Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
No já o 90 % jedoucích 180 nemluvím, ale to je jedno. Víte co? Klidně ať to platí. Jak jsem sám psal, člověk musí být na silnici připraven na ledacos, takže já se z toho fakt nepodělám. Když potkám mezi Brnem a Prahou u Humpolce padesátého šulina, tak může být toho dne poslední, stejně jako mě jich může čekat ještě jednapadesát, než budu doma. A z toho tři na Jižní spojce, jeden na Průmyslové a dva na Kbelské. Asi jsem to nenapsal dost jasně, ale ne každého, kdo jede rychle, považuji za nebezpečného. To se dá snadno poznat třeba podle toho, kolik si nechává odstup a zdali v okamžiku předjízdění mého auta máme mezi nárazníky decimetry nebo metry. Já sám jsem kdysi lítal po Německu jako drak a měl jsem naše dálnice za hlemýždí dráhu. Ale to bylo jednak před tím, než jsem začal vozit v autě děcka. A taky to bylo kvůli tomu, kdy a po jaké dálnici jsem jezdíval. A taková D5 v šest ráno je opravdu něco jiného než D1 mezi Brnem a Prahou ve čtvrtek mezi pátou a sedmou odpoledne. Takže já svůj nesouhlas postavil na tom, kde a kdy a hlavně s kým trávím na dálnici nejvíc času. A souhlasit s tím jen kvůli tomu, že jednou za rok jedu v sobotu odpoledne po poloprázdné D11, když trávím celé dny ve špičce na D1, to fakt nedává smysl. Ale jo, třeba taky někdy nastane situace, že mi to přijde vhod. Dokud nebude D1 u Přerova, jede se na Kroměříž fakt fantasticky. A holt člověk musí počítat s tím, že mu tam zezadu přilítne třeba i ten Passer. Ale spíš to asi bude vpředu rumunský kamion a zezadu Polák s Cukrákem na střeše nebo Čech v Range Roveru s iPhonem v ruce, protože jednu ruku má přeci volnou, když má ten automat...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Přesně tak, a o tom to je. Existuje prostě určité skupina lidí, kteří na cestách stráví ročně hodně času (já do ní patřím také). Nikdo neví, jak je početná, ale pokud kvalita dálnic dovolí ....Aram96 píše:Jinak k té časové úspoře, ........ Já jezdím třeba 50 krát do roka 130 km trasu (převážně mimo dálnice). Nějaké obce po cestě jsou, ale ne tolik. A je sakra poznat, jestli si mimo obce jedu svých 110, nebo se všude táhnu 90 za někým. Jestli je průměrná rychlost 60 nebo 70, dělá na jedné cestě 20 minut rozdíl. Za rok mě to udělá rozdíl přes 30 hodin čistého "prořizeného" času navíc a úplně zbytečně. Takže ne, není to jedno. Na železnici se také staví x-miliardové stavby, které zrychlí trať o nižší jednotky minut. A přesto se zaplatí. Rozhodně nejezdím tak, že řeším nějaké minuty na cestě a předjíždím co to dá, nicméně kde je 110 bezpečná rychlost a mohu jí jet, tak jí prostě jedu. Zpomaluji akorát u méně přehledných míst (kopečky, křižovatky apod.)
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Možná jsem něco propásl, ale pokud vím, tak u nás se dává rychlostní omezení na svislou konstrukci portálu, nikoli nad jízdní pruhy. A tam už to do očí tolik nebije, tam to opravdu musíte hledat. Jestli je to jinak, tak se omlouvám.Aram96 píše:Já se přiznám, že jsem telematikou myslel prostě portály s proměnným značením MPR. Nad každým pruhem jeden ten malý čtverec.
Pokud to stále platí, platí i to, že toto nařízení považuju za nejhloupější rozhodnutí ohledně dopravní signalizace.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Když letim v neděli rano v letě za slunečneho dnes po D1 220 tak si připadam jako vrah. Když potkam auto zvolnim na 150 a pak si to přišlapnu. Pro policajty jsem snadna kořist. Když někdo leti 150 za deště při 0 stupnich je to za 1000Kč viz hromadna nehoda. Ja bych zvyšeni na 150tku s promeněnym udělal a nasledně vyhodnotil pruměrnou rychlost a počet nehod a dalši faktory.
