Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Já se taky zamyslim nahlas. IMO na všech dálnicích se dá jet relativně bezpečně, ano i na D1. Tam je to spíš ale o nevyhovujících rozhledových parametrech (jízda na slepo) a hustém provozu než o povrchu, čili by se to dalo pochopit, na druhou stranu obecně to kvůli tomu zaříznout na 130 max nepovažuju za rozumný.
Co jsem spíš chtěl říct, všude je slyšet akorát hysterie a co by, kdyby. Tak to pojďme prostě zkušebně vyzkoušet, třeba jenom na D5 Plzeň-Rozvadov 160 a po roce zhodnotíme. Vyhovuje nevyhovuje, bude jasnějc. Nejvíc mě natočil ten stínovej šašek minstra dopravy socanů, že prý nemáme možnosti, jak kontrolovat, jestli 160ku nebudou zase řidiči překračovat. Krucinál máme ty R36, máme STčka, máme mýto. O co jde, s tou 160kou bych klidně souhlasil s úsekovým měřením. Proč ne, to už je rozumný. Někdy si člověk připadá jako u deb***.
Co jsem spíš chtěl říct, všude je slyšet akorát hysterie a co by, kdyby. Tak to pojďme prostě zkušebně vyzkoušet, třeba jenom na D5 Plzeň-Rozvadov 160 a po roce zhodnotíme. Vyhovuje nevyhovuje, bude jasnějc. Nejvíc mě natočil ten stínovej šašek minstra dopravy socanů, že prý nemáme možnosti, jak kontrolovat, jestli 160ku nebudou zase řidiči překračovat. Krucinál máme ty R36, máme STčka, máme mýto. O co jde, s tou 160kou bych klidně souhlasil s úsekovým měřením. Proč ne, to už je rozumný. Někdy si člověk připadá jako u deb***.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
já jsem tu nediskutoval o tom, kolik se dá kde jet, ale že jedním z požadavků má být povolení vyšší rychlosti POUZE na nových úsecích.
jinak když jsem byl ještě mladý a nevybouřený, bodový systém tu nebyl a auto na to mělo, tak jsem vyzkoušel 240kmh na celé tehdejší D11, na D1 od Mirošovic ku Praze a na D5 k Rozvadovu taky.
a proč by se nemohlo po krušnohorské D8 jezdit rychleji ?
protože zákon nepovoluje v tunelu vyšší rychlost ?
tu nepovoluje i na stávajících dálnicích...
a ve Švýcarsku se po dálnicích jezdí do 140kmh, víc jsem tam opravdu nikoho jet neviděl
jinak když jsem byl ještě mladý a nevybouřený, bodový systém tu nebyl a auto na to mělo, tak jsem vyzkoušel 240kmh na celé tehdejší D11, na D1 od Mirošovic ku Praze a na D5 k Rozvadovu taky.
a proč by se nemohlo po krušnohorské D8 jezdit rychleji ?
protože zákon nepovoluje v tunelu vyšší rychlost ?
tu nepovoluje i na stávajících dálnicích...
a ve Švýcarsku se po dálnicích jezdí do 140kmh, víc jsem tam opravdu nikoho jet neviděl
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Chtěl bych se zeptat co je to tzv. nový úsek dálnice? Mluví se o tom už roky, ale dosud to nebylo definováno. Myslím to vážně! To jsou úseky po roce 1990? Po roce 2000? Po roce 2005? Po roce 2010?Mike píše:já jsem tu nediskutoval o tom, kolik se dá kde jet, ale že jedním z požadavků má být povolení vyšší rychlosti POUZE na nových úsecích.
Druhá otázka: Pokud je to např. 2005, tak jak se liší dálnice z roku 2004 od dálnice z roku 2005 tak radikálně, že jedna smí mít 160 km/h a druhá ne??
Nezlobte se na mě, ale já to prostě nechápu. Podle mě je snad důležitá členitost dálnice (zatáčky, přehlednost) a případně ještě stav připojovacích a odpojovacích pruhů (především jejich faktická existence, délky a také šířky) a ne rok otevření, ne?? Nebo jaký to má vliv? Třeba na rovných 6proudých úsecích u Mirošovic by snad nebyl takový hřích jet 160 km/h, ačkoliv se jedná o nejstarší dálnici v ČR, ne? Aspoň teda jen v určitou denní dobu, pokud je někdo cimprlich a rychlost 130-160 km/h mu přijde jako let tryskáčem..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Pokud by byla neomezená rychlost na všech D a R, tak by tyto debaty byly bezpředmětné. Každý by si jel tak, jak by uznal za vhodné, dle svých schopností, cílů, potřeb, možností auta a stavu vozovky. Nemuseli bysme se tu hádat, kde to povolit a kde ne. A na jak staré dálnici. Policie by mohla dohlížet na závažnější přestupky jako je nedodržování bezpečné vzdálenosti, zbytečné jízdy v levém pruhu, nepouštění rychlejšího atd.
