miho píše:Na MUK 5. května - Vyskočilova, která je na výše uvedené mapce, při jízdě po 5. května ve směru na Brno, ve smyslu Pravidel provozu na pozemních komunikacích, žádná křižovatka NENÍ. Neboť se zde žádné komunikace nespojují. Protisměr se do toho nepočítá.
Problém: Je směrově dělená komunikace po právní stránce dvě souběžné jednosměrné komunikace, z nichž jedna se nespojuje a druhá spojuje, anebo je to celé dohromady jedna jediná komunikace, kde se tedy spojování koná, bez ohledu na to v kterém pruhu?
(aby bylo po tvém, to by v té definici křižovatky asi muselo být - kde se komunikace protínají nebo spojují
v daném pásu vozovky)
miho píše:Povšiměne si též §6 "Platnost svislých dopravních značek", odstavce (4), Vyhlášky 30/2001 Sb. který říká: "Značky upravující přednost "Križovatka s vedlejší pozemní komunikací" (č. P 1), "Hlavní pozemní komunikace" (č. P 2), "Konec hlavní pozemní komunikace" (č. P 3), "Dej přednost v jízdě!" (c. P 4), "Dej přednost v jízdě tramvaji!" (c. P 5) a "Stůj, dej přednost v jízde!" (č. P6) platí pro nejbližší križovatku."
Smysl značky "Konec hlavní PK" jsem nepochopil. Když "Hlavní PK" platí pro nejbližší křižovatku, proč se musí extra rušit, když se zruší sama.