Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Odpovědět

Na kolik byste stanovil nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích?

100 km/h, jako autobusy
0
Žádná hlasování
110 km/h
0
Žádná hlasování
120 km/h, jako ve Švýcarsku
2
1%
zachovat 130 km/h
57
35%
140 km/h
14
9%
150 km/h
14
9%
160 km/h
34
21%
180 km/h
0
Žádná hlasování
200 km/h
1
1%
neomezeně, jako v Německu
42
26%
 
Celkem hlasů: 164

jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od jonáš »

Ono obecně je zvýšený riziko, když je levej pruh rychlejší proti pravýmu o víc jak 30 km za hodinu .. právě z toho důvodu, že někomu se může zdát, že jste dost daleko, a zpoza toho kamionu vyjede devadesátkou. Takže pokud neni nočně prázdná dálnice (kde zase máte jet jen tak rychle, aby se dalo zastavit na vzdálenost, na jakou vidíte .. to je taky celá story, stočtyřicet na potkávačky) tak má těch 160 cenu uvažovat jen na třípruhu.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od pivko »

Tohle je právě přesně to, proč je německý systém podle mě lepší než zvýšení na 160. Protože tím, že se explicitně povolí 160 se také říká, že za běžných podmínek je bezpečné tak jet, čemuž tak opravdu být nemusí zhruba z Vámi popsaných důvodů. Zatímco, když je doporučená 130 a je jasně řečeno, že cokoli nad to je na vlastní triko, vede to k lepší úvaze na straně řidiče. Ostatně i v Německu jezdí trvale více než 130 menšina řidičů.
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od Kuba »

Tímto opatřením se doufám vrátí snížení rychlosti až na MÚK Veselská-Kbelská.
http://www.enviweb.cz/clanek/hluk/10194 ... kova-stena
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od jozka »

No ja doufam, ze nikoli. Protoze uz takhle je docela vyzva se napojit z Kostelecke pripadne z benzinky. Od Dablicke by to bylo OK,
huklos
Příspěvky: 77
Registrován: 12.10.2012 12:05:13

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od huklos »

jozka píše:No ja doufam, ze nikoli. Protoze uz takhle je docela vyzva se napojit z Kostelecke pripadne z benzinky. Od Dablicke by to bylo OK,
No, v rámci diskuse, já pevně doufám, že ano. Nesmyslné paušální omezování rychlosti bez ohledu na denní dobu či aktuální stav dopravy je cesta do záhuby. V pravém pruhu, do kterého ústí Kostelecká, jezdí většinou kamióny, které i tak mají maximální osmdesátku.
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od jozka »

To je sice hezky, ale vetsinou tam nejezdi kaniony ni omylem, porad je tam vic osobaku a ty maji zatim moznost uhnout preventivne do leveho a velka cast tak cini, ve chvili kdy bud levy plny tech "hura cedule, plnej!", nebude to tak snadne, Pokud na pripojeni auto uvidite, uz s tim nic neudelate, rozhled je tam nula. Vazne vas ten kousek tak zdrzuje?

Nehledet na to ze jsme tu OT, takze bych poprosil pokud chcete odpovedet, tak do prislusneho vlakna, diky.
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od Michal R »

huklos píše:
jozka píše:No ja doufam, ze nikoli. Protoze uz takhle je docela vyzva se napojit z Kostelecke pripadne z benzinky. Od Dablicke by to bylo OK,
No, v rámci diskuse, já pevně doufám, že ano. Nesmyslné paušální omezování rychlosti bez ohledu na denní dobu či aktuální stav dopravy je cesta do záhuby. V pravém pruhu, do kterého ústí Kostelecká, jezdí většinou kamióny, které i tak mají maximální osmdesátku.
No přesně! Nevidím důvod, proč by nemohly být nad každým pruhem odlišná značka povolující rozdílnou max. povolenou rychlost. Klidně 120 - 100 - 80.

Pro připojení zprava je to bezpečné, v levém pruhu by IAD rychle zmizela na horizontu a úsek by se stal průjezdnějším...
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od jozka »

Jen tak pro legraci, vyssi rychlost neznamena vyssi propustnost useku. Resp. jen do urcite rychlosti. Ktera je svete div se, cca 80 km/h :-)
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od Michal R »

jozka píše:Jen tak pro legraci, vyssi rychlost neznamena vyssi propustnost useku. Resp. jen do urcite rychlosti. Ktera je svete div se, cca 80 km/h :-)
Nevím kolik toho najezdíte Jožko vy, či jaké máte zahraniční zkušenosti.... Klidně vám i věřím to, že teoretické modely tvrdí, že nejvyšší propustnost je při 80 km/hod.