Jediný problém je podle mě nedostatečná délka připojovacích průhu na některých D a R (R46, R7 atd) a tam by měla být snížena rychlost na 120 - 130 km/h.
Jediný problém je podle mě nedostatečná délka připojovacích průhu na některých D a R (R46, R7 atd) a tam by měla být snížena rychlost na 120 - 130 km/h.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
+1 Souhlas.Lenny píše:Pokud by byla neomezená rychlost na všech D a R, tak by tyto debaty byly bezpředmětné. Každý by si jel tak, jak by uznal za vhodné, dle svých schopností, cílů, potřeb, možností auta a stavu vozovky. Nemuseli bysme se tu hádat, kde to povolit a kde ne. A na jak staré dálnici. Policie by mohla dohlížet na závažnější přestupky jako je nedodržování bezpečné vzdálenosti, zbytečné jízdy v levém pruhu, nepouštění rychlejšího atd.
Jediný problém je podle mě nedostatečná délka připojovacích průhu na některých D a R (R46, R7 atd) a tam by měla být snížena rychlost na 120 - 130 km/h.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Vaši trpělivost Vám kolego mohu jen závidětLenny píše:Pokud by byla neomezená rychlost na všech D a R, tak by tyto debaty byly bezpředmětné. Každý by si jel tak, jak by uznal za vhodné, dle svých schopností, cílů, potřeb, možností auta a stavu vozovky. Nemuseli bysme se tu hádat, kde to povolit a kde ne. A na jak staré dálnici. Policie by mohla dohlížet na závažnější přestupky jako je nedodržování bezpečné vzdálenosti, zbytečné jízdy v levém pruhu, nepouštění rychlejšího atd.
takže aby bylo jasno, i já, jako svéprávný a odpovědný jedinec jsem se již nekolikrát vyjádřil PRO neomezenou rychlost.
argumenty které zde předkládám, jsou ukradeny z úst "oprávněných osob" a "dopravních expertů" a dalších individuí. Jich se tedy ptejte, co si představují pod pojmem "nový úsek dálnice" a stejně tak, proč je D11 záměrně postavena tak, aby rychlou jízdu znemožňovala.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
To slyším poprvé, co si mám pod tím představit?Mike píše:...a stejně tak, proč je D11 záměrně postavena tak, aby rychlou jízdu znemožňovala.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
někde....
bylo uvedeno, že trasa je záměrně zatáčkovitá, aby nesváděla k rychlé jízdě
nevím jestli jsem to četl někde tady, nebo to bylo vyjádření nějakého odborníka při otvírání ....
bylo uvedeno, že trasa je záměrně zatáčkovitá, aby nesváděla k rychlé jízdě
nevím jestli jsem to četl někde tady, nebo to bylo vyjádření nějakého odborníka při otvírání ....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Předně považuji "novou" část D11 za kvalitní dálnici, která může být klidně etalonem pro 160.
K neomezené rychlosti.
Dopředu říkám, že patřím k těm, kteří překračují max povolenou rychlost.
Přesto tvrdím, že neomezenou rychlost na dálnicích v naší republice není rozumné zavádět - k tomuto závěru nemusí být nikdo dopravním expertem.
Argumentů pro toto tvrzení již bylo uvedeno dost i v tomto vlákně. Argumenty, které uvádí Lenny jsou relevantní, nikoli však rozhodující.
K neomezené rychlosti.
Dopředu říkám, že patřím k těm, kteří překračují max povolenou rychlost.
Přesto tvrdím, že neomezenou rychlost na dálnicích v naší republice není rozumné zavádět - k tomuto závěru nemusí být nikdo dopravním expertem.
