Rušení značek křižovatkou (co je a co není křižovatka?)
Rušení značek křižovatkou (co je a co není křižovatka?)
Na té první fotce je značka dočasná, na druhé už je osazena na výjezdu z okruhu.
Ad neukončení rychlostní silnice na Spořilově
To nevadí, stejně je větev napojena do křižovatky a tou se ruší předchozí omezení
Ad neukončení rychlostní silnice na Spořilově
To nevadí, stejně je větev napojena do křižovatky a tou se ruší předchozí omezení
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 514 Lahovice – Slivenec
No nevím Lenny, za křižovatku jsou snad považovány i MÚK na dálnicích a nevšimnul jsem si za nima (v hlavním proudu) značek začátek dálnice...a 90 se tam taky nejezdí (?)
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Spravne..cedule zacatek nebo konec rychlostni silnice, resp. dalnice nejsou zadnym omezenim a tudiz nemohou byt ruseny koncem krizovatky. U toho pripadu, ktery uvadi Miho (bohuzel jej neznam z autopsie), se pravdepodobne jedna o chybu. Ovsem vysvetlujte to potom prislusnikovi, ze?!Web píše:No nevím Lenny, za křižovatku jsou snad považovány i MÚK na dálnicích a nevšimnul jsem si za nima (v hlavním proudu) značek začátek dálnice...a 90 se tam taky nejezdí (?)
Re: 514 Lahovice – Slivenec
A odkdy jsou na silnicích pro motorová vozidla úrovňové křižovatky?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Jseš si tak jistý? Zákazovou doravní značku křižovatka zruší, tadu ale jde o druh komunikace (silnice pro motorová vozidla) a to, pokud to nepletu, zákazová značka není a tudíž ji křižovatka neruší.Lenny píše:Ad neukončení rychlostní silnice na Spořilově
To nevadí, stejně je větev napojena do křižovatky a tou se ruší předchozí omezení
Ono je těch chyba ve značení v této části Prahy více, pokud se budu pohybovat po této trase, nikdy nevjedu do "Uzavřené obce". Na této rampě totiž chybí začátek obce "Hlavní město Praha".
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Lenny chapu, ze to je nesmysl, ale ciste strojove vzato tam ta rychlostni komunikace proste nekonci...Lenny píše:A odkdy jsou na silnicích pro motorová vozidla úrovňové křižovatky?
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Řekl bych že v předpisech je "křižovatka" a nikoliv "úrovňová křižovatka".Lenny píše:A odkdy jsou na silnicích pro motorová vozidla úrovňové křižovatky?
Re: 514 Lahovice – Slivenec
MÚK Lochkov: a na druhé straně zase silnice pro motorová vozidla dvakrát začíná a dvakrát končí "Praha"
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Dle vyh. 30/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů, §4 jsou svislé dopravní značky pouze stálé, proměnné a přenosné. Žádné dočasné neexistují.Lenny píše:Na té první fotce je značka dočasná, na druhé už je osazena na výjezdu z okruhu.
Ze značky č. IP 15a "Silnice pro motorová vozidla" žádné omezení nevyplývá a proto na křižovatce její platnost nekončí.Lenny píše: Ad neukončení rychlostní silnice na Spořilově
To nevadí, stejně je větev napojena do křižovatky a tou se ruší předchozí omezení
Neboť pokud by její platnost na křižovatce končila, pak by, při definici křižovatky dle Zákona č 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění, §2 písmeno w): "křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují", Silnice pro motová vozidla končila v místě každého připojení nájezdu na takovouto silnici, tj. v místě, kde se pozemní komunikace spojují. A to rozhodně v takovémnto místě její platnost nekončí a není obvyklé, že by se značka IP 15a za každým místem, kde se pozemní komunikace spojují opakovala. Z § 12 písmene u) vyh. 30/2001 Sb. vyplývá, že platnost značky č. IP 15a "Silnice pro motorová vozidla" ukončuje značka "Konec silnice pro motorová vozidla" (č. IP 15b).
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Na Silnicích pro motová vozidla i ná Dálnicích je spousta "úrovňových" křižovatek v místech čerpacích stanic, kde se různé komunikace spojují a tato místa jsou osazena dopravními značkami upravující přednost v jízdě. Např. tady.Lenny píše:A odkdy jsou na silnicích pro motorová vozidla úrovňové křižovatky?