K časove uspoře. Ja čas na dalnici neřešem mam vždy rezervu. Neni nic horšiho jet rychle, protože spěchaš. Přišlapnu to protože mě to bavi, nebo zrovna jede vice aut. Minuly tyden jsem jel na Olomouc a zpomaloval jsem asi 15x na předjiždějici kamion. To jsem měl sto chuti hodit se do praveho na 80km/h a dojet to na tempomat.
K časove uspoře. Ja čas na dalnici neřešem mam vždy rezervu. Neni nic horšiho jet rychle, protože spěchaš. Přišlapnu to protože mě to bavi, nebo zrovna jede vice aut. Minuly tyden jsem jel na Olomouc a zpomaloval jsem asi 15x na předjiždějici kamion. To jsem měl sto chuti hodit se do praveho na 80km/h a dojet to na tempomat.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jako neříkám, že stávající řešení je ideální, ale hledat? Ostatní značky podél silnice taky hledáte, jestli tam nějaká je?MPMP píše:Možná jsem něco propásl, ale pokud vím, tak u nás se dává rychlostní omezení na svislou konstrukci portálu, nikoli nad jízdní pruhy. A tam už to do očí tolik nebije, tam to opravdu musíte hledat. Jestli je to jinak, tak se omlouvám.
Pokud to stále platí, platí i to, že toto nařízení považuju za nejhloupější rozhodnutí ohledně dopravní signalizace.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Když jsem to psal, tak jsem měl popravdě před očima 6-pruh, tam to musí být NAD. Ale u 4-pruhu to asi stačí na krajích, jak píšeš.MPMP píše:Možná jsem něco propásl, ale pokud vím, tak u nás se dává rychlostní omezení na svislou konstrukci portálu, nikoli nad jízdní pruhy. A tam už to do očí tolik nebije, tam to opravdu musíte hledat. Jestli je to jinak, tak se omlouvám.Aram96 píše:Já se přiznám, že jsem telematikou myslel prostě portály s proměnným značením MPR. Nad každým pruhem jeden ten malý čtverec.
Pokud to stále platí, platí i to, že toto nařízení považuju za nejhloupější rozhodnutí ohledně dopravní signalizace.
Nicméně je prostě holý nesmysl to zvýšení rychlosti dávat jen tam, kde je PDZ. Skoro bych řekl, že je to přesně naopak. Tam kde je PDZ a portály a kde co, tak je to většinou na místech, kde je vysoký provoz. A tam 150 snad dávat nebudeme. Takže tahle "logika" jde spíš úplně proti sobě.
150 se má značit stálými značkami a nemá to mít absolutně nic společného s AKTUÁLNÍM provozem a už vůbec ne počasím. Podle provozu to má být hodnoceno prostě podle sčítání dopravy - je rozdíl, jestli na tom 4-pruhu jezdí 25 tisíc nebo 45 tisíc. Ale ne podle zrovna aktuálního, proboha. Když je špička, tak je i 130 mnohdy hodně a značení rychlosti se nemění.
Pokud je ta debata postavená na MD takhle, tak nejde o nic jiného než o divadlo a populismus pro část voličů, který nikdy splněn nebude, protože počet takových úseků se bude blížit nule.
Warcz: jet rychle, protože spěchám, a jet rychle, protože to jde (malý provoz) je opravdu hodně velký rozdíl. První případ je velmi nebezpečný, na druhém nevidím nebezpečného zhola nic. Tak to prosím nedávej na stejnou úroveň, trochu mi to tak z tvého příspěvku vyznívá.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Tak zrovna HK-PCE by až na jeden oblouk splnil rozhledy i na 130km/h. Přičemž valná část starých dálnic kde je 130km/h místy stěží splní 110km/h.Mikulik píše:Už jste zapomněli, jak se řešilo zvýšení rychlosti na vybraných úsecích z 90 na 110 na čtyřproudých jedničkách. Jak se kdekdo věčně ošíval proč to či ono nejde. A jak to dopadlo? No bída. Hradec - Pardubice. Příjezd na Plzeň..., co dál? Na Moravě nejezdím.
Nebyli schopní vyřešit ani třináctku mezi Ostrovem a Varami, či někde mezi Chomutovem, Mostem, Bilinou. Takže nakonec budete mít těch 150 na úsecích, co se vejde na jednu ruku.
