Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Rozumím, ale právě proto jsem tam dal to slovo "řekněme". Je pak na debatu, kolik to přesně má být. Nevím, jak jsou přesně teď ta rozmezí určující závažnost přestupku. Jen jde o to, aby to nebylo jak dnes, kdy 150 při MPR 130 v pohodě projde.
Jinak jsem za to taktéž rád, že 140-150 se většinou nepokutuje, protože i policie to nepovažuje za nebezpečné. Ale ve chvíli, kdy by byl limit 150, tak už by se takhle uvažovat úplně nemohlo. To jsem tím chtěl říct.
Jinak jsem za to taktéž rád, že 140-150 se většinou nepokutuje, protože i policie to nepovažuje za nebezpečné. Ale ve chvíli, kdy by byl limit 150, tak už by se takhle uvažovat úplně nemohlo. To jsem tím chtěl říct.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
ono je tu správně naznačeno, že pro spoustu uživatelů, by se pak stala dálnice s opravdu neomezenou rychlostí, prostě proto, že víc jak 150-160 prostě jet nepotřebují - nechtějí
a nás pár individuí, co umí jet rychleji by to nijak neomezilo
pak je i pár idiotů, co rychleji jedou, ale neumí to a těch se rovněž nezbavíme....
a nás pár individuí, co umí jet rychleji by to nijak neomezilo
pak je i pár idiotů, co rychleji jedou, ale neumí to a těch se rovněž nezbavíme....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Miku, já tedy taky nesleduji úpěnlivě ručičku tachometru (či spíše jakousi divnou digitální napodobeninu sjetého designéra), ale celkově vzato na dálnici málokdy jedu přes 150.... a ne protože bych to neuměl nebo že bych se 400+ hp neměl na to dost sil. To ne. Důvodem je, že jezdí tolik lidí co to neumí, že jet rychleji a zároveň bezpečně většinou prostě nejde. .... a samozřejmě chápu, že jsou časy a místa, kdy to fakt není problém.... stejně tak kritické situace, kdy se rychlet je prostě Musí. OK. Ale těch málo.
Fakt Miku nechci moralizovat a ani já nejsem svatý... ale jezdit dnes rychle nedává smysl
(jinak se zbytkem samo souhlas)
Fakt Miku nechci moralizovat a ani já nejsem svatý... ale jezdit dnes rychle nedává smysl
(jinak se zbytkem samo souhlas)
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Michale, např. D11 mimo hodiny silného provozu je na 160 km/h naprosto pohodová. Nechci tady říkat, že občas je to i málo...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
kote souhlas
dá se i přes
ve 210 mi to zarazí omezovač
ale jen tak od Hk k Poděbradům
pak provoz naroste, že už se nedá
tam jsem se s Astrou GSi proháněl přes 200 naposledy v 97
dá se i přes
ve 210 mi to zarazí omezovač
ale jen tak od Hk k Poděbradům
pak provoz naroste, že už se nedá
tam jsem se s Astrou GSi proháněl přes 200 naposledy v 97
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
https://hradecky.denik.cz/zpravy-z-cesk ... lnice.html
A co takhle páni experti povolit zvýšení rychlosti zároveň s vyššími postihy za vyšší překročení než o 10 km/h ? Tohle vás nenapadne nikdy, že ?
Mně se líbí, jak všichni přiznají, že tak spousta řidičů jezdí už dnes, ale v další větě řeknou, v čem je to nebezpečné a jaké hrozné tragické následky by to zvýšení MPR přineslo. Šašci. A odůvodňovat to kvalitou dálnic a hustým provozem, to už je fakt mimo. Jakoby nevěděl, že to má být na pár úsecích, těch ROVNĚJŠÍCH dálnic, a kde je provoz nižší. Kdyby alespoň ta 140 prošla, byl by to super vzkaz, že v ČR se nepůjde cestou Nizozemska apod.
A co takhle páni experti povolit zvýšení rychlosti zároveň s vyššími postihy za vyšší překročení než o 10 km/h ? Tohle vás nenapadne nikdy, že ?