Re: 514 Lahovice – Slivenec
A kde je v předpisech psáno, že tam být nemohou? Já v předpisech našel, že dálnice je komunikace označená značkou "dálnice", stejně tak silnice pro motorová vozidla.Lenny píše:A odkdy jsou na silnicích pro motorová vozidla úrovňové křižovatky?
A z doby dávno minulé si jednu silnici pro motorová vozidla s úrovňovou křižovatkou pamatuji.
Re: 514 Lahovice – Slivenec
to by mě zajímalo kdeJirkaS píše:A z doby dávno minulé si jednu silnici pro motorová vozidla s úrovňovou křižovatkou pamatuji.
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Už jsem to tu kdysi psal. Začátkem 80. let byl jako silnice pro motorová vozidla označen úsek I/37 před Hradcem Králové. V té době to byla z velké části pouze dvouproudá silnice i s úrovňovou křižovatkou.mbmat píše:to by mě zajímalo kde
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Takže vlastně i tato křižovatka ruší omezení
v tomhle případě 50ku
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Bohužel, "křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují", a tady se rozdělují
Re: 514 Lahovice – Slivenec
A nestačí, že se napojuje protisměr?
Ale myslím, že posunuli i začátek rychlostní silnice, takže 50 neruší.
A pokud ano, tak až na konci celé křižovatky, ne uprostřed, jak je naznačeno na šipce.
Ale myslím, že posunuli i začátek rychlostní silnice, takže 50 neruší.
A pokud ano, tak až na konci celé křižovatky, ne uprostřed, jak je naznačeno na šipce.
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Aha, no já vždy dálnice vnímal jako dvě souběžné jednosměrky, protože si nedokážu představit, že by někdo ještě dokázal sledovat připojováky v protisměrném jízdním pásu
Re: 514 Lahovice – Slivenec
50-ka je ještě před touto MUK cca 300m, ale za ní už ne
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Ale jestli si dobře pamatuju, tak rychlostní silnice začíná až na úrovni metra Kačerov. Takže pak platí "městská" 50.
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Co já vim, tak vždycky začínala na úrovni výjezdu na Pankrác, ale možná se to změnilo. Odpoledne to zjistim
Re: 514 Lahovice – Slivenec
ke křižovatkám: §2 písmeno w): "křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují"
tzn. odbočovací pruh není křižovatka!!!
tzn. na SJM z centra za odbočením na ulici Vyskočilova cedule být nemusí a platí 50
i kdyby to křižovatka byla, tak je tam stejně 50, protože je to komunikace v obci
silnice pro motorová vozidla začíná až na MÚK s JS, za odbočením na Strakonice, Plzeň, ČS a garáže DP
viz foto
tzn. odbočovací pruh není křižovatka!!!
tzn. na SJM z centra za odbočením na ulici Vyskočilova cedule být nemusí a platí 50
i kdyby to křižovatka byla, tak je tam stejně 50, protože je to komunikace v obci
silnice pro motorová vozidla začíná až na MÚK s JS, za odbočením na Strakonice, Plzeň, ČS a garáže DP
viz foto
Naposledy upravil(a) kasme dne 30.8.2010 11:51:11, celkem upraveno 2 x.
Re: 514 Lahovice – Slivenec
To už napsal ElWapp, ale moje otázka byla, jestli nestačí, že se napojuje (spojuje) silnice do protisměru. Je to přece komunikace jako celek, ne jenom jeden směr. Navíc obyčejná městská komunikace, když to ani není silnice pro motorová vozidla.
V tomhle případě je to jedno, žádnou 50 to neruší. Ale jinde?
V tomhle případě je to jedno, žádnou 50 to neruší. Ale jinde?
Re: 514 Lahovice – Slivenec
Na MUK 5. května - Vyskočilova, která je na výše uvedené mapce, při jízdě po 5. května ve směru na Brno, ve smyslu Pravidel provozu na pozemních komunikacích, žádná křižovatka NENÍ. Neboť se zde žádné komunikace nespojují. Protisměr se do toho nepočítá.