Ta I/13 je dost naprd, bylo by tam potřeba prodloužit prakticky všechny svodidla a odstranit další bodové závady. A i tak jsou tam s rozhledy problém.
S tou 150km/h by to dopadlo určitě podobně. Takže některé úseky D5 a D11. Možná něco na D8 a až budou tak možná i něco na D3, D6, D7, D55. Ale jen za pěkného počasí a při nižších inteznitách (takže o víkendu). Navíc PDZ stejně většina lidí ingoruje, takže by se zase tak moc nezměnilo.
Co se týče bezpečnosti, tak je to taky dost rozporuplné. Na jednu stranu se zvednou rozdíly mezi pomalými (NA) a rychlými, co pak pojedou i 160 km/h. Na druhou stranu, ze školy si vybavuji, že dle různých studíí je nejkratší brzdná dráha při 160km/h. Zatímco 130km/h trochu uspává, tak při 160km/h už se řidiči víc soustředí na cestu, mají kratší reakční čas a výsledná brzdná dráha je kratší než u 130km/h. U vyšší rychlosti než 160km/h už se to jen zhoršuje.
Neopomenutelný fakt je spotřeba, na ní jede valná část populace a rozdíl 6 minut mezi 130 a 150 už může znamenat třeba 20% rozdíl ve spotřebě. Spalovací auta jsou děsně neefektivní, takže tam se to ještě ztratí. Jenže do 5 let už budou jistě elektroauta levnější než spalováky a tam bude rozdíl třeba 25kWh/100km vs 40kWh u nějakého bežně velkého SUV. A to už je 40% rozdíl. To už si to pak každý rozmyslí, o vlivu nadojezd nemluvě. Zároveň nepochybují, že ten cenový zlom EV/spalovák přijde dřív, než dojde na prvním uceleném úseku ke zvýšení na 150km/h.
Takže když to shrnu, stálo by to spoustu peněz a efekt by byl hodně sporný a hlavně zanedbatelný.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Nějak ti v tom výčtu chybí polovina celé D1.
Ale prosím vás .. nechte to na těch řidičích, jestli chtějí jet draho rychle nebo pomaleji levně. Já když jedu s plným autem lidí, tak prostě jedu už dnes max 120, je jedno po jaké dálnici.
Pokud je 150 na té dané dálnici bezpečná rychlost (jakože těch úseků se najde docela dost, především jak správně píšeš po dostavbě některých dalších úseků), tak proč ji pro část řidičů nezlegalizovat ? Jediné negativum to přinese > menší výběr na pokutách, nic jiného.
Správně píšeš o té pozornosti, člověk je mnohem pozornější, když jede po dálnici 150 nebo 110 mimo obec, než když se plouží 90. Tohle bylo dokázáno mnoha studiemi. Navíc myslím, že to každý na sobě cítí i sám.
A co je úplně "nejlepší" argument, je ta ekologie. Po dálnicích jezdí 1/3 řidičů sami v autě v SUV vážícím 2,5 tuny, ale bude se řešit, že při 150 je spotřeba o půl litru až litr vyšší než při 130.
K tomu argumentu s provozem a počasím: postavme tedy portály s PDZ na všech dálnicích a měňme rychlosti podle toho, jak zrovna fouká, svítí, prší, podle toho, jak je slunce zrovna vysoko a oslňuje apod. Někde jsou intenzity o víkendu možná i vyšší než jinde v pracovní den. Stálo by to spoustu peněz a efekt by byl zanedbatelný. A ta spousta peněz by byla myslím x-násobně vyšší než u MPR 150.
Takže když to shrnu, nechme tu rychlost na lidech, životní prostředí ani bezpečnost rozhodně nezapláče, hlavní problémy jsou v obou případech úplně někde jinde.
Ale prosím vás .. nechte to na těch řidičích, jestli chtějí jet draho rychle nebo pomaleji levně. Já když jedu s plným autem lidí, tak prostě jedu už dnes max 120, je jedno po jaké dálnici.
Pokud je 150 na té dané dálnici bezpečná rychlost (jakože těch úseků se najde docela dost, především jak správně píšeš po dostavbě některých dalších úseků), tak proč ji pro část řidičů nezlegalizovat ? Jediné negativum to přinese > menší výběr na pokutách, nic jiného.