Mně se líbí, jak všichni přiznají, že tak spousta řidičů jezdí už dnes, ale v další větě řeknou, v čem je to nebezpečné a jaké hrozné tragické následky by to zvýšení MPR přineslo. Šašci. A odůvodňovat to kvalitou dálnic a hustým provozem, to už je fakt mimo. Jakoby nevěděl, že to má být na pár úsecích, těch ROVNĚJŠÍCH dálnic, a kde je provoz nižší. Kdyby alespoň ta 140 prošla, byl by to super vzkaz, že v ČR se nepůjde cestou Nizozemska apod.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Zvednete a za 2 roky snížíte, protože hluk.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Když už jste nakousli ty tresty, tak já bych byl pro zmírnění bodového ohodnocení za překročení MPR na SMV v obci. Těch 5km/h je nesmyslných.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Spíše je na pořadu dne nasázet MPR 100-110 tam, kde je to oprávněné (není to nebezpečné a není tam zástavba - netřeba řešit hluk). Pak ať se klidně pokutuje vše, co je přes 5-10 nad MPR.
Plošné 80 na dálnicích a SMV ve městech patří ihned zrušit, stejně na většině míst jsou i značky s MPR, tohle je naprosto zbytečný pozůstatek v zákonech, pro cizince naprosto nesystémová věc. A navíc takových úseků je na celou ČR minimum. Už aby to bylo.
A jinak není praxe spíš taková, že co není nad 20 km/h nad MPR se také nechává projít ?
Plošné 80 na dálnicích a SMV ve městech patří ihned zrušit, stejně na většině míst jsou i značky s MPR, tohle je naprosto zbytečný pozůstatek v zákonech, pro cizince naprosto nesystémová věc. A navíc takových úseků je na celou ČR minimum. Už aby to bylo.
A jinak není praxe spíš taková, že co není nad 20 km/h nad MPR se také nechává projít ?
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
já bych zrušil to bodovánídvs píše:Když už jste nakousli ty tresty, tak já bych byl pro zmírnění bodového ohodnocení za překročení MPR na SMV v obci. Těch 5km/h je nesmyslných.
stejně všude zůstaly původní 30kmh a jiné "úpravy" z dob kdy přestupek byl opravdu přestupkem
a pak se těch 140-150-160 vyřeší samo
dokonce by se v tom daly nalézt ty úspory, méně výdajů na značení, méně úředníků, méně dohledu...
někteří z nás pamatují i období, kdy to "fungovalo"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Té 150, pokud projde, dávám jepičí život. Patrik z toho určitě nebude spát a stejně i obyvatelé obcí v okolí dálnic, kteří hned budou volat na hygienu. Ta to změří a zjistí, že limit je překročen i při 130 a přikáže 100. A budeme vzpomínat na zlatou 130
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
To je sice možné (jako více věcí v ČR), ale já bych nebyl takový skeptik.
Pořád se zapomíná na jednu zásadní věc. Realita je taková, že po případném zvýšení MPR se na provozu na dálnicích v podstatě nic nezmění. Slovo "podstata" je klíčové. Už to tu bylo v diskusi několikrát zmíněno.
A pokud se ukáže, že limit je někde překročen i při 130, tak ať se to lokálně řeší (technicky nebo omezením rychlosti).
Pořád se zapomíná na jednu zásadní věc. Realita je taková, že po případném zvýšení MPR se na provozu na dálnicích v podstatě nic nezmění. Slovo "podstata" je klíčové. Už to tu bylo v diskusi několikrát zmíněno.
A pokud se ukáže, že limit je někde překročen i při 130, tak ať se to lokálně řeší (technicky nebo omezením rychlosti).
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 09#p266509
Přesně. Za mě i 130 na D1 Praha-Brno degraduje takovou D11, D3 nebo D1 na Ostravu, kde by klidně mohlo být 140/150.mapman píše:Takže dvacet let se na R/D46 jezdilo 130, ale nemyslím, si, že to bylo správně, protože to pak degraduje tu 130ku na dálnicích typu D2 nebo D11.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
MPR ale neni zaroven minimalni. Kdo se neciti, muze jezdit po D46 klidne 110 i dnes.
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Praxe ovšem ukazuje, že MPR je stanovena podlahou vozidla.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
jakože, jestli jsou v ní baterky nebo ne
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Pro některé jedince zde na foru je rychlost daná na začátku číslovkou 2 a ktomu další dvě čísla jako pokračování.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Tak moje zkušenost je taková, že 130-140 se jede v pracovní den lépe na D1 než na D11, protože na D11 v levém předjíždí kamiony. Na D1 díky množství stoupacích pruhů je tento jev podstatně méně častý. Sobota odpoledne je na D11 samozřejmě něco jiného.Aram96 píše: Přesně. Za mě i 130 na D1 Praha-Brno degraduje takovou D11, D3 nebo D1 na Ostravu, kde by klidně mohlo být 140/150.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Jo samozřejmě, praxe je něco jiného. Myslel jsem to, když se ty dálnice porovnají podle parametrů.
Tak řekněme: obyč silnice mimo obec 90, nové či dostatečně rovné a široké silnice první třídy by mohla být MPR 100, 110 na SMV, 130 na většině dálnic a 140/150 na těch komfortních dálnicích (6-pruhy a "rovné" 4-pruhy). Na rozdíl od MD bych se vyprdl na nějaké proměnné značení podle aktuálního provozu a podobné hovadiny, co plánují.
Kolik kde "lze" v praxi jet (i třeba bez ohledu na MPR) .. to je na jinou debatu.
Tak řekněme: obyč silnice mimo obec 90, nové či dostatečně rovné a široké silnice první třídy by mohla být MPR 100, 110 na SMV, 130 na většině dálnic a 140/150 na těch komfortních dálnicích (6-pruhy a "rovné" 4-pruhy). Na rozdíl od MD bych se vyprdl na nějaké proměnné značení podle aktuálního provozu a podobné hovadiny, co plánují.
Kolik kde "lze" v praxi jet (i třeba bez ohledu na MPR) .. to je na jinou debatu.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Předem za mně jsem pro 140 na dálnici a 100 mimo obec obecně..... bohužel ale....
zkuste si někde jak vypdá simulace provozu přeplněné silnice (jedno jaké klidně v obci, nebo dálnice) a zjistíte, že....
.... když tam pojedou vozidla různou rychlostí, tak vám budou vznikat zácpy, když se rychlost vozidel nastaví na stejnou nebo velmi podobnou, tak tam projede více vozidel bez zácpy.... tedy ideální na přetížené silnici je když ta max a min rychlost bude prakticky stejná
takže když bude dálnice s provozem do 10 tis. vozidel/24 hod, tak tam může být německá neomezená a klidně i když se to bude točit jak kolotoč a stoupat a klesat jak horská dráha, ale když tam bude 100 tis. vozidel tak tam je jednodušší dát 100/h i když nejbližší zatáčka bude 10 km daleko a ještě bude mít poloměr 100 000m.
pro reálný provoz a pochopení doporučuji dálnice v CH (120 km/h, vysoké pokuty, NA vytlačené na vlak a obecně novější, drahý a rychlý vozový park). Případně dálnice okolo Innsbruku IG-L 100 km/h a provoz na hory. V obou případech prakticky nikoho nepředjedete, protože téměř platí max=min a poměrně přesně spočítáte kdy budete v cíli.
Naopak u nás sice na rovném úseku D11 by mohlo být klidne 150, ale furt tam budou kamiony co pojedou 100 a pak se začnou předjíždět, protože ten před nimi jede 98... a při tom provozu vyrobí vláček osobáku co by jeli 120-135 ale než se podle rychlosti poskládají a nechají předjety ty rychlíky co jedou 135 tak budou u dalšího "kamionového závodu" zase jet jen 100... výsledek je nervozní nadávající řidič co jede celkovou průměrnou rychlostí max 110, přesto že místy jel i 150.....
Prostě ty dálnice stavíme až tam je velký provoz a ne jako pohodlné silnice
zkuste si někde jak vypdá simulace provozu přeplněné silnice (jedno jaké klidně v obci, nebo dálnice) a zjistíte, že....