Argumentů pro toto tvrzení již bylo uvedeno dost i v tomto vlákně. Argumenty, které uvádí Lenny jsou relevantní, nikoli však rozhodující.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Rovná přímá dálnice je monotonní na řízení, často zde dochází ke ztrátě pozornosti, mikrospánkům a dalším nežádoucím jevům. Pokud je dálnice postavena jako "zatáčkovitá", tak přirozeně nutí řidiče k pozornost, bo je tu potlačen stereotyp.martin píše:To slyším poprvé, co si mám pod tím představit?Mike píše:...a stejně tak, proč je D11 záměrně postavena tak, aby rychlou jízdu znemožňovala.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Mám pocit, že většina obyvatel republiky má slova "zavedení neomezené rychlosti" spojeno s tím, že v tu ránu všichni začnou jezdit s ručičkou na tachometru maximálně vpravo, po dálnicích budou prohánět dvě stě padesátkou naleštěné bouráky, záměrně budou vytlačovat pomalejší do rygolů a nastane nevídaná a neslýchaná anarchie, která bude mít za následek stovky mrtvých denně. Policie raději nebude vyjíždět a bude někde zalezla.bhs píše:K neomezené rychlosti.
Dopředu říkám, že patřím k těm, kteří překračují max povolenou rychlost.
Přesto tvrdím, že neomezenou rychlost na dálnicích v naší republice není rozumné zavádět - k tomuto závěru nemusí být nikdo dopravním expertem.
Ale tak tomu není. První věc, a velice zásadní, co brání v tom, že všichni začnou jezdit maximum, co to jde, jsou omezené finanční prostředky každého z řidičů. S rostoucí rychlostí roste spotřeba, a spousta lidí raději pojede 120 za nějakých 5-6 litrů než dejme tomu 180 za nějakých 11 a více litrů. Což se je na cestě Prahy do Ostravy nějakých 18 litrů rozdílu, což je pro spoustu lidí hodně peněz.
Za druhé, ne každý si cenní svoje schopnosti natolik, že je přesvědčen, že zvládne rychlou jízdu. V systému neomezené rychlosti ho nikdo nenutí, aby jel nějakou určitou rychlostí, zde si může rychlost zvolit sám podle svých schopností a potřeb, a je jedno jestli je to 130, 160 nebo třeba 80 km/h.
Za třetí: Rychlá jízda = nebezpečná jízda. Tak tomu není. Nelze mezi tyto dva výroky položit rovnítko. Rychle ještě neznamená jezdit bezohledně. A nebezpečně neznamená nutně jezdit rychle. Nebezpečně můžu jet například tak, že jedu zbytečně rychlejším pruhu, nepoužívám blinkry, nedívám se do zrcátek atd. Každý může najít spoustu příkladů. Naopak u mě rychlejší jízda vede k větší koncentraci na řízení, k větší pozornosti a k většímu předvídání možných budoucích situacích.
Za další: Současný provozu neumožňuje zavedení neomezené rychlosti. Ano, ale už nikdo neříká, že se to týká jen určitých času jako je pátek odpoledne a v neděli večer je problém na některých úsecích jet více než 150 km/h, ale to je naprosto v pořádku. V houstnoucím provozu klesá rychlost, to je přirozené. Berme to jako fakt. Agresivní řidiči, kteří se v tomto provozu snaží prokličkovat přes ostatní, si nezaslouží mít řidičské oprávnění.
Za další vozový park, velice často jsem ho slýchal, ale pokud si tam stoupnete, tak uvidíte samá nová a novější auta. Sem tam něco vyloženě starého typu Favorit. A pokud budete mít hodně velké štěstí tak možná uvidíte i Velorex .
Možná jsem trochu přehnal úvodní odstavec, ale spousta lidí podobně uvažuje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Na to, že D1 Praha - Brno je zatáčkovitá mnohem více než D11, se tu shodneme všichni. A ta zatáčkovitá D1 jde kupodivu projet, až na jedno místo v každém směru, přes 220 km/h. V tom jednom místě v každém směru se musí brzdit na 180 km/h, více už to není příliš bezpečné. Ale s jiným autem by to možná šlo projet více. Takže argument zatáčkovosti na D11 mě vůbec nepřesvědčil.Mike píše:... stejně tak, proč je D11 záměrně postavena tak, aby rychlou jízdu znemožňovala.
Tyto osoby asi nejeli nikdy snad více než 110-130 km/h a ještě nikdy neseděli v pořádném autě. Proto se jim ani nedivím, že soudí, jak soudí. Ale uzurpují si představu, že tyto svoje soudy mohou vnutit lidem se svobodnou vůli. Zapomínají na to, že jsou sami omylní a neznají všechny důsledky. Buhužel oni tu moc mají.Mike píše:argumenty které zde předkládám, jsou ukradeny z úst "oprávněných osob" a "dopravních expertů" a dalších individuí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
2 Lenny:
Dík za obsáhlou odpověď - skutečně s námi máte velkou trpělivost, jak již poznamenal jeden z kolegů
Ad 1 - souhlasím, že zavedení neomezené rychlosti by neznamenalo, že v tu ránu začnou jezdit všichni s ručičkou "za rohem" - ani já bych tak nejezdil. Ale našli by se (i kvůli tomu skvělému vozovému parku, co se nám obměnil - jak správně zmiňujete na konci Vašeho komentáře). Procentuálně by jich sice byla minorita, v celkovém, absolutním počtu by jich bylo dost - desítky ???
Ad 2 - nesouhlasím. Ani v systému s omezenou rychlostí nikdo nikoho nenutí jezdit maximální povolenou rychlostí. A dost řidíčů tak v praxi ani nejezdí, a to ani na dálnicích, ani na silnicích.
Ad 3 - k rovnici rychlá jízda = nebezpečná jízda. Vy říkáte, že neplatí, já dodávám neplatí, ale za předpokladu, že jsou na silnici jen dobří a ještě lepší řidíči, a že všechna auta jsou OK. V praxi tomu tak pochopitelně opět není a tak v některých případech výše uvedená rovnice PLATÍ. Jen namátkou - nedávná srážka bravurně předjíždějícího řidiče s mladou protijedoucí řidičkou, která jeho manévr psychicky nezvládla je nyní u soudu - dohadují se, kdo za to vlasně mohl.
Dík za obsáhlou odpověď - skutečně s námi máte velkou trpělivost, jak již poznamenal jeden z kolegů
Ad 1 - souhlasím, že zavedení neomezené rychlosti by neznamenalo, že v tu ránu začnou jezdit všichni s ručičkou "za rohem" - ani já bych tak nejezdil. Ale našli by se (i kvůli tomu skvělému vozovému parku, co se nám obměnil - jak správně zmiňujete na konci Vašeho komentáře). Procentuálně by jich sice byla minorita, v celkovém, absolutním počtu by jich bylo dost - desítky ???
Ad 2 - nesouhlasím. Ani v systému s omezenou rychlostí nikdo nikoho nenutí jezdit maximální povolenou rychlostí. A dost řidíčů tak v praxi ani nejezdí, a to ani na dálnicích, ani na silnicích.
Ad 3 - k rovnici rychlá jízda = nebezpečná jízda. Vy říkáte, že neplatí, já dodávám neplatí, ale za předpokladu, že jsou na silnici jen dobří a ještě lepší řidíči, a že všechna auta jsou OK. V praxi tomu tak pochopitelně opět není a tak v některých případech výše uvedená rovnice PLATÍ. Jen namátkou - nedávná srážka bravurně předjíždějícího řidiče s mladou protijedoucí řidičkou, která jeho manévr psychicky nezvládla je nyní u soudu - dohadují se, kdo za to vlasně mohl.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Bude to asi zas opakování, ale...
bhs:
1) Neomezená v tomhle ohledu nebude znamenat vůbec nic. Máte snad pocit, že to dneska lidi šetří plyn kvůli Policii a limitu?
2) V systému s omezenou rychlostí je dána nějaká "maximální rychlost". Spousta lidí si jí plete s rychlostí přikázanou. V momentu zavedení maximální rychlosti 160 by spousta rychlejších začla být agresivní na lidi jedoucí třeba +-130. V případě neomezené rychlosti tomu tak není.
A zcela stejně i opačně - neomezená rychlost likviduje brzdiče, kteří jedou přesně limit a "učí" ostatní, nebo jsou nedejbože přesvědčeni, že se tam nikdo rychlejší nemůže objevit.
V součtu od neomezené rychlosti očekávám výrazné omezení naschválů na silnici.
3) Co přesně psychicky nezvládla?
bhs:
1) Neomezená v tomhle ohledu nebude znamenat vůbec nic. Máte snad pocit, že to dneska lidi šetří plyn kvůli Policii a limitu?
2) V systému s omezenou rychlostí je dána nějaká "maximální rychlost". Spousta lidí si jí plete s rychlostí přikázanou. V momentu zavedení maximální rychlosti 160 by spousta rychlejších začla být agresivní na lidi jedoucí třeba +-130. V případě neomezené rychlosti tomu tak není.
A zcela stejně i opačně - neomezená rychlost likviduje brzdiče, kteří jedou přesně limit a "učí" ostatní, nebo jsou nedejbože přesvědčeni, že se tam nikdo rychlejší nemůže objevit.
V součtu od neomezené rychlosti očekávám výrazné omezení naschválů na silnici.
3) Co přesně psychicky nezvládla?
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Ale už neříkáte, že výrazně vzroste počet "tlačičů" , kteří si budou vynucovat volnou cestu jízdou 40cm za nárazníkem v rychlosti 130-150 km/hWeb píše:...V součtu od neomezené rychlosti očekávám výrazné omezení naschválů na silnici ...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Ja bych rychlost nechal tak jak je ted, me to tak vyhovuje.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
MPMP: To vzroste v momentě zavedení vmax 160 (proč nejedeš 160?!!). U neomezené bych to opravdu tolik nečekal, lidi budou jezdit tak jak jsou zvyklí, nebude žádný středobod, který můžu druhýmu "omlátit o hlavu". Neříkám že to znamená uplný vymazání agrese ale rozhodně bych od toho čekal lepší výsledky než s přesně daným limitem.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Tenhle výklad znám, ale to je v kontradikci s tvrzením, že to znemožňuje rychlou jízdu, protože aby ano, musely by na té dálnici být serpentiny, a to nejsou. A jak správně píšeš, je to spíš o architektuře, integraci dálnice do krajiny a pozitivním vlivu na řidiče než primárně o zpomalení jízdy. Nechápu, kdo zase na tenhle blábol přišel.Lenny píše:Rovná přímá dálnice je monotonní na řízení, často zde dochází ke ztrátě pozornosti, mikrospánkům a dalším nežádoucím jevům. Pokud je dálnice postavena jako "zatáčkovitá", tak přirozeně nutí řidiče k pozornost, bo je tu potlačen stereotyp.martin píše:To slyším poprvé, co si mám pod tím představit?Mike píše:...a stejně tak, proč je D11 záměrně postavena tak, aby rychlou jízdu znemožňovala.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Tohle je blbost. Tlačiči zůstanou tlačiči a zbytek bude jezdit stále stejně. Několikrát týdně pozoruju, jak se na D5 u Prahy v souvislých kolonách někteří "řidiči" lepí na auto před sebou, aby po jeho "vytlačení" do pravého pruhu vzápětí skončili na dalším autě před sebou. To se nedá pochopit, protože takoví lidé prostě mozek nemají a za 10 "ušetřených" vteřin vznikne několik rizikových situací (a k tomu občas začne ve špičce předjíždět kamion, z toho už by zase normální řidič zešílel, prostě Po-Pá 6-20 zákaz a bylo by zase líp).MPMP píše:Ale už neříkáte, že výrazně vzroste počet "tlačičů", kteří si budou vynucovat volnou cestu jízdou 40cm za nárazníkem v rychlosti 130-150 km/hWeb píše:...V součtu od neomezené rychlosti očekávám výrazné omezení naschválů na silnici ...
Tyhleti lidi potřebujou přijít o papíry nebo jim má hrozit taková sankce, že si to rozmyslí. Tohle nemá s max. rychlostí žádnou souvislost. To samý bylo na Jižní spojce a nezdá se vám, že třeba na směru Barrandovský most -> Lanový most je to dneska už lepší? Možná, že to úsekové měření na velmi zatížených komunikacích spolu se 160kou (neomezenou) by bylo terno. A samo bez institutu osoby blízké...
A ještě jeden faktor - ucpaná Praha etc. Ruku na srdce, všichni víme, jak to chodí. Po tom, co člověk nechá na průjezdu Prahu (libovolně dosaďte) hodinu, tak to na nejbližší dálnici vosolí, aby se zbavil té frustrace a začal zase nahánět čas. Kdyby ty silnice byly průjezdnější, bylo by to (aspoň částečně) bez toho hurá šestipruh a pedál až na zem.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
jednoznačně jsem pro neomezenou rychlost. Ve finále se stejně bude jezdit do 160km/h a ve skrytu duše doufám, že by jsme se postupem času mohli přiblížit myšlení německých řidičů. Lidi si budou muset dávat větší pozor a začnou používat zrcátka. Snad se začne jezdit více v pravém pruhu a zmizí "umravňovači" 130ky. Co se týče těch lepičů na prdel, to jsou pro mě magoři a co nejrychleji je pouštím před sebe a tento přestupek bych postihoval ze všeho nejvíce.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
No hezký, ale furt o tom samym. Aby tohle mohla policie důsledně plnit řekněme na prvnim úseku D1 Praha-Brno (200 km), musely by tam její hlídky jet nejvejš tak 10 km od sebe, čili potřebujeme dalších 40 Passatů s patřičnym vybavenim, plus 80 policistů v trvalé službě, čili asi tak +320 na tabulkových stavech. A teď si to zkuste extrapolovat na celou dálniční síť ..Lenny píše:Policie by mohla dohlížet na závažnější přestupky jako je nedodržování bezpečné vzdálenosti, zbytečné jízdy v levém pruhu, nepouštění rychlejšího atd.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Vangelism: a nevšiml jste si mírnýho rozdílu ve stylu jízdy německých řidičů (některých, abych nebyl rasista) v Německu a tady? Aneb, nefungují-li sankce, je vše dovoleno (čimž navazuju volně na předchozí příspěvek, týkající se vybavení policie ČR), to je bohužel alfa et omega všeho. Jinak bych ještě dodal, že nebezpečnost určité komunikace je dána hlavně rozdílem rychlosti a agresivity mezi nejrychlejším a nejpomalejším účastníkem, pokud v pravym pruhu jedou kamiony 90 a víc pruhů nejni, je jízda přes 140 hazard .. rozdíl rychlosti přes 50 totiž nesrovnáte, když ten zprava vyjede, protože vás neviděl vůbec, nebo viděl, ale předpokládal že jedete jen 130. Ono i v tom Německu je na čtyřpruhu většinou fixní nebo proměnlivej limit, a to se tam všichni uměj vracet doprava (pokud nepotkáte, jako já, hned za Salzburgem dva pražáky
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
není on Salzburg v Rakousku ?
a určitě jste chtěl říci " dvě vozidla s pražskou registrační značkou" protože s určitostí nevíte, jestli je neřídili nějací Valaši.
a úsekové měření ? možná máte pravdu, ale jak víme, tak pro jízdu od Bar.mostu na D1 je jen jeden krátký úsek, a jak to sleduji, tak tím směrem odbočí řádově 40-50%aut.
ale jinak je to omezení stejně nesmyslné, 100 se tam dá jet pohodlně, 120 bylo kdysi limitní v zatáčce před Z.Městem
stejným nesmyslem je snížení rychlosti na místě, které je zde nazýváno "bobová dráha", 80 se tam dát jet naprosto normálně, bez pocitu riskantní jízdy a to i vedle kamionu.
bohužel ty značky všude zbyly z dob, kdy se "počítalo" že tam pojedete o 20víc
a "osoba blízká", zaplaťpánbu, že je v ústavě, protože nejsme daleko od doby, kdy od 15 do 60 budete permanentně obviňován ze znásilnění, neekologického jednání a daňových přestupků
a určitě jste chtěl říci " dvě vozidla s pražskou registrační značkou" protože s určitostí nevíte, jestli je neřídili nějací Valaši.
a úsekové měření ? možná máte pravdu, ale jak víme, tak pro jízdu od Bar.mostu na D1 je jen jeden krátký úsek, a jak to sleduji, tak tím směrem odbočí řádově 40-50%aut.
ale jinak je to omezení stejně nesmyslné, 100 se tam dá jet pohodlně, 120 bylo kdysi limitní v zatáčce před Z.Městem
stejným nesmyslem je snížení rychlosti na místě, které je zde nazýváno "bobová dráha", 80 se tam dát jet naprosto normálně, bez pocitu riskantní jízdy a to i vedle kamionu.
bohužel ty značky všude zbyly z dob, kdy se "počítalo" že tam pojedete o 20víc
a "osoba blízká", zaplaťpánbu, že je v ústavě, protože nejsme daleko od doby, kdy od 15 do 60 budete permanentně obviňován ze znásilnění, neekologického jednání a daňových přestupků
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Salz je v Ostrajchu, jasně, ale hned za Salz je už Dojčland no možná spíš řídily manželky, podle stylu jízdy.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Abych nechodil daleko od hranic. A 93 krom šikan u Selbu a před Holledau a průjezdu přes Regensburg bez omezení. A 14 krom Leipzig-Halle bez omezení, A 13 krom úseku před Drážďanama a Dreieckem Spreewald bez omezení. A 6 hranice - AK Oberpfälzer Wald bez omezení. Už si rozumíme?jonáš píše:Ono i v tom Německu je na čtyřpruhu většinou fixní nebo proměnlivej limit, a to se tam všichni uměj vracet doprava (pokud nepotkáte, jako já, hned za Salzburgem dva pražáky