Povšiměne si též §6 "Platnost svislých dopravních značek", odstavce (4), Vyhlášky 30/2001 Sb. který říká: "Značky upravující přednost "Križovatka s vedlejší pozemní komunikací" (č. P 1), "Hlavní pozemní komunikace" (č. P 2), "Konec hlavní pozemní komunikace" (č. P 3), "Dej přednost v jízdě!" (c. P 4), "Dej přednost v jízdě tramvaji!" (c. P 5) a "Stůj, dej přednost v jízde!" (č. P6) platí pro nejbližší križovatku."
Z toho vyplývá: Aby značka "Dej přednost v jízdě!" (c. P 4), která se umísťuje na dálnicích, silnicích pro motová vozidla a na MUK před připojovacími pruhy platila musí zde být křižovatka. A ta křižovatka je tam, kde se komunikace spojují.
Na třídě 5. května ve směru Brno začíná v současná době Silnice pro motová vozidla až před MUK s Jižní spojkou což je vidět zde. Až do tohoto místa při jízdě z centra platí 50 km v hodině již z toho, že jedete v obci. Tj. ta padesátka by tam platila i tehdy, pokud by nikde žádná značka upravující rychlost na třídě 5. května nebyla.
Povšiměne si též §6 "Platnost svislých dopravních značek", odstavce (4), Vyhlášky 30/2001 Sb. který říká: "Značky upravující přednost "Križovatka s vedlejší pozemní komunikací" (č. P 1), "Hlavní pozemní komunikace" (č. P 2), "Konec hlavní pozemní komunikace" (č. P 3), "Dej přednost v jízdě!" (c. P 4), "Dej přednost v jízdě tramvaji!" (c. P 5) a "Stůj, dej přednost v jízde!" (č. P6) platí pro nejbližší križovatku."
Z toho vyplývá: Aby značka "Dej přednost v jízdě!" (c. P 4), která se umísťuje na dálnicích, silnicích pro motová vozidla a na MUK před připojovacími pruhy platila musí zde být křižovatka. A ta křižovatka je tam, kde se komunikace spojují.
Na třídě 5. května ve směru Brno začíná v současná době Silnice pro motová vozidla až před MUK s Jižní spojkou což je vidět zde. Až do tohoto místa při jízdě z centra platí 50 km v hodině již z toho, že jedete v obci. Tj. ta padesátka by tam platila i tehdy, pokud by nikde žádná značka upravující rychlost na třídě 5. května nebyla.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Rušení značek křižovatkou (co je a co není křižovatka?)
Docela zajimave tema, uz dlouho by me zajimalo, jak je to s touto krizovatkou
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@ax=133329 ... 66976@z=15
Tam kde jsem pridal ikonku stala na Prumyslove pod mostem Policie CR a merila lidi prijizdejici po Prumyslove ze severu, kde je MPR 70 km/h, touto krizovatkou se rusi a dal pokracuje 50 km/h.
Jsou to tedy vlastne tri krizovatky za sebou a MPR 70 km/h by rusila uz ta nejsevernejsi nebo se to bere jako jedna?
BTW, obcas tam meri i v protismeru, kdy prejdou mezi pilire mostu a meri lidi, kteri uz z kopecku (na sever) jedou vic nez 50 km/h, protoze tam cca po 100 m zacina 70 km/h...tak pozor na ne
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@ax=133329 ... 66976@z=15
Tam kde jsem pridal ikonku stala na Prumyslove pod mostem Policie CR a merila lidi prijizdejici po Prumyslove ze severu, kde je MPR 70 km/h, touto krizovatkou se rusi a dal pokracuje 50 km/h.
Jsou to tedy vlastne tri krizovatky za sebou a MPR 70 km/h by rusila uz ta nejsevernejsi nebo se to bere jako jedna?
BTW, obcas tam meri i v protismeru, kdy prejdou mezi pilire mostu a meri lidi, kteri uz z kopecku (na sever) jedou vic nez 50 km/h, protoze tam cca po 100 m zacina 70 km/h...tak pozor na ne
Re: Rušení značek křižovatkou (co je a co není křižovatka?)
Budeme-li vycházet z toho, co tu padlo výše (křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují), tak tam měřej správně, protože to místo co lze považovat za křižovatku je zde: http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133327896+1 ... 71640@z=17Ondra O.K. píše:Docela zajimave tema, uz dlouho by me zajimalo, jak je to s touto krizovatkou
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@ax=133329 ... 66976@z=15