.... když tam pojedou vozidla různou rychlostí, tak vám budou vznikat zácpy, když se rychlost vozidel nastaví na stejnou nebo velmi podobnou, tak tam projede více vozidel bez zácpy.... tedy ideální na přetížené silnici je když ta max a min rychlost bude prakticky stejná
takže když bude dálnice s provozem do 10 tis. vozidel/24 hod, tak tam může být německá neomezená a klidně i když se to bude točit jak kolotoč a stoupat a klesat jak horská dráha, ale když tam bude 100 tis. vozidel tak tam je jednodušší dát 100/h i když nejbližší zatáčka bude 10 km daleko a ještě bude mít poloměr 100 000m.
pro reálný provoz a pochopení doporučuji dálnice v CH (120 km/h, vysoké pokuty, NA vytlačené na vlak a obecně novější, drahý a rychlý vozový park). Případně dálnice okolo Innsbruku IG-L 100 km/h a provoz na hory. V obou případech prakticky nikoho nepředjedete, protože téměř platí max=min a poměrně přesně spočítáte kdy budete v cíli.
Naopak u nás sice na rovném úseku D11 by mohlo být klidne 150, ale furt tam budou kamiony co pojedou 100 a pak se začnou předjíždět, protože ten před nimi jede 98... a při tom provozu vyrobí vláček osobáku co by jeli 120-135 ale než se podle rychlosti poskládají a nechají předjety ty rychlíky co jedou 135 tak budou u dalšího "kamionového závodu" zase jet jen 100... výsledek je nervozní nadávající řidič co jede celkovou průměrnou rychlostí max 110, přesto že místy jel i 150.....
Prostě ty dálnice stavíme až tam je velký provoz a ne jako pohodlné silnice
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Asi jezdime po rozdilnych D11. Pokud bych se rozhodl jet konstantnich 150km/h, potom touto rychlosti pojedu od nejakeho patnacteho kilometru 90% casu a obvykle bych pomalu dojel nejake 2 predjizdejici se kamiony a 5-6 predjizdejicich dodavkek, osobaku. A v noci ani to ne. V patek odpoledne je to samozrejme jine...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Problém je v tom, že ty šestipruhové dálnice máme kromě úseku u Hranic na Moravě spíš v aglomeracích, kde se doprava většinu času spíš sune a rovné úseky v poměru dálniční sítě zanedbatelné. Nemůžeme se srovnávat třeba s Polskem, kde i při povolených 140 ta krajina utíká nějak pomalu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Když už jsme tu tolik všichni OT, tak:
Není to zanedbatelné .. je to celá D2, celá D11 (budiž, nepočítejme teď ty poslední kousky přímo před aglomeracemi, kde doprava houstne i mimo špičku), D1 cca od Vyškova až do Ostravy to bude také, D3 také a D5 od Berouna dál by také na větší části trasy šla.
Moc neznám D8, tu nechci soudit, tu nemám najetou.
Bývalá Rka na to nejsou, to si přiznejme, jedině někde na menších částech. S jednou výjimkou a to novou D35, která se teď otevírá a bude stavět. Ta kromě větších zatáček (kde by klidně mohly být třeba značky s MPR 120 a zatáčkou) bude pravděpodobně také na tu vyšší rychlost.
D52 teď nemá smysl, až bude dostavěna celá, tak možná, ale je cítit, že není tak rovná jako dálnice první třídy.
Není to zanedbatelné .. je to celá D2, celá D11 (budiž, nepočítejme teď ty poslední kousky přímo před aglomeracemi, kde doprava houstne i mimo špičku), D1 cca od Vyškova až do Ostravy to bude také, D3 také a D5 od Berouna dál by také na větší části trasy šla.
Moc neznám D8, tu nechci soudit, tu nemám najetou.
Bývalá Rka na to nejsou, to si přiznejme, jedině někde na menších částech. S jednou výjimkou a to novou D35, která se teď otevírá a bude stavět. Ta kromě větších zatáček (kde by klidně mohly být třeba značky s MPR 120 a zatáčkou) bude pravděpodobně také na tu vyšší rychlost.
D52 teď nemá smysl, až bude dostavěna celá, tak možná, ale je cítit, že není tak rovná jako dálnice první třídy.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Díky za přesun.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
2 AF-1 :
asi jo
i všední den dopoledne (10-11hod) se těch 150 dá jet tak od Poděbrad, resp. za až horizontem přes koleje
snad jen sobota odpoledne je "bez problému"
asi jo
i všední den dopoledne (10-11hod) se těch 150 dá jet tak od Poděbrad, resp. za až horizontem přes koleje
snad jen sobota odpoledne je "bez problému"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit