starý na to abych akceptoval, že někdo manipuluje autem a ten, kdo ho ovládá sedí na druhém konci světa, to nic, já si časem zvyknu.

Re: Elektromobilita

Napsal: 11.1.2019 22:16:34
od Mumry
MPMP píše:2Mumry: díky za informace.
S tím srovnáním s bankou ale nemohu souhlasit, tam to funguje na infrastruktuře banky a pokud by kdokoli jakkoli porušil data na cestě do banky, tak se transakce neprovede. Předpokládám, že tady bude zabezpečení obdobné - Tesla si zkontroluje, že je požadavek oprávněný a nepoškozený - následně ho ale musí poslat do toho auta a tam už si s tou bezpečností tak jistý nejsem. Ale asi jsem jen paranoidní a příliš starý na to abych akceptoval, že někdo manipuluje autem a ten, kdo ho ovládá sedí na druhém konci světa, to nic, já si časem zvyknu.
Ono si to auto dokáže ověřit, že komunikuje se servery Tesly (bez nějakého útoku na cestě) úplně stejným způsobem, jako si třeba ty servery banky zkontrolují, že bezpečně komunikují s mobilem. Tady moc problém nehrozí. Víc se bojím, že se někdo vláme do serverů Tesly a tam nadělá paseku. Ale tak obdobně by se někdo mohl vlámat ke Googlu, Applu, Microsoftu, nějaké banky atd. Takže za mne je to riziko, které jsem ochoten podstoupit...

A jinak, pokud někoho zajímá, jak se Tesla chová v opravdu extrémních zimních podmínkách, tak tady je video jednoho šílence z Norska, který v ní přespával v nějakých -40, zajímalo ho, kolik sežere vytápění uvnitř energie a jak pak ráno odjede: https://youtu.be/capOgUHPz9Q

Re: Elektromobilita

Napsal: 12.1.2019 9:55:18
od AF-1
Zimni start je problem spis u palivovych clanku.
Vlhko a mraz a jemna mechanika se tak nejak nemaji radi.

Re: Elektromobilita

Napsal: 14.1.2019 22:44:14
od Mumry
Mumry píše:Ono si to auto dokáže ověřit, že komunikuje se servery Tesly (bez nějakého útoku na cestě) úplně stejným způsobem, jako si třeba ty servery banky zkontrolují, že bezpečně komunikují s mobilem. Tady moc problém nehrozí. Víc se bojím, že se někdo vláme do serverů Tesly a tam nadělá paseku. Ale tak obdobně by se někdo mohl vlámat ke Googlu, Applu, Microsoftu, nějaké banky atd. Takže za mne je to riziko, které jsem ochoten podstoupit...
Mimochodem k tomuto tématu je dosti aktuální článek https://electrek.co/2019/01/14/tesla-mo ... ay-hacker/, kde je vidět, jak se Tesla opravdu snaží, aby se do jejích aut jen tak někdo nedostal...

Re: Elektromobilita

Napsal: 17.1.2019 22:53:38
od Geo
http://dfens-cz.com/nakup-ojeteho-leafu/

Elektromobilita. Realita pro plebs. Ojety Leaf za 280k.

Re: Elektromobilita

Napsal: 18.1.2019 11:22:35
od jozka
Celkem realisticky popsano, alespon dle meho.

Re: Elektromobilita

Napsal: 18.1.2019 12:30:07
od Kubajsu
Jenom jsem z toho moc nepochopil, co ho k té koupi vlastně vedlo, když ke konci píše, že Fabie + benzín by mělo pro něj větší ekonomický smysl.

Re: Elektromobilita

Napsal: 18.1.2019 12:50:10
od Japao Joe
"Vzhledem k specifickému provozu, a protože rád zkouším nové věci, mě napadlo pořídit elektromobil."

Re: Elektromobilita

Napsal: 18.1.2019 14:23:40
od Sosa
Chtěl to vyzkoušet, to píšu už na začátku. Celkem realistické zhodnocení.

Re: Elektromobilita

Napsal: 18.1.2019 15:24:53
od Kubajsu
To jo, ale mezi "vyzkoušet" a "koupit" vidím trošku rozdíl. Prostě mi tam nějak chybí, proč se tak vlastně rozhodl.

Re: Elektromobilita

Napsal: 18.1.2019 16:48:12
od jozka
Nekdo to tak ma, vyzkouset=koupit. Kdyz se naskytl kus, ktery byl vyrazne levnejsi, tak do toho sel. Zjevne nema vyslovene problem s korunou a je stoura. Tenhle pristup je mi celkem sympaticky. Pruzkumnik, nikoli misionar.