Správně píšeš o té pozornosti, člověk je mnohem pozornější, když jede po dálnici 150 nebo 110 mimo obec, než když se plouží 90. Tohle bylo dokázáno mnoha studiemi. Navíc myslím, že to každý na sobě cítí i sám.
A co je úplně "nejlepší" argument, je ta ekologie. Po dálnicích jezdí 1/3 řidičů sami v autě v SUV vážícím 2,5 tuny, ale bude se řešit, že při 150 je spotřeba o půl litru až litr vyšší než při 130.
K tomu argumentu s provozem a počasím: postavme tedy portály s PDZ na všech dálnicích a měňme rychlosti podle toho, jak zrovna fouká, svítí, prší, podle toho, jak je slunce zrovna vysoko a oslňuje apod. Někde jsou intenzity o víkendu možná i vyšší než jinde v pracovní den. Stálo by to spoustu peněz a efekt by byl zanedbatelný. A ta spousta peněz by byla myslím x-násobně vyšší než u MPR 150.
Takže když to shrnu, nechme tu rychlost na lidech, životní prostředí ani bezpečnost rozhodně nezapláče, hlavní problémy jsou v obou případech úplně někde jinde.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Mě už to moc nevzrušuje. Dopadne to stejně jako vždycky. Projde to vládou, parlamentem, ale nedoporučí to policie a dopravní odborníci. Takže nic. Ale ti co zvedli ruku mohou voličům sdělit, snaha byla
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Milý kolego, tvůj názor zní sice logicky, ale zákony této země říkají něco jiného. Stačí se podívat na Panoramu na D1 před Modleticemi od Brna. Je tam šestipruh a proměnné omezení rychlosti je na svislých stojnách. V tom slunci je "nahoře" vidět změť různých syýmbolů, omezení rychlosti k nim ale rozhodně nepatří. https://mapy.cz/zakladni?x=14.6247871&y ... tch=-0.029Aram96 píše:Když jsem to psal, tak jsem měl popravdě před očima 6-pruh, tam to musí být NAD. Ale u 4-pruhu to asi stačí na krajích, jak píšeš.MPMP píše:Možná jsem něco propásl, ale pokud vím, tak u nás se dává rychlostní omezení na svislou konstrukci portálu, nikoli nad jízdní pruhy. A tam už to do očí tolik nebije, tam to opravdu musíte hledat. Jestli je to jinak, tak se omlouvám.Aram96 píše:Já se přiznám, že jsem telematikou myslel prostě portály s proměnným značením MPR. Nad každým pruhem jeden ten malý čtverec.
Pokud to stále platí, platí i to, že toto nařízení považuju za nejhloupější rozhodnutí ohledně dopravní signalizace.
No, pokud pojedu ve výše uvedeném úseku v prostřednim pruhu, tak se budu muset opravdu snažit to omezení nepřehlédnout. Já totiž koukám hlavně před sebe a do zrcátek a co je ob-pruh doprava nebo doleva je opravdu už jen v periferním pohledu.michal píše:Jako neříkám, že stávající řešení je ideální, ale hledat? Ostatní značky podél silnice taky hledáte, jestli tam nějaká je?
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Ano, na 6-pruhu to musí být nad, a samozřejmě s dostatečným podsvícením kvůli slunku. Jak to tam vypadá nyní si popravdě nevybavuju. Ale když člověk vidí něco nad sebou, tak se na to většinou zaměří. Pokud nezaměří a nevidí změnu rychlosti .. jeho blbost když pak dostane pokutu.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Mezi ty důvody, proč se nyní opět vytahuje 150 na dálnici patří podle mě i to, že se za takové situace dosti ztíží snaha naopak tu rychlost snižovat, a že takové snahy jsou (viz NL, AT a Němcům se neomezená prodloužila o 4 roky zdá se taky jen spíše štastnou shodou okolností).
Jinak já jsme za, podle mě se v realitě nezmění vůbec nic, jen bude zase o něco menší prostor pro zbytečnou buzeraci.
Jinak já jsme za, podle mě se v realitě nezmění vůbec nic, jen bude zase o něco menší prostor pro zbytečnou buzeraci.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
A ten hluk podle Vás bude v pohodě? Když vidím ten cirkus kolem 3+3 na D11, tak tomu moc nevěřím...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
souhlasHoney72 píše:Mě už to moc nevzrušuje. Dopadne to stejně jako vždycky. Projde to vládou, parlamentem, ale nedoporučí to policie a dopravní odborníci. Takže nic. Ale ti co zvedli ruku mohou voličům sdělit, snaha byla
Ono by stačilo vysvětlit, že v tom Německu není neomezená rychlost, ale mají doporučenou 130 km/h. Po zkušenosti s navyšováním rychlosti na čtyřpruhových jedničkách tomu nedávám vůbec naději. Jenomže to s naším právním povědomím není možné.
Spíš bych uvítal zrychlení v tunelech nebo zrušení různých těch hlukových 100, resp. 80. Snad se taky ubráníme zelenému zpomalovaní viz. Nizozemí nebo Rakousko.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Dosh píše:Jinak, ja jsem pro neomezeny model.
Tesat do kamene, jsem jednoznačně pro, model v jako v Německu, protože jejich model je dle mého názoru ideální (pozor ne proto že je to Německo ).Aram96 píše:Naprosto souhlasím s tím závěrem. Na té dálnici by prostě 90% řidičů 170/180 nejezdila, protože to by 90% řidičů přišlo jednoduše nebezpečné i bez předpisů. Stejně tak třeba 140 na té jedničce, kde by byla MPR 100. Budete se divit, ale myslím, že většina řidičů dokáže uvážit sama, co je a není ještě bezpečné. Nehody máme vyšší proto, že se nekontrolují a nepokutují jiné důležitější věci, rychlost to není, možná v malé části případů. Ale toto BESIP nikdá nepřízná.
Ti kdo dnes překračují MPR na dálnici jí překračují proto, protože jezdí rychlostí která jim vyhovuje, vyhovuje jejich povozu atd. Také jsem jeden z nich, a jak je zde uvedeno i většina zde. A proto je lhostejné, jestli je v zákonu 130 140 nebo 150.
Ti kdo dnes jedou méně než MPR jedou nižší rychlostí ne proto, že koukají na tachometr, ale protože jsou kolenovrti, jak je zde také uvedeno.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
martink píše: Ti kdo dnes jedou méně než MPR jedou nižší rychlostí ne proto, že koukají na tachometr, ale protože jsou kolenovrti, jak je zde také uvedeno.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Vypadá to tam stále stejně jako na tom snímku, řešilo se to tady na fóru před několika lety (bohužel, nedaří se mi najít konkrétní vlákno). osobně se mi to nelíbí, ale já nejsem ten, kdo určuje pravidla.Aram96 píše:Ano, na 6-pruhu to musí být nad, a samozřejmě s dostatečným podsvícením kvůli slunku. Jak to tam vypadá nyní si popravdě nevybavuju. Ale když člověk vidí něco nad sebou, tak se na to většinou zaměří. Pokud nezaměří a nevidí změnu rychlosti .. jeho blbost když pak dostane pokutu.
Ano, souhlasím, že pokud něco přehlédnu, tak si pokutu zasloužím. Ale pokud máme standardy definováno, že i na 6 pruhových dálnicích se proměnné DZ s MPR umísťují po stranách komunikace a nikoli nad jízdní pruhy, tvrdím, že to není šťastné řešení.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Naše neschopnost/neochota převzít funkční řešení, a jít raději vlastní - horší cestou, je fakt k uzoufání...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Pan Michal mysli samozrejme prevzit selektivne jenom ta reseni, ktera obcany vice omezuji. Ostatni odsoudit jako nevhodna k prevzeti.
Jinak kdyz pojedu po vypiti jednoho piva po dalnici u Waidhausenu na motocyklu 180km/h, v helme bez certifikace a s sestiletym ditetem na tandemu neporusuji zadny predpis. O 10 km vychodneji je to na pekny "flastr".
Jinak kdyz pojedu po vypiti jednoho piva po dalnici u Waidhausenu na motocyklu 180km/h, v helme bez certifikace a s sestiletym ditetem na tandemu neporusuji zadny predpis. O 10 km vychodneji je to na pekny "flastr".
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Já se bavím.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Snaha zvýšit na vybraných místech MPR na 150 km/h je chválihodné, neboť to minimálně legalizuje a též legitimizuje stav, který je naprosto běžný a normální.
Skutečnost je dokonce taková, že "lovci pirátů" v neoznačených vozech PČR ani nestaví auta jedoucí (na rovných a přehledných úsecích) do rychlosti 140-150 km/h. Jednak proto, že tak se tam jezdí, jednak proto že neoficiálě to tak mají "doporučené" a cynik by řekl, že zatímco sepisují pokutu 1000-2000 Kč/2 body, tak jim projede skutečný kretén v rychlosti 180... Takže se soustředí hlavně na ně. A je to dobře. Kdo tvrdí něco jiného, je to wishfull thinking....
Skutečnost je dokonce taková, že "lovci pirátů" v neoznačených vozech PČR ani nestaví auta jedoucí (na rovných a přehledných úsecích) do rychlosti 140-150 km/h. Jednak proto, že tak se tam jezdí, jednak proto že neoficiálě to tak mají "doporučené" a cynik by řekl, že zatímco sepisují pokutu 1000-2000 Kč/2 body, tak jim projede skutečný kretén v rychlosti 180... Takže se soustředí hlavně na ně. A je to dobře. Kdo tvrdí něco jiného, je to wishfull thinking....
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
No to je další bod který bych udělal. Rychlost by se zvýšila proměnlivou značkou, ale pokud by policie naměřila 155Km/h tak smolík postupovalo by se jako by jel na 130ce 155Km/h. Tím by se vyřešilo to co tady zaznívá, že když se povolí 150 bude se lítat 170
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Ano, určitě souhlasím. Na 6-pruhu nad, jinak ať si to strčí za klobouk.MPMP píše:Vypadá to tam stále stejně jako na tom snímku, řešilo se to tady na fóru před několika lety (bohužel, nedaří se mi najít konkrétní vlákno). osobně se mi to nelíbí, ale já nejsem ten, kdo určuje pravidla.Aram96 píše:Ano, na 6-pruhu to musí být nad, a samozřejmě s dostatečným podsvícením kvůli slunku. Jak to tam vypadá nyní si popravdě nevybavuju. Ale když člověk vidí něco nad sebou, tak se na to většinou zaměří. Pokud nezaměří a nevidí změnu rychlosti .. jeho blbost když pak dostane pokutu.
Ano, souhlasím, že pokud něco přehlédnu, tak si pokutu zasloužím. Ale pokud máme standardy definováno, že i na 6 pruhových dálnicích se proměnné DZ s MPR umísťují po stranách komunikace a nikoli nad jízdní pruhy, tvrdím, že to není šťastné řešení.
Michal R, Warcz: souhlas. Vzhledem k tomu, že se to ani často nepokutuje, tak nedává úplně smysl, aby to bylo přestupkem. Jsem taky raději za “model” MPR 150 a striktně vymáhat vše co je řekněme tacho 155 +. Právě z důvodu té tolerance kde čeho by mi ani nevadilo, kdyby se zavedlo 140 a ne 150.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
D1 moc nepoužívám
dnes jsem chvátal do Plzně a byl takový provoz kamionů, že levý jel stejně 130
a těch pár míst, kde se to dalo dohnat, njn, tak jsem se zase svezl přes 180kmh
jo, místo 7,9 to bralo 9,2
co se dá dělat
a proměnné značení ?
jak tu někdo správně napsal, neprojde to přes hluk
podívejte na JS, kde kdysi byly v noci 100kmh
pak ji zase v tichosti zrušili, přitom je to tam pod radary, takže málokdo tam opravdu letěl
nevím, co koho tak láká na bezpodmínečném flastrování
správný - a zákonný - postup je, že když nikoho neomezím a neohrozím, tak se přestupek nestal
a ne protože-proto !
dnes jsem chvátal do Plzně a byl takový provoz kamionů, že levý jel stejně 130
a těch pár míst, kde se to dalo dohnat, njn, tak jsem se zase svezl přes 180kmh
jo, místo 7,9 to bralo 9,2
co se dá dělat
a proměnné značení ?
jak tu někdo správně napsal, neprojde to přes hluk
podívejte na JS, kde kdysi byly v noci 100kmh
pak ji zase v tichosti zrušili, přitom je to tam pod radary, takže málokdo tam opravdu letěl
nevím, co koho tak láká na bezpodmínečném flastrování
správný - a zákonný - postup je, že když nikoho neomezím a neohrozím, tak se přestupek nestal
a ne protože-proto !
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
To Aram96: Jako rozumím, ale z právní hlediska je Váš návrh nesmysl... a nejen z něho.
ad 1 - tak jak je to vystavěno v legislativě, obtížně půjde říci, že překročení MPR o 10+ je sankcionováno rozdílně.
ad 2 - (pokud jste častý ridič) jistě víte, že jedete-li na hraně MPR, tak prakticky není problém i před zraky PČR předjet na dálnici pomalejší vůz se "zakázanou rychlostí". Když dojete starou Felicii, která se drží za strašného lomozu v pravém pruhu s rychlostí 123 km/h, tak není problém zrychlit, předjet, zařadit se, ubrat a pokračovat tacho 140, kdy ve skutečnosti jedete cca 135 km/hod a pro hlídku za vámi jste naprosto nezajímavý. (a chce se dodat, bohudík za to). Pokud by ovšem nastala vaše verze postihu, tak by prakticky při smysluplném předjíždecím manévru reálně hrozila pokuta 10000 Kč a spousta bodů. Důsledkem by byla jedoucí kolona 145 km/h bo nikdo nechce protahovat dobu předjíždění (při diferenci 5 km/hod je doba předjetí oktávka-dodávka asi 11 sec) a taky nechce přijít o papíry....
No, v zásadě jde o to, nevystavět v předpisech "strašáka" který mění chování řidičů. To nedopadne dobře.
Za mě, ať policie hnedle zkraje ukáže přítomnost na dotčených úsecích, důsledně sbírat všechno nad 160-165, a ono to klapne. U dopravní policie je sice pár hloupacatech pitomečků i arogantních debilů, ale drtivá většina jsou normální a racionální lidi. A jako vám neprojde v památkové zóně cokoliv nad 10+, tak mezi Pískem a Vodňany (například) se při 105 km/h nestane nic. A tom to je. Mají být známé MPR, a policie má dělat svoji práci, což třeba znamená hodnotit míru tzv. společenské nebezpečnosti. A i když excesů s Dopravní policií je jistě mraky, tak systém funguje. Nevymýšlejme nějaké novotvary s různým postihem, nestrkejme šroubovák do stroje, který funguje...
ad 1 - tak jak je to vystavěno v legislativě, obtížně půjde říci, že překročení MPR o 10+ je sankcionováno rozdílně.
ad 2 - (pokud jste častý ridič) jistě víte, že jedete-li na hraně MPR, tak prakticky není problém i před zraky PČR předjet na dálnici pomalejší vůz se "zakázanou rychlostí". Když dojete starou Felicii, která se drží za strašného lomozu v pravém pruhu s rychlostí 123 km/h, tak není problém zrychlit, předjet, zařadit se, ubrat a pokračovat tacho 140, kdy ve skutečnosti jedete cca 135 km/hod a pro hlídku za vámi jste naprosto nezajímavý. (a chce se dodat, bohudík za to). Pokud by ovšem nastala vaše verze postihu, tak by prakticky při smysluplném předjíždecím manévru reálně hrozila pokuta 10000 Kč a spousta bodů. Důsledkem by byla jedoucí kolona 145 km/h bo nikdo nechce protahovat dobu předjíždění (při diferenci 5 km/hod je doba předjetí oktávka-dodávka asi 11 sec) a taky nechce přijít o papíry....
No, v zásadě jde o to, nevystavět v předpisech "strašáka" který mění chování řidičů. To nedopadne dobře.
Za mě, ať policie hnedle zkraje ukáže přítomnost na dotčených úsecích, důsledně sbírat všechno nad 160-165, a ono to klapne. U dopravní policie je sice pár hloupacatech pitomečků i arogantních debilů, ale drtivá většina jsou normální a racionální lidi. A jako vám neprojde v památkové zóně cokoliv nad 10+, tak mezi Pískem a Vodňany (například) se při 105 km/h nestane nic. A tom to je. Mají být známé MPR, a policie má dělat svoji práci, což třeba znamená hodnotit míru tzv. společenské nebezpečnosti. A i když excesů s Dopravní policií je jistě mraky, tak systém funguje. Nevymýšlejme nějaké novotvary s různým postihem, nestrkejme šroubovák do stroje, který funguje...