Ale z praktické zkušenosti jsem přesvědčen o tom, že je to pitomost. Navíc namnoze míst v Německu odstupňování povolené rychlosti v jednotlivých pruzích je a subjektivně mám za to, že "to funguje". Asi v ti Němci neznají tu teorii o maximální propustnosti komunikace při 80 km/hod :lol:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0805 Lovosice – Řehlovice

Příspěvek od Lenny »

Na diskutování ohledně povolených rychlostí a dalších podobných věcí tu máme Odpočívku, není třeba v každém tématu řešit to samé. Přesouvám to.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4998
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od Mike »

tak ono není třeba tam měnit značky, stačí sundat ty kamery
a ty jsou vlastně jen na vjezdu do města, takže směrem ven ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od jozka »

Diky za presun.

Moc toho nenajezdim, asi jen neco pres dvacet let a nejaky ten km (200T? 300? 400? nevim, nepocitam si to). Ale jiste, teorie je sediva a zeleny je strom zivota. Ted jde o to, ze jestli do te reality zapocitame jen to, ze R10 ma v nedeli propustnost mnohem vyssi, protoze vsichni jedou 120-130km/h nebo jestli do toho i zapocitame i ty dve hodiny stani a sedmikilometrovou kolonu jako vcera, protoze teorie je sediva a bezpecna vzdalenost je pro sraby.

Nicmene to bylo jen takove popichnuti, to, proc jsem tam reagoval konkrektne k te R8 je muj nazor, ze pustit tam cokoliv rychlejsiho nez 80km/h v situaci, kdy pripojovak ma delku nula nula nic je trosku napomahani k sebevrazde. Zajimalo by mne, jestli ti, kdoz se mnou nesouhlasi maji s onoim najezdem nejakou zlusenost.
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od Michal R »

jozka píše:Diky za presun.

Moc toho nenajezdim, asi jen neco pres dvacet let a nejaky ten km (200T? 300? 400? nevim, nepocitam si to). Ale jiste, teorie je sediva a zeleny je strom zivota. Ted jde o to, ze jestli do te reality zapocitame jen to, ze R10 ma v nedeli propustnost mnohem vyssi, protoze vsichni jedou 120-130km/h nebo jestli do toho i zapocitame i ty dve hodiny stani a sedmikilometrovou kolonu jako vcera, protoze teorie je sediva a bezpecna vzdalenost je pro sraby.

Nicmene to bylo jen takove popichnuti, to, proc jsem tam reagoval konkrektne k te R8 je muj nazor, ze pustit tam cokoliv rychlejsiho nez 80km/h v situaci, kdy pripojovak ma delku nula nula nic je trosku napomahani k sebevrazde. Zajimalo by mne, jestli ti, kdoz se mnou nesouhlasi maji s onoim najezdem nejakou zlusenost.
No, on je přeci rozdíl mezi tím, kdy se bavíme o situaci, kdy je regulována rychlost na příjezdu do úzkého hrdla (ve vašem případě s R10 příjezd do Prahy na nedokončený SOKP), kde regulace rychlosti na příjedu k aglomeraci má (by měla) bezesporu smysl. Tady jistě nejsme ve sporu.

V případě R8 a výjezdu z Prahy je však přesně obrácená situace, neboť se jedná o systém s tzv. otevřeným koncem.
A ačkoliv bych jako vy nepodceňoval tuzemské řidiče a neviděl bych cokoliv nad 80 km/hod jako sebevraždu, tak se podívejte ješte jednou na to, co jsem napsal v původním příspěvku. Zhruba v místech, kde se z Liberecké stává Cínovecká bych jako ideální viděl odstupňování max. povolené rychlosti 120 levý pruh, střední pruh 100 a pravý - tj. ten kde probíhá připojování od Kbelské 80 km/hod. Takto to funguje v Německu, a subjektivně viděno, je to plynulejší, "průjezdnější"....
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od jozka »

Ano, mate pravdu, ale vubec to nesouvisi s tim co jsem psal ja.

Protoze ta kolona na R10 nevznikla kvuli nejakemu uzkemu hrdlu na prijezdu, ta vznikla protoze se jako obvykle v nedeli Praha hnula ze sjezdovek a vsichni mastili naraznik na narazniku vstric stovezate. No a pak stacil (nastesti!) lehky tukec a bylo po prujezdnosti a proto ta kolona. A zminoval jsem to kvuli namitce, ze nejvetsi propustnost ma komunikace pri cca 80km/h jen v teorii, v praxi je to lepsi. Je, protoze ridici dlabou na nejake bezpecne odstupy. A a pak to zase s tou propustnosti lepsi neni. Prave proto, ze lidi dlabou na ty odstupy... Za posledni pulrok jsem tam jel v tuhle dobu cca desetkrat a dvakrat tam byla presne tahle situace. Poprve to bylo na pulhodinu navic, vcera jsem to nastesti zjistil uz pred najezdem.

Co se te R8 tyce, tam je zase uplne sumak, jestli na najezdu nebo na vyjezdu, protoze problem neni v nejakem uzkem hrdle, ale v tom divokem pripojeni, ktere je oproti normam radove kratsi. Zeptam se znovu, znate to tam osobne z pohledu pripojeni na R8?
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od pivko »

No je fakt, že ty připojováky tam rozhodně nejsou normovaný, a platí to i o tom v opačném směru. Tam za mě 80 km/h ok. Ale proč musí být až skoro nahoru do Zdib, to mi hlava opravdu nebere. Ale v této části Prahy to vůbec stojí zato, to loňské zprasení staré ústecké taky musel někdo hodně dlouho vymýšlet.
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od jozka »

Nahoru do Zdib to neni, je to po uroven Brezinevsi, kde je prvni barak par desitek metru od dalnice (a byl tam driv nez dalnice). Zkusili to sveho casu vyresit valem, zjevne se nepovedlo, proto ted ta PHS. Pokud to klapne tak proc to nevratit. Ale od Veselske rozhodne ne. Nebo az se vyresi to napojovak. Ve smeru do mesta je sice taky kratky, ale spon je tam videt, ovsem to, co je ven je cistokrevna ruska ruleta.
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od Michal R »

jozka píše:Ano, mate pravdu, ale vubec to nesouvisi s tim co jsem psal ja.

Protoze ta kolona na R10 nevznikla kvuli nejakemu uzkemu hrdlu na prijezdu, ta vznikla protoze se jako obvykle v nedeli Praha hnula ze sjezdovek a vsichni mastili naraznik na narazniku vstric stovezate. No a pak stacil (nastesti!) lehky tukec a bylo po prujezdnosti a proto ta kolona. A zminoval jsem to kvuli namitce, ze nejvetsi propustnost ma komunikace pri cca 80km/h jen v teorii, v praxi je to lepsi. Je, protoze ridici dlabou na nejake bezpecne odstupy. A a pak to zase s tou propustnosti lepsi neni. Prave proto, ze lidi dlabou na ty odstupy... Za posledni pulrok jsem tam jel v tuhle dobu cca desetkrat a dvakrat tam byla presne tahle situace. Poprve to bylo na pulhodinu navic, vcera jsem to nastesti zjistil uz pred najezdem.

Co se te R8 tyce, tam je zase uplne sumak, jestli na najezdu nebo na vyjezdu, protoze problem neni v nejakem uzkem hrdle, ale v tom divokem pripojeni, ktere je oproti normam radove kratsi. Zeptam se znovu, znate to tam osobne z pohledu pripojeni na R8?

Jožko, znám.... :-) Za posledních patnáct let "pendluju" Ústecký kraj - Praha - ČB. A znovu - ano, v pravém pruhu nechť je ta 80, tam je správně. V levém může být rychlost vyšší. A to bez ohledu na to, že ten připojovací pruh by fakt mohl být delší.
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od jozka »

tak to uprimnou soustrast :-/

Ale spis jsem se ptal na to vlastni pripojeni, treba pri ceste CB-Cakovice-Ustecky kraj. Protoze pri jizde samotne se ani nezda, ze by v tom byl nejaky problem. Az na ty obcasne zoufalce s vyvracenym krkem hledajici skulinu na najeti, strelce, co to tam poslou bez ohledu na to, jestli maji kam a smutne figury, ktere zjistili, ze nemaji kam a kdyz to zahamtli, tak jim na zada priletl nekdo s vyvracenym krkem...

Opravdu si nemyslim, ze by ta 130 byla tak nutnym prinosem. Od tehle krizovatky dal klidne, tam se to celkem da.
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od Michal R »

Tak 130 fakt asi ne.... ;-)

Jinak moje zkušenost je taková, že připojení z Kbelské na R8 bývá problém (a docela to trefně popisujete). Nicméně když jedu z Holešovic, tak všechny pruhy jedou konstantně + - těch 80 a nijak nedává smysl řidičům v pravém pruhu, aby se přesouvali do středního / levého pruhu. Tam je totiž taky 80. Pokud by v levém bylo i třeba jen těch 100, nejenže by se vše urychlilo, ale přirozeně by se uvolnil i pravý pruh díky lákavé alternativě rychlejšího pruhu...

Takhle mi to dává smysl, navíc třeba v Rakousku nebo Německu to lze takto najít a projet - subjektivně se mi to zdá více propustné.

A opět souhlas s vámi - proti blbcům na pozemních komunikacích (ať už jakéhokoliv druhu:-) není pomoci, a to ani sebepromyšlenějším dopravním značení.... :-)
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od jeni013 »

Teď jsem si všiml té ankety nahoře a dal bych tam možnost doporučená 130 jako v Německu - je to možná slovíčkaření, ale znamená to mydli si to 200, ale bude průser a zodpovíš si to! Osobně taky neco podobného praktikuji již teď, když jedu sám a nechci usnout za volantem (mor. 6-tipruh D1 nebo kolem Hulína, D2, D11, západní D5)
ole
Příspěvky: 34
Registrován: 10.2.2010 23:21:16

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od ole »

jsem pro zvýšení na 140 u 2x2 v každém směru jízdy a u tříproudých dálnic na max.160 řízených omezením rychlosti proměnnou značkou-info tabulí dle podmínek provozu na komunikaci.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od Mikulik »

Já se směju, jaké řešíte kraviny, jestli 80, sto, či nevím kolik někde na začátku D8, kvůli připojovákům. Až pojedete po R7, tak tam platí oficiálně 130 a mate tam výjezdy bez jakýchkoli připojovacích a odbočovacích pruhů. Podle vašeho psaní, jak se vyjadřujete, podle mě k luxusnímu úseku před D8 by na R7 měla být asi tak sedmdesátka, což naštěstí nikoho nenapadlo. Tam se připojovat je dost o hubu.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od mapman »

Taky na R7 ta 130ka dlouho nevydrží - vše to směřuje k tomu, že se začne připravovat modernizace a rozšíření úseku Letiště - Kladno a do té doby se rychlost v tomto úseku drobně upraví na 110... Když to tam bylo rozbité, tak se jezdilo o dost pomaleji, než teď po opravě, roste tlak na to s tím něco udělat...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od Sosa »

mapman píše:Taky na R7 ta 130ka dlouho nevydrží - vše to směřuje k tomu, že se začne připravovat modernizace a rozšíření úseku Letiště - Kladno a do té doby se rychlost v tomto úseku drobně upraví na 110... Když to tam bylo rozbité, tak se jezdilo o dost pomaleji, než teď po opravě, roste tlak na to s tím něco udělat...
Na to bude stačit jeden smrťák, jako u Prostějova.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích

Příspěvek od pivko »

No je pravda, že 130 bez připojováků nebezpečné je, a to sakra hodně. Tam by myslím ani v Německu neměli rychlost neomezenou. Pokud tedy na takovým místě MPR sníží, nebude mě to sice nějak extra těšit, ale dokážu se s tím smířit.

O to více pak vynikne hloupost všech zúčastněných kupříkladu na Hradubické, nebo mezi Libercem a Chrastavou, což?

Jinak ten úsek na D8 v pořádku opravdu není. Nejde ani tak o nájezd z Kbelské, ale především ten z Čakovic a od MCDonaldu. Zejména ti, kdo to tam neznají a považují D8 za moderní dálnici, které těmito neduhy už netrpí mohou být velmi nemile překvapeni. Neříkám, že by tam nemohla být třeba stovka, ale obecně špatné připojováky považuji za jeden z vůbec nejpádnějších argumentů pro případné omezení MPR.
Odpovědět

Zpět na „Pravidla silničního provozu“