Ne. Žádnou 150ku bych nepovoloval. A když už teda, tak jedině s proměnlivým značením na vybraných úsecích, kde se bude rychlost odvíjet od hustoty provozu i počasí. Navíc by se to ve špičkách dalo využít třeba i pro zákaz předjízdění kamionů. Prostě to, co mají v Německu už kolik, patnáct dvacet let minimálně?kot píše:michale myslíš stejným způsobem řešit rychlost jako v SRN ? Tj. omezenou značkami / či promněnými značkami / a neomezenou rychlostí pouze někde ?
Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ale oni to taky nemají všude.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ale jak to třeba plánují značit na těch příjezdových info cedulích na hranicích? 150 jako MPR se tam dát nemůže, protože to hned vyvolává dojem, že to platí všude. A když 150 bude na značkách, neznalého musí napadnout, že to je omyl. Nebo se tam 150 jako MPR dá, ale pak musí být 130 na značkách všude tam, kde se 150 nebude jezdit. Což bude většina dálnic. A taky se dost divím, že se pod to někdo podepíše z hasičů či PČR vzhledem k návrhových kategoriím. Hlavně že odpočívky kousek za či před múk jsou nebezpečné a neschvalují se...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jasně že to nemají všude. Však mi taky nemáme mít všude 150, ne?Lenny píše:Ale oni to taky nemají všude.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Přesně takto to Kupka prezentuje v rozhovorech. Prostě bude plošná 130ka a zákonem se umožní za určitých podmínek zvyšovat pomocí PDZ na 150. Vlastně je to dost podobné tomu, co před lety zkoušeli v Rakousku a zjistili, že efekt je minimální a rozhodně nevyváží ty investice do PDZ, které jsou s tím spojené.michal píše: Ne. Žádnou 150ku bych nepovoloval. A když už teda, tak jedině s proměnlivým značením na vybraných úsecích, kde se bude rychlost odvíjet od hustoty provozu i počasí. ...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Spíše bych to udělal opačně. Zákonem bych zvýšil rychlost na 150 km/h + 130 km/h na SMV a lokálně to pak snižoval. Protože opačně se do toho nikomu nechce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Přesně tak Lenny ! Od shora dolů...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
U nás se to určitě vyplatí...mapman píše:Přesně takto to Kupka prezentuje v rozhovorech. Prostě bude plošná 130ka a zákonem se umožní za určitých podmínek zvyšovat pomocí PDZ na 150. Vlastně je to dost podobné tomu, co před lety zkoušeli v Rakousku a zjistili, že efekt je minimální a rozhodně nevyváží ty investice do PDZ, které jsou s tím spojené.michal píše: Ne. Žádnou 150ku bych nepovoloval. A když už teda, tak jedině s proměnlivým značením na vybraných úsecích, kde se bude rychlost odvíjet od hustoty provozu i počasí. ...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Mít zvýšení rychlosti na 140/150 striktně podmíněné výstavbou PDZ mně přijde jako totální (především finanční) nesmysl. Prostě tam, kde to dálnice svými parametry umožňuje, budou osazeny za každým nájezdem značky B20a s MPR 140/150. Hotové. Určitě je to takhle lepší řešení než Lennyho opačné - mít plošně 150 a místně upravené na nižší, to by se těch značek osazovalo v násobcích více. Navíc, je lepší když člověk přehlédne, že může jet rychleji, než naopak.
Nebo kdy by ta rychlost neměla platit ? Jakože podle toho, jestli něco padá nebo jak je zataženo ? To snad musí být na každém řidiči. Na současných dálnicích se 130 přece taky nemění na nižší, když prší. Takže proč jen tam, kde je PDZ ?
Stavět PDZ a portály má význam v okolí velkých měst (v celé modernizaci D1 to jsem určitě přestřelil), kde jsou špičky - jak jsem psal, dočasně snížit rychlost na 100, případně pomocí PDZ použít odstavný pruh jako průběžný, to pomůže průjezdnosti v době špiček.
Nebo kdy by ta rychlost neměla platit ? Jakože podle toho, jestli něco padá nebo jak je zataženo ? To snad musí být na každém řidiči. Na současných dálnicích se 130 přece taky nemění na nižší, když prší. Takže proč jen tam, kde je PDZ ?
Stavět PDZ a portály má význam v okolí velkých měst (v celé modernizaci D1 to jsem určitě přestřelil), kde jsou špičky - jak jsem psal, dočasně snížit rychlost na 100, případně pomocí PDZ použít odstavný pruh jako průběžný, to pomůže průjezdnosti v době špiček.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Už to vidím, jak začnou kvůli 150 měřit naštvané obce hluk v noci a nepojede se nakonec ani 130, ale v lepším případě 100... Je to nesmysl, jedno jak provedený. Místo aby šetřili a nechali status quo, vymýšlejí blbosti jak ti jejich předchůdci...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
michal: nechápu, co pořád řešíš. Pokud jsou k tomu dobré podmínky (počasí), tak těch 150 jedu na dálnici i teď a nejsem rozhodně sám. Kdo chce jet 150, tak už tolik dávno jezdí bez ohledu na MPR, protože šance, že dostaneš při této rychlosti pokutu za rychlost se rovná šanci, že letos vyhrajeme v hokeji olympiádu Takže na provoz to nebude mít absolutně žádný vliv.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Ani na funkci rostlináře...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
No, na to už vůbec ne...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Už jste zapomněli, jak se řešilo zvýšení rychlosti na vybraných úsecích z 90 na 110 na čtyřproudých jedničkách. Jak se kdekdo věčně ošíval proč to či ono nejde. A jak to dopadlo? No bída. Hradec - Pardubice. Příjezd na Plzeň..., co dál? Na Moravě nejezdím.
Nebyli schopní vyřešit ani třináctku mezi Ostrovem a Varami, či někde mezi Chomutovem, Mostem, Bilinou. Takže nakonec budete mít těch 150 na úsecích, co se vejde na jednu ruku.
Nebyli schopní vyřešit ani třináctku mezi Ostrovem a Varami, či někde mezi Chomutovem, Mostem, Bilinou. Takže nakonec budete mít těch 150 na úsecích, co se vejde na jednu ruku.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Že někdo jede 150 na poloprázdné dálnici mi je šumák. Nevěřím tomu, že počet řidičů jedoucích 150+ zůstane stejný jako dnes. Ale věřím tomu, že přibude dost těch, kteří si začnou svou 150 vynucovat navzdory okolnostem.Paul1 píše:michal: nechápu, co pořád řešíš. Pokud jsou k tomu dobré podmínky (počasí), tak těch 150 jedu na dálnici i teď a nejsem rozhodně sám. Kdo chce jet 150, tak už tolik dávno jezdí bez ohledu na MPR, protože šance, že dostaneš při této rychlosti pokutu za rychlost se rovná šanci, že letos vyhrajeme v hokeji olympiádu Takže na provoz to nebude mít absolutně žádný vliv.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
2Michal
" Že někdo jede 150 na poloprázdné dálnici mi je šumák..... "
[bhs] fajn, navíc to dává smysl, pak by to ale chtělo tu 150 legislativně pokrýt ....
" Nevěřím tomu, že počet řidičů jedoucích 150+ zůstane stejný jako dnes..... "
[bhs] to tu nikdo netvrdí, navýšení bude, ale nebude výrazné
Jinak celkově:
podle mě velmi dobře popsal celý systém a souvislosti okolo případného navýšení MPR Aram (dnes 14:55) - dík za to ....
" Že někdo jede 150 na poloprázdné dálnici mi je šumák..... "
[bhs] fajn, navíc to dává smysl, pak by to ale chtělo tu 150 legislativně pokrýt ....
" Nevěřím tomu, že počet řidičů jedoucích 150+ zůstane stejný jako dnes..... "
[bhs] to tu nikdo netvrdí, navýšení bude, ale nebude výrazné
Jinak celkově:
podle mě velmi dobře popsal celý systém a souvislosti okolo případného navýšení MPR Aram (dnes 14:55) - dík za to ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
To je to fakt tak bezpečné ??? pokutovatelné to nyní přece je ....Paul1 píše: Kdo chce jet 150, tak už tolik dávno jezdí bez ohledu na MPR, protože šance, že dostaneš při této rychlosti pokutu za rychlost se rovná šanci, že letos vyhrajeme v hokeji olympiádu
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
poprosil bych martina z ostravy, aby příště kandidoval na ministra
můj hlas má jistý !
jinak je to chiméra, u nás neprůchozí i díky takovým michalům
jak by pak pánové z DI PČR zdůvodňovali zneužívání finančních prostředků z fondu zábrany škod ?
přeci nebudou místo BMW jezdit fabií 1,0
případně propouštět
obecně předpokládám, že téma má rozvášnit diskutéry, aby si náhodou nevšimli něčeho jiného
třeba té změně v ceně DK nebo aktuálně pandemického zákona...
můj hlas má jistý !
jinak je to chiméra, u nás neprůchozí i díky takovým michalům
jak by pak pánové z DI PČR zdůvodňovali zneužívání finančních prostředků z fondu zábrany škod ?
přeci nebudou místo BMW jezdit fabií 1,0
případně propouštět
obecně předpokládám, že téma má rozvášnit diskutéry, aby si náhodou nevšimli něčeho jiného
třeba té změně v ceně DK nebo aktuálně pandemického zákona...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Dnes jsem jel z Prahy na Liberec, pokud nebyla omezena rychlost (kde jsem zvolnil), tak sem se velmi casto drzel leveho pruhu, protoze pravy jel pomaleji (kdyz jsem zajel do praveho, tak cca 110). Sam jsem se drzel tachometrove na 140. Jen velmi malo aut mne predjelo nebo dojelo a pokud dojeli, nejak rychlejsi nebyli.
A nejak si vzpominam, ze patrim k tem rychlejsim. Takze smyluplnost vyssi rychlosti je mala.
A nejak si vzpominam, ze patrim k tem rychlejsim. Takze smyluplnost vyssi rychlosti je mala.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Z jízd po D11 (jen Pha - HK) mám v podstatě shodná data.
Podle mě to jen potvrzuje dosavadní diskusi (pochopitelně s výjimkou názorů Michala).
- ti co jezdí nyní mírně nad se dostanou do limitu
- počet těch, co zrychlí se zvýší, nebude to nijak extrémní
- atd ...
Pro mě to určitě smysluplné je, vy byste 150 nevyužil (navíc pak již legálně) ?
Podle mě to jen potvrzuje dosavadní diskusi (pochopitelně s výjimkou názorů Michala).
- ti co jezdí nyní mírně nad se dostanou do limitu
- počet těch, co zrychlí se zvýší, nebude to nijak extrémní
- atd ...
Pro mě to určitě smysluplné je, vy byste 150 nevyužil (navíc pak již legálně) ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
To je asi pravda, ale i tak ta 150 potěší.Mikulik píše:Už jste zapomněli, jak se řešilo zvýšení rychlosti na vybraných úsecích z 90 na 110 na čtyřproudých jedničkách. Jak se kdekdo věčně ošíval proč to či ono nejde. A jak to dopadlo? No bída. Hradec - Pardubice. Příjezd na Plzeň..., co dál? Na Moravě nejezdím.
Nebyli schopní vyřešit ani třináctku mezi Ostrovem a Varami, či někde mezi Chomutovem, Mostem, Bilinou. Takže nakonec budete mít těch 150 na úsecích, co se vejde na jednu ruku.
Jinak ty 90 vs 110 na SMV jsou o něčem jiném, ne o bezpečné rychlosti, ta by navýšit šla hned, ale je potřeba doplnit tam jiné věci. Že dávají smysl jen některé z nich, to už je druhá věc. Nicméně to srovnání trochu pokulhává. Kdežto zvýšení rychlosti na některých úsecích je čisté politikum, je to o tom, kdo bude mít koule na to to zavést, podobně jako třeba toleranci 0,3 promile. V Česku je určitě reálnější povolit tu 140/150. Přitom argumenty jsou od hromady lidí u obou věcí stejné a stejně scestné - když povolíme 140, všichni budou lítat 180, když 0,3 promile, všichni budou jezdit nažraní. Trochu se divím, že michal je jedním z nich.
Taky uvažujte, že máme jaksi jiná auta, než byly v 90s a dobách předtím. Ano, narostl provoz, ale to na to až tak vliv nemá. Brzdná dráha a celková bezpečnost aut se rozhodně zlepšila. Chce to 140/150 na pořádných dálnicích, další krok by měla být MPR 100 na homogenizovaných jedničkách, kde jsou na nějakém už souvislejším úseku jen MÚK. Tam jet 90, to je jak jet v obci 30. Rozhledy jsou tam často lepší než na takové D46. A je to pořád o tom stejném, stejně je 1/2 provozu už teď na rychlosti 100-110. To však neznamená, že začnou potom jezdit 140.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
bhs: rad bych, ale neni kde nebo kdy:
Usetrit 6 minut na 100km pri ceste co ma 100 km neni racionalni, ale u mne to nebude o racionalite, ale jinych duvodech, treba hluku auta, takze bude zalezet na chuti.
Pri 250 km, bych do toho sel, ale az bude D35 a D43 (haha).
Ctyrikat rocne 1000km, tam by to bylo super, ale bedna na strese uz bude problem. Ale i tak by to bylo fajn (No jo, ale CR ma jen cca 400 km). Ale je to i tankovani navic, takze se nic zase casove neusetri (proc sem pletu racionalitu?).
Jinak, ja jsem pro neomezeny model. Po tom co jsem videl v lete na 8 pruhu kolem Vidne, se mi zda, ze my cesi, jako ridici rozhodne nejsme spatni, jako nejaci vychvalovani rakusani.
Usetrit 6 minut na 100km pri ceste co ma 100 km neni racionalni, ale u mne to nebude o racionalite, ale jinych duvodech, treba hluku auta, takze bude zalezet na chuti.
Pri 250 km, bych do toho sel, ale az bude D35 a D43 (haha).
Ctyrikat rocne 1000km, tam by to bylo super, ale bedna na strese uz bude problem. Ale i tak by to bylo fajn (No jo, ale CR ma jen cca 400 km). Ale je to i tankovani navic, takze se nic zase casove neusetri (proc sem pletu racionalitu?).
Jinak, ja jsem pro neomezeny model. Po tom co jsem videl v lete na 8 pruhu kolem Vidne, se mi zda, ze my cesi, jako ridici rozhodne nejsme spatni, jako nejaci vychvalovani rakusani.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Naprosto souhlasím s tím závěrem. Na té dálnici by prostě 90% řidičů 170/180 nejezdila, protože to by 90% řidičů přišlo jednoduše nebezpečné i bez předpisů. Stejně tak třeba 140 na té jedničce, kde by byla MPR 100. Budete se divit, ale myslím, že většina řidičů dokáže uvážit sama, co je a není ještě bezpečné. Nehody máme vyšší proto, že se nekontrolují a nepokutují jiné důležitější věci, rychlost to není, možná v malé části případů. Ale toto BESIP nikdá nepřízná.
Jinak k té časové úspoře, nemáš tak úplně pravdu. Já jezdím třeba 50 krát do roka 130 km trasu (převážně mimo dálnice). Nějaké obce po cestě jsou, ale ne tolik. A je sakra poznat, jestli si mimo obce jedu svých 110, nebo se všude táhnu 90 za někým. Jestli je průměrná rychlost 60 nebo 70, dělá na jedné cestě 20 minut rozdíl. Za rok mě to udělá rozdíl přes 30 hodin čistého "prořizeného" času navíc a úplně zbytečně. Takže ne, není to jedno. Na železnici se také staví x-miliardové stavby, které zrychlí trať o nižší jednotky minut. A přesto se zaplatí. Rozhodně nejezdím tak, že řeším nějaké minuty na cestě a předjíždím co to dá, nicméně kde je 110 bezpečná rychlost a mohu jí jet, tak jí prostě jedu. Zpomaluji akorát u méně přehledných míst (kopečky, křižovatky apod.)
Jinak k té časové úspoře, nemáš tak úplně pravdu. Já jezdím třeba 50 krát do roka 130 km trasu (převážně mimo dálnice). Nějaké obce po cestě jsou, ale ne tolik. A je sakra poznat, jestli si mimo obce jedu svých 110, nebo se všude táhnu 90 za někým. Jestli je průměrná rychlost 60 nebo 70, dělá na jedné cestě 20 minut rozdíl. Za rok mě to udělá rozdíl přes 30 hodin čistého "prořizeného" času navíc a úplně zbytečně. Takže ne, není to jedno. Na železnici se také staví x-miliardové stavby, které zrychlí trať o nižší jednotky minut. A přesto se zaplatí. Rozhodně nejezdím tak, že řeším nějaké minuty na cestě a předjíždím co to dá, nicméně kde je 110 bezpečná rychlost a mohu jí jet, tak jí prostě jedu. Zpomaluji akorát u méně přehledných míst (kopečky, křižovatky apod.)
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Ano. Při 150 by tě už policajti nejspíš zastavili, ale stačí sledovat provoz a sundat na pár sekund nohu z plynu. Párkrát jsem policejní Superb předjel při 145 km/h tacho (v reálu cca 140) a nikdy mě nezastavili. Asi všichni mají nastavenou tu 10% toleranci.bhs píše:To je to fakt tak bezpečné ??? pokutovatelné to nyní přece je ....Paul1 píše: Kdo chce jet 150, tak už tolik dávno jezdí bez ohledu na MPR, protože šance, že dostaneš při této rychlosti pokutu za rychlost se rovná šanci, že letos vyhrajeme v hokeji olympiádu
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Tak to jo, takhle to mám nastavený taky, konkrétně 143 tacho, což je tutově max 140
Já jen, že tady někdo psal, že MPR 150 legalizuje 170-180
Já jen, že tady někdo psal, že MPR 150 legalizuje 170-